Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Ei se yleissitovuus ja irtisanomissuoja paljon lämmitä,jos ei ole töitä. Halla-ahon sanoin,hän haluaa helpottaa palkkaamista kun häneltä tivattiin haluaako hän helpottaa irtisanomista. Kyllähän Suomi ja maailma on erilainen nykyään.
Jotain tällaista itsekin ajattelen nykytyöelämästä ja sen kehittämistarpeesta. Ei kovin äkkiä tee mieli palkata lisää väkeä kun niistä voi olla suhdanteiden heitellessä vaikea päästä eroon. Erityisesti juuri niistä pahimmista vanhan liiton työjarruista ja ay-änkyröistä.. Ja olen itse ihan palkkatyössä.
 
Katso liite: 50747Katso liite: 50749
Saa kai sitä rahaa palamaan ruokaan jos vähän kavereillekkin jakaa. Harmi vaan että veronmaksajien rahoja.
Tämä on jo hyvin, että saa aamiaisiin kylmineen aterioineen kulumaan monen suomalaisen käteen jäävän kuukausipalkan. Ja näillä on ihan yhtälailla elätettävänä muita päitä omansa lisäksi.
 
Ei se yleissitovuus ja irtisanomissuoja paljon lämmitä,jos ei ole töitä. Halla-ahon sanoin,hän haluaa helpottaa palkkaamista kun häneltä tivattiin haluaako hän helpottaa irtisanomista. Kyllähän Suomi ja maailma on erilainen nykyään.
Se mikä oli hyvä asia joskus menneisyydessä, ei ehkä toimi nykyisyydessä ja tulevaisuudessa. Kehitystä ei voi pysäyttää.
Luonnollisesti asista täytyy saada kompromissi joka on järkevä ja jos jossain joustetaan, niin toisessa saa jotain hyvää.
 
Toisaalta jotain on tehtävä työmarkkinoilla, kuin vassareiden tapaan vetäytyä yhä enemmän siilipuolustukseen. Suomesta puuttuu demarit, siis se joka osaa yhdistää talouden ja hyvinvoinnin. Vasemmiston ohi vasemmalta demareita luotsaava Marin ei ole tällainen.
Käypä läpi nämä ja kerro muillekin, millä hallituksella on ollut oikeistolainen ote työmarkkinapolitiikkaan?

Voin helpottaa lukutaakkaa: ei yhdelläkään hallituksella ja aivan puolueista riippumatta.

Simpauttaja
 
Katso liite: 50747Katso liite: 50749
Saa kai sitä rahaa palamaan ruokaan jos vähän kavereillekkin jakaa. Harmi vaan että veronmaksajien rahoja.
No niin..... Eihän sitä Mariinin Sanna ehdi itse kaupassa käymään, sillä sitä yritettiin puolustella aamias/ruokaetua, no ei kukaan sitä ole edes vaatinutkaan sillä ruokaa saa ihan kotiin asti tilattuna.
Kummasti sitä aikaa löytyy vaan kun on mahdollisuus kerätä irtopisteitä, olla hyväntekijä. Oiskohan tuota avustamista ollut pakko "mainostaa" ?
 
Jotain tällaista itsekin ajattelen nykytyöelämästä ja sen kehittämistarpeesta. Ei kovin äkkiä tee mieli palkata lisää väkeä kun niistä voi olla suhdanteiden heitellessä vaikea päästä eroon. Erityisesti juuri niistä pahimmista vanhan liiton työjarruista ja ay-änkyröistä.. Ja olen itse ihan palkkatyössä.

Suomessa irtisanominen on OECD:n raporttien mukaan selkeästi helpompaa, mitä useissa muissa EU- maissa. Suomi on korkeintaan keskitasoa.


Simpauttaja
 
Edelleenkään, Marin ei ole tuota etuisuutta itselleen säätänyt. Kesärannan ruokailuedut ovat pitkään jatkunut käytäntö, jota Rinteen ja Kesärannan 'emännän' aloitteesta 2019 tarkennettiin ja supistettiin aikaisemmasta. Aikaisempi sanamuotohan oli hyvin lavea: "....pääministerin virka-asuntoon kuuluvia muita palveluita ovat muun ohella ruokailuun liittyvät palvelut."
Ironista kyllä, tarkoituksena oli varmasti välttää tällaiset jälkipuheet.

Kokonaan toinen juttu on, onko tämä käytäntö ollut alun alkaenkin lainvastainen. Mutta sehän ei ole Rinteen tai Marinin vika.

Muutenkaan, pääministerin virkaedut eivät ole Suomessa kovin kummoiset: vanhanaikaiseen rantahuvilaan monet pääministerit eivät edes viitsineet muuttaa. 850 euron ateriaetukaan ei kyllä kuulosta mitenkään kohtuuttomalta verrattuna vaikka siihen monarkiamaiseen luksukseen jonka ympäröimänä presidentti elää.
 
Ototan etelleen sitä, että löytyy joku viite siihen, millä tavoin hoidettiin hääserviisi. Otottavan aika voi muotostua pitkäksi tai sitten ei. Jos löytyy, niin sitten todennäköisesti Sande saa paikan EU-elimissä. Eli? Aivan.
Ei se mikään salaisuus ole. Ohjeistuksessa sanotaan että Kesärannassa voi järjestää 'perhejuhlia' niin että tilaa cateringin valtion pitopalvelun kautta, kunhan itse maksaa laskun. Vieraita oli noin 40 eli aika pienet kekkerit. Kustannusasiasta uutisoitiin jo silloin.
 
Näiden tapausten yhteys on kovin outo, ehkä osaat selittää vähän? Mutta yritän:

Haavisto halusi tuoda ISIS-terroristit maahan, mutta oli liian munaton tekemään päätöstä itse. Sen sijaan hän pyrki laittomasti painostamaan virkamiestä tekemään sen puolestaan ja ottamaan samalla vastuun.
Haavisto halusi ensiksi tuoda lapset maahan ilman terroristeja. Virkamiehistö piti tätä mahdottomana.

Mutta ei anneta faktan sotkea hyvää narratiivia.
 
Liiankin helppoa, kun homman osaa.

Reilu pari vuotta sitten olin koulutuspäivillä ja siellä professoritason luennoitsija pudotteli kylmiä lukuja tiskiin, kertomuksista riisuttuja paljaita tosiasioita. Suomi on hämmentävän lähellä Portugalia hyvin monissa asioissa. Ei sitä tule ajatelleeksi, mutta niin hän väitti ja osoitti asioiden olevan. Hän sanoi jo tuolloin, että Suomi on tippunut Skandinaavisen kehityksen kelkasta tavalla, jota tuskin voidaan enää edes paikata....vaikka olisi haluakin, jos sitä edes on. Hän käytti lähteinään OECDn ja Maailmanpankin avoimia raportteja. Mulle ne välttävät lähteinä, en tiedä sitten muista.
 
Eikö Kulmuni ole tunnettu Venäjän ystävä, kun on siinä Suomi-Venäjä seurassakin, puhuu venäjän kieltä ja opiskeli Pietarissa.

Ei se venäjänkieli ole pelkästään pahasta...
 
Suomessa ei irtisanomisesta tule käytännössä mitään oheiskuluja. Halpaa kuin saippua ja onnistuu erittäin vaivattomasti.
Totta. Koetappa irtisanoa Saksassa tai Ranskassa...

Suomessa ei palkata tytekijöitä siksi, että täällä tuloksen pitää syntyä ennen panosta. Jos kauppa kasvaa, sitten vasta harkitaan lisäväkeä.

90-luvun laman aikaansaamaa traumaa nähdäkseni. Ja myös silkkaa ymmärtämättömyyttä tuotekehityksessä ja markkinoinnissa.
 
Back
Top