Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Kolmasosa piti käyttää ilmastotoimiin, Suomi käyttää puolet. Jääkö siitä maksetusta 6,6 miljardin potista edes miljardia ihan oikeaan elvytykseen kotimaassa? Sairasta.
Matkailualan kauppiaille vähän lisää painetta. Suomi on eräs Euroopan kalleimmista maista jo nyt. Ilmastonsuojelulla ja maailman parantamisella saadaan polttoaineiden hinnat tappiin ja sen mukana kaikki muut hinnat. Tulkeepa Suomeen katsomaan sinistä taivasta ja keltaista lunta.
 
Eikä normiaikaa kuukausiin. Onnea Suomi!
 
Erikoista että Suomen kansalaiselta voidaan ilman oikeuden päätöstä sulkea tilit ja pakottaa lopettamaan yritys . Hesari yleensä tutkii taustat joten oletan jutun tietojen olevan tosia . Mikä oikeusturva on jos supervalta hatarin tiedoin pistää pakotteita . Vieraan valtion ei pitäisi pystyä operoimaan Suomessa olivatpa idästä tai lännestä . Jenkit oli tuon jutun perusteella marssineet toimistoon ja vaatineet asiakirjat itselleen ja vieneet ne mukanaan. Tuolla perusteella vaikkapa posti voitaisiin laittaa pakotelistalle kun on välittänyt paketteja väärille henkilöille. Kukaan ei uskalla tehdä mitään . Pankki sanoo etteivät voi koska USA pistää heidätkin pakotelistalle . Poliitikot hiljaa. Suomalaiset on nöyristely kansaa . Milloin itään ja sitten länteen . Tietenkin jos yrittäjä on Venäjän kätyri asia olisi ymmarrettävissä .

Tätä on elämä Yhdysvaltojen pakotelistalla​

Puoli vuotta sitten Nikita Kovalevski joutui huolintayrityksensä vuoksi Yhdysvaltojen pakotteiden kohteeksi. Nyt kenelläkään ei ole toimivaltaa hänen oikeusturvaansa.

TILAAJILLE
Laura Halminen HS
15.3. 2:00 | Päivitetty 15.3. 8:32
ENSIMMÄISEN kerran Nikita Kovalevski tajusi Yhdysvaltojen talouspakotteiden seuraukset Hakunilan K-marketissa.

Hän oli viime syyskuussa käymässä lähikaupassaan ja teki tavalliseen tapaan ostoksiaan. Sitten hän käveli kassalle ja pyysi askin savukkeita ennen kuin työnsi maksukorttinsa lukijaan.


Ota yhteys kortin myöntäjään, kehotti kassapääte.

Kovalevski soitti vaimolleen, ja pyysi kokeilemaan, pystyisikö tämä tekemään tilisiirtoa Kovalevskin yrityksen tililtä. Se ei onnistunut.


Pari päivää aiemmin Kovalevski oli istunut kotisohvallaan, kun hänen asianajajansa oli soittanut. Asianajaja oli kertonut, että Kovalevski, hänen huolinta-alan yrityksensä Optima Freight sekä kolme muuta hänen perustamaansa yritystä oli asetettu Yhdysvaltojen pakotelistalle.

Ensimmäiset päivät olivat kuluneet sumussa. Eivät kai tällaiset päätökset voi koskettaa Suomen kansalaista, joka elää ja työskentelee Suomessa, Kovalevski ja hänen vaimonsa miettivät.


Kun Kovalevskin pankkikortti lakkasi toimimasta, vaimo siirsi kiireesti pariskunnan säästötililtä rahat henkilökohtaiselle tililleen. Se oli hätäratkaisu siltä varalta, ettei säästötilikään kohta toimisi.


SYKSYN mittaan Kovalevskin käyttämä pankki OP määräsi lakkautettaviksi myös Kovalevskin henkilökohtaisen tilin ja verkkopankkitunnukset. Pankki esti Kovalevskin pääsyn pariskunnan kotiin sidotulle lainanhoitotilille ja jopa hänen tyttärensä säästötilille.

Ilman pankkitiliä ja sähköistä tunnistautumista ei voi maksaa veroja. Palkkaa ei voi nostaa eikä laskuja maksaa.


Nikita Kovalevskista oli tullut epähenkilö.

”Henkinen väsymys on pahinta. Töissä odottaa sitä hetkeä, kun pääsee takaisin kotiin, ja kotona ei jaksa enää mitään. Joka viikko tuo jonkin uuden vastoinkäymisen, jota vastaan pitää taistella.”


Nikita Kovalevski on 42-vuotias Suomen kansalainen, joka muutti Suomeen teinipoikana 1990-luvulla. Hän perusti ensimmäisen oman yrityksensä vuonna 2011.

Kovalevski asuu perheensä kanssa omakotitalossa Vantaalla. Viime syksyyn asti hän työllisti kymmenen ihmistä huolinta-alan yrityksessään. Hän on pärjännyt mukavasti, ollut yrittäjänä ehkä sellainen, jota amerikkalaiset kutsuisivat nimityksellä self made man.


Nyt hän on yrityksensä ainoa jäljellä oleva työntekijä ja esimerkki siitä, miten yllättäville elämänalueille suurvaltojen talouspakotteet voivat ulottua.


KANSAINVÄLISIÄ pakotteita voivat asettaa valtiot tai vaikkapa Euroopan unioni. Niillä rajoitetaan esimerkiksi kaupankäyntiä ja liikkumista tai jäädytetään omaisuutta.

Pakotteiden tähtäin on vaikuttaa toisen valtion tai ryhmän toimintaan. Tunnettuja ovat esimerkiksi Krimin valtaamisen johdosta asetetut pakotteet, joita Yhdysvallat on kohdistanut Venäjään.


Yhdysvallat on asettanut pakotteita kiihtyvään tahtiin vuoden 2014 jälkeen. Valtiovarainministeriön alainen pakotetoimisto OFAC kertoo sivuillaan, että Yhdysvaltojen henkilöpakotteiden kohteena on tällä hetkellä noin 6 400 henkilöä. Luku ei sisällä terrorismin vuoksi asetettuja pakotteita.


Pakotteita on määrätty myös yrityksille ja yhteisöille. Listoja silmäilemällä käy ilmi, että joukossa on jopa Hawker-lentokone.


