Fisu
Kenraali
Just joo.. ei mulla muuta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Just joo.. ei mulla muuta
Kertoo Suomelan täydellisestä kyvyttömyydestä selvittää yksinkertaisia asioita.No nyt on hieno ajatus. Miksi sitä vapaa-aikaa tulisikaan korvata millään.
Vihreät poistaisi sunnuntain tuplapalkan
Vihreiden sijaispuheenjohtaja Iiris Suomela: Työntekijöiden menetys tasattaisiin muiden päivien palkoissa.www.iltalehti.fi
Sehän tietenkin sopii vihreitten kannattajiin, työ kun taitaa olla ihan vieras sana kuten Uuno Turhapurolle. Kannabis taas...
No nyt on hieno ajatus. Miksi sitä vapaa-aikaa tulisikaan korvata millään.
Vihreät poistaisi sunnuntain tuplapalkan
Vihreiden sijaispuheenjohtaja Iiris Suomela: Työntekijöiden menetys tasattaisiin muiden päivien palkoissa.www.iltalehti.fi
Sehän tietenkin sopii vihreitten kannattajiin, työ kun taitaa olla ihan vieras sana kuten Uuno Turhapurolle. Kannabis taas...
– Tämän aloitteen hyväksyessään puoluekokous velvoittaa puoluehallituksen selvittämään sukupuolivinoumaan johtavat tekijät ja laatimaan eduskuntavaaleja varten niitä oikaisevan toimintasuunnitelman, aloite päättyy.
Täytyy sanoa että onneksi näin, siis että viheriäiset ovat ihan pihalla. Jospa vielä seuraavat puolivuotta keskittyvät vaan ihmettelemään kannatuksen laskua ja esittämään lisää omia "hyviä" ajatuksiaan.Muuttui jo kanta.
Vihreät päätti, ettei ehdotakaan sunnuntain tuplapalkan poistoa tavoiteohjelmassaan
Vihreät päätti Joensuun puoluekokouksessa, millaisella tavoiteohjelmalla puolue suuntaa ensi kevään eduskuntavaaleihin. Iltalehti seurasi kokousta paikan päällä.www.iltalehti.fi
Onneksi kuitenkin selvittävät tärkeämpiä asioita:
Vihreät nosti vaikean asian pöydälle: Missä miehet?
Aloite Joensuun puoluekokoukselle: On tärkeää selvittää tulevan vaalimenestyksen kannalta, mistä mieskato johtuu.www.iltalehti.fi
Minä vaadin kiintiöitä! Joka sukupuolelle eikä vain mies- ja naisoletetuille! Törkeää olettamista Vihreiltä.
Vihreät nosti vaikean asian pöydälle: Missä miehet?
Aloite Joensuun puoluekokoukselle: On tärkeää selvittää tulevan vaalimenestyksen kannalta, mistä mieskato johtuu.www.iltalehti.fi
Jep. Ja sehän taas ei ole ollenkaan itseään ruokkiva ilmiö... tosin tuossa Vihreät ovat kyllä ihan itse vielä ruokkineet asiaa nostamalla pääosin naisia pinnalle.Poliittiset kannat sukupuolittuvat yhä enemmän, kun perinteisen oikeisto–vasemmisto-vastakkainasettelun on korvannut kansallismieliset oikeistolaiset–punavihreät-vastakkainasettelu. Miesten keskuudessa kansallismielinen oikeistolainen ajattelu dominoi, ja naisten keskuudessa taas punavihreä ajattelu.
Kuten osasin arvata. Valta meni Kiurulle päähän kuin kuuma kusi, ja hän sitten kyykytti turhilla rajoituksilla koko yhteiskuntaa ja täysin turhaan. Ja muu hallitus siunasi tämän, eivätkä potkineet Kiura pois ministerin pallilta niin kuin olisi pitänyt. Tällaisia minä tiedän kaiken parhaiten ja minä sanelen kaiken asiantuntijoidenkin ylitse - besserwisserämmiä ei tarvita ministereinä yhtään. Lakeja pitäisi remontoida niin, että ministerien valtaa näissä asioissa siirrettäisiin asiantuntijoille.
Ja sit mä heräsin, sammutin kissan ja päästin kellon ulos...Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.
Kansalaisten liikkumisen hintaa voidaan kohtuullistaa Suomessa noin € 0,60 per litra alaspäin.
.
Saksa laskee bensaveroa
Verotuksen kevennyksen jälkeen polttoaineiden hinnat laskevat Saksassa kriisiä edeltäneelle tasolle.www.is.fi
Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.
Kansalaisten liikkumisen hintaa voidaan kohtuullistaa Suomessa noin € 0,60 per litra alaspäin.
.
Saksa laskee bensaveroa
Verotuksen kevennyksen jälkeen polttoaineiden hinnat laskevat Saksassa kriisiä edeltäneelle tasolle.www.is.fi
Luin juttuja että kun jakeluvelvoitetta nyt hieman lasketaan niin ottavat sen moninkertaisesti takaisin muutaman vuoden kuluttua. Perusteluna käytetään tietysti mitäs muutakaan kuin "ilmastoa"Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.
.
Kertoo Suomelan täydellisestä kyvyttömyydestä selvittää yksinkertaisia asioita.
Jos sunnuntai aukiolo on yritykselle kannatamatonta, eihän se siitä parane, jos rasite jaetaan tasaisemmin. Se vain estää yritystä reagoimasta asiaan.
Tämä menee taas näpertelyksi kun puhutaan pelkästä palkasta. Pitää samoin tein mennä malliin jossa jokainen päivä on samanarvoinen eli ei edes arkipyhiä. Itsenäisyyspäivä tehköön poikkeuksen. Samalla tulevat tietysti pohdittavaksi myös työajat eli pitäisikö jokaisen vuorokauden tunnin olla myös samanarvoinen?Lisäksi voi kysyä, kuinka moni haluaisi tulla normipalkalla sunnuntaina töihin? Erilaiset tapahtumat ovat usein viikonloppuisin, ne ovat yksinkertaisesti mielekkäämpiä päiviä viettää vapaalla kuin Ma-Pe. Lapsiperheissä tämä vielä korostuu, kun lapset eivät tyypillisesti ole viikonloppuna koulussa/päiväkodissa.
Aikojen saatossa tullut muutoksia:Tämä menee taas näpertelyksi kun puhutaan pelkästä palkasta. Pitää samoin tein mennä malliin jossa jokainen päivä on samanarvoinen eli ei edes arkipyhiä. Itsenäisyyspäivä tehköön poikkeuksen. Samalla tulevat tietysti pohdittavaksi myös työajat eli pitäisikö jokaisen vuorokauden tunnin olla myös samanarvoinen?
Jos yhteiskunnalla ei ole enää ”rytmiä” niin virastot ja koulut sekä sotepuoli yms. on saatava rinkiin mukaan. Lähestytään tätä positiivisen kautta ja mahdollistetaan töiden vastaanotto niin että kaikkia palveluita saa 24/7/365 ja lapset voivat käydä päiväkodissa tai koulussa samaan aikaan kuin vanhemmat ovat töissä. Työnantaja voi teettää työt juuri silloin kun on tarve ja työntekijälle syntyy samalla automaationa oikeus saada palvelut itselleen sopivina ajankohtina jotka hän vain ilmoittaa palveluntarjoajalle. Periaatteena tietysti se ettei palveluiden käyttö häiritse työntekoa.
Muutoksissa on kerta toisensa jälkeen ollut se ongelma että ne eivät ole kattavia vaan pelkkiä detaljien viilauksia. Jos muutetaan niin tehdään se kerrankin kunnolla ja perusteellisesti niin että saadaan todellinen muutos aikaiseksi ja koneesta kaikki irti. Kun murheitakin on tiedossa niin kokonaisuus pitää tietysti koeponnistaa. Tämä kannattanee tehdä vaikkapa kaksivuotisena kenttäkokeena pääkaupunkiseudun kunnissa.
Aikojen saatossa tullut muutoksia:
"Between slack time and holidays, a medieval peasant might get away with working only 150 days in a good harvest year."
Medieval Peasants Worked Fewer Hours Than Modern Americans - History Collection
Life was no bed of roses for medieval peasants. They lived in cramped quarters, lacked many amenities we take for granted, performed backbreaking work, sanitation was abysmal, and they were exploited by their betters. They often had to worry about famine, plague, and war. However, we might envy...historycollection.com