Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Toisinaan Presidentti poistuu Mäntyniemestä ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä. Vanha viidakkosanonta.
Trump näin virkansa jälkeenkin jos liikkuu jossain, niin valtaiset joukkiot vilkuttavat hänelle ja huutavat rakastavansa häntä. Liput liehuvat. Toivottavasti sale saa viettää eläkepäiviään rauhassa.

Jos Marinille käy niin että joutuu jälkikäteen lisäämään ateriaedun omaan verotukseensa, niin luulisi hänen antavan kenkää sille Valtioneuvoston kanslian päällikölle joka hänelle ohjeisti tällaisen virheellisen etuisuuden. Marinhan on kova daami, eikö? Luulisi että ei suostu kärsimään yksin, vaan joku muukin osallinen saa maksaa tästä tuuletinpaskasta ja imagokurasta mitä on omaan niskaansa saanut viime aikoina.
Minä ainakin maksattaisin virheellisen ohjeistuksen potkuilla.
.

Jos Marinille käy niin että joutuu jälkikäteen lisäämään ateriaedun omaan verotukseensa, niin luulisi hänen antavan kenkää sille Valtioneuvoston kanslian päällikölle joka hänelle ohjeisti tällaisen virheellisen etuisuuden. Marinhan on kova daami, eikö? Luulisi että ei suostu kärsimään yksin, vaan joku muukin osallinen saa maksaa tästä tuuletinpaskasta ja imagokurasta mitä on omaan niskaansa saanut viime aikoina.
Minä ainakin maksattaisin virheellisen ohjeistuksen potkuilla.
.
Virkamiehen potkiminen pois virastaan on vain vaikeaa. Mutta olisi virkistävää nähdä virkavastuun konkretisoituvan.

Virkamiehen potkiminen pois virastaan on vain vaikeaa. Mutta olisi virkistävää nähdä virkavastuun konkretisoituvan.
Joo, kansalaisen aloitteesta virkamiestä ei saa ulos, mutta tilanne saattaisi olla toinen kun hallintokoneiston sisältä ministeri alkaa aktiiviseksi.
Siinä tilanteessa muuten virkamiespäällikkö ryvettyy niin maan perusteellisesti ettei olisi itse ikinä uskonutkaan. Hallintokoneiston sisällä riepoteltu päällikkö huomaa urakehityksensä vähintäänkin pysähtyneen. Tällaista haluasin nähdä ihan livenä = virkavastuu. (y)

Eikai se ole olennainen tieto onko se nyt viime vuodelta vai tänä vuonna otettu kuva. Pointti on että pressakin käy kaupassa. Turvamies varmaan jossain vieressä.

Viimeksi muokattu:
Tässä on hyvä oppitunti petollisen näppärästä somesisällöstä. Olevinaan tuore kuva Salesta ruokaostoksilla. Julkaisu, jota jaetaan pää märkänä.
Eihän tuossa Twiitissä väitetä kuvan olevan tuore, se on sinun (väärä) tulkinta.

Kuva varmaan liittyy Marinin kiireisiin pääministerinä.

Äläs nyt. Kyllä virkavastuu konkretisoituu useinkin. Lukuisat ovat ne potkut/rangaistukset jotka ovat sen ansiosta muuttuneet muistutukseksi/huomautukseksi/tiedoksi saattamiseksi jne.:).
Poliisiylijohtajakin sai moitteet kun oli yllyttänyt ministeriä pukemaan päälle poliisi-liivit. Todennäköinen sanktio lienee kolminkertainen hyi-huuto, joka vertaantuu ankaruudeltaan lähinnä 70 e rikesakkoon, jota tietojärjestelmävikaan liittyvästä syystä ei tarvitse maksaa. Poliisiylijohtajan urakehitys voi niin ikään olla vaakalaudalla moitteen vuoksi. Yllytettynä ministeri toimi vailla harkintaa ja jätettiin sanktiotta koska oli tilanteessa sosiaalisesti pakotettuna, sekä mahdollisesti myös vailla täyttä ymmärrystä. Tilanteesta ei opittu mitään, mutta olisi pitänyt oppia ettei vääriä profeettoja pidä kuunnella, vaikka nämä olisivat poliisiylijohtajan viitassa ja kaavussa. Poliisiylijhtajan virka-asema ja vaatetus eivät millään lailla estä yllyttämistä rikokseen.

