Huomasin muuten ympärilläni pörräävät venäläisten dronet jo ajat sitten. Tein viime kesänä hieman testejä heidän kustannuksellaan. Käppäilin öisin ympäri Oulua pyöräteitä pitkin, jotenkin he aina osasivat tulla vastaan, minne ikinä meninkin. Toisinaan pujahdin jonnekin pimeään paikkaan, jotta minun olisi helppo tarkkailla taivasta, tai oikeammin, valoa joka seuraili minua ja vaihtoi välillä suuntaa, mutta tuli aina perässäni. Öisin venäläiset on muuten helpompi erottaa suomalaisista.
Mitä venäläisten järjestämiin väijytyksiin tulee, niin olen havainnut että ainakin 95% heidän toiminnastaan, on pelkkää bluffia. He yrittävät jatkuvasti harhauttaa, tai noh.. Olen huomannut että muutkin osapuolet bluffaa.
Montaako kansalaisuutta täällä muuten on liikkeellä? Jenkit havaitsin vasta viime kesänä, tai oikeastaan hoksasin sen silloin kerran kun yksi heistä, joka oli seurannut minua jo pitkään. Tuli samoihin valoihin ja päätin näyttää hänelle komeasti keskaria. (Kyse ei ollut rasismista, vaan yksityisyydestä, jota minulla tuntuu olevan nykyään niin kovin vähän.) Hän sai totaalisen raivarin ja päätti avutua minulle suullisesti, mikä taitaa olla kiellettyä. Hän puhui amerikan englantia ja slangista sain käsityksen että hän on lähtöisin suurkaupungista.
Heidän johtajansa (venäläisten) lienee edelleen sama vanha herra, jonka näin toissakesänä Oulussa silloisen kämppäni lähistöllä. Sen muuten näkee kun he liikkuvat. Kaikki muut, myös oikeat pahikset, osoittavat hänelle pelkoa ja alamaisuutta. Nimesin hänet Gandalfiksi, hän näyttää aivan Ian Mckenneliltä. Varmaan saman ikäinenkin kun Galdalf.
Kännykkäni on/OLI hauska vehje vielä syksyllä. Olen tehnyt sillä usein hauskoja testejä venäläisten kustannuksella ja havainnut että he reagoivat siihen yleensä aina tosissaan. Toisinaan olen googlaillut eri osoitteita ennen ulos lähtöäni. He kirmaavat yleensä paikalle jo etukäteen, tai ainakin he tekivät sitä aiemmin. Kerran syksyllä näin heidät röökillä naapuritalon eri parvekkeilla. Olen nähnyt samat tyypit aiemmin kesällä Oulussa, molemmilla oli punainen huppari, huppu vedettynä pään päälle, jotta en näkisi korvamikkiä, toisella oli jopa peruukki! ja aurinkolasit. Aurinko vain paistoi hänen selkänsä takaa. Tupakkatauko näytti kestävän ikuisuuden joten päätin vähän keppostella. Avasin youtubesta sketsin: Kuolemaantuomittu: Viimeinen tupakka. Yhtäkkiä molemmat punapaidat päättivät maastoutua yhtäaikaa.
Naapurustoni venäläiset näköjään vaihdetaan säännöllisesti, osa heistä osaa ihan mallikkaasti suomeakin, mutta se ei ihan riitä kun 90% olemuksesta vihjaa että he eivät ole täältäpäinkään. Heidän suurin virheensä ovat he itse. Kasvot ovat kovin slaavilaiset ja he yleensä yrittävät peitellä sitä kaikin tavoin. He ovat myös liikkeellä väärään aikaan ja väärissä paikoissa. He eivät osaa olla luonnollisia. He ovat aina jotenkin liian epävarmoja. Jos heille menee juttelemaan, mitä en yleensä tee, he säikähtävät joka kerta.