Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Jos yksilön oikeudet perustuslaissa tarkoittaa, että globaalin pandemian aikana saa vapaasti matkustaa mihin vaan, ja palatessaan marssia vaikka suoraan yökerhoon, niin kyllä jotakin on silloin pakko muuttaa. En rehellisesti tiedä, onko todella niin, että on kerta kaikkiaan mahdotonta pandemian riehuessa vaatia yksilöä hotellikaranteeniin matkan jälkeen, vai onko tämäkin vain uskalluksen puutetta, saamattomuutta tai mitä lie. Mutta mitään yksilön oikeuksien riistoa se ei olisi vaan yksilön velvollisuuksien täyttämistä, vaikka sitten lain määrämin keinoin.

Joskus tulevaisuudessa voi olla edessä tätä vielä paljon vaarallisempi pandemia, ja silloin ei ihan oikeasti ole varaa mihinkään itkuhuutoihin yksilön kaltoin kohtelusta, kun joutuu viikoksi viiden tähden lentokenttähotelliin. Silloin on aivan pakko toimia nopeasti ja päättäväisesti. Muuten se on yhteiskuntamme tuho sellaisena kuin se tiedetään.
Ei se tarkoitakaan, sitä vaan tulkitaan niin. Niillä, joiden turvallisuutta ja hyvinvointia tämä pandemiaa levittävä roskasakki suoraan uhkaa, on myös perustuslailliset oikeudet.

Britannia ei päästä maahan ISIS-terroristia, jolta on jo kansalaisuus poistettu, edes vetoomuskäsittelyn ajaksi, koska kyseinen henkilö aiheuttaisi uhan muille kansalaisille. Suomen vihervassemmistohallitus kuljettaa niitä samoja terroristeja tänne luksuskoneilla. Nää nyt on näitä.
 
Niin, ikävä kyllä vastauksesi kuvastaa tasoasi. Haukut hallitusta hyvin alatyylisesti ja kun sinulle tehdään suora kysymys, niin vastauksesi on täysin pyöreä... kuka tahansa.... luulisi, että osaisit vaatata hiukan tarkemmin...
Kuulehan sie sanna vänskä, sie luulet saavasi jonkun nimilistan jonka perusteella öyhöttää, koska hallitukseen kohdistunut kritiikki meni tunteisiin? Jestas.

Olisi mukavaa, jos et vääristelisi sanomisiani. Kuka tahansa ei todellakaan ole kuka tahansa, jos vaivautuisit lukemaan ajatuksella sen vastauksen jota kovasti ruinasit, niin huomaisit että siellä oli kyllä tarkat kriteerit tälle "kenelle tahansa". Marinin hallitus ei täytä yhtäkään niistä.

Kerro ihmeessä myös lisää tästä alatyylisestä haukkumisesta?
 
Ylläripylläri, sulku ei olekaan sulku. Se on vain tapa puhua. Eli sillä ei ole minkään maan merkitystä ja sululla voi pyyhkiä perseensä.


Voi vittu mikä pellehallitus meillä on. Kuin lastentarha joka ei muuta tee kuin leikkii sanaleikkeijä.
Ja piti tietysti vielä kertoa tuo kaikki koko kansalle suorassa lähetyksessä, jotta varmasti menee perille että ei ne nyt mitään oikeastaan tarkoita.

Tosin taisi toimittajakin varta vasten lypsää tuon lauseen ulos.
 
EU:n pojot on kyllä laskenut järkyttävästi tässä reilun 5-vuoden aikana silmissäni. Ennen kannatin sitä mut nyt en oikein voi sanoa et oleko enää EU:n tukija edes...
EU-pojot laskevat ihan vituiksi. Kiroan sen saatanan. Varmaan vaikuttaa kun sen puolesta erehdyin äänestämään ja vielä 15 vuotta sitten ns. Stubb - Katainen sakkia. Kyllä sitä on ihminen erehtyväinen.