Suomalaisille tunnetuimpia pakotelistalle päätyneitä ovat Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaiset Gennadi Timtšenko ja Boris Rotenberg sekä Boriksen poika Roman Rotenberg. He ovat pakotelistalla Venäjän presidenttiin Vladimir Putiniin liittyvien yhteyksiensä vuoksi. He ovat haalineet miljardiomaisuuden, jota ei olisi koottu ilman asemaa presidentin lähipiirissä.


PAKOTTEITA ja Kovalevskin ongelmia ymmärtääkseen pitää tietää jotain huolinta-alasta.

Huolintayhtiö on rahtiliikenteen välikäsi. Rahtitavara voi saapua vaikkapa Helsinki-Vantaan lentoasemalle, josta sen on tarkoitus jatkaa maarahtina Vaalimaan kautta Venäjälle. Tavaran ostaja ei voi tilata rahtikyytiä. Siihen tarvitaan huolintayhtiö. Huolintayhtiö asioi tullin kanssa ja järjestelee vientiasiakirjat.


Kovalevskin yhtiö Optima Freight on huolintayhtiö, jonka pääasiallinen toiminta-alue on ollut Venäjä.


Yhtiön sivuilla kerrotaan, että vuonna 2017 se käsitteli 300 tonnia lentorahtia. Tavaraa on kulkenut Venäjän lisäksi myös esimerkiksi Eurooppaan, Etelä-Afrikkaan ja Australiaan.


Kovalevskin mukaan rahtina on kulkenut esimerkiksi teollisuuskoneita ja rakennustarvikkeita.


”Perustavaraa. Emme käsittele vaarallisia aineita, pilaantuvaa ruokaa tai lääkkeitä.”
”Huolintayhtiön kannalta tilanne on kuin ruokakauppiaalle vietäisiin eteen kuitti ja kerrottaisiin, että myit joulukuussa tälle naiselle appelsiineja. Sitten vaadittaisiin kauppiasta selvittämään, antoiko nainen appelsiinit eteenpäin vai mitä hedelmillä tehtiin”, Kovalevski vertaa.


Kovalevski kertoo kuitenkin saaneensa joitain tietoja kokoon.


VIIMEISIMMÄN kerran BIS:n edustajat tulivat kylään keväällä 2019. He saivat mukaansa viisi laatikollista asiakirjoja, jotka Kovalevski auttoi kantamaan autoon.

”BIS:n käytös oli painostavaa. Yhdysvaltalainen lähettäjä oli merkinnyt lomakkeisiin, että huolintayhtiö olisi se, jolle Suomen kautta Venäjälle lähetetty tavara olisi myyty. Tämä ei ole totta.”


Optima Freightin lähetysasiakirjoista Kovalevski ja hänen asianajajansa eivät ole löytäneet mitään sellaista, joka olisi Yhdysvalloissa
 
Emma Kari
@EmmaKari
Upeita uutisia! Me teemme tämän maan historian suurimman ilmastoinvestoinnin. Suomi torjuu ilmastonmuutosta yli miljardilla eurolla!

Kaikkein upeinta tässä investoinnissa on se, että voidaksemme tehdä miljardi-investoinnin maksamme siitä kolme miljardia. Jos olen oikein laskenut. Nyt vaan shampanjapulloista korkit kattoon ja juhlat pystyyn. Toivottavasti saamme kustantaa lisää tällaisia investointeja. Koskee päähän heti aamusta.
Päähäsi tulee koskemaan vielä pahemmin kun huomaat mitä liikkuminen maksaa ja miten se tulee vaikuttamaan tavaroiden ja palveluiden hintoihin kun se kaikki lisätään inflaation vaikutuksiin joka tulee kiihtymään kaikkialla - globaalisti. Vihreissä valtaa pitävä äärivasemmistolainen klikki tietää sen, tarkoitus on rikkoa Suomi. Vuosikymmenen vaihteessa nämä samat tahot osoittelevat eivät itseään vaan niitä jotka ovat "omistavaa luokkaa". Tavoite on että Sinä et omista yhtikäs mitään ja olet siitä vieläpä onnellinen kun et omista yhtikäs mitään.

Nuo pitäisi pysäyttää ajoissa. Kokoomus jos ei sitä tee niin Petteri on todellakin petturi. Siinä tilanteessa monet kiroavat keskustaa ja kokoomusta paljon pahemmin kuin niitä jotka ongelman aiheuttivat. Petturuus on pahinta. Jos täällä on kokoomuksen puolueapparaatin jäseniä niin laittakaa tämä viesti mieleenne.

Mitä kauemmin jarrutuksessa menee sitä pahempi on yhteentörmäys. Sekopäävihreät ja vasemmisto vievät Suomen vielä pahimmillaan siihen tilaan että osa, siis se vittuuntunut osa, kansasta tulee toivomaan Suomen kannalta aika ikävää tahoa apuun. Aivan mahdollinen skenaario jota ei näytetä otettavan huomioon. Hidas Suomen polttaminen ja kun riittävästi käristetään niin kyllä kansa apua huutaa olipa ilmansuunta mikä tahansa.

Rauhallinen kansa. Liiankin rauhallinen. Niin sitä minäkin varmaan odottelen niin kauan kuin henki pihisee tai vaihtuu seuraava vuosikymmen. Mutta kun kuppi kaatuu niin sitten se kaatuu ja pöytä siivotaan. Samalla talosta lähtee kaikki sinne ovista ja ikkunoista luvatta tunkeutunut paskasakki. Jotkut ovat radikaaleja nuorena, minä vanhana.
 
Viimeksi muokattu:
Matkailualan kauppiaille vähän lisää painetta. Suomi on eräs Euroopan kalleimmista maista jo nyt. Ilmastonsuojelulla ja maailman parantamisella saadaan polttoaineiden hinnat tappiin ja sen mukana kaikki muut hinnat. Tulkeepa Suomeen katsomaan sinistä taivasta ja keltaista lunta.
Turismista käytännön esimerkki:
Matkailen paljon moottoripyörällä ja ulkomaalaisilla olisi suuri innostus tulla ajelemaan Suomeen, mutta ensimmäinen este on aina hintataso. Sen jälkeen valitaan Norja, joka tarjoaa mahtavia maisemia vähintään yhtä kalliiseen hintaan.

