Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Sanoiko Ehrnrooth, että tehkää niinkuin minä käsken älkääkä niinkuin minä teen? :cool:

Tätä salailun perinnettä minä kyllä ihmettelen. Tuntuisi, että paljon helpommalla pääsisi itsekin pääkallonpaikalla, kun ei salaisi mitään mikä ei ole pakon pakko. Onhan sitten hienoa, kun metia pääsee revittämään -salaisuuksia-.

Näitähän rupeaa kertymään. Yhdelle piti järjestää esiintymisvalmennusta muutamalla kymppitonnilla. Yksi on kahunnut hiusvalmennusta ja finnairpisteitä jne. Yksi lappaa puuroa valtion piikkiin.

Perhana, että se on toi suomalainen mies ihan perseestä. :cool: Kyllä tämä patriarkaalinen miesten johtama kulttuuri pitää saada loppumaan, eikö vain.
Tulee ihan Nokian nahkiainen mieleen takavuosilta näistä nykyisistä säälittävistä roposten omaan taskuun kerääjistä. Väärän kertaluokan talous"osaamista". :(
 
No mitä vittua tämä taas on? Jos meidän pääministeri ei pärjää ilman tuollaista NOIN 300 €/kk ( voihan se olla enemmmänkin) etuudesta jota muut eivät ole käyttäneet ( poislukien Lipponen) niin minä voin kustantaa sen. Ihan tosi jos maan etu sitä vaatii ja miksei siis kyseessä olisi maan etu?

Kyllä nyt on tehty taas kärpäsestä härkänen, ihan kun jotkut täällä näyttävän sen tietävänkin!!
 
Itseäni huolestuttaa kuinka kepeästi tällaisessa maailman tilanteessa ja Suomen taloudellisessa tilanteessa rahaa käytetään ja sitä toisaalta otetaan vastaan. Vaikka joku on sallittua ei se tarkoita, että olisi moraalisesti oikein hyötyä siitä.

Sanotaan näin, että itse en kehtaisi. Presidentti Niinistö myöskin on sellainen että ei turhaan käytä veronmaksajien rahoja. Eihän hän ottanut puhemiehen palkkiotakaan aikoinaan vastaan vai lahjoittiko sen sitten jonnekin kun sai samaan aikaan EU virastaan eläkettä. Vai lahjoittiko sitten sen tulon jonnekin, en muista. Mutta joka tapauksessa on tarkanmarkan miehen maineessa. Sitten meillä on tällaisia kommunisteja jotka ottavat vaikka aidan seipäät mukaansa jos ei joku ole sitä kieltänyt.
 
No mitä vittua tämä taas on? Jos meidän pääministeri ei pärjää ilman tuollaista NOIN 300 €/kk ( voihan se olla enemmmänkin) etuudesta jota muut eivät ole käyttäneet ( poislukien Lipponen) niin minä voin kustantaa sen. Ihan tosi jos maan etu sitä vaatii ja miksei siis kyseessä olisi maan etu?

Kyllä nyt on tehty taas kärpäsestä härkänen, ihan kun jotkut täällä näyttävän sen tietävänkin!!
Mä voin kans ottaa 300 jos on löysää rahaa.

Kysehän on periaatteesta. Mikä uskottavuus on verotuksen nostamisesta vaahtoavalla pääministerillä, joka samalla lappaa taskuun kaiken mikä irtoaa? Onkohan Kesärannassa edes verhoja ikkunoilla kun Marin sieltä joskus poistuu?
 
Tuohon yhdeksän nollaa perään niin päästään siihen Sannan todelliseen aikaansaannokseen, jos nyt euroista haluaa oikeasti puhua. Mutta siitä keskustelu on kuulemma demokratian halventamiseksi.

Eikös edari justi siunannut tuon casen? Odotellaan rauhassa, minkä värinen hallitus aikanaan torppaa nämä asiat kylmästi. Sitä odotellessa ei kannata lopettaa aamupuuron syömistä. EUn perussopimuksen vastaisessa sopimuksessa ollaan kiinni kuin tyrä nivusessa. Äänestikö monikin EUn puolesta tietäen, että velat ovatkin muuttumassa yhteisvastuullisiksi?

Tsiljardin euron kysymys kuuluu: miten valtiontaloutta pitää hoitaa jatkossa, jotta ei synny tilannetta, jossa kotimaan köyhiltä ja sairailta leikataan ja samalla lapetaan fyrkkaa maailmalle? Voitte uskoa, että tuo malli ei vaan ole pitkässä juoksussa toimiva. Eikä se tule koskemaan vain Suomea.

Miten muut tulevat kikkailemaan tässä asiassa? Takuulla kikkailevat. Kyllä tässä ollaan sellaisen rukousmyllyn äärellä, että ei tosikaan.

Minua ei haitannut pätkääkään Persun jarrupuhuminen. Olipahan edes joku signaali siitä, ettei tämä voi ihan sukkana aina läpi mennä.
 

Pääministerille 300 eurolla kuussa elintarvikkeita valtion varoilla – asiantuntija: aamupala on verotettavaa tuloa​

 
.
Köyhille jää vähän päälle 300€/kk kouraan, niin tämä akka vetelee sen kuukaudessa aamupalana turpaansa veronmaksajien piikkiin, kun on niin köyhä ja kipee...
Eikä vedä edes itse vaan myös lapselle ja puolisolle kuuluu veronmaksajien tarjoama aamiainen.

