Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Emma Kari
@EmmaKari
Upeita uutisia! Me teemme tämän maan historian suurimman ilmastoinvestoinnin. Suomi torjuu ilmastonmuutosta yli miljardilla eurolla!

Kaikkein upeinta tässä investoinnissa on se, että voidaksemme tehdä miljardi-investoinnin maksamme siitä kolme miljardia. Jos olen oikein laskenut. Nyt vaan shampanjapulloista korkit kattoon ja juhlat pystyyn. Toivottavasti saamme kustantaa lisää tällaisia investointeja. Koskee päähän heti aamusta.
Ehkä vielä upeampaa on, että emme vielä tiedä paljonko tulemme maksamaan tuki-intrumentista. Tässähän EU ottaa yhteistä lainaa rahan jakamiseksi. Jos joku maa ei sitten pystykään maksamaan osuuttaan, Suomi maksaa tietenkin enemmän. Tavallaan on piikki auki.(y)

Tämä 6.6 miljardia € (+ mahdolliset lisämaksut) on Suomen historian suurimpia investointeja. Tuosta tulee noin 3300 € / työssäkäyvä suomalainen. Onneksi Marin kävi taitavasti hymyilemässä ja neuvottelemassa hyvät ehdot Suomelle tähän kuritus tukipakettiin.
13-3-11505755.jpg
 
Ehkä vielä upeampaa on, että emme vielä tiedä paljonko tulemme maksamaan tuki-intrumentista. Tässähän EU ottaa yhteistä lainaa rahan jakamiseksi. Jos joku maa ei sitten pystykään maksamaan osuuttaan, Suomi maksaa tietenkin enemmän. Tavallaan on piikki auki.(y)

Tämä 6.6 miljardia € (+ mahdolliset lisämaksut) on Suomen historian suurimpia investointeja. Tuosta tulee noin 3300 € / työssäkäyvä suomalainen. Onneksi Marin kävi taitavasti hymyilemässä ja neuvottelemassa hyvät ehdot Suomelle tähän kuritus tukipakettiin.
Tässähän myös samalla pystytetään vaivihkaa fiskaaliunionia, josta on puhuttu yllättävän vähän julkisuudessa. Yksikään poliitikko ei asiaa pidä tikun nokassa ja vahtikoira vaan nuoleskelee tikkaria. Kuitenkin hyväksytyssä sopimusluonnoksessa EU:n verotusoikeuden kehittäminen todetaan varsin suoraan.
 
Sekopäävihreät ja vasemmisto vievät Suomen vielä pahimmillaan siihen tilaan että osa, siis se vittuuntunut osa, kansasta tulee toivomaan Suomen kannalta aika ikävää tahoa apuun. Aivan mahdollinen skenaario jota ei näytetä otettavan huomioon. Hidas Suomen polttaminen ja kun riittävästi käristetään niin kyllä kansa apua huutaa olipa ilmansuunta mikä tahansa.
"Apuaaaa Putin, vihervasemmisto kiusaa!"
Joskus äänekkäimmin isänmaallista kuorta ylläpitävät paljastuvatkin lampaiksi.
 
Kävivätkö nämä BIS-henkilöt siis Suomessa tekemässä -tilintarkastuksen-, se minua jäi mietityttämään? On nimittäin pojilla aikamoiset valtuudet, jos näin on. Mennään itsenäisen valtion sisälle ja käydään lafkasta muutama laatikko paperia mukaan.....jos siis näin on tapahtunut, miten ymmärrätte tämän?

1) FBI kertoo FSB-kätyrioletetulle että näiden todisteiden nojalla olet epäilyksen alla. Jos et kykene toisin osoittamaan niin US viranomaiset julistavat sinut pahaksi henkilöksi joka 100% tapauksissa johtaa siihen että länsimaiset pankit ja luottokorttiyhtiöt eivät leiki kanssasi.
2) BIS ("keskuspankkien keskusyhteisö") saa FBI:ltä virka-apupyynnön. BIS virkailijat voi ihan hyvin olla suomalaisia.
3) FSB-kätyrioletettu antaa tiedot BIS henkilöille vapaaehtoisesti, kumartelee syvään ja kantaa itse mappilaatikot vuokra-auton takaloosteriin.
 

Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Otsikon aiheeseen liittyen jaksan edelleen hämmästellä kuinka paljon Suomesta on löytynyt tämän nykymenon kannattajia ??!!
Ihan oikeasti hämmästelen kuinka paljon maassa asuu on vihervasemmistodemareita.

Toivottavasti ihmiset tajuavat, että silloin äänestäessään heille ei kerrottu mitä vaalivoittajat aikovat tehdä. Rahojen tuhlaamista ja EU nöyrtymistä,
Nyt äänestäjät tietävät ja kaiken järjen mukaan tilannetietoisuuden tulisi johtaa sellaiseen äänestyskäyttäytymiseen, jonka tuloksena nykyiset johtajat lähtevät paikaltaan ja valta vaihtuu.

Olen EU:n kannalla, mutta sitä pitää muuttaa sisältäpäin, olemalla vakaa omassa asiassaan, eikä myydä Suomea.
Tulispa eduskuntavaalit jo.
.
 
Se on ollut rahan haaskausta siitä lähtien kun työvoimatoimisto muutettiin työ- ja elinkeinotoimistoksi. Eli Työllistymisen Esteeksi. Ja onhan sitä yritetty muuttaa: ensin yksityisille työnvälitysfirmoille, kunnes paljastui ettei lainsäädäntö annakkaan periksi "asiakkaiden" henkilötietojen osalta, vaan sitä varten pitää olla virkaimmeinen virkavastuulla keksimässä esteitä johonkin. Sitten ne piti siisrtää kunnille, mutta mihis ne TE-virkailijat sitten laitettaisiin kun kaikilla ei ole sopivaa virallista koulutusta vaikka se merkonomin paperi riittikin TE-tstoon pääsyyn. Joten no-go. Plus sitten nämä kaikki kurssitukset ja puuhastelut joista ei ole hyötyä kuin homman vetäjälle ja kunnalle joka voi näyttää tekevänsä jotain. Nyt ne on taas menossa kunnille AVI:n valvonnan alaisiksi. Koska pitäähän jokaisen päästä keksimään pyörä uudelleen...

Kukaan ei vain ole halukas myöntämään että sellaisia työpaikkoja joilla tulee toimeen on raa-asti liian vähän ja osa työttömistä on sellaista ydinjätettä johon kukaan, edes eläkelaitos, ei halua koskea...
Kurssitusten ja puuhastelujen ohella myös ilmaistyön määrä on merkittävästi lisääntynyt. Aina vain isompi osa työttömistä tekee tuottavaa työtä ilmaiseksi joko yksityisen tai julkisen sektorin puolella. Myös edellinen kuntakokeilu toi vain sen muutoksen että nämä erilaiset "aktivoinnin" muodot lisääntyivät eivätkä suinkaan palkkatyöt.

Byrokratiamuutosten ja erilaisen hiljaisen hivutuksen sijaan tulisi saada avoin keskustelu siitä, että millainen Suomen työmarkkinan halutaan olevan. Eli onko ok, että virallinen palkkatyö aina vain harvinaistuu ja ilmaistyö lisääntyy, vai pitäisikö rakenteita uudistaa. Ja jos rakenteita uudistetaan, niin kenen varpaille silloin voidaan astua ja kenen ei. Vaihtoehtoisia mallejahan on olemassa, kuten esimerkiksi Saksan minijob-järjestelmä, joka toki ei millään lailla ole täydellinen, mutta niin ei ole nykyinen Suomen mallikaan.