Eikä paineita pelkästään matkailualalle vaan koko valtiolle ja sen houkutteluvuudelle tuleville sukupolville. Se mitä valtiovalta ei ihan ymmärrä, että lopulta kaikessa on kysymys perusasioista kuten ostovoimasta, säästä, kateudesta, yleisestä fiiliksestä jne. Miten Suomi meinaa pysäyttää aivovuodon, jos sillä on tarjota vain kovempia raipaniskuja ja alati kalliimpia vapaa-ajan palveluilta sekä heikentyviä liikkumismahdollisuuksia? Siinä vaiheessa kun nuori vastavalmistunut käy ulkomailla tutustumassa vaikkapa Saksaan, hän tajuaa, että Suomi ei tarjoa enää mitään paremmin.

Ja lopuksi, miten Suomi pitää kiinni kilpailukyvystään sijoitusmarkkinoilla, jos se ei näe itseäkään houkuttelevana sijoituskohteena?
 
Erikoista että Suomen kansalaiselta voidaan ilman oikeuden päätöstä sulkea tilit ja pakottaa lopettamaan yritys . Hesari yleensä tutkii taustat joten oletan jutun tietojen olevan tosia . Mikä oikeusturva on jos supervalta hatarin tiedoin pistää pakotteita . Vieraan valtion ei pitäisi pystyä operoimaan Suomessa olivatpa idästä tai lännestä . Jenkit oli tuon jutun perusteella marssineet toimistoon ja vaatineet asiakirjat itselleen ja vieneet ne mukanaan. Tuolla perusteella vaikkapa posti voitaisiin laittaa pakotelistalle kun on välittänyt paketteja väärille henkilöille. Kukaan ei uskalla tehdä mitään . Pankki sanoo etteivät voi koska USA pistää heidätkin pakotelistalle . Poliitikot hiljaa. Suomalaiset on nöyristely kansaa . Milloin itään ja sitten länteen . Tietenkin jos yrittäjä on Venäjän kätyri asia olisi ymmarrettävissä .

Tätä on elämä Yhdysvaltojen pakotelistalla​

Puoli vuotta sitten Nikita Kovalevski joutui huolintayrityksensä vuoksi Yhdysvaltojen pakotteiden kohteeksi. Nyt kenelläkään ei ole toimivaltaa hänen oikeusturvaansa.

TILAAJILLE
Laura Halminen HS
15.3. 2:00 | Päivitetty 15.3. 8:32
ENSIMMÄISEN kerran Nikita Kovalevski tajusi Yhdysvaltojen talouspakotteiden seuraukset Hakunilan K-marketissa.

Hän oli viime syyskuussa käymässä lähikaupassaan ja teki tavalliseen tapaan ostoksiaan. Sitten hän käveli kassalle ja pyysi askin savukkeita ennen kuin työnsi maksukorttinsa lukijaan.


Ota yhteys kortin myöntäjään, kehotti kassapääte.

Kovalevski soitti vaimolleen, ja pyysi kokeilemaan, pystyisikö tämä tekemään tilisiirtoa Kovalevskin yrityksen tililtä. Se ei onnistunut.


Pari päivää aiemmin Kovalevski oli istunut kotisohvallaan, kun hänen asianajajansa oli soittanut. Asianajaja oli kertonut, että Kovalevski, hänen huolinta-alan yrityksensä Optima Freight sekä kolme muuta hänen perustamaansa yritystä oli asetettu Yhdysvaltojen pakotelistalle.

Ensimmäiset päivät olivat kuluneet sumussa. Eivät kai tällaiset päätökset voi koskettaa Suomen kansalaista, joka elää ja työskentelee Suomessa, Kovalevski ja hänen vaimonsa miettivät.


Kun Kovalevskin pankkikortti lakkasi toimimasta, vaimo siirsi kiireesti pariskunnan säästötililtä rahat henkilökohtaiselle tililleen. Se oli hätäratkaisu siltä varalta, ettei säästötilikään kohta toimisi.


SYKSYN mittaan Kovalevskin käyttämä pankki OP määräsi lakkautettaviksi myös Kovalevskin henkilökohtaisen tilin ja verkkopankkitunnukset. Pankki esti Kovalevskin pääsyn pariskunnan kotiin sidotulle lainanhoitotilille ja jopa hänen tyttärensä säästötilille.

Ilman pankkitiliä ja sähköistä tunnistautumista ei voi maksaa veroja. Palkkaa ei voi nostaa eikä laskuja maksaa.


Nikita Kovalevskista oli tullut epähenkilö.

”Henkinen väsymys on pahinta. Töissä odottaa sitä hetkeä, kun pääsee takaisin kotiin, ja kotona ei jaksa enää mitään. Joka viikko tuo jonkin uuden vastoinkäymisen, jota vastaan pitää taistella.”


Nikita Kovalevski on 42-vuotias Suomen kansalainen, joka muutti Suomeen teinipoikana 1990-luvulla. Hän perusti ensimmäisen oman yrityksensä vuonna 2011.

Kovalevski asuu perheensä kanssa omakotitalossa Vantaalla. Viime syksyyn asti hän työllisti kymmenen ihmistä huolinta-alan yrityksessään. Hän on pärjännyt mukavasti, ollut yrittäjänä ehkä sellainen, jota amerikkalaiset kutsuisivat nimityksellä self made man.


Nyt hän on yrityksensä ainoa jäljellä oleva työntekijä ja esimerkki siitä, miten yllättäville elämänalueille suurvaltojen talouspakotteet voivat ulottua.


KANSAINVÄLISIÄ pakotteita voivat asettaa valtiot tai vaikkapa Euroopan unioni. Niillä rajoitetaan esimerkiksi kaupankäyntiä ja liikkumista tai jäädytetään omaisuutta.

Pakotteiden tähtäin on vaikuttaa toisen valtion tai ryhmän toimintaan. Tunnettuja ovat esimerkiksi Krimin valtaamisen johdosta asetetut pakotteet, joita Yhdysvallat on kohdistanut Venäjään.


Yhdysvallat on asettanut pakotteita kiihtyvään tahtiin vuoden 2014 jälkeen. Valtiovarainministeriön alainen pakotetoimisto OFAC kertoo sivuillaan, että Yhdysvaltojen henkilöpakotteiden kohteena on tällä hetkellä noin 6 400 henkilöä. Luku ei sisällä terrorismin vuoksi asetettuja pakotteita.


