Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Erikoisesti Suomi tuntuu olevan niitä kovin harvoja maita, joissa alkoholin vapaampi markkina aiheuttaisi erityisiä haittoja. Joskin todisteita tästä ei ole saatu.
Muistan ne ajat kun sitä kaljaa sai ostaa 24/7. Tuli joskus ajeltua aika pitkiä matkoja kauppaan/huoltsikalle joka oli auki. En kuitenkaan kännissä, eli joko kuskina tai sitten kyyditettävänä. Eihän tuollainen ajelu enää vetele tässä ilmastopaniikissa vai mikä se nyt tällä hetkellä hyperventilaatioita aiheuttaakin...

Muistaakseni aika harva niistä kaupoista mitään kiinteämpää ruokaa haki keskellä yötä...
 

Noh, ei sentään Putinia laittanut edustamaan meitä eli onhan sekin jotain?

Valtionpäämies antaa toisen valtion päämiehelle oikeuden edustaa maataan kansainvälisessä kokouksessa....

Minä voin olla mitä olen ja muiden mielipiteet minusta voivat olla mitä ovat, mutta minua ei edusta kukaan muu kuin minä ellen ole paikalla.

Mutta minä olenkin vain kuli enkä "Suvereenin" valtion suurinta valtaa käyttävä henkilö. Kai me sitten äänestimme Löfveniä.

Ihan sama. Tehkööt mitä haluavat.

Ei jaksa oikein enää.
 
Valtionpäämies antaa toisen valtion päämiehelle oikeuden edustaa maataan kansainvälisessä kokouksessa....

Minä voin olla mitä olen ja muiden mielipiteet minusta voivat olla mitä ovat, mutta minua ei edusta kukaan muu kuin minä ellen ole paikalla.

Mutta minä olenkin vain kuli enkä "Suvereenin" valtion suurinta valtaa käyttävä henkilö. Kai me sitten äänestimme Löfveniä.

Ihan sama. Tehkööt mitä haluavat.

Ei jaksa oikein enää.
EI. Näemmä äänestimme ihmistä joka viittaa itseensä sanalla "instituutio".

Aaand don't get me väärin here. Hierarkian tietyille lokaatioille pitää antaa niiden asemien antama arvostus. "Tervehdit asemaa, et miestä". Tai "henkilöähän" tuo oikeasti on.
 
Valtionpäämies antaa toisen valtion päämiehelle oikeuden edustaa maataan kansainvälisessä kokouksessa....

Minä voin olla mitä olen ja muiden mielipiteet minusta voivat olla mitä ovat, mutta minua ei edusta kukaan muu kuin minä ellen ole paikalla.

Mutta minä olenkin vain kuli enkä "Suvereenin" valtion suurinta valtaa käyttävä henkilö. Kai me sitten äänestimme Löfveniä.

Ihan sama. Tehkööt mitä haluavat.

Ei jaksa oikein enää.
Pääministerin sijaisilla taitaa olla ihan virallinen määritelmä Suomen perustuslaissa, mutta tietenkin ihana Sanna voi twitter-ilmoituksella korvata ne naapurimaiden valtionpäämiehillä jos siltä tuntuu. Kyllä se demokratia vaan on upeaa.
 
Kun meillä nyt on vassarit hallituksessa ja ruotsalainen demari pääministerinä, niin keskittyisivät edes oikeisiin ongelmiin.


Mallia voi ottaa täältä...


Mutta eihän se ole seksikästä, kun ne ovat kaikki kantasuomalaisia luusereita :sneaky:

 
Viimeksi muokattu:
Jos olisin sijoitetussa reservissä, maanantaina lähtisi ilmoitus sivarista.

Minä olen mitä olen, mutta jokaisella on rajansa. Minä vedän rajan siihen, kun suomen hallitus antaa yhden tytön ilmoituksella vallan ulkomaille. Eikä ketään kiinnosta. Kaikkein vähiten Vallan Vahtikoiraa. Heitä ei kiinnosta kuin nuha.

Siperiaan pääsee ihan samalla tavalla kävelemään siviileissä kuin armeijan kuteissakin. Ainakin siviilit istuvat paremmin.
 
Kohta pojat saadaan nussia 12-vuotiaita (إِنْ شَاءَ ٱللَّٰهُ‎), jipii! Ai ei kiinnosta, mikä teitä impiwaaralaisia vaivaa?

Terveisin euvosto-suomen-feministi-hallitus.
Täytyi vaan siirtää ennen kuin huippufiilis loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kohta pojat saadaan nussia 12-vuotiaita (إِنْ شَاءَ ٱللَّٰهُ‎), jipii! Ai ei kiinnosta, mikä teitä impiwaaralaisia vaivaa?