Erilaiset tavat joilla jonkun työttömän todelliseen tai koettuun vajaatuottoisuuteen voidaan reagoida lienevät periaatteessa seuraavat:
  1. Annetaan työttömän olla kotonaan nostamassa tukia eikä yritetä mitään erityistä.
  2. Järjestetään työttömälle puuhastelua jossain kerhossa tms. tuen saannin ehtona.
  3. Pyritään saamaan työttömälle koulutus, jotta työnantajat saataisiin houkuteltua maksamaan hänelle tes-palkkaa.
  4. Työllistetään työtön ilmaistyötön (esim. työkokeilu).
  5. Maksetaan työttömän palkanneelle työnantajalle palkkatukea jotta työttömän vajaatuottoisuus kompensoituu.
  6. Alennetaan palkkoja jotta työttömän vajaatuottoisuus kompensoituu ja maksetaan palkan päälle tukia työttömälle itselleen.
  7. Alennetaan palkkoja eikä makseta tukia työssäkäyville, vaan luotetaan siihen, että työssäkäyvä pärjää samalla esim. rahalla kuin työtön.
  8. Poistetaan kaikki tes-yleissitovuudet ja minimipalkat eikä makseta tukia työttömille vaan luotetaan siihen, että ihmiset löytävät edes jotain työtä jos työpanoksen voi hinnoitella tarpeeksi alhaiseksi.
 
"Apuaaaa Putin, vihervasemmisto kiusaa!"
Joskus äänekkäimmin isänmaallista kuorta ylläpitävät paljastuvatkin lampaiksi.
400 vuotta sitten lännenuskovaiset kiusasivat "väärällä tavalla uskovia kristittyjä". Vaikka samoja suomalaisia oltiin. Niin että heidän oli pakko huutaa itää avuksi, jotkut jopa erehtyivät muuttamaan pysyvästi kohti Moskovaa.

Pitäisi nyt historiasta jotain oppia eikä toistella samoja virheitä.
 
Kurssitusten ja puuhastelujen ohella myös ilmaistyön määrä on merkittävästi lisääntynyt. Aina vain isompi osa työttömistä tekee tuottavaa työtä ilmaiseksi joko yksityisen tai julkisen sektorin puolella. Myös edellinen kuntakokeilu toi vain sen muutoksen että nämä erilaiset "aktivoinnin" muodot lisääntyivät eivätkä suinkaan palkkatyöt.

Byrokratiamuutosten ja erilaisen hiljaisen hivutuksen sijaan tulisi saada avoin keskustelu siitä, että millainen Suomen työmarkkinan halutaan olevan. Eli onko ok, että virallinen palkkatyö aina vain harvinaistuu ja ilmaistyö lisääntyy, vai pitäisikö rakenteita uudistaa. Ja jos rakenteita uudistetaan, niin kenen varpaille silloin voidaan astua ja kenen ei. Vaihtoehtoisia mallejahan on olemassa, kuten esimerkiksi Saksan minijob-järjestelmä, joka toki ei millään lailla ole täydellinen, mutta niin ei ole nykyinen Suomen mallikaan.

Erilaiset tavat joilla jonkun työttömän todelliseen tai koettuun vajaatuottoisuuteen voidaan reagoida lienevät periaatteessa seuraavat:
  1. Annetaan työttömän olla kotonaan nostamassa tukia eikä yritetä mitään erityistä.
  2. Järjestetään työttömälle puuhastelua jossain kerhossa tms. tuen saannin ehtona.
  3. Pyritään saamaan työttömälle koulutus, jotta työnantajat saataisiin houkuteltua maksamaan hänelle tes-palkkaa.
  4. Työllistetään työtön ilmaistyötön (esim. työkokeilu).
  5. Maksetaan työttömän palkanneelle työnantajalle palkkatukea jotta työttömän vajaatuottoisuus kompensoituu.
  6. Alennetaan palkkoja jotta työttömän vajaatuottoisuus kompensoituu ja maksetaan palkan päälle tukia työttömälle itselleen.
  7. Alennetaan palkkoja eikä makseta tukia työssäkäyville, vaan luotetaan siihen, että työssäkäyvä pärjää samalla esim. rahalla kuin työtön.
  8. Poistetaan kaikki tes-yleissitovuudet ja minimipalkat eikä makseta tukia työttömille vaan luotetaan siihen, että ihmiset löytävät edes jotain työtä jos työpanoksen voi hinnoitella tarpeeksi alhaiseksi.
Työryhmissä pitäisi pohtia myös isompaa kuvaa sen suhteen miksi työpaikat vähenevät pysyvästi jokaisen laskukauden jälkeen. Verotuksen taso on korkea, mutta miksi se on niin korkea? Koska poliitikot jakavat rahaa holtittomasti ja koska julkinen sektori on vain aivan liian suuri. Koronalta suojautumisen suhteen on useampia viranomaisorganisaatiota, jotka jopa riitelevät keskenään. Kuitenkaan viranomaisista ei löydy vastuunkantoa, kun sitä ruvetaan penäämään esille tulleissa tapauksissa. Valtion kulurakennetta pitäisi verrata johonkin sellaiseen Euroopan maahan, jossa palvelut toimivat paremmin, mutta konaisverotuksen taso on oleellisesti alhaisempi. Suomen vetovoimatekijät perustuvat vain maksettaviin tukiin ja korvauksiin. Suomalainen työlainsäädäntö korttisirkuksineen - käytännössä - ei taida koskea ulkomaalaista vuokratyövoimaa. Siitä lienee saatu jo riittävästi näyttöä.

Aasian maissa turistaillessa toisinaan jopa naurattaa, kun näkee vaikka kaupan palvelupisteessä kolme henkilöä siinä missä Suomessa yksi henkilö hoitaisi kaiken. Aika nopeasti ajatus sitten lentää siihen, että mitäs ne kolme muuta henkilöä tekevät Suomessa. Niille maksetaan kotiin niin paljon, ettei työssä kannata, eikä tarvitse käydä. Sen jälkeen ei enää edes naurata. Kuluneella viikolla eräs työttömäksi jäänyt näyttelijä totesi, että hanttihommia olisi kyllä tarjolla, mutta hän mieluummin niukistelee kotosalla korvausten kanssa eikä mene töihin ennen kuin on (rahan suhteen) pakko. Suomessa tuetaan joutilaisuutta, kun voitaisiin tukea työssäkäymistä samalla tavalla kuin yrityksiäkin tuetaan. Tienaa tonni, valtio maksaa toisen. Eikä niin että älä polta itseäsi loppuun, maksetaan kaksi tonnia. Alaikäiset lapset ovat tulogeneraattori sille, jota työssäkäynti ei kiinnosta. Niin myös esimerkin näyttelijälle. Kantasuomalaisista Youtube-julkuistakin löytyy mallia. Ei tarvitse ihmetellä miksi ulkomaalaistaustaisten kotoutuminen ei onnistu, mutta lapsiluku kasvaa tasaiseen tahtiin. Huono-osaisuudella on taipumus keräytyä.
 
Uskon että Marin ja koko hallituksensa ymmärtävat kyllä miten maailmanpelastaminen nostaa hintoja, mutta he eivät välitä. Hallituksen toimintaa ohjaa ihanteet ja ideologiat.
Eivät ymmärrä. Menettelevät kuin turpeen kanssa, ajattelevat että jos veroa nostetaan 50% tuotanto vähenee 50%.

Meillä kaikki on jo niin perkeleen verotettua, että kun veroa nostetaan 20% niin tuotanto vähenee 80% tai lakkaa kokonaan kannattamattomana.

Verotpohjan tiivistäminen, sosiaalisesti oikeudenmukainen kustannusten kasvattaminen juu. Kuka perkele tänne vielä investoi, ja kun nykyinen kalusto on ajettu loppuun niin lopetetaan tuotanto tai siirretään toiminta muualle.

Ei tarvitse kantaa huolta työmatkakustannuksista kun duunareilla ei ole duunia, vihreät pääsee töihin polkupyörällä kulttuuria tekemään. Huoltosuhde ratkaistaan kävelyttämällä tänne lisää akavan jäseniä, tai mieluiten lennättämällä.

Mikä voisi mennä pieleen?
 
Toivottavasti ei käy niin että PS pelaa oppositiossa korttinsa hyvin, voittaa vaaleissa, parsii kasaan jonkinlaisen hallituksen kokoomuksen kanssa, ei saa oikein mitään aikaan, ja sama laulu jatkuu..

uuno-turhapuro-suomen-tasavallan-herra-presidentti_9143120_2.jpg
Tämä presidentti muodosti toimivan hallituksen!
 
Itse olen tällä hetkellä osa-aikatyössä eikä todellakaan kiinnostaisi saada kokpäiväistä. Se jumalaton kiire ja stressi ei houkuta siihen.

Minä vähensin takavuosina työtahtiani ja päivääkään en ole katunut sitä temppua. Minkä fyrkassa hävisi sen voitti ns. elämänlaadussa. Hoksasin jossain vaiheessa, että Työn Sankarin arvonimi on tyhjää helinää. Ja minkä hankit, niin verotoimisto osasi kyllä vaatia omiaan. Jos hommat olisivat olleet sellaisia, että olisi liksa juossut jalkojen pöydällä lepuuttelusta, niin se olisi ollut toinen juttu. Mutta kun eivät olleet.
 
Suomessa tuetaan joutilaisuutta, kun voitaisiin tukea työssäkäymistä samalla tavalla kuin yrityksiäkin tuetaan. Tienaa tonni, valtio maksaa toisen. Eikä niin että älä polta itseäsi loppuun, maksetaan kaksi tonnia.

Aika paljon pitää vielä vettä virrata Vantaanjoessa, että tällaiset ratkaisut olisivat mahdollisia. Moni entinen ministeri on tästä asiasta aikojen saatossa puhunut. Kyllä siellä terävässä päässä tajutaan, että -näin olisi viisasta- tehdä. Suomalaisyrityksille taas on kultaa se, että suuri työvoimareservi väijyy ainakin mielikuvissa jokaista työpaikkaa....kas, prole tekee duunia sillä palkalla mitä halutaan maksaa ja ei kysele liikoja mitään...ainakaan niin pitkään, kun se asunto-auto-kesämökki-velka on vielä pystyssä. On paljon kustannustehokkaampaa päkistää yhdestä ihmisestä irti se mitä siitä vaan irtoaa. Ja tuo ihminen on kaiken lisäksi vielä onnensa kukkuloilla, kun saa pukertaa 2000 e netto per kk, vääntää ylitöitä ja taipua vinkkelille kaikkien vaatimusten edessä.....no, elämä on.
 
Kaikella kunnioituksella hallintoalamaisten palveluun omistautuneita virkamiehiä kohtaan, mutta voi vittu mitä porsaita myö elätetään osana koneistoa. Ja lainarahalla...
 
Yhdestä neljään työnhakua kuukaudessa nyt ei kovin ylivoimaiselta kuulosta. Riippuu tietenkin mitä kaikkea hyväksytään, pitääkö olla ilmoitettu avoin paikka jota hakee vai riittääkö avoin haku. Entä he joilla ei ole tietokonetta ja nettiä kotonaan sekä kirjastoon on pitkä matka. Riittääkö 4 hakua kuussa kerralla tehtynä vai pitääkö olla se yksi per viikko.
 
Italia saa vain 90 mrd €. Tuo Hurri väittää että Suomi sais reilusti halvemmalla rahat "elvytykseen" ottamalla ne suoraa luotottajilta kuin EU:n kautta...

Vitun Marin, Käteinen, RInne ja muut isänmaan petturit.
Tottakai Suomi saisi,vielä. Italia ei enää saa,siksi se tarvii erityisjärjestelyt ettei nosta kytkintä yhteisvaluutasta.
 
Back
Top