Pakotteita on määrätty myös yrityksille ja yhteisöille. Listoja silmäilemällä käy ilmi, että joukossa on jopa Hawker-lentokone.


Suomalaisille tunnetuimpia pakotelistalle päätyneitä ovat Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaiset Gennadi Timtšenko ja Boris Rotenberg sekä Boriksen poika Roman Rotenberg. He ovat pakotelistalla Venäjän presidenttiin Vladimir Putiniin liittyvien yhteyksiensä vuoksi. He ovat haalineet miljardiomaisuuden, jota ei olisi koottu ilman asemaa presidentin lähipiirissä.


PAKOTTEITA ja Kovalevskin ongelmia ymmärtääkseen pitää tietää jotain huolinta-alasta.

Huolintayhtiö on rahtiliikenteen välikäsi. Rahtitavara voi saapua vaikkapa Helsinki-Vantaan lentoasemalle, josta sen on tarkoitus jatkaa maarahtina Vaalimaan kautta Venäjälle. Tavaran ostaja ei voi tilata rahtikyytiä. Siihen tarvitaan huolintayhtiö. Huolintayhtiö asioi tullin kanssa ja järjestelee vientiasiakirjat.


Kovalevskin yhtiö Optima Freight on huolintayhtiö, jonka pääasiallinen toiminta-alue on ollut Venäjä.


Yhtiön sivuilla kerrotaan, että vuonna 2017 se käsitteli 300 tonnia lentorahtia. Tavaraa on kulkenut Venäjän lisäksi myös esimerkiksi Eurooppaan, Etelä-Afrikkaan ja Australiaan.


Kovalevskin mukaan rahtina on kulkenut esimerkiksi teollisuuskoneita ja rakennustarvikkeita.


”Perustavaraa. Emme käsittele vaarallisia aineita, pilaantuvaa ruokaa tai lääkkeitä.”
”Huolintayhtiön kannalta tilanne on kuin ruokakauppiaalle vietäisiin eteen kuitti ja kerrottaisiin, että myit joulukuussa tälle naiselle appelsiineja. Sitten vaadittaisiin kauppiasta selvittämään, antoiko nainen appelsiinit eteenpäin vai mitä hedelmillä tehtiin”, Kovalevski vertaa.


Kovalevski kertoo kuitenkin saaneensa joitain tietoja kokoon.


VIIMEISIMMÄN kerran BIS:n edustajat tulivat kylään keväällä 2019. He saivat mukaansa viisi laatikollista asiakirjoja, jotka Kovalevski auttoi kantamaan autoon.

”BIS:n käytös oli painostavaa. Yhdysvaltalainen lähettäjä oli merkinnyt lomakkeisiin, että huolintayhtiö olisi se, jolle Suomen kautta Venäjälle lähetetty tavara olisi myyty. Tämä ei ole totta.”


Optima Freightin lähetysasiakirjoista Kovalevski ja hänen asianajajansa eivät ole löytäneet mitään sellaista, joka olisi Yhdysvalloissa
Aikamoinen tarina ja yllättävä #kybervasaroija vielä kirjoittajana joka ei ole jaksanut penkoa miksi herra K on joutunut fasistien ja imperialistien silmätikuksi



Edit: @STURM.AUSF.G kysymykseen siitä minkä takia viatonta suomalaista rankaistaan, tiivistäen on siis fsb:hen linkitetyn firman bulvaanina välittänyt meriteknologiaa venäjän asevoimille.


Okeanos Targets


Okeanos
, a St. Petersburg, Russia-based underwater technology company, has a long history of cooperating with Russian government agencies, including the FSB, in the field of underwater operations. In April 2015, Okeanos provided diving equipment to the FSB and provided support for diving equipment deployed in the Crimea region of Ukraine. As of March 2017, Okeanos’ clientele included the FSB and the Russian Ministry of Defense. In September 2018, Okeanos was added to the Commerce Department’s Entity List for providing equipment and support to the Russian Navy. Treasury is also targeting several of Okeanos’ senior officials who were integral in carrying out the company’s operations. These individuals include: Director General, Elena Nikolaevna Ivanova (Ivanova); Deputy Director General, Boris Aleksandrovich Gaykovich (Gaykovich); Marketing Director, Nadezhda Leonidovna Kuchumova (Kuchumova); and Spokesperson, Vladislav Yuryevich Zanin (Zanin).


Okeanos is being designated for having provided material and technological support to the FSB. Ivanova, Gaykovich, Kuchumova, and Zanin are being designated for having acted for or on behalf of Okeanos. These actions are being taken pursuant to E.O. 13694, as amended.


Optima Freight OY Targets


Following Treasury’s designation of Divetechnoservices in June 2018 for procuring underwater equipment and diving systems for the FSB, Divetechnoservices utilized Optima Freight OY (Optima Freight), a Finland-based freight forwarding company, to acquire underwater equipment in an effort to evade U.S. sanctions. In July 2018, more than a month after its designation, Optima Freight facilitated the shipment of diving equipment on behalf of Divetechnoservices. Optima Freight had also assisted Divetechnoservices’ efforts to acquire underwater technologies prior to its designation. As of mid-January 2018, Optima Freight assisted Divetechnoservices’ efforts to acquire an underwater diving system valued at over $150,000. Optima Freight is being designated pursuant to E.O. 13694, as amended, for having materially assisted Divetechnoservices.


Throughout the course of this activity, Optima Freight was managed and controlled by Nikita Gennadievitch Kovalevskij (Kovalevskij). As of September 2020, Kovalevskij is the owner of Optima Freight and has served as its Managing Director since 2011. Kovalevskij is also the Managing Director of three other Finland-based freight forwarding companies — GCH Finland OY (GCH Finland), Unicum Trade OY (Unicum Trade), and ACEX OY (ACEX). Kovalevskij is being designated pursuant to E.O. 13694, as amended, for having acted for or on behalf of Optima Freight, while GCH Finland, Unicum Trade, and ACEX are being designated pursuant to the same authority for being owned or controlled by Kovalevskij.


