Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Oiskohan Rouva pääministerillä pääministeritauti?? Tahtoo Kalifiksi Kalifin paikalle.
 
Oiskohan Rouva pääministerillä pääministeritauti?? Tahtoo Kalifiksi Kalifin paikalle.
Marin on esittänyt presidentille toiveen, jotta ulkopolitiikasta keskusteltaisiin enemmän. Ikään kuin presidentti ulkopolitiikan päällysmiehenä olisi ollut tässä se joka oli harkitsematon. Ei tyylipisteitä. Niinistön olisi syytä ottaa tytön hupakko isälliseen puhutteluun.
 
Olen ihmetellyt miksi vihreät eivät tuo tuota faktaa esille. Noinhan se on. Toisaalta kun ostamme sähköautoja niin yhä useampi tulee olemaan kiinalainen tai kiinalaisista osista koottu ja ei siinäkään maassa mikään kiva hallintokoneisto ole.

Ydinvoimalakin, miksi piti valita venäläinen?
Niin, muovikippoja ja -pusseja huuhdellaan arabi- tai venäjänöljyllä lämmitetyllä vedellä, jotta saadaan ne kierrätykseen. On niin ekoa että.
 
Sanna yritti kerätä irtopisteitä.
Homma meni vain reisille, koska marin ohitti marssijärjestyksen sekä myöhästyi vielä.

En ole oikein vakuuttunut meidän pääministeristä. Vähän väliä sattuu kaikkia outouksia ja pääministeri vaikuttaa jopa ylimieliseltä.
 
Sannalle on pissi noussut päähän ja pahasti. Kova tiputus olisi paikallaan ni ehkä tämä tajuaisi mikä meni vialle ja osaisi muuttaa käytöstään, mut kovasti epäilen tätä kun on tälläinen twitter pääministeri joka keräilee peukkuja netissä mielummin kuin keskittyy oikeasti hoitamaan asioita.
 
Yksinkertaisesti Sannalla ei vaan elämänkokemus riitä, saatikka hänen avustaja-armeijallaan kompetenssi vaan ei totisesti riitä.
Kyllä noihin hommiin pitää olla aikuisia elämän kokemusta omaavia ihmisiä.
Jos ei omaa yhtään "maalaisjärkeä" niin on aika heikkoa päättää valtakunnan asioista millään tasolla. Siitä vaan ei hyvä heilu.
 
Yksinkertaisesti Sannalla ei vaan elämänkokemus riitä, saatikka hänen avustaja-armeijallaan kompetenssi vaan ei totisesti riitä.
Sen verran petti että ei varmistanut itse presidentiltä asiaa. Avustajat nyt painoivat päämärkänä ja sormet kipeänä twittervirtaa haluten näyttää kuinka ajanhermolla ovat. Ja Marinkin myös.

Olisi ihan riittänyt että olisi pirauttanut Saulille ja "mä lähetän nyt tän twiitin, ok? - Ai mihinkähän twiitin? "no sen lausunnon mistä sovittiin" - En minä ole mitään vielä sopinut, joten laittaisitko sen twiitin ensin tänne niin luetaan se yhdessä ja lähetetään sitten se yhdessä... "mutku avustajat sano..." ...

Presidentti haluaa pitää ulkopolitiikan langat tiukasti hyppysissään eikä salli ohittelua. Välillä tunkee sitten itseään myös taloudenpidon puolelle mikä harmittaa Marinia. PM haluaa pitää valtion langat itsellään mutta tunkee välillä ulkopolitiikan puolelle mikä harmittaa Niinistöä.. kai niitä asioita voisi muutenkin kuin pelkkien avustajien kautta...
 
Presidentti haluaa pitää ulkopolitiikan langat tiukasti hyppysissään eikä salli ohittelua. Välillä tunkee sitten itseään myös taloudenpidon puolelle mikä harmittaa Marinia. PM haluaa pitää valtion langat itsellään mutta tunkee välillä ulkopolitiikan puolelle mikä harmittaa Niinistöä.. kai niitä asioita voisi muutenkin kuin pelkkien avustajien kautta...
Jos on osaamaton pääministeri, niin jonkunhan on pakko puuttua peliin, ennen kuin dösä ajaa päin puuta.
 
Koskahan se ranskalaisten pommi valmistuu...
On tainnut pytyn ja kannen väliin jäädä sammakonreisi tai valkosipuliletti.
Ehkä ne vuonna -22 sanovat, että vuonna -24, ehkä.
Parempi kun katsovat kunnolla, että ei tule hätiköityä.:sneaky: On meinaan vähän intressejä sillä suunnalla, että soisi toimivan.


 
Yksinkertaisesti Sannalla ei vaan elämänkokemus riitä, saatikka hänen avustaja-armeijallaan kompetenssi vaan ei totisesti riitä.
Kyllä noihin hommiin pitää olla aikuisia elämän kokemusta omaavia ihmisiä.
Jos ei omaa yhtään "maalaisjärkeä" niin on aika heikkoa päättää valtakunnan asioista millään tasolla. Siitä vaan ei hyvä heilu.
No onneksi Sanna paikkasi hienosti:

"Marin kertoi keskustelleensa asiasta tasavallan presidentin Sauli Niinistön kanssa.

– Tästä olen keskustellut presidentin kanssa maanantaina ja samalla esittänyt toiveen siitä, että olisi syytä keskustella useammin ulkopolitiikan kysymyksistä yhdessä."


Eli pääministeri esittää Tasavallan Presidentille huonosti piilotetun vittuilun siitä, että pressan pitäisi soitella hänelle. Olen nimittäin aika varma, että Presidentti vastaa alta vartin, kun pääministeri soittaa.

Olen aikaisemmin epäillyt, että - minun hallitukseni, minun esikuntani - Marin aiheuttaa vielä Suomelle suurempaa haittaa kuin Halonen konsanaan. Enää en epäile.
 
No onneksi Sanna paikkasi hienosti:

"Marin kertoi keskustelleensa asiasta tasavallan presidentin Sauli Niinistön kanssa.

– Tästä olen keskustellut presidentin kanssa maanantaina ja samalla esittänyt toiveen siitä, että olisi syytä keskustella useammin ulkopolitiikan kysymyksistä yhdessä."
Tarkoittaako tämä, että Sanna tarvitsee vahvan isällisen hahmon, joka pyrkii ennakoimaan kaikki tyttärensä hölmöydet, ennen kuin ne konkretisoituvat?
 
Back
Top