Poliisiylijohtajakin sai moitteet kun oli yllyttänyt ministeriä pukemaan päälle poliisi-liivit. Todennäköinen sanktio lienee kolminkertainen hyi-huuto, joka vertaantuu ankaruudeltaan lähinnä 70 e rikesakkoon, jota tietojärjestelmävikaan liittyvästä syystä ei tarvitse maksaa. Poliisiylijohtajan urakehitys voi niin ikään olla vaakalaudalla moitteen vuoksi. Yllytettynä ministeri toimi vailla harkintaa ja jätettiin sanktiotta koska oli tilanteessa sosiaalisesti pakotettuna, sekä mahdollisesti myös vailla täyttä ymmärrystä. Tilanteesta ei opittu mitään, mutta olisi pitänyt oppia ettei vääriä profeettoja pidä kuunnella, vaikka nämä olisivat poliisiylijohtajan viitassa ja kaavussa. Poliisiylijhtajan virka-asema ja vaatetus eivät millään lailla estä yllyttämistä rikokseen.

Se, että sisäministerin liivin pitämisestä julkisuustilaisuudessa viitsitään nostaa mekkalaa, on osoitus anaalista touhusta. Niin vähän kuin nykyisestä sisäministeristä/poliisihallituksesta sinänsä pidän, niin siitä pidän vielä vähemmän että moinen asia menee oikeusasiamiehelle saakka. Joka sitten joutuu käyttämään oikeasti kallista aikaansa moisen asian arvioimiseen.

Oikein hän arvioi. Ei siinä mitään. Mutta suomessa on oikeitakin asioita arvioitavana tuossa asemassa.

Eihän tuossa Twiitissä väitetä kuvan olevan tuore, se on sinun (väärä) tulkinta.
Eikä ole.
Jätetty pois tieto ajankohdasta ja lähteestä, jolloin se on tarkoitus olla itse otettu tai muuten uunituore. Annettu vielä kaiken lisäksi väärä sijainti.

Viimeksi muokattu:
Eikai se ole olennainen tieto onko se nyt viime vuodelta vai tänä vuonna otettu kuva. Pointti on että pressakin käy kaupassa. Turvamies varmaan jossain vieressä.
Kuten ko. ketjun kommenteista huomaat niin on. Toki se kansanomaisuus-pointti on selvä.
Se vaan tarkoittaa ihan eri asiaa jos Niinistö olisi tietoisena Marin-kohusta lähtenyt kauppaan. Se olisi silloin tuore presidentin viestintäteko, kuten ne aikoinaan uunituoreena raportoidut pihan lumen työnnöt tai jäkikseen kaukalolle ilmestymiset.

Eikä ole.
Jätetty pois tieto ajankohdasta ja lähteestä, jolloin se on tarkoitus olla itse otettu tai muuten uunituore. Annettu vielä kaiken lisäksi väärä sijainti.
Edelleen tuo on sinun oma tulkintasi, Twiitissä ei moista väitetä.

Syyllistyt itse kertomaasi asiaan: "Tässä on hyvä oppitunti petollisen näppärästä somesisällöstä."

Edelleen tuo on sinun oma tulkintasi, Twiitissä ei moista väitetä.

Syyllistyt itse kertomaasi asiaan: "Tässä on hyvä oppitunti petollisen näppärästä somesisällöstä."
Käytätkö twitteriä paljonkin? Tutustu nyt edes niihin ketjun muihin kommentteihin niin näet, että tulkintani on yleinen.

Pääministerin aamupalat ovat sitten verotettavaa etua, asia jonka me kaikki jo tiesimmekin.
Mahtaakohan käydä niin että pääministeri ei enää ota tätä etua ? Kun sitä ei saa ilmaiseksi siis. Muuten olis kyllä ok saada aamiaista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008028460.html
.

Eikös se ilmoittanut jo et jatkossa aikoo maksaa nämä itse. Luulen et laskut tulevat olemaan pienempiä tästä lähtien ku joutuu itse maksamaan. Ei enää tule kerralla mitään 800e laskui nyt.

"Pääministeri Sanna Marin korjaa vuoden 2020 esitäytettyä veroilmoitustaan verohallinnon lausunnon mukaisesti”, tiedotteessa sanotaan.

Jälleen valtioneuvoston kanslia ja pääministeri Marin (sd) ohjaavat huomiota sivuun olennaisesta. Olennainen kysymys ei ole se, ovatko pääministeriperheelle ostetut ruuat veronalainen vai verovapaa etu. Olennainen kysymys on, onko etu ylipäätään laillinen.

Katainenkin voi sitten odottaa postia verottajalta vai ehtikö homma hänen osaltaan jo vanheta?

Back