“Nikita Kovalevskij, and his company, Optima Freight, through an illicit scheme, violated U.S. export laws in the acquisition of sensitive, controlled U.S. maritime technologies,” said Stacey R. Moy, Special Agent in Charge of the Counterintelligence Division, FBI Washington Field Office. “The FBI remains committed to aggressively investigate and stop Russia from covertly pilfering U.S. innovation.”
 
Viimeksi muokattu:
Turismista käytännön esimerkki:
Matkailen paljon moottoripyörällä ja ulkomaalaisilla olisi suuri innostus tulla ajelemaan Suomeen, mutta ensimmäinen este on aina hintataso. Sen jälkeen valitaan Norja, joka tarjoaa mahtavia maisemia vähintään yhtä kalliiseen hintaan.

Eikä paineita pelkästään matkailualalle vaan koko valtiolle ja sen houkutteluvuudelle tuleville sukupolville. Se mitä valtiovalta ei ihan ymmärrä, että lopulta kaikessa on kysymys perusasioista kuten ostovoimasta, säästä, kateudesta, yleisestä fiiliksestä jne. Miten Suomi meinaa pysäyttää aivovuodon, jos sillä on tarjota vain kovempia raipaniskuja ja alati kalliimpia vapaa-ajan palveluilta sekä heikentyviä liikkumismahdollisuuksia? Siinä vaiheessa kun nuori vastavalmistunut käy ulkomailla tutustumassa vaikkapa Saksaan, hän tajuaa, että Suomi ei tarjoa enää mitään paremmin.

Ja lopuksi, miten Suomi pitää kiinni kilpailukyvystään sijoitusmarkkinoilla, jos se ei näe itseäkään houkuttelevana sijoituskohteena?
Uskon että Marin ja koko hallituksensa ymmärtävat kyllä miten maailmanpelastaminen nostaa hintoja, mutta he eivät välitä. Hallituksen toimintaa ohjaa ihanteet ja ideologiat. Maailmanpelastaminen ja kehitysmaalaisten haaliminen ovat niin voimakkaita ihanteita, että niiden varjossa mikään hinta ei ole liian korkea. Hallituksen näkökannat ovat aika suppeita. Edistetään ihanteita, mutta ei mietitä laajemmasta näkökulmasta mihin kaikkeen kustannusten nousu veronmaksajien osalta tulee vaikuttamaan. Kehitysapua nostetaan päämäärättömästi, YK:n maksuja nostetaan, ilmastonsuojeluun uhrataan huikeita summia, EU:n Robin Hood -politiikka maksaa vuosi vuodelta enemmän. Harvalla poliitikolla on mitään moraalia. Lipponenkin voisi myydä vaikka valtionsalaisuuksia kuolinvuoteeltaan, jos niistä vaan saisi hilloa omalle tilille. Lipposen konsulttitoiminta on minun mielestä täysin moraalitonta.

Hallituksen puheet työperäisen maahanmuuton edistämisestä ja käytännön toimet ovat räikeässä ristiriidassa. Suomi houkuttelee vain kouluttamattomia kehitysmaalaisia. Jopa siinä määrin että rajan takana oli hiljattain 15.000 jonossa. Montako lääkäriä, diplomi-insinööriä, hitsaria on ollut jonossa parhaimmillaan? Turkkilainen kamelinkuljettaja harvemmin työllistää ketään, korkeammin kouluteut aika useasti. Miten hallitus houkuttelee työvoimaa Euroopasta, kalliilla veroilla, toimimattomilla peruspalveluilla, pienillä eläkkeillä, vai lupauksilla hintojen nostamisesta? Euroopassa on 750 miljoonaa populaa, miksi ns. työvoimaa pitää haalia Afrikasta ja lähi-Idästä?
 
Orpo tekee itsestänsä pellen EU-hillon vuoksi, jos menee tämän apupaketin taakse kaiken sen paketin kritisoinnin jälkeen.
Riippunee siitä, mitä Rinne ja hallitusenemmistö päättävät perustuslakivaliokunnassa. Orpo saattaa hyvinkin äänestää pakettia vastaan, jos yksinkertainen enemmistö riittää. Jos tarvitaan 2/3, sitten puolesta.

Itse perustuslaillahan ei ole Marinin hallitukselle mitään merkitystä, se on nähty monta kertaa.
 
Tässä nyt katsellut mihin tuota suurta "saatua" rahamäärää aiotaan käyttää, niin:

400M Sosiaali- ja terveyspalvelut: esimerkkinä oli mainittu hoitojonojen purkaminen.
636M Työllisyyden ja osaamisen edistämisen: pohjoismainen työnhakumalli eli työllisyyspalveluiden lisääminen. (tota, eiks näiden pitänyt siirtyä kunnille?)

Alkaako kuulostamaan hienoiltakin investoinneilta? Noo, mennään eteenpäin.

822M "Vihreä siirtymä": eli autamme yksityisiä yrityksiä ja toivomme että he lähtevät mukaan tähän omalla rahallaan. Tavoite on että kun yritys saa euron julkiselta, se laittaa itse 9 euroa tähän vihreään kasvuun. Noo, lottoanhan se minäkin.. Samalla tietenkin tuetaan aurinko- ja tuulivoimaa, koska nuo eivät sitten vieläkään taida pysyä pystyssä ilman tukea. Eikä unohdeta niitä öljykattiloita joista luopumalla saa valdelta jokusen tonnin, kunhan itse maksaa +10k. Kunnille ja yrityksille sama porkkana, mutta varmaankin kasvaneella nollamäärällä.

217M "Digitalisaatioon": Digirata; Fintrafficin, Väyläviraston ja LVVM:n hanke jossa mukana myös VR, Traficom ja HSL. Tavoitteena tulevaisuuden rautatie. Rautatieliikenteen digitalisoinnilla saadaan enemmän tehokkuutta ja raidekapasiteettia.. jaa, pistetään bitti kulkemaan kiskoa pitkin kun saman digidigin tavoitteena on huippunopeat nettiyhteydet kokomaahan? Myös teknologiaan investoidaan: 6G, tekoäly, kvanttilaskenta ja mikroelektroniikka.

Elvytystä? Ei kuulkaas, ei ole tarkoituskaan elvyttää vaan pikemminkin uudistaa taloutta! Näin "rahaministerimme" sanoin.