Tässä tulee vielä monta asiaa 10 vuoden aikana. Liikkumisen rajoitukset liittyen poliitikkojen ja virkamieseliitin ilmastohulluuteen, polttoaineen hinta, maksetaan EU:lle enemmän kuin sieltä saadaan, metsien käytön rajoitukset ja muu Brysselin sosialismi, aselait, lyijykielto - ja viimeisin: jouduin viikolla toteamaan että eihän näitä dekoaseitakaan saa enää mihinkään maksamatta taas lisää jotain perkeleen EU:n vaatimia todistuksia..

Kaikki tämä PASKA on lapioitu EU:sta viimeisten noin 10 vuoden aikana. Mikä helvetti mädätti EU:n?

Ensimmäinen asia mikä EU:sta tulee mieleen on MITÄ SE NYT KIELTÄÄ JA VIE POIS

(ja joidenkin mielestä tämä on sitten sitä putinistista EU:n "mustamaalausta")
 
Viimeksi muokattu:
Haukun hallitusta alatyylisesti ja siihen on valitettavasti vielä edelleen vapaus. Tämä nyt menee näin, ei me tätä aloitettu. Poliitikot ja tämä hallitus eivät miettineet kun lähtivät sotkemaan Suomea.

Liikenteeseen ja ihmisten liikkumiseen koskeminen tulee olemaan todella suuri virhe. Viiden prosentin kannatusta nauttivien kiilusilmäisten vihervasemmistolaisten temppu johon käytetään välineenä tiedettä.

Toivoa sopii että hallituksen vaihto korjaa jotain, yritän olla edes sen verran optimisti että se vaikuttaisi jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulehan sie sanna vänskä, sie luulet saavasi jonkun nimilistan jonka perusteella öyhöttää, koska hallitukseen kohdistunut kritiikki meni tunteisiin? Jestas.

Olisi mukavaa, jos et vääristelisi sanomisiani. Kuka tahansa ei todellakaan ole kuka tahansa, jos vaivautuisit lukemaan ajatuksella sen vastauksen jota kovasti ruinasit, niin huomaisit että siellä oli kyllä tarkat kriteerit tälle "kenelle tahansa". Marinin hallitus ei täytä yhtäkään niistä.

Kerro ihmeessä myös lisää tästä alatyylisestä haukkumisesta?
No meillä jokaisella on omat käsityksensä mikä on alatyylistä ja mikä ei. Ja onhan meillä Suomessa vielä oikeus kertoa mielipide. Minulle laillinen hallitus vaan ei esim, ole roskasakki vaikka en heitä kannatakaan. Me olemme itse heidät sinne vapailla vaalella valinneet. Minulla ei ole mennyt tunteisiin, miksi menisi? Annoit tarkat kriteerit, arvaas mitä, olen pitkälle samaa mieltä. Kysyin sinulta siksi, että kuka on kuka tahansa, koska kokkarit ja persut eivät niitä voi olla, senhän ne näyttivät edellisessä hallituksessaan?

Minä olen ollut ja olisin kokoomus, mutta heidän toimintansa nykyisin estää sen: Eivät aja laisinkaan hyvätuloisen palkansaajan asemaa. En voi hyväksyä heidän maahanmuuttopolitiikkaansa. En voi hyväksyä heidän täydellistä suurpääoman asian ajamista. Ja taitaa löytyä tarvittaessa listaan lisää. Eli hyvä Tonoppa: en ole demari!
 
Minulle laillinen hallitus vaan ei esim, ole roskasakki vaikka en heitä kannatakaan.
Ikävä kyllä sille tielle ollaan menossa että paskasakkia mitä paskasakkia. Siitä on monenlaisia arvauksia ja laskelmia mitä tämä "Rinteen hallituksen" temppu liikenteelle tulee aiheuttamaan. Vihreiden mukaanhan me tulemme ansaitsemaan miljardeja mutta on myös laskelmia että lasku on noin 10 miljardia.

Valheellinen tarina siitä että vaihtamalla autot sähköautoihin noin kymmenessä vuodessa, ja maksamalla siitä miljardeja, me pelastamme maapallon ilmaston. Se on melkein yhtä suuri vale kuin meille valehdeltiin että ydinvoima on haitallista ja vaarallista. Molemmissa vieläpä samat, yleensä kiilusilmäiset, valehtelijat.