Terveisin euvosto-suomen-feministi-hallitus.
Noita lakimuutosehdotuksia ihmeteltiin tänään jopa hesarissa! Joko oikeusministeriössä on vankka rapefugees welcome-edustus, tai siellä pelätään tosissaan että vankilapaikat loppuu nykytuomioilla.
 
Kohta pojat saadaan nussia 12-vuotiaita (إِنْ شَاءَ ٱللَّٰهُ‎), jipii! Ai ei kiinnosta, mikä teitä impiwaaralaisia vaivaa?

Terveisin euvosto-suomen-feministi-hallitus.
Kyllä tuohon varmaan tulee jonkinlainen uskonnollinen/kulttuurillinen rajaus vähän samalla tavalla kuin armeijan käymiseenkin lestadiolaisten kohdalla.
 
Jos olisin sijoitetussa reservissä, maanantaina lähtisi ilmoitus sivarista.

Minä olen mitä olen, mutta jokaisella on rajansa. Minä vedän rajan siihen, kun suomen hallitus antaa yhden tytön ilmoituksella vallan ulkomaille. Eikä ketään kiinnosta. Kaikkein vähiten Vallan Vahtikoiraa. Heitä ei kiinnosta kuin nuha.

Siperiaan pääsee ihan samalla tavalla kävelemään siviileissä kuin armeijan kuteissakin. Ainakin siviilit istuvat paremmin.
Tämä on sinänsä hauska, että Suomihan edusti Ruotsia jokin aika sitten. Oliko nyt sitten vuoroin vieraissa? Mietin vain sitä, että mikä mahtoi olla syynä, ettei pääministeri hoitanut tehtäväänsä? Ottiko YLE:n arvostelu noin kovin luonnon päälle?
 
Ei siinä ole mitään erikoista että Ruotsi edustaa poikkeustapauksessa yksittäisessä kokouksessa myös Suomea. Tai pitäisi ehkä mieluummin sanoa että esittää myös Suomen valmistelemat puheenvuorot. Samalla tavallahan Marin edusti Ruotsia pari viikkoa sitten kun Löfven oli äitiään hautaamassa. Sinne saliin kun ei voi lähettää mitä tahansa varamiestä.
 
Samalla tavallahan Marin edusti Ruotsia pari viikkoa sitten kun Löfven oli äitiään hautaamassa. Sinne saliin kun ei voi lähettää mitä tahansa varamiestä.
Se nyt on yhdentekevää kuka Ruotsia edustaa, heillä on varmasti omat lakinsa asian suhteen. Meillä taas on selkeä perustuslaki, jossa on määritelty pääministerin sijaiset. Niihin eivät kuulu Löfven, kuten eivät kuulu myöskään Donald Trump, Vladimir Putin tai Kim Jong-un, vaikka Sanna niin sattuisikin twitterissä päättämään.

Jos pääministeri tai pääministerin sijainen ei ole paikalla, sitten Suomi ei ole paikalla.
 
Ei siinä ole mitään erikoista että Ruotsi edustaa poikkeustapauksessa yksittäisessä kokouksessa myös Suomea. Tai pitäisi ehkä mieluummin sanoa että esittää myös Suomen valmistelemat puheenvuorot. Samalla tavallahan Marin edusti Ruotsia pari viikkoa sitten kun Löfven oli äitiään hautaamassa. Sinne saliin kun ei voi lähettää mitä tahansa varamiestä.

Minua ei kiinnosta mitä ennalta sovitut kokousjärjestelyt ovat tai ovat olematta. Sen enempää kuin se, mitä Ruotsi tekee tai on tekemättä pääministerinsä henkilökohtaisten asioiden suhteen. Jos Ruotsalaisille äänestäjille on ok, että heidän asioitaan hoitaa joku muu maa, se on heidän oma asiansa eikä kuulu mitenkään minulle.

Minua kiinnostaa se, ja vain se, että suomen pääministeri on tietääkseni ilman mitään konsultaatiota korkeimman suomessa valtaa käyttävän elimen, eli eduskunnan kanssa luovuttanut Suomen puhevallan ilman mitään sopimuksia vieraalle maalle ohittaen valtiosäännössä määrätyn seuraajajärjestyksen.