No, kaipa siitä kannatti 4,5Mrd maksaa että Etelä-eurooppa pysyy mukana. Ei ku sori, siis että saadaan tulonsiirtounioni ja EKP:lle oikeus ottaa velkaa jäsenten taatessa sen tulevaisuuden EU-budjetista. Sehän se tässä oli pihvinä. Muutenhan hommassa ei olisikaan ollut järkeä...
 
Kovalevskin yhtiö Optima Freight on huolintayhtiö, jonka pääasiallinen toiminta-alue on ollut Venäjä.


Yhtiön sivuilla kerrotaan, että vuonna 2017 se käsitteli 300 tonnia lentorahtia

Aika vähän. Tuskin tosiaan talkkunaa ja piimää.

Kävivätkö nämä BIS-henkilöt siis Suomessa tekemässä -tilintarkastuksen-, se minua jäi mietityttämään? On nimittäin pojilla aikamoiset valtuudet, jos näin on. Mennään itsenäisen valtion sisälle ja käydään lafkasta muutama laatikko paperia mukaan.....jos siis näin on tapahtunut, miten ymmärrätte tämän?
 
Tässä nyt katsellut mihin tuota suurta "saatua" rahamäärää aiotaan käyttää, niin:

400M Sosiaali- ja terveyspalvelut: esimerkkinä oli mainittu hoitojonojen purkaminen.
636M Työllisyyden ja osaamisen edistämisen: pohjoismainen työnhakumalli eli työllisyyspalveluiden lisääminen. (tota, eiks näiden pitänyt siirtyä kunnille?)

Alkaako kuulostamaan hienoiltakin investoinneilta? Noo, mennään eteenpäin.

822M "Vihreä siirtymä": eli autamme yksityisiä yrityksiä ja toivomme että he lähtevät mukaan tähän omalla rahallaan. Tavoite on että kun yritys saa euron julkiselta, se laittaa itse 9 euroa tähän vihreään kasvuun. Noo, lottoanhan se minäkin.. Samalla tietenkin tuetaan aurinko- ja tuulivoimaa, koska nuo eivät sitten vieläkään taida pysyä pystyssä ilman tukea. Eikä unohdeta niitä öljykattiloita joista luopumalla saa valdelta jokusen tonnin, kunhan itse maksaa +10k. Kunnille ja yrityksille sama porkkana, mutta varmaankin kasvaneella nollamäärällä.

217M "Digitalisaatioon": Digirata; Fintrafficin, Väyläviraston ja LVVM:n hanke jossa mukana myös VR, Traficom ja HSL. Tavoitteena tulevaisuuden rautatie. Rautatieliikenteen digitalisoinnilla saadaan enemmän tehokkuutta ja raidekapasiteettia.. jaa, pistetään bitti kulkemaan kiskoa pitkin kun saman digidigin tavoitteena on huippunopeat nettiyhteydet kokomaahan? Myös teknologiaan investoidaan: 6G, tekoäly, kvanttilaskenta ja mikroelektroniikka.

Elvytystä? Ei kuulkaas, ei ole tarkoituskaan elvyttää vaan pikemminkin uudistaa taloutta! Näin "rahaministerimme" sanoin.

No, kaipa siitä kannatti 4,5Mrd maksaa että Etelä-eurooppa pysyy mukana. Ei ku sori, siis että saadaan tulonsiirtounioni ja EKP:lle oikeus ottaa velkaa jäsenten taatessa sen tulevaisuuden EU-budjetista. Sehän se tässä oli pihvinä. Muutenhan hommassa ei olisikaan ollut järkeä...
Vihreä siirtymä on suoraa jatkoa "CleanTech"- buumille mitä hypetettiin 2010- luvulla, vain vitun paljon HC:mpi vihermädätys. En tiedä lukuja mutta Cleantech- vienti tuskin on hirveän suurta tänä päivänä ja siihen työnnettyä julkista rahaa emme tule näkemään. Tässä uudessa ismissa mittaluokka on suurempi ja arvotavoitteet puna-vihreät ja maalimoja syleilevät. Me pelastamme vitun kalliilla lainarahalla Maailmaa ja vastaavasti Epsanja tekee meidän rahoilla akkutehtaita akunvalmistajille ja sijoittajille. Mitäpä arvelette, kumpi tapa toimia tuottaa ko. maalle ja sen kansalaisille enemmän bkt:tä ja vaahtokarkkia? Kumman maan talous ottaa todennäköisemmin taloudellisia Ryyd- loikkia yläviistoon, kumpi alaviistoon?

Meidän bkt:ta ja maan taloudellista kehitystä ei tue mikään noista raharei'istä mitä nuo petturit ja kansanviholliset ovat listanneet. Olisivat edes olleet reilusti päissään suunnitellessaan tuota mutta epäilen sitäkin.

Kai se tuosta maksetaan ne romutuspalkkiot turvetuotantokalustonsa romuttaneillekin, saatana.
 
Aikamoinen tarina ja yllättävä #kybervasaroija vielä kirjoittajana joka ei ole jaksanut penkoa miksi herra K on joutunut fasistien ja imperialistien silmätikuksi



Edit: @STURM.AUSF.G kysymykseen siitä minkä takia viatonta suomalaista rankaistaan, tiivistäen on siis fsb:hen linkitetyn firman bulvaanina välittänyt meriteknologiaa venäjän asevoimille.
...
“Nikita Kovalevskij, and his company, Optima Freight, through an illicit scheme, violated U.S. export laws in the acquisition of sensitive, controlled U.S. maritime technologies,” said Stacey R. Moy, Special Agent in Charge of the Counterintelligence Division, FBI Washington Field Office. “The FBI remains committed to aggressively investigate and stop Russia from covertly pilfering U.S. innovation.”
Kannattaa välttää kaikkia bisneksiä USA:n ja Venäjän suuntaan niin ei tule näitä ongelmia.

Joillekin voi olla yllätys, että kaikki pankkitoiminta Suomessa ja EU:ssa on USA:n hallinnon alla. Kenen tahansa tilit voidaan jäädyttää ja mikä tahansa yritys saadaan nurin, jos niin haluavat jostain syystä. Oikeusturvaa tässä asiassa ei taida olla.

Jännittävänä yksityiskohtana on, että miten kauan herra K on sanktiossa. Onko koko loppu ikänsä? Nyt ko. tyypiltä on saatu firma nurin ja työntekijät pääsevät etsimään uusia haasteita. Joutuuko sosiaalihuolto jotenkin järjestämään herra K:n toimeentulon, koska hän on estynyt elannon hankkimisen suhteen niin kauan kuin pankkisanktio on toiminnassa?
 
Tässä nyt katsellut mihin tuota suurta "saatua" rahamäärää aiotaan käyttää, niin:

636M Työllisyyden ja osaamisen edistämisen: pohjoismainen työnhakumalli eli työllisyyspalveluiden lisääminen. (tota, eiks näiden pitänyt siirtyä kunnille?)
Täällä Norjassa tuosta vastaa NAV (Nye arbeids- og velferdsetaten/ Norwegian Labour and Welfare Administration), jossa kävin jo kun muutin tänne. Ongelma noissa työllisyyspalveluissa on että siellä ei ole mitään työpaikkoja tarjolla enää nykyään... joten rehellisesti sanottuna tuo 636 miljoonaa luo jotain suojatyöpaikkoja noihin toimistoihin mutta muuten se on täydellistä rahan haaskausta.
Pistäisivät ennemmin uutta lainsäädäntöä peliin joka edes vähän suitsisivat näitä vuokratyövoiman välitysfirmoja, ne valehtelevat ainakin työnhakijalle enemmän kuin kiinteistönvälittäjät ja jofaposkiset auto-/ hevoskauppiaat yhteensä.

Foorumilla on ollutkin tästä aiheesta jo erittäin ansiokkaita/ hapokkaita kommentteja.

Mutta lainsäädäntöhän ei tunnu Suomen Eduskunnalta onnistuvan yhtään millään, hallituksen väristä riippumatta... ihme systeemi kyllä, että mitään ei saada aikaiseksi, koska aina voidaan piiloitua jonkun perustuslaki-bullshit-valiokunnan taakse... muuttakaa sitten perustuslakia! 5/6 enemmistö, torkkupeittojen alta mars äänestämään. Tai peiton alta etänä.
Perkele.
 
Ongelma noissa työllisyyspalveluissa on että siellä ei ole mitään työpaikkoja tarjolla enää nykyään... joten rehellisesti sanottuna tuo 636 miljoonaa luo jotain suojatyöpaikkoja noihin toimistoihin mutta muuten se on täydellistä rahan haaskausta.

Perkele.
Se on ollut rahan haaskausta siitä lähtien kun työvoimatoimisto muutettiin työ- ja elinkeinotoimistoksi. Eli Työllistymisen Esteeksi. Ja onhan sitä yritetty muuttaa: ensin yksityisille työnvälitysfirmoille, kunnes paljastui ettei lainsäädäntö annakkaan periksi "asiakkaiden" henkilötietojen osalta, vaan sitä varten pitää olla virkaimmeinen virkavastuulla keksimässä esteitä johonkin. Sitten ne piti siisrtää kunnille, mutta mihis ne TE-virkailijat sitten laitettaisiin kun kaikilla ei ole sopivaa virallista koulutusta vaikka se merkonomin paperi riittikin TE-tstoon pääsyyn. Joten no-go. Plus sitten nämä kaikki kurssitukset ja puuhastelut joista ei ole hyötyä kuin homman vetäjälle ja kunnalle joka voi näyttää tekevänsä jotain. Nyt ne on taas menossa kunnille AVI:n valvonnan alaisiksi. Koska pitäähän jokaisen päästä keksimään pyörä uudelleen...

Kukaan ei vain ole halukas myöntämään että sellaisia työpaikkoja joilla tulee toimeen on raa-asti liian vähän ja osa työttömistä on sellaista ydinjätettä johon kukaan, edes eläkelaitos, ei halua koskea...
 
Kannattaa välttää kaikkia bisneksiä USA:n ja Venäjän suuntaan niin ei tule näitä ongelmia.

Joillekin voi olla yllätys, että kaikki pankkitoiminta Suomessa ja EU:ssa on USA:n hallinnon alla. Kenen tahansa tilit voidaan jäädyttää ja mikä tahansa yritys saadaan nurin, jos niin haluavat jostain syystä. Oikeusturvaa tässä asiassa ei taida olla.

Jännittävänä yksityiskohtana on, että miten kauan herra K on sanktiossa. Onko koko loppu ikänsä? Nyt ko. tyypiltä on saatu firma nurin ja työntekijät pääsevät etsimään uusia haasteita. Joutuuko sosiaalihuolto jotenkin järjestämään herra K:n toimeentulon, koska hän on estynyt elannon hankkimisen suhteen niin kauan kuin pankkisanktio on toiminnassa?
Jos hra K ei olisi todennäköisesti tietoisesti rikkonut vientikieltomääräyksiä (tai sitten hän oli Suomen tyhmin huolinta-alan ammattilainen), hän ei olisi tässä tilanteessa. Ystäväni on Suomessa huolinta-alalla duunissa, ja siinä hommassa keskeistä on se mitä saa viedä mistä mihin, ja mitä ei. Ja miten kaikki merkitään, ja mitä voidaan kuljettaa missäkin liikennevälineessä tulevat sitten seuraavina.

Jos minä myyn 5 Valmet RK 92S:ää jenkkeihin, ja laitan kolliin päälle että taskulaskimia, ja lennän lomalle Floridaan, niin oletan päätyväni vankilaan. Ei ole vaikeaa...

Tämä itseasiassa viistää kohde-esineen osalta sitä kuuluisaa Rauma-Rapolan kahden mini-sukellusveneen kauppaa Neuvostoliittoon (ovat muuten edelleen käytössä, Putin pälyilee akkunasta Baikalin pohjan lähellä (-1642m) tässäkin kuvassa!)



Aika mielenkiintoista että Exel Oy teki noi muovi/ vaahtomuovi suojat tohon, kun 3M kieltäytyi! Minullakin on ollut heidän sauvojaan...

Finnish-Soviet co-operation

Production of the two Mir units was a prime example of Finnish-Soviet economic and technical co-operation during the Cold War. Bids from Canada, France and Sweden to construct the submarines had been retracted most likely due to political pressure. In a later interview with STT the then Rauma-Repola department head Peter Laxell said he believed that "Finland got the permit to deliver the crafts to the Soviets on the basis that the CoCom officials in the USA believed the project would be a failure . . . Once it became clear to them we actually had accomplished the engineering feat there was a huge uproar about how such technology could be sold to the Soviets, enough for many visits to the Pentagon.".[3]

Because of the CoCom restrictions, most of the technology used had to be developed in Finland. The electronics was developed by Hollming. The syntactic foam was produced in Finland by Exel Oyj, as 3M, the leading producer, refused to supply their product.[1] The construction, including casting, was done by Lokomo (a Rauma-Repola subsidiary) in Tampere, Finland.

