Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Siellähän oli jo ennen Trumppia n. 1000km aitaa.

Ja kaikessa hiljaisuudessa Biden jatkoi Trump-muurin rakentamista.

On the campaign trail, Joe Biden pledged he would build “not another foot” of border wall as president. But in the face of record numbers of migrants arriving at America’s southern border with Mexico, he has quietly reversed course, agreeing to fill in some glaring gaps that were left when he abruptly halted construction on his first day in office. Staying mum about the wall-work, Mr Biden has not wanted to telegraph the decision and risk alienating backers who associate the border wall with Donald Trump.


 
USA taas tarvitsee välttämättä pimeää työvoimaa...
Tarvitsee miksi ja mihin? Kertoisiko se enemmän opportunismista, että jos halpaa palkkoja polkevaa työvoimaa on saatavissa, sitä käytetään kuin ko. työvoiman ehdottomasta välttämättömyydestä? Eihän tuota eteläraja yli tulevaa tunkua ollut juurikaan esimerkiksi 1930-luvulla, mutta silti yhteiskunta toimi.

Väitetäänhän meilläkin, etteivät bussit kulje jne. ilman matuja, mutta kyllä ne vielä 1980-luvulla kulkivat ilman matuja (ja naisiakin oli todella vähän kuskeina) ja silloin linja-auton ajokortin sai vain henkilö, jolla oli useampi vuosi ammattikokemusta yhdistelmäajoneuvon kuljettajana (ts. ajorkortti oli ABCDE).
 
Tarvitsee miksi ja mihin? Kertoisiko se enemmän opportunismista, että jos halpaa palkkoja polkevaa työvoimaa on saatavissa, sitä käytetään kuin ko. työvoiman ehdottomasta välttämättömyydestä?
Ainakin hedelmätarhat tarvitsevat. Niin meilläkin, jostsin syystä mansikankasvattajat suosivat ulkomaisia (tosin meillä eivät ole laittomia tulijoita) ennemmin kuin suomalaisia.
 
Tarvitsee miksi ja mihin? Kertoisiko se enemmän opportunismista, että jos halpaa palkkoja polkevaa työvoimaa on saatavissa, sitä käytetään kuin ko. työvoiman ehdottomasta välttämättömyydestä? Eihän tuota eteläraja yli tulevaa tunkua ollut juurikaan esimerkiksi 1930-luvulla, mutta silti yhteiskunta toimi.

Väitetäänhän meilläkin, etteivät bussit kulje jne. ilman matuja, mutta kyllä ne vielä 1980-luvulla kulkivat ilman matuja (ja naisiakin oli todella vähän kuskeina) ja silloin linja-auton ajokortin sai vain henkilö, jolla oli useampi vuosi ammattikokemusta yhdistelmäajoneuvon kuljettajana (ts. ajorkortti oli ABCDE).

Ainakin hedelmätarhat tarvitsevat. Niin meilläkin, jostsin syystä mansikankasvattajat suosivat ulkomaisia (tosin meillä eivät ole laittomia tulijoita) ennemmin kuin suomalaisia.
Koska kantasuomalaiset eivät halua noihin duuneihin, mielummin juodaan keski-kaljaa kotona yhteiskunnan piikkiin.
Muistakaa, että meillä on työttömiä joiden este sekä bussikuskin, että marjanpoiminta hommiin on laiskuus, tai päihdeongelma.
 
Koska kantasuomalaiset eivät halua noihin duuneihin, mielummin juodaan keski-kaljaa kotona yhteiskunnan piikkiin.
Muistakaa, että meillä on työttömiä joiden este sekä bussikuskin, että marjanpoiminta hommiin on laiskuus, tai päihdeongelma.
Tai sitten kantasuomalaiset ymmärtävät oikeutensa paremmiin ja sekös on myrkkyä, jos työnantaja odottaa voivansa oikoa lainsäädännöllisissä velvoitteissaan.
 
Tai sitten kantasuomalaiset ymmärtävät oikeutensa paremmiin ja sekös on myrkkyä, jos työnantaja odottaa voivansa oikoa lainsäädännöllisissä velvoitteissaan.
No oma kokemus näistä "mä en paskaduuneihin lähde" tyypeistä on pääsääntöisesti tuolta ambulanssin hoitotilasta saatua, joten ehkä se on värittynyttä.
Mutta jos ihminen kohtaa "riistäjän", niin vaihtaa työpaikkaa. Tekevälle ja osaavalle ihmiselle löytyy duunia. Ehkä siitä ei makseta dippainssin palkkaa, mutta sen mitä alalla yleensä maksetaan.
 
Tarvitsee miksi ja mihin? Kertoisiko se enemmän opportunismista, että jos halpaa palkkoja polkevaa työvoimaa on saatavissa, sitä käytetään kuin ko. työvoiman ehdottomasta välttämättömyydestä? Eihän tuota eteläraja yli tulevaa tunkua ollut juurikaan esimerkiksi 1930-luvulla, mutta silti yhteiskunta toimi.

