Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Vähän se pistää miettimään Marininkin paineensietokykyä, jos itämerellä yllättäen alkaisi omituisempaa liikehdintää ja pitäisi lähteä Kremlin suuntaan neuvottelemaan..

Jos elämä olisi vain pelkkää peliä, ja olisin Putinina Putinin paikalla, voisin hyvinkin kuvitella pitäväni sotaharjoitukset alueella. Ihan vain katsoaakseni kestääkö peppu suolavettä...
 
Marinin puheenjohtajuuden/pääministeriyden myötä hallituksen neljän valtapuolueen keulahahmot olisivat keskimäärin 33-vuotiaita naisia (32-34v) vasemmistolaisella ideologialla, nuoruuden innolla ja näyttämisen halulla ladattuna. Ulkopolitiikan portinvartijana on Haaviston hartiat.

Sateenkaarihallitus taisi saada ihan uuden merkityksen tällä kierroksella. Intoa ja ideologiaa Halinalle-kaartista ei varmasti puutu, mutta miten on kokemuksen, kylmän harkinnan ja kiperien paikkojen vastuunkantokyvyn kanssa kun peli kovenee?

Datsalla näyttänee suunnilleen tältä kun naapurissa käsikirjoitetaan seuraavan tapaamiskierroksen kaneetteja.

Capture.PNG
 
Liian ideologiselle pohjalle rakennettu pyramidi huijaus. Ei voi kestää eikä tule kestämään. Realiteetit kaatuvat niskaan ja lujaa
Kyllä mä lähdin siitä, että todennäköisesti hallitus istuu neljä vuotta, enkä missään nimessä odottanut, että korttitalo sortuu näin nopeasti.

Musta on tullut niin pehmo, että jotenkin demokratian hengessä en ihan näin nopeaa sortumista toivoisi, mutta samalla on todettava, että onhan tämä antikliimaksi eikä uudet vaalitkaan olisi pahitteeksi. Rinne olisi saanut todeta kepulle, että minä en ole lähdössä mihinkään ja te voitte antaa palautetta äänestämällä välikysymyksessä.
 
Pilkkua nussien voi sanoa että ei edes kerennyt puolta vuottakaan. Jäi muutama päivä uupumaan.

Ei tullut kahta kautta...

Uho johti mahalaskuun
Antti Rinne ehti intoilla jo toisesta hallituksestaan, vaikka ensimmäinenkin ajautui kriisiin.
 
Mitenköhän jos SDP mustana hevosena yrittäisi Urpilaisen saada puikkoihin? Onnistuisikohan Urpilainen saada komissiosta ja joku hänne tilalleen?
 
Jos demarien ja kepun sisällä on kahdet tai useammat kuppikunnat niin voi tulla hieman jäiset välit ja puhumattakaan hallitustyöstä. Voi odotella puukkoa selkään monessakin tilanteessa.
 
Kyllä mä lähdin siitä, että todennäköisesti hallitus istuu neljä vuotta, enkä missään nimessä odottanut, että korttitalo sortuu näin nopeasti.

Musta on tullut niin pehmo, että jotenkin demokratian hengessä en ihan näin nopeaa sortumista toivoisi, mutta samalla on todettava, että onhan tämä antikliimaksi eikä uudet vaalitkaan olisi pahitteeksi. Rinne olisi saanut todeta kepulle, että minä en ole lähdössä mihinkään ja te voitte antaa palautetta äänestämällä välikysymyksessä.

Eiköhän sama kokoonpano jatka kuitenkin. Suomessa on vähän heikosti pidetty uusia vaaleja hallituksen kaatumisen jälkeen.. olikohan viimeksi -56..
 
Eiköhän sama kokoonpano jatka kuitenkin. Suomessa on vähän heikosti pidetty uusia vaaleja hallituksen kaatumisen jälkeen.. olikohan viimeksi -56..
Totta kai sama kokoonpano jatkaa. Viestilläni tarkoitin sitä, että en toisaalta haluaisi hallituskokoonpanon vaihtuvan näin nopeasti, mutta toisaalta olisihan se ollut parempi jos Rinne olisi laittanut kovan kovaa vastaan ja sitä kautta hallituskokoonpano olisi vaihtunut.
 
Toivottavasti Lidntman saadaan pääministeriksi.

Toivottavasti Halla-aho saadaan pääministeriksi.

Herman30, itsekin haluaisin, että uusi pääministeri olisi kokenut, kuten Heinäluoma.

Mulle kelpaisi hyvin ministerinä kokematon mutta muuten kohtalaisen luotettava ja Suomen puolta pitävä henkilö, joka hakee enemmänkin itselleen tärkeitä poliittisia tavoitteita kuin henkilökohtaista asemaa.

Ja mieluiten nykyisten hallituspuolueiden ulkopuolelta.

Nin kuin nyt vaikka Halla-aho.
 
Viimeksi muokattu:
Kun Haaviston runko alkoi kaatua eilen päälle, niin Rinne teki siltä osin oikean ratkaisun ja poistui paikalta, ettei jatkossa tarvitse vastailla ikäviin kysymyksiin.

Haaviston keissi olisi ollut Rinteelle moninkertaisesti pahempi.
 
Jos tarkoitat Paateroa, älä sano Rinne. Paaterosta olen kyllä myöskin sitä mieltä, ettei ollut tarpeeksi jämäkkä asiassa. (Taitaa kyllä olla varsin v-mäinen pesti tuo omistusohjausministerin paikka.)

Paska jopihan se on jossa ei voi voittaa, mutta ongelmahan oli että Paatero keskittyi kiillottamaan julkisuuskuvaansa ja puhui ristiin useampaan kertaan sen mukaan mistä sillä hetkellä tuuli. Ei sellainen voi toimia ministerinä. Rinne ei sitten tajunnut ajoissa lukea Paaterolle lakia.
 
Back
Top