Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

No nyt on hieno ajatus. Miksi sitä vapaa-aikaa tulisikaan korvata millään.


Sehän tietenkin sopii vihreitten kannattajiin, työ kun taitaa olla ihan vieras sana kuten Uuno Turhapurolle. Kannabis taas...
Kertoo Suomelan täydellisestä kyvyttömyydestä selvittää yksinkertaisia asioita.
Jos sunnuntai aukiolo on yritykselle kannatamatonta, eihän se siitä parane, jos rasite jaetaan tasaisemmin. Se vain estää yritystä reagoimasta asiaan.
 
No nyt on hieno ajatus. Miksi sitä vapaa-aikaa tulisikaan korvata millään.


Sehän tietenkin sopii vihreitten kannattajiin, työ kun taitaa olla ihan vieras sana kuten Uuno Turhapurolle. Kannabis taas...

Muuttui jo kanta.


Onneksi kuitenkin selvittävät tärkeämpiä asioita:

– Tämän aloitteen hyväksyessään puoluekokous velvoittaa puoluehallituksen selvittämään sukupuolivinoumaan johtavat tekijät ja laatimaan eduskuntavaaleja varten niitä oikaisevan toimintasuunnitelman, aloite päättyy.

Minä vaadin kiintiöitä! Joka sukupuolelle eikä vain mies- ja naisoletetuille! Törkeää olettamista Vihreiltä.
 
Muuttui jo kanta.


Onneksi kuitenkin selvittävät tärkeämpiä asioita:



Minä vaadin kiintiöitä! Joka sukupuolelle eikä vain mies- ja naisoletetuille! Törkeää olettamista Vihreiltä.
Täytyy sanoa että onneksi näin, siis että viheriäiset ovat ihan pihalla. Jospa vielä seuraavat puolivuotta keskittyvät vaan ihmettelemään kannatuksen laskua ja esittämään lisää omia "hyviä" ajatuksiaan.

Heh joo, niille kaikille sukupuolille välittömästi kiintiöt eduskuntaan, siitähän se viheliäisten kannatus taas nousee.
 

Poliittiset kannat sukupuolittuvat yhä enemmän, kun perinteisen oikeisto–vasemmisto-vastakkainasettelun on korvannut kansallismieliset oikeistolaiset–punavihreät-vastakkainasettelu. Miesten keskuudessa kansallismielinen oikeistolainen ajattelu dominoi, ja naisten keskuudessa taas punavihreä ajattelu.
 
Poliittiset kannat sukupuolittuvat yhä enemmän, kun perinteisen oikeisto–vasemmisto-vastakkainasettelun on korvannut kansallismieliset oikeistolaiset–punavihreät-vastakkainasettelu. Miesten keskuudessa kansallismielinen oikeistolainen ajattelu dominoi, ja naisten keskuudessa taas punavihreä ajattelu.
Jep. Ja sehän taas ei ole ollenkaan itseään ruokkiva ilmiö... tosin tuossa Vihreät ovat kyllä ihan itse vielä ruokkineet asiaa nostamalla pääosin naisia pinnalle.

Enkä edes jaksa mennä vähän hölmöön kiintiöhomo-keskusteluun...
 
Kuten osasin arvata. Valta meni Kiurulle päähän kuin kuuma kusi, ja hän sitten kyykytti turhilla rajoituksilla koko yhteiskuntaa ja täysin turhaan. Ja muu hallitus siunasi tämän, eivätkä potkineet Kiura pois ministerin pallilta niin kuin olisi pitänyt. Tällaisia minä tiedän kaiken parhaiten ja minä sanelen kaiken asiantuntijoidenkin ylitse - besserwisserämmiä ei tarvita ministereinä yhtään. Lakeja pitäisi remontoida niin, että ministerien valtaa näissä asioissa siirrettäisiin asiantuntijoille.
 
Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.

Kansalaisten liikkumisen hintaa voidaan kohtuullistaa Suomessa noin € 0,60 per litra alaspäin. 👍
.

Ja sit mä heräsin, sammutin kissan ja päästin kellon ulos...
 
Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.

Kansalaisten liikkumisen hintaa voidaan kohtuullistaa Suomessa noin € 0,60 per litra alaspäin. 👍
.

E_L01LhWQAAvFWh.jpg
 
Sanna Marin ja sen saksalaiset kaverit. Olen toiveikas että tämä tarttuu myös Suomeen.

Kansalaisten liikkumisen hintaa voidaan kohtuullistaa Suomessa noin € 0,60 per litra alaspäin. 👍
.
Luin juttuja että kun jakeluvelvoitetta nyt hieman lasketaan niin ottavat sen moninkertaisesti takaisin muutaman vuoden kuluttua. Perusteluna käytetään tietysti mitäs muutakaan kuin "ilmastoa" :D

Jos veroa laskettaisiin nyt vuodeksi niin mitä vero olisikaan 2025?
 
Kertoo Suomelan täydellisestä kyvyttömyydestä selvittää yksinkertaisia asioita.
Jos sunnuntai aukiolo on yritykselle kannatamatonta, eihän se siitä parane, jos rasite jaetaan tasaisemmin. Se vain estää yritystä reagoimasta asiaan.

