Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Edelleen, jos kyseessä on virkamiehen oma-aloitteinen sooloilu, asia selviää tutkinnassa, epäilen kuitenkin, että tutkinta jää pyörimään tyhjää, kunne skaikessa hiljaisuudessa todetaan, ei syytetä.
En siis usko hetkeksikään, ettei Marin tiennyt laittomuudesta. Hän vain ei ole ikinä väärässä.
Mitä sitä tutkimaan jos kerran tiedät jo mitä on tapahtunut. Syyllinen on tiedossa joten nyt vain keksitään perustelut. Kunnon neukkulameininkiä.

Kyseessä on siis Vanhasen ( vai Kiviniemen ? ) pääministerikaudella virkatyönä virheellisin perustein luotu ja Kataisen kaudella vakiinnutettu käytäntö jota Sanna Marin on osaltaan hyödyntänyt. Laintuntijat varmasti ottavat aikanaan kantaa onko syyllistytty rikokseen joka virkamiehen tai etua käyttäneiden osalta. Taloudelliset seuraamuksethan menivät jo viimeiselle edunsaajalle joka nähtävästi maksaa etuuksista n. 140% niiden käyvästä arvosta.
 
Tämän hallituksen sekoilua isis-akkojen, maskisuositusten, rajavalvonnan, yritystukien, koronarokotteiden ja -rajoitusten, EU-tukipakettien, vihersiirtymien, yms. kanssa on nyt seurattu yli puolitoista vuotta eikä yhtään yllätä, että pääministerin aamupalatkin on jotenkin onnistuttu sössimään laittomuuksien puolelle.

Valtioneuvoston kanslian asiaan liittyvää peittelyä, salailua ja selittelyä on vaikea ymmärtää miksikään muuksi kuin korruptioksi. Todennäköisin syy laskujen salaamiselle on, että veronmaksajilla on maksatettu paljon muutakin kuin "aamupaloja ja kylmiä lounaita". Jos kauppakassin sisältö ei kestä päivänvaloa, niin se kannattaa maksaa ihan omalla rahalla. Jostakin kumman syystä täysin vastaavat pykälät on osattu tulkita oikein presidentin kanslian puolella...

Älkää poseeratko niin kuin minä poseeraan, vaan poseeratkaa niin kuin minä sanon:

verokikkailu.jpg
 
Tuli vaan mieleen kysymys, miksi ylipäätään Marin asuu ylipäätään valtion "piikkiin"? Hänellähän on oma asunto myös Helsingissä ihan kivenheiton päässä eduskuntatalosta.
Muut pääministerit pääasiassa eivät tätä ole käyttäneet kuin satunnaisesti, no Lipponen tietenkin on.

Onko kyseessä turvallisuus asiat? Korona? Mikä?

Pääministerin taaperoikäinen lapsi yleisessä päivähoidossa voi olla joku riski.
 
Tämän hallituksen sekoilua isis-akkojen, maskisuositusten, rajavalvonnan, yritystukien, koronarokotteiden ja -rajoitusten, EU-tukipakettien, vihersiirtymien, yms. kanssa on nyt seurattu yli puolitoista vuotta eikä yhtään yllätä, että pääministerin aamupalatkin on jotenkin onnistuttu sössimään laittomuuksien puolelle.

Valtioneuvoston kanslian asiaan liittyvää peittelyä, salailua ja selittelyä on vaikea ymmärtää miksikään muuksi kuin korruptioksi. Todennäköisin syy laskujen salaamiselle on, että veronmaksajilla on maksatettu paljon muutakin kuin "aamupaloja ja kylmiä lounaita". Jos kauppakassin sisältö ei kestä päivänvaloa, niin se kannattaa maksaa ihan omalla rahalla. Jostakin kumman syystä täysin vastaavat pykälät on osattu tulkita oikein presidentin kanslian puolella...

Älkää poseeratko niin kuin minä poseeraan, vaan poseeratkaa niin kuin minä sanon:

Katso liite: 50680

Voihan se olla että en haluisi tietää minkä kokoisia tamppooneja pääministeri käyttää.
 
Jospa se hänen asuntonsa Helsingissä on laitettu vuokralle sen ajan kun hän on pääministeri?

Ja Kesäranta on yleisesti yksi suomalaisen demokratian keinoja.

Sillä voidaan taata että periaatteessa kuka tahansa voi nousta pääministeriksi.

Kuten edustajien korvaukset kahdella paikkakunnalla asumisesta
 
Jos kauppalehden keskustelupalstan summat, mitä Marin ja Rinne on lapioinnut pitävät yhtään paikkaansa niin :facepalm: .

 
Jos kauppalehden keskustelupalstan summat, mitä Marin ja Rinne on lapioinnut pitävät yhtään paikkaansa niin :facepalm: .


Tuohon Rinteen summien kokoon vaikutti myös Suomen EU puheenjohtajuus heinä-joulukuu 2019 välillä... mutta mitäpä pienistä, pilaa vain hyvän tarinan..
 
Yksi tulkinta lisää


Valtio vastaa sen puolesta yksilölle annetuista lupauksista, olipa tuo yksilö kuka hyvänsä. Valtiolle voi syntyä regressisaatava niiltä joiden vastuulla on perusteettomiksi osoittautuvien lupausten antaminen

Kesärantaan asettuessaan Marin on luopunut kansanedustajan verottoman ns kulukorvauksen rahamäärästä
 
Yksi tulkinta lisää


Valtio vastaa sen puolesta yksilölle annetuista lupauksista, olipa tuo yksilö kuka hyvänsä. Valtiolle voi syntyä regressisaatava niiltä joiden vastuulla on perusteettomiksi osoittautuvien lupausten antaminen

Kesärantaan asettuessaan Marin on luopunut kansanedustajan verottoman ns kulukorvauksen rahamäärästä
Tämän perustuslain tuntijan taustat on kuitenkin hyvä huomioida kun miettii tulkintojen puoluellisuutta. Itse en niitä viitsi eritellä, se kun näyttää uutisoinnin perusteella johtavan tutkintapyyntöihin.
 
Tämän perustuslain tuntijan taustat on kuitenkin hyvä huomioida kun miettii tulkintojen puoluellisuutta. Itse en niitä viitsi eritellä, se kun näyttää uutisoinnin perusteella johtavan tutkintapyyntöihin.
Juu. Jos syyllinen on jo nimetty niin ei anneta minkään horjuuttaa :rolleyes:

En jaa Scheinin maailmankatsomusta mutta tällä kertaa hän on minun mielestäni täsmälleen oikeassa. Noin niin kuin perinteisen oikeuden ja kohtuuden näkövinkkelistä. Lakiin voi toki olla kirjoitettuna muutakin ja sekin varmasti selviää aikanaan.
 
Vaikka en marinadia fanita, päinvastoin, niin yksityiskohtaisen sisällön salaaminen lienee kohtuullinen toimenpide. Ei tässä ole ennenkään katsottu tarpeelliseksi kaivella poliitikkojen perheiden ruokavaliota tuotteen tarkkuudella heiltä kysymättä. Viimekädessä kyse on myös turvallisuudesta, ettei päästä ujuttamaan myrkkyjä ruokaan.
Jos haluaa pitää ruokaostoksensa salassa, ne pitää maksaa itse.

Jos taas haluaa maksattaa ne laittomasti ja verovapaasti veronmaksajien pussista, tilanne valitettavasti muuttuu.
 
Back
Top