Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Miten näet, mikä on syynä?

En vielä ymmärrä. Arvellaan, että hän on jotenkin muuttunut. Ehkä se fanitus, kaikki Vogue-jutut, Bryssselissä patsastelut isojen kihojen kanssa... Se kaikki tapahtui aika nopeasti. Se voi vaikuttaa... Ehkä se on muuttanut häntä. Että hei, mä olen big boss ja voin tehdä mitä haluan.

Mutta itse en ole vielä varma. Kyllä puhetta riittää.

En vielä ymmärrä. Arvellaan, että hän on jotenkin muuttunut. Ehkä se fanitus, kaikki Vogue-jutut, Bryssselissä patsastelut isojen kihojen kanssa... Se kaikki tapahtui aika nopeasti. Se voi vaikuttaa... Ehkä se on muuttanut häntä. Että hei, mä olen big boss ja voin tehdä mitä haluan.

Jossain määrin itsellä vipajaa tuo Yes We Can tai Big Boss-syndrooma. En ole juurikaan seurannut Marinia ennen Nato-kuviota, että ei ole oikein pohjaa.

Nuorihan hän on, mutta kuitenkin pitkän tien kulkenut poliitikkona, jotta olettaisi osaavan välttää tällaiset jutut jo. Seura myös Ilmareineen hieman erikoinen.

Eli Suomeksi, kusi on noussut päähän?

Omistajaohjausministeri hoitaa tällaiset asiat.

Voin heti muuttaa kantani, kun lyöt faktat eteen siitä Marin on narkki, toistaiseksi ikävä kyllä tämä viestintätapasi johtaa itse itsesi kategorisoimaan segmenttiisi.

Huumeiden käyttäjät hakeutuvat kaltaiseensa seuraan. Lisäksi Sannalla otatti tarkoituksella väärän testin ilmeisessä peittelymielessä. Näiden kahden seikan summana voidaan päätellä Sannalla olevan huumeiden kanssa ongelmia ainakin bilekäytön tasolla. Päihteitä normaalisti käyttävä ihminen ei vedä kahden päivän putkea, esim itse en ole tehnyt näin ikinä. Päihteitä normaalisti käyttävä otattaa parhaan mahdollisen testin, koska asiassa ei ole mitään salattavaa.

Uniper sopimus maksaa suomelle vähintään puolet hävittäjähankinnan hinnasta ja loppulasku saattaa mennä hankintahinnan ylitsekin. Tämmöisistä napeista päättää pääministeri. Tuppuraiselle asian pakottaminen on vastuunpakoilua parhaimmillaan, erityisesti kun aika käytettiin kahden päivän ryyppy-/huumeputkeen.

Vertailuksi suomen poliisilaitos maksaa 800 miljoonaa kokonaisuudessaan per vuosi ja sisäministeri ei todellakaan päätä edes 40miljoonan säästöistä (2021) itsekseen.

Näyttää pahasti siltä, että Marin hyppäsi raskaaseen sarjaan pari painoluokkaa sivuuttaen ja nyt kasetti ei kestä painetta, joka purkautuu esiin kaikenlaisina asiattomuuksina.

Mitkä olivat hänen suurimmat poliittiset meriittinsä ennen Rinne-keissiä ja pääministeriyttä? Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus, rivikansanedustajuus ja kuusi kuukautta liikenneministerinä. Oliko muuta? Ei ulko- tai turvallisuuspoliittista kokemusta, puolustusasioista puhumattakaan. Sitten nopealla tahdilla niskaan kaatuvat Covid, HX, ryssän perseilyt ja Nato kaiken sisäpoliittisen väännön lisäksi. Siinä olisi ollut puristamista kokeneemmallekin poliitikolle.

Homma luisti ja fasadi pysyi pystyssä ehkä noin vuoden. Sitten luimme pääministeristä, joka lähti yökerhoon bilettämään ilman oikeaa puhelintaan, eivätkä työviestit saavuttaneet häntä. Tänä kesänä baana on valitettavasti kutsunut jo tiheämmin.