Huomatkaa että aina löytyy "tiedemiehet" ja paneelit jotka ovat sitä mieltä kuin
hallitus tai vallalla oleva poliittinen suuntaus.

Vihreät on haittapuolue ja tästä hallituksesta tulee vielä
Suomen taloudelle yleisvaarallinen hallitus.
 
Viimeksi muokattu:
No meillä jokaisella on omat käsityksensä mikä on alatyylistä ja mikä ei. Ja onhan meillä Suomessa vielä oikeus kertoa mielipide. Minulle laillinen hallitus vaan ei esim, ole roskasakki vaikka en heitä kannatakaan. Me olemme itse heidät sinne vapailla vaalella valinneet. Minulla ei ole mennyt tunteisiin, miksi menisi? Annoit tarkat kriteerit, arvaas mitä, olen pitkälle samaa mieltä. Kysyin sinulta siksi, että kuka on kuka tahansa, koska kokkarit ja persut eivät niitä voi olla, senhän ne näyttivät edellisessä hallituksessaan?

Minä olen ollut ja olisin kokoomus, mutta heidän toimintansa nykyisin estää sen: Eivät aja laisinkaan hyvätuloisen palkansaajan asemaa. En voi hyväksyä heidän maahanmuuttopolitiikkaansa. En voi hyväksyä heidän täydellistä suurpääoman asian ajamista. Ja taitaa löytyä tarvittaessa listaan lisää. Eli hyvä Tonoppa: en ole demari!
Meitä joille ei nykykartalta löydy puoluetta ensinkään taitaa olla aika paljon. Nykykokoonpano ei vakuuta mutta ei tosiaan vakuuttanut se edellinenkään. Ei persujen eikä sinisten aikana.

Eikä ole mitään perusteltua syytä olettaa että Orpo tai HA olisi hoitanut koronaa yhtään paremmin.
 
No meillä jokaisella on omat käsityksensä mikä on alatyylistä ja mikä ei. Ja onhan meillä Suomessa vielä oikeus kertoa mielipide. Minulle laillinen hallitus vaan ei esim, ole roskasakki vaikka en heitä kannatakaan. Me olemme itse heidät sinne vapailla vaalella valinneet. Minulla ei ole mennyt tunteisiin, miksi menisi? Annoit tarkat kriteerit, arvaas mitä, olen pitkälle samaa mieltä. Kysyin sinulta siksi, että kuka on kuka tahansa, koska kokkarit ja persut eivät niitä voi olla, senhän ne näyttivät edellisessä hallituksessaan?

Minä olen ollut ja olisin kokoomus, mutta heidän toimintansa nykyisin estää sen: Eivät aja laisinkaan hyvätuloisen palkansaajan asemaa. En voi hyväksyä heidän maahanmuuttopolitiikkaansa. En voi hyväksyä heidän täydellistä suurpääoman asian ajamista. Ja taitaa löytyä tarvittaessa listaan lisää. Eli hyvä Tonoppa: en ole demari!
Kuka tahansa on kuka tahansa, joka ajaa Suomen ja Suomen kansan, ei itsensä ja muiden etua. Oikeasti taidamme olla aika lailla samaa mieltä asioista, vähän eri kulma vain.

Korostin yhden kohdan joka on tärkeä. Mitään hallitustahan ei vapailla vaaleilla valita Suomessa, vain edustajamäärät ja hallitustunnustelija. Yksi pois demareilta, yksi lisää persuille ja oltaisiinkiin täysin erilaisessa tilanteessa. PS+KOK+KES on enemmistö eduskunnassa, SDP vaan pääsi aloittamaan ja Keskusta myi periaatteensa.

Pienestä on maan tulevaisuus kiinni.
 
Kuka tahansa on kuka tahansa, joka ajaa Suomen ja Suomen kansan, ei itsensä ja muiden etua. Oikeasti taidamme olla aika lailla samaa mieltä asioista, vähän eri kulma vain.

Korostin yhden kohdan joka on tärkeä. Mitään hallitustahan ei vapailla vaaleilla valita Suomessa, vain edustajamäärät ja hallitustunnustelija. Yksi pois demareilta, yksi lisää persuille ja oltaisinkiin täysin erilaisessa tilanteessa. PS+KOK+KES on enemmistö eduskunnassa, SDP vaan pääsi aloittamaan ja Keskusta myi periaatteensa.