Väitetäänhän meilläkin, etteivät bussit kulje jne. ilman matuja, mutta kyllä ne vielä 1980-luvulla kulkivat ilman matuja (ja naisiakin oli todella vähän kuskeina) ja silloin linja-auton ajokortin sai vain henkilö, jolla oli useampi vuosi ammattikokemusta yhdistelmäajoneuvon kuljettajana (ts. ajorkortti oli ABCDE).
Tarvitsee voittojen maksimointiin, mikä kertoo tietenkin moraalin ja periaatteiden puuttumisesta. Vaalikampanjapuheet ovat asia erikseen. Vain voittojen maksimoinnilla on lopulta väliä. Tuskin kukaan oikeasti yllättyy siitä, että USA myy vaikka peffansa, kun mammonaa kartutetaan omaan kassaan. Erilaisiin hanttihommiin voisi monesti palkata rehellisestikin tekijät, mutta silloin viivan alle jäisi vähemmän ja sehän ei käy laatuun. Toinen ulottuvuus on se, että pimeästi teettämällä vähennetään työpaikkojen tarjontaa, mikä vajavaisen työttömyysturvan oloissa pitää työnhakijat nöyränä.
 
Toimii hyvin, jos muutenkin joka tavalla niskan päällä oleva haluaa oikeasti erottaa kaksi ryhmää toisistaan ihan kerta kaikkiaan. Toimiihan se vankilassakin. Tässä on vain eri mittakaava.
Israelissa se on toiminut kyllä Länsirannan lisäksi myös Libanonin vastaisella demarkaatiolinjalla. Kun ongelmalliset alueet aidattiin tuolla betonimuurilla, vähenivät demarkaatiolinjan loukkaukset oleellisesti.
 
Israelissa se on toiminut kyllä Länsirannan lisäksi myös Libanonin vastaisella demarkaatiolinjalla. Kun ongelmalliset alueet aidattiin tuolla betonimuurilla, vähenivät demarkaatiolinjan loukkaukset oleellisesti.
Minä lasken Israelin olevan aika selkeästi niskan päällä myös suhteessa Libanoniin. Vaikkei tietenkään samalla tavalla, kuin suhteessa palestiinalaisalueisiin.
 
Voisi kuvitella, että Kontulalla on jopa tavoitteena tietynlainen tiedonvälitys tiettyyn suuntaan. Näin se käy kätevästi ja syyntakeettomasti.
Minusta vain hyvä että tuodaan ongelma noin räikeästi esille. Ei se joku edarin wifi nyt niin kallis ole laittaa kuntoon, mutta voihan siinä pari pannua kahvia mennä sekä jokunen kuukausi kulua...
 
VATTin mukaan hallitusviisikon johdattamalla suunnalla uhkaa haaksirikko:

Nämä ovat täysin järkyttäviä numeroita....


Valtion budjetti on EUR 80,5mrd, for fucks sakes! Miten perkeleeshä tuo on mahdollista, ai nii 10 jaardia sähköjohdannaisiin.

Saatanan tunarit! SIIS TODELLAKIN!
 
Käsitykseni, että Maastrichtin sopimuksen stipuloima 3% maksimi valtion budjettivajeelle on aikaa sitten kuopattu, alkaa vahvistua voimakkaaksi kutinaksi... (y)
 
Tarvitsee miksi ja mihin? Kertoisiko se enemmän opportunismista, että jos halpaa palkkoja polkevaa työvoimaa on saatavissa, sitä käytetään kuin ko. työvoiman ehdottomasta välttämättömyydestä? Eihän tuota eteläraja yli tulevaa tunkua ollut juurikaan esimerkiksi 1930-luvulla, mutta silti yhteiskunta toimi.

Väitetäänhän meilläkin, etteivät bussit kulje jne. ilman matuja, mutta kyllä ne vielä 1980-luvulla kulkivat ilman matuja (ja naisiakin oli todella vähän kuskeina) ja silloin linja-auton ajokortin sai vain henkilö, jolla oli useampi vuosi ammattikokemusta yhdistelmäajoneuvon kuljettajana (ts. ajorkortti oli ABCDE).
Se syy miksi meksikolaisten tulo tyssäsi 30-luvulla johtui suuresta lamasta, mutta myös siitä että vuonna 1910-1929 joka kymmenes meksikolainen muutti Usaan ja siihen päälle sitten vielä muut eteläamerikkalaiset. Heillä oli oma osansa talouskasvusta halpana työvoimana. Eli heitä tuli aivan helkutisti aiemmin. Usa karkoitti 30-luvulla takaisin meksikoon ainakin miljoona. Myös maassa syntyneet omat kansalaiset sai monoa jos huono tuuri kävi.
 
No kun kyseessä hallituspuolue......
Kaikkien pitää nyt vaan puhaltaa siihen yhteiseen hiileen.

Onko tällä hallituskaudella, pois lukien Rinne case siis ollut jotain rajoja?
 
Back
Top