Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

https://yle.fi/uutiset/3-11099483

Puittisen mukaan tieto on ollut konsulipalveluiden henkilökunnalle yllätys.
– Yllätys ja negatiivinen sellainen. Tämä on suuri menetys ja iso muutos. Tuominen oli arvostettu virkamies.
Puittisen mukaan Tuomisen siirto on myös erittäin huonosti ajoitettu.
– Meillä on hirveästi kriittisiä hankkeita ja Tuomisella on ollut näissä keskeinen rooli. Suomi on esimerkiksi ottamassa käyttöön uutta kansallista viisumijärjestelmää. Näille hankkeille tulee siten isoja riskejä ja mahdollisia viivästyksiä tämän takia.
Oletteko saaneet ulkoministeri Haavistolta mitään perusteluita siirtoon?
– Emme ole saaneet, emmekä ole pyytäneet. Kuten (Ilta-sanomien toimittaja Timo Haapala) kirjoitti, meillä on pieni pelon ilmapiiri ministeriössä tällä hetkellä. Siellä tehdään töitä pahemmin kyselemättä. On vähän sellainen tunne, että kuka seuraavaksi?

----

Täytyy olla todella tulehtunut ilmapiiri jos ministeriö sanoo suoraan medialle että on pieni pelon ilmapiiri meneillään.

No nyt Rinne sitten lähti vaihtoon. Tilalle veikkaan Marinia. Sitten siellä on Kulmuni, Henriksson, Andersson, Marin, Ohisalo. Täydellisen tasa-arvoinen hallitus vihdoinkin.

Tässä on vain sellainen pikku juttu, että mahtaako kenelläkään olla kokemusta esim. työelämästä, että mitä tapahtuu, kun tiimi kootaan pelkästään naisista? Olen nähnyt sen eri yhteyksissä ja jälki ei ole kaunista. 5 hengen porukka saadaan jaettua kolmeen kuppikuntaan, jotka juoruavat toisistaan selän takana ja puukottavat toisiaan selkään.
Puoli vuotta ja hallitus on kaput. :alien:

No nyt Rinne sitten lähti vaihtoon. Tilalle veikkaan Marinia. Sitten siellä on Kulmuni, Henriksson, Andersson, Marin, Ohisalo. Täydellisen tasa-arvoinen hallitus vihdoinkin.

Tässä on vain sellainen pikku juttu, että mahtaako kenelläkään olla kokemusta esim. työelämästä, että mitä tapahtuu, kun tiimi kootaan pelkästään naisista? Olen nähnyt sen eri yhteyksissä ja jälki ei ole kaunista. 5 hengen porukka saadaan jaettua kolmeen kuppikuntaan, jotka juoruavat toisistaan selän takana ja puukottavat toisiaan selkään.
Annetaan niille puukot joululahjaksi, problem solved

Ei asiat ole vielä niin huonosti etteikö huonommin voisi olla. Olen melko varma siitä, ettei vaihtamalla parane. Vaikka edellisetkään eivät häävejä olleet. Mielestäni.

Ei asiat ole vielä niin huonosti etteikö huonommin voisi olla. Olen melko varma siitä, ettei vaihtamalla parane. Vaikka edellisetkään eivät häävejä olleet. Mielestäni.

Jep. Rinne on tuosta ministeriporukasta vähiten vaarallinen, koska kämmää niin näkyvästi. Todellinen vahinko aiheutetaan muutaman muun toimesta.

Haavisto pitää vielä maanantai-iltana tiedotustilaisuuden noin kello 21 palattuaan virkamatkalta, kertoo ulkoministeriö tiedotteessaan. HS näyttää tilaisuuden suorana lähetyksenä.

-hesari-

Kyllä se Rinne lähtee vaihtoon. Olisi meinaan aikamoinen KePun puoluehallitus, jos kansanedustajien mielipiteen jättäisi huomiotta ja päättäisi toisin varsinkin kun kentälläkin on jo isosti vaatimuksia että Rinne pois. Jos Keskusta tästä kiertäisi niin olisivat aika pellen kuvan antaneet itsestänsä ja tekisi tulevan hallitusyhteistyön tosi jäiseksi Rinteen kanssa.

IS:n lähteiden mukaan Rinteen seuraaja on joko Antti Lindtman tai Sanna Marin. Noh niin tai näin, osa SDP:n äänestäjistä vetää hernettä nenään.

Ha! Minullapa on... aikoinaan Postipankki-Leonia-Vinettoluotto-Mandatum -kokoontumisajot läpikäyneenä juniorina selvisin kaksista tulosyksikkötason yt:stä ensimmäisten 16kk:n aikana. Pölyn laskeuduttua tulin siihen tulokseen että olin varmaan tiskin halvin makkara joka jäi jostain syystä vadin reunalle.

Pari viikkoa myöhemmin kävin salaa sunnuntaina purkamassa konttorituolistani oma-asenteisen nelipistevyön.

Se oli alun perinkin enemmän konsoli-pelikäyttöön suunniteltu...

Viimeksi muokattu:
Ha! Minullapa on... aikoinaan Postipankki-Leonia-Vinettoluotto-Mandatum -kokuuntumisajot läpikäyneenä juniorina selvisin kaksista tulosyksikkötason yt:stä ensimmäisten 16kk:n aikana. Pölyn laskeuduttua tulin siihen tulokseen että olin varmaan tiskin halvin makkara joka jäi jostain syystä vadin reunalle.

Pari viikkoa myöhemmin kävin salaa sunnuntaina purkamassa konttorituolistani oma-asenteisen nelipistevyön.

Se oli alun perinkin enemmän konsoli-pelikäyttöön suunniteltu...
Varmistit jakkarasi, ettei kukaan tempaa alta, vai oliko turvatoimenpide iltapäivätorkuille :p

Voiko muutes Haavistolle tulla mitään juridisia seurauksia, jos käy ilmi että on todellakin antanut potkuja siitä hyvästä että virkamies ei lakia riko ja lähde raijaamaan paperittomia lakien ja kansainvälisten sopimusten vastaisesti maahan konsulikyydeillä?

Kyllä omasta mielestäni täytyisi tulla juridisia seurauksia, koska virkasuhteen poikkaiseminen siitä että ei suostuta lakia rikkomaan on de facto jo oman valta-aseman täydellistä väärinkäyttöä.

^Vieläpä hallituksessa missä yhtenä vasemmisto.

Back