Pienestä on maan tulevaisuus kiinni.
Siinä olisi puolensa että koalitiot muodostettaisiin jo ennen vaaleja. Ongelmana on vain se että puolueet eivät ole halunneet niin tehdä eikä pakottaakaan voi.

Noin yleisesti ottaen on turha miettiä missä oltaisiin jos vaalitulos olisi ollut toinen. Nykyhallitus on laillinen ja vapailla demokraattisilla vaaleilla valittu.
 
Kuka tahansa on kuka tahansa, joka ajaa Suomen ja Suomen kansan, ei itsensä ja muiden etua. Oikeasti taidamme olla aika lailla samaa mieltä asioista, vähän eri kulma vain.

Korostin yhden kohdan joka on tärkeä. Mitään hallitustahan ei vapailla vaaleilla valita Suomessa, vain edustajamäärät ja hallitustunnustelija. Yksi pois demareilta, yksi lisää persuille ja oltaisiinkiin täysin erilaisessa tilanteessa. PS+KOK+KES on enemmistö eduskunnassa, SDP vaan pääsi aloittamaan ja Keskusta myi periaatteensa.

Pienestä on maan tulevaisuus kiinni.
No olisiko tulos ollut parempi: Aika tuoreessa muistissa minulla, kun Keskusta+KOK+PS avasivat rajamme täysin ja ottivat valtavat määrät pakolaisia maahamme (taisi tulla samalla melkoinen lauma ISIS + FSB (ja vastaavia) kavereita) ja sitä laskua tulemme maksamaan todella kauan. Sama hallitus ajoi alas rajavartiolaitosta ja huoltovarmuuttamme. Oli siellä paljon muuutakin, mutta nämä nyt ensimmäisenä tulivat mieleeni.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä ole mitään perusteltua syytä olettaa että Orpo tai HA olisi hoitanut koronaa yhtään paremmin.
Korona ei alkanut Suomessa Kauppatorilta, vaan merkittävä leviämislähde oli maahan mistä vaan saapuvat, joilla ei edelleenkään, vuosi epidemian ja pandemian alkamisen jälkeen, ole käytännössä mitään kontrollia.

Luulenpa että Halla-ahon johtama hallitus olisi toiminut toisin. Ja sikäli kuin muistan, ensimmäistä poikkeustilaa oli ajamassa PS, pääministeri ei ollut vielä saanut hymyä naamaltaan edellisen mainoskuvauksen jäljiltä ja oli pihalla.
 
Ehkä Sipilän/KokPS-lääke olisi rajalla pysäyttänyt koronan? Kädet ylös ja housut alas...
 
No hyvää iltaa kaikille tasapuolisesti.
En näköjään menettänyt mitään, vaikka muutaman päivän olin poissa, seuraamass tätä palstaa. Kaikki tätä nykyistä hallitusta puolustavat ovat edeleen sitä mieltä ettei paremmin olisi voinut mennä Millään kokoonpanolla.
Olen erimieltä, ehkä joku muu hallitus kokoonpano olisi oppinut vuodessa edes vähän, nyt vaan kiistellään edelleen kaikesta mitä millekkin kuuluu asioitten hoitamisessa.
 
Korona ei alkanut Suomessa Kauppatorilta, vaan merkittävä leviämislähde oli maahan mistä vaan saapuvat, joilla ei edelleenkään, vuosi epidemian ja pandemian alkamisen jälkeen, ole käytännössä mitään kontrollia.

Luulenpa että Halla-ahon johtama hallitus olisi toiminut toisin. Ja sikäli kuin muistan, ensimmäistä poikkeustilaa oli ajamassa PS, pääministeri ei ollut vielä saanut hymyä naamaltaan edellisen mainoskuvauksen jäljiltä ja oli pihalla.
Persut olisivat kenties värvänneet varusmiehet kantamaan tulijoiden kasseja. Näinhän on heidän hallituksessa ollessaan tapana ollut.
 
Back
Top