The level of technology flowing into the Soviet Union raised concern in the US and Rauma-Repola was privately threatened with economic sanctions. For example, one concern of the Pentagon was the possibility that the Soviet Union would manufacture a pioneer submarine fleet that could clear the ocean floor of US deep sea listening equipment.[1] With the possibility of losing its lucrative offshore oil platforms market Rauma-Repola yielded, and submarine development ceased in Finland. One project that was abandoned was the development of a fuel cell based air-independent propulsion system.

The 122 m length support vessel R/V Akademik Mstislav Keldysh was also built in Finland, at the Hollming shipyard in Rauma in 1980 (later operated by STX Finland, closed in 2014).
 
Kaikkein upeinta tässä investoinnissa on se, että voidaksemme tehdä miljardi-investoinnin maksamme siitä kolme miljardia. Jos olen oikein laskenut. Nyt vaan shampanjapulloista korkit kattoon ja juhlat pystyyn. Toivottavasti saamme kustantaa lisää tällaisia investointeja. Koskee päähän heti aamusta.
Mutta se tuntuu paremmalta, kun se miljardi tulee meille suoraan ytimistä! Tunnearvoa ei voi mitata rahassa. :)
 
Jos hra K ei olisi todennäköisesti tietoisesti rikkonut vientikieltomääräyksiä (tai sitten hän oli Suomen tyhmin huolinta-alan ammattilainen), hän ei olisi tässä tilanteessa. Ystäväni on Suomessa huolinta-alalla duunissa, ja siinä hommassa keskeistä on se mitä saa viedä mistä mihin, ja mitä ei. Ja miten kaikki merkitään, ja mitä voidaan kuljettaa missäkin liikennevälineessä tulevat sitten seuraavina.

Jos minä myyn 5 Valmet RK 92S:ää jenkkeihin, ja laitan kolliin päälle että taskulaskimia, ja lennän lomalle Floridaan, niin oletan päätyväni vankilaan. Ei ole vaikeaa...

Tämä itseasiassa viistää kohde-esineen osalta sitä kuuluisaa Rauma-Rapolan kahden mini-sukellusveneen kauppaa Neuvostoliittoon (ovat muuten edelleen käytössä, Putin pälyilee akkunasta Baikalin pohjan lähellä (-1642m) tässäkin kuvassa!)



Aika mielenkiintoista että Exel Oy teki noi muovi/ vaahtomuovi suojat tohon, kun 3M kieltäytyi! Minullakin on ollut heidän sauvojaan...

Finnish-Soviet co-operation

Production of the two Mir units was a prime example of Finnish-Soviet economic and technical co-operation during the Cold War. Bids from Canada, France and Sweden to construct the submarines had been retracted most likely due to political pressure. In a later interview with STT the then Rauma-Repola department head Peter Laxell said he believed that "Finland got the permit to deliver the crafts to the Soviets on the basis that the CoCom officials in the USA believed the project would be a failure . . . Once it became clear to them we actually had accomplished the engineering feat there was a huge uproar about how such technology could be sold to the Soviets, enough for many visits to the Pentagon.".[3]

Because of the CoCom restrictions, most of the technology used had to be developed in Finland. The electronics was developed by Hollming. The syntactic foam was produced in Finland by Exel Oyj, as 3M, the leading producer, refused to supply their product.[1] The construction, including casting, was done by Lokomo (a Rauma-Repola subsidiary) in Tampere, Finland.

The level of technology flowing into the Soviet Union raised concern in the US and Rauma-Repola was privately threatened with economic sanctions. For example, one concern of the Pentagon was the possibility that the Soviet Union would manufacture a pioneer submarine fleet that could clear the ocean floor of US deep sea listening equipment.[1] With the possibility of losing its lucrative offshore oil platforms market Rauma-Repola yielded, and submarine development ceased in Finland. One project that was abandoned was the development of a fuel cell based air-independent propulsion system.

The 122 m length support vessel R/V Akademik Mstislav Keldysh was also built in Finland, at the Hollming shipyard in Rauma in 1980 (later operated by STX Finland, closed in 2014).
USA:n lait, määräykset ja hallinnon päätökset pätevät Suomessa, mutta toisinpäin asia ei tietenkään toimi. Tässä USA:n pankkihegemoniassa on myös Euroopan maiden suvereniteetti kyseessä.

Sattumalta tunnen erään henkilön joka oli tuossa sukellusveneprojektissa merkittävässä asemassa. Rauma-Repolalla olisi ollut kiinnostavat näkymät. Heille kuitenkin kerrottiin, että konkka tulee, jos myyvät neukuille lisää tuotteita. Toki Neukkulan pyrkimysten torppaaminen oli Suomenkin etu.
 
Näinhän se aina maailmassa on oikeus toteutunut . Vahvimman laki määrää . Pienen maan on viisasta olla nöyrä ja sopeutua . Suomi ei voi määrätä kenellekkään pakotteita. Niille vain naurettaisiin .
 
Näinhän se aina maailmassa on oikeus toteutunut . Vahvimman laki määrää . Pienen maan on viisasta olla nöyrä ja sopeutua . Suomi ei voi määrätä kenellekkään pakotteita. Niille vain naurettaisiin .
Jep mutta kehitysavun maksatus esim. Irakiin voitaisiin nyt sentään jo jumalauta lopettaa... maailman 3:nneksi suurimmat hiilivetyreservit!
 
Jep mutta kehitysavun maksatus esim. Irakiin voitaisiin nyt sentään jo jumalauta lopettaa... maailman 3:nneksi suurimmat hiilivetyreservit!
En ole seurannut. Maksaako ne edelleen?? :D :D :D

Eivät ottaneet edes läpsyttelijöitään takaisin, siitä olisi pitänyt maksaa ja maksetaanko vielä kehitysapuakin.
Luikero-Haavisto tietysti. Vastineeksi saadaan isis-terroristeja.
 
Back
Top