Huumeiden käyttäjät hakeutuvat kaltaiseensa seuraan. Lisäksi Sannalla otatti tarkoituksella väärän testin ilmeisessä peittelymielessä. Näiden kahden seikan summana voidaan päätellä Sannalla olevan huumeiden kanssa ongelmia ainakin bilekäytön tasolla. Päihteitä normaalisti käyttävä ihminen ei vedä kahden päivän putkea, esim itse en ole tehnyt näin ikinä. Päihteitä normaalisti käyttävä otattaa parhaan mahdollisen testin, koska asiassa ei ole mitään salattavaa.

Uniper sopimus maksaa suomelle vähintään puolet hävittäjähankinnan hinnasta ja loppulasku saattaa mennä hankintahinnan ylitsekin. Tämmöisistä napeista päättää pääministeri. Tuppuraiselle asian pakottaminen on vastuunpakoilua parhaimmillaan, erityisesti kun aika käytettiin kahden päivän ryyppy-/huumeputkeen.

Vertailuksi suomen poliisilaitos maksaa 800 miljoonaa kokonaisuudessaan per vuosi ja sisäministeri ei todellakaan päätä edes 40miljoonan säästöistä (2021) itsekseen.
Älä jauha paskaa..

• Tykkää
Reactions: mow
Ensinnäkin.
Kaikki ylilaudalla on tuntemattomia
Toisekseen se että somepintaliitäjät itse jakava tätä matskua ensin tiktokkiin joka päätyy ylilaudalle yms. ei oikein ole ylilaudan "nyymien" vika.
En tarkoittanut sitä että kyseessä olisi nyymien muodostama salaliitto vaan että jos näiden vuotojen taustalla olisi vaikka fsb niin ylilauta olisi varsin toimiva kanava vaikuttamiseen. Minua ihmetyttää se, että vuodettu materiaali laitetaan ylilaudalle ikäänkuin hetkeksi jakoon ja sitten alkuperäinen ketju poistetaan, miksi? Ei vastaa normaalin nyymin logiikkaa ollenkaan. Ja en missään nimessä ole tässä nyymejä syyttämässä mistään laittomuuksista.

Tunnisteeseen tarrasivat nopeasti käytännössä kaikki, sekä Marinia paheksuvat että puolustavat tahot. Joukosta löytyy hyvinkin todennäköisesti esimerkiksi Venäjän informaatiovaikuttajia, joille syntynyt narratiivi huumeidenkäytöstä ja vastuuttomasta juhlinnasta on todellista herkkua Suomen Nato-jäsenyyden kynnyksellä.

Väittää seuranneensa ylilautaa, ok, voi olla tottakin, mutta ei ymmärrä ylilaudan olevan Suomalainen vastike 4chanistä.

Täälläkin palstalla hämmästyttäisiin kuinka vähän muuttuisi, vaikka Marin vaihdettaisiin. Ei oikeasti mikään. NATO ratifioinnit etenisi omaa vauhtiansa ja keväällä on muutenkin jo uudet vaalit.

Täälläkin palstalla hämmästyttäisiin kuinka vähän muuttuisi, vaikka Marin vaihdettaisiin. Ei oikeasti mikään. NATO ratifioinnit etenisi omaa vauhtiansa ja keväällä on muutenkin jo uudet vaalit.
Tämän kai varmasti ymmärtävätkin.
Nälkä on oikeastaan siitä että sitä poliitikon vastuuta peräänkuulutetaan. Mokasta pitää maksaa ja vapauttaa paikka toiselle. Harvoin nähtyä Suomessa.
.

Jossain määrin itsellä vipajaa tuo Yes We Can tai Big Boss-syndrooma. En ole juurikaan seurannut Marinia ennen Nato-kuviota, että ei ole oikein pohjaa.

Nuorihan hän on, mutta kuitenkin pitkän tien kulkenut poliitikkona, jotta olettaisi osaavan välttää tällaiset jutut jo. Seura myös Ilmareineen hieman erikoinen.

Ilmari on avainroolissa katalysaattorina, se on tullut selväksi. Aina messissä, kun korkki aukeaa. Hän on myös eduskunnan musiikkiverkoston puheenjohtaja ja sateenkaariverkoston vpj, joten hän on varmasti myös seuran suhteen jonkinlainen silta.

Ilmari Nurminen on selkeä yhteinen nimittäjä kaikelle, mutta hän on vain bile-kätilö.