Ja jotta nyt kaikille selviää, mistä Euroopa-neuvosto päättää:

  • päättää EU:n yleisestä poliittisesta linjasta ja painopisteistä, mutta sillä ei ole lainsäädäntövaltaa
  • käsittelee monitahoisia tai arkaluontoisia kysymyksiä, joihin ei voida vastata alemman tason hallitustenvälisellä yhteistyöllä
  • määrittelee EU:n yhteisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan ottaen huomioon EU:n strategiset edut ja puolustusnäkökohdat
  • nimeää ja valitsee ehdokkaat tiettyihin korkean tason EU-tehtäviin, kuten EKP:n ja Euroopan komission johtoon
Eurooppa-neuvosto voi tarvittaessa:
Pyytää Euroopan komissiota tekemään ehdotuksen jonkin ongelman ratkaisemiseksi
Mutta mitäs pienistä. Sovitaan Putinin kanssa kokous samoista aiheista ja sovitaan että Putin saa puhua Suomen äänellä kun ministeri kuuli että sävy-sävyyn maskit loppuivat kesken.
 
Se nyt on yhdentekevää kuka Ruotsia edustaa, heillä on varmasti omat lakinsa asian suhteen. Meillä taas on selkeä perustuslaki, jossa on määritelty pääministerin sijaiset. Niihin eivät kuulu Löfven, kuten eivät kuulu myöskään Donald Trump, Vladimir Putin tai Kim Jong-un, vaikka Sanna niin sattuisikin twitterissä päättämään.

Jos pääministeri tai pääministerin sijainen ei ole paikalla, sitten Suomi ei ole paikalla.

Ei kai Löfveniä sentään pääministterin sijaiseksi ole nimetty? Eikä Ruotsille muutenkaan mitään avointa valtakirjaa ole annettu. En yleensäkään ymmärrä miten meille olisi parempi että emme lainkaan osallistuisi asioiden käsittelyyn tai toisi kantojamme esiin.
 
Ei kai Löfveniä sentään pääministterin sijaiseksi ole nimetty? Eikä Ruotsille muutenkaan mitään avointa valtakirjaa ole annettu. En yleensäkään ymmärrä miten meille olisi parempi että emme lainkaan osallistuisi asioiden käsittelyyn tai toisi kantojamme esiin.
Eurooppa-neuvostossa EU-johtajat päättävät EU:n poliittisesta linjasta. Se edustaa EU-maiden välisen poliittisen yhteistyön ylintä tasoa

Emme osallistuneetkaan, Ruotsi osallistui meidän puolesta. Jos tässä ei tarvita eduskunnan hyväksymää pääministerin sijaista vaan jotain viereisessä pöydässä istuvan maan kollegaa, niin missä sitten?
 


Emme osallistuneetkaan, Ruotsi osallistui meidän puolesta. Jos tässä ei tarvita eduskunnan hyväksymää pääministerin sijaista vaan jotain viereisessä pöydässä istuvan maan kollegaa, niin missä sitten?

Osallistuminen on vähän moniulotteisempi asia kuin se kuka siellä illallisella ryystää minestronekeittoa. Suomen ryhmä on paikalla ja hoitaa lausuntojen muotoilut yhdessä ruotsalaisten kanssa. Kun ollaan samoilla linjoilla niin tuosta ei tule murhetta.

Siinä olet käsittääkseni oikeassa että Suomi ei nyt muodollisesti osallistu vaan Ruotsi esittää yhdessä Suomen kanssa viilatun puheenvuoron. Näin se meni ainakin viimeksi kun Suomi oli vetovastuussa.
 
Ja jotta nyt kaikille selviää, mistä Euroopa-neuvosto päättää:

  • päättää EU:n yleisestä poliittisesta linjasta ja painopisteistä, mutta sillä ei ole lainsäädäntövaltaa
  • käsittelee monitahoisia tai arkaluontoisia kysymyksiä, joihin ei voida vastata alemman tason hallitustenvälisellä yhteistyöllä
  • määrittelee EU:n yhteisen ulko- ja turvallisuuspolitiikan ottaen huomioon EU:n strategiset edut ja puolustusnäkökohdat
  • nimeää ja valitsee ehdokkaat tiettyihin korkean tason EU-tehtäviin, kuten EKP:n ja Euroopan komission johtoon
Eurooppa-neuvosto voi tarvittaessa:
Pyytää Euroopan komissiota tekemään ehdotuksen jonkin ongelman ratkaisemiseksi
Kuvittelisin että Ruotsin ja Suomen demareilla on sama linja EU:ssa, ovathan samassa porukassa. Tai sitten ovat jo meidänkin poliitikot tajunneet minkäkokoisella arvovallalla Suomi siellä pelaa...
 
Back
Top