Tämänkin palstan ymmärtäjien mielestä kuuluu, koska:

- niin pieni raha
- vaativa työ
- sentään pääministeri!
- niin ihana nainen
- mieskään ei voi käydä kaupassa- ei vaan kykene
- joku muu
 
Lue nyt ihmeessä vihdoin se juttu, siinä on paljon hyvää asiaa. Nämä muut eivät ole asuneet pysyvästi Kesärannassa, kuten Lipponen ja Marin ovat. Tilapäisiin yöpymisiin virkamatkojen takia joku pieni aamupala saattaisi hyvin olla perusteltua. Niinhän se toimii ulkomailla hotellissakin ja siihen tuo toinen viitattu säädös on suunniteltu. Mutta nämä Kesärannassa pysyvästi asuvat demarit laittavat kylmästi perheensä laskuja veronmaksajille. Hieman kun miettii niin niiden paksuimpienkin demarilasien läpi saattaa nähdä pienen vivahde-eron. Pääministeri muuten, Kesärannassa ilmaiseksi asuessaan, saa myös puolet kansanedustajan palkkiosta sekä verottomasta kulukorvauksesta. Ehkä tuollakin vähän muroja ostaisi?

Kyse on ahneudesta, salailusta, selkärangattomuudesta sekä tekopyhyydestä. Ei siitä euromäärästä, joka on tässä asiassa täysin yhdentekevä.
Niin, olen minä sen lukenut. Etua on tarjottu kaikille muillekin pääministereille, eivät vain ole ottaneet sitä vastaan, vaan asuneet mielummin kotonaan. Samanlailla siellä pistää laskua veronmaksajille presidenttikin virka-asunnostaan. Eikä edes maksa veroa tuloistaan vaikka ostaakin ruokansa itse. Kai sitten tuokin on väärin.

Ei noita asioita pääministerit päätä. Siellä on virkakyöstit sitä varten. Tarjotaan etua ja se on oma asia ottaako edun vastaan. Lopetetaan aamiaistarjoilut ja asumiset, säädetään että virka-asunnot ovat vain virallisia tapaamisia varten ja muuten voi asua vaikka Hervantalaisessa yksiössä. Tai myydään vaikkapa venäläisille kesämökiksi niin ei mene kuluja tai kenellekkään tule paha mieli että kommari asustelee virka-asunnossaan.
 
Marin salaa? Ihan yksinään määrää salattavaksi ettei Libresse-ostokset näy ja oppositio pysty ärsyttämään menkka-aikana?


Mut joo, varmaan huumeita osteltu, eihän sitä selvinpäin kestä. Kuitenkin se perustuu valtioneuvoston kanslian päätökseen jonka mielestä ostokset olivat ok. Tehdään sitten siihen tulkinta etteivät jatkossa ole ok niin asia selvä. Näinhän presidentinkansliassa on toimittu.
Valtioneuvoston kanslian toimintaa johtaa?
Pääministeri ennennäkemättömän suuren avustaja joukon kanssa ei olisi tietoinen salauspäätöksestä, joopa joo.

kuten sanottua, vasemmisto voisi aloittaa veropohjan laajentamisen ammattiyhdistyksestä. Mutta omilla kukkaroilla ei vasemmisto halua käydä.
 
Miksi salaaminen sopivasti Kulmunin käryn jälkeen?
Hauskaa sinänsä että asia ei välttämättä olisi koskaan tullut ilmi, jos tämä avoimuuteen sitoutunut pääministeri ei salaisi kaikkea mahdollista, paitsi niitä itselleen edullisia vuotoja.

Salailu taas on herättänyt sen Suomessa harvinaisen olennon, eli tutkivan journalistin (Jarno Liski) mielenkiinnon.
 
Mä voin kans ottaa 300 jos on löysää rahaa.

Kysehän on periaatteesta. Mikä uskottavuus on verotuksen nostamisesta vaahtoavalla pääministerillä, joka samalla lappaa taskuun kaiken mikä irtoaa? Onkohan Kesärannassa edes verhoja ikkunoilla kun Marin sieltä joskus poistuu?
Sorry nyt vaan, sinä et olekkaan päämisteri. Ja joka joittenkin mielestä on niin UUSI tuulahdus, nuori, kaunis , nainen, edustava ihan ulkomaita myöten, vaatimaton, jne mutta se tärkein ominaisuus tässä kyseessä olevassa tapauksessa: näin on muutkin tehneet, mm lipponen.
Ihan maan edun nimessä tämä on sitä OIKEAA politiikkaa ja VASTUULLISTA politiikkaa, PÖÖ!
 
Tämä on ihan puhtaasti periaatteellinen asia: suomalaisia johdetaan edestä ja esimerkillä. Tästä tuli kyllä Samariinille melkoinen mainehaitta. Ja sopivasti vaalien alla vielä..
Tulee juurikin mieleen Scandal - tv sarjan Olivia Popen sitaatti ''Fish rots from the head.'', jonka hän sanoi presidentille. Tämä tarkoittaa sitä, että johtajan mätä käytös voi toimia yllyttävänä esimerkkinä muille ja varsinkin alaisilleen. En yhtään ihmettele, jos tässäkin kala mätänee päästä, ja tällainen käytös Marinilta oikeuttaa muitakin julkishallinnon johtajia repimään irti kaikki edut itselleen ja kustantajana tässä toimii suomalainen veronmaksaja.
 
Back
Top