Oletan ihan yksinkertaiseksi selitykseksi sitä, että Marin pitää aika ajoin alkoholista. Ei mitenkään kroonisesti, mutta joskus. On ihmistyyppi, joka on jopa yliasiallinen, estynytkin. mutta muutaman drinksun jälkeen vapautuu joskus jopa enemmän kuin tarvitsisi vapautua.

"Krapulattomuus" taas on nimenomaan yökerhobilehileen ja laskettelijoiden tunnusmerkki. Aamulla Burana ja Red Bullia, illalla rinteeseen ja sieltä taas klubille tanssimaan. Nukutaan sitten joskus. Paukun väli on sopiva, ei sammalleta eikä sammuta.

Huumeita tuo nainen ei välttämättä ole edes kokeillut koskaan. Sen sijaan viime aikojen seurue koostuu osin sekakäyttäjistä, se on fakta.

Tämä voi olla niin yksinkertaista.

On ihmistyyppi, joka on jopa yliasiallinen, estynytkin. mutta muutaman drinksun jälkeen vapautuu joskus jopa enemmän kuin tarvitsisi vapautua.
Mitä sitten vaikuttaa nuoren pääministerin työpaineet ministerin tarpeeseen rentoutua ja irrottautua työstä? On ollut hyvin haastavaa aikaa maailmantilanteen vuoksi.

Hankala yhtälö ja Marinin olisi kohdattava todellisuus, että tämä nykyinen peli ei vaan vetele.

Juuri nyt Suomi kaipaisi sisäpoliittista johtajuutta. Energiakriisi, Ukrainan sota... on monenlaista.

Natoon ja Venäjään Marinilla on kuitenkin suorasukainen linja. Ei hänessä ainakaan mikään suomettuminen haise. Ulkopoliittisesti annan kaiken tukeni Marinille.

Sanna Marinin puhe suurlähettiläspäivillä kertoo hyvin tiukasta asenteesta, varmaan ensimmäinen suomalainen pmi sodanjälkeisessä ajassa, joka on näin luja. Hän myös erikseen nostaa vähän aikaa sitten lipilaarien parjaaman Puolan sankarimaaksi yli muiden: "Haluan erityisesti nostaa esille Puolan merkittävän roolin niin Ukrainan tukemisessa kuin yhtenäisyyden rakentamisessa laajemmin EU-perheessä."

Pääministeri Sanna Marinin puheenvuoro Suurlähettiläspäivillä 23.8.2022​

Sauli Niinistön puhe on monipolvisempi. Hänellä on varovainen, hyvin laaja-alainen näkökenttä, jossa on sekä korkeus että syvyys. Onhan hän kokeneempikin tietysti.

Niinistö katsoo globaalisti: Eurooppa ja Suomi ovat vain osa palettia.

"Hyvin huolestuttavaa on myös monen vanhan tutun geopoliittisen kipupisteen aktivoituminen yhtä aikaa. Niillä saattaa olla välillistä yhteyttä Venäjän sotatoimiin, mutta aivan riittämiin omaakin käyttövoimaa – onpa kyse sitten Serbian ja Kosovon väleistä tai Lähi-idän moninaisista konflikteista. Globaalin rauhan ja turvallisuuden kannalta olisi erityisen kohtalokasta, jos Taiwaninsalmella kytevä jännite roihahtaisi ilmiliekkeihin."

Tasavallan presidentti Sauli Niinistön puhe suurlähettiläskokouksessa 23.8.2022​

Mikä on se voima, joka meitä maailmassa vie? Mikä tekee tragedian?

Pohjimmiltaan työväkitaustaisessa sateenkaariperheessä kasvaneelle Marinille juhliminen juuri tuossa porukassa on ehkä tiedostamaton paluu lapsuuteen, alkukotiin ennen kuin jakautuminen on tapahtunut. Se on kuin metafyysistä koti-ikävää ehkä ristiriitaiseenkin maisemaan. Hän hakee syvimmiltään hyväksyntää äidiltään ja tämän naisystävältä ja haluaa olla heihin yhteydessä.

Miksi Jeppe juo? Se on ollut aina mysteeri.

Enempää en ymmärrä enkä tiedä, olenko oikeassa. Ehkä tämä on vain minun teoriani, omaa kirjallista ajattelua. Marin on selvästi traaginen hahmo.

• Tykkää
Reactions: mow
Back