Lisäksi voi kysyä, kuinka moni haluaisi tulla normipalkalla sunnuntaina töihin? Erilaiset tapahtumat ovat usein viikonloppuisin, ne ovat yksinkertaisesti mielekkäämpiä päiviä viettää vapaalla kuin Ma-Pe. Lapsiperheissä tämä vielä korostuu, kun lapset eivät tyypillisesti ole viikonloppuna koulussa/päiväkodissa.
 
Lisäksi voi kysyä, kuinka moni haluaisi tulla normipalkalla sunnuntaina töihin? Erilaiset tapahtumat ovat usein viikonloppuisin, ne ovat yksinkertaisesti mielekkäämpiä päiviä viettää vapaalla kuin Ma-Pe. Lapsiperheissä tämä vielä korostuu, kun lapset eivät tyypillisesti ole viikonloppuna koulussa/päiväkodissa.
Tämä menee taas näpertelyksi kun puhutaan pelkästä palkasta. Pitää samoin tein mennä malliin jossa jokainen päivä on samanarvoinen eli ei edes arkipyhiä. Itsenäisyyspäivä tehköön poikkeuksen. Samalla tulevat tietysti pohdittavaksi myös työajat eli pitäisikö jokaisen vuorokauden tunnin olla myös samanarvoinen?

Jos yhteiskunnalla ei ole enää ”rytmiä” niin virastot ja koulut sekä sotepuoli yms. on saatava rinkiin mukaan. Lähestytään tätä positiivisen kautta ja mahdollistetaan töiden vastaanotto niin että kaikkia palveluita saa 24/7/365 ja lapset voivat käydä päiväkodissa tai koulussa samaan aikaan kuin vanhemmat ovat töissä. Työnantaja voi teettää työt juuri silloin kun on tarve ja työntekijälle syntyy samalla automaationa oikeus saada palvelut itselleen sopivina ajankohtina jotka hän vain ilmoittaa palveluntarjoajalle. Periaatteena tietysti se ettei palveluiden käyttö häiritse työntekoa.

Muutoksissa on kerta toisensa jälkeen ollut se ongelma että ne eivät ole kattavia vaan pelkkiä detaljien viilauksia. Jos muutetaan niin tehdään se kerrankin kunnolla ja perusteellisesti niin että saadaan todellinen muutos aikaiseksi ja koneesta kaikki irti. Kun murheitakin on tiedossa niin kokonaisuus pitää tietysti koeponnistaa. Tämä kannattanee tehdä vaikkapa kaksivuotisena kenttäkokeena pääkaupunkiseudun kunnissa.
 
Tämä menee taas näpertelyksi kun puhutaan pelkästä palkasta. Pitää samoin tein mennä malliin jossa jokainen päivä on samanarvoinen eli ei edes arkipyhiä. Itsenäisyyspäivä tehköön poikkeuksen. Samalla tulevat tietysti pohdittavaksi myös työajat eli pitäisikö jokaisen vuorokauden tunnin olla myös samanarvoinen?

Jos yhteiskunnalla ei ole enää ”rytmiä” niin virastot ja koulut sekä sotepuoli yms. on saatava rinkiin mukaan. Lähestytään tätä positiivisen kautta ja mahdollistetaan töiden vastaanotto niin että kaikkia palveluita saa 24/7/365 ja lapset voivat käydä päiväkodissa tai koulussa samaan aikaan kuin vanhemmat ovat töissä. Työnantaja voi teettää työt juuri silloin kun on tarve ja työntekijälle syntyy samalla automaationa oikeus saada palvelut itselleen sopivina ajankohtina jotka hän vain ilmoittaa palveluntarjoajalle. Periaatteena tietysti se ettei palveluiden käyttö häiritse työntekoa.

Muutoksissa on kerta toisensa jälkeen ollut se ongelma että ne eivät ole kattavia vaan pelkkiä detaljien viilauksia. Jos muutetaan niin tehdään se kerrankin kunnolla ja perusteellisesti niin että saadaan todellinen muutos aikaiseksi ja koneesta kaikki irti. Kun murheitakin on tiedossa niin kokonaisuus pitää tietysti koeponnistaa. Tämä kannattanee tehdä vaikkapa kaksivuotisena kenttäkokeena pääkaupunkiseudun kunnissa.
Aikojen saatossa tullut muutoksia: :unsure:

"Between slack time and holidays, a medieval peasant might get away with working only 150 days in a good harvest year."

 
Aikojen saatossa tullut muutoksia: :unsure:

"Between slack time and holidays, a medieval peasant might get away with working only 150 days in a good harvest year."


Tuohon aikaan kuitenkin työtä riitti joka päivälle runsaasti, kun varsinkin erilaisten tarvekalujen ja vaatteiden valmistukseen ja korjailuun meni runsaasti aikaa. Lähes kaikki mitä tarvittiin tehtiin itse alusta lähtien.
 
Lähdettä ei ole. Muistelisin arvioidun, että kivikauden ihminen teki keskimäärin 4-5 tunnin päivää.

Edit: Itse pidän palstan huonoimpina puolina jatkuvaa asian vierestä höpötystä ja turhaa niitä näitä tyhjää chättäilyä. Siispä anteeksi tämä.
 
Back
Top