Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mistä näin tarkka tieto on peräisin?Kuten jo aiemmin sanoin, Pihtin sijainti tiedetään muutaman metrin tarkkuudella ja on tiedetty vuoden 1994 lopusta lähtien. Sitä vain ei ole virallisesti kerrottu, eikä todennäköisesti koskaan tulla kertomaan.
Tämä on ikävä asia, koska se on aiheuttanut varmasti eräille ihmisille murhetta ajan mittaan, mutta muutakaan ei voi tehdä.
Jos pitää kysyä perusasioita, ei kannata tulla tähän saunaan. Tietäjät kyllä tietää.Miten ne sen myrskyn sai aikaan?
Jutta Raben kirjassa oli maininta, että komentosillalla oli päähän ammuttuja ruumiita. Tieto vuodettu Suomen merivoimien edustajalta.Siellähän käytiin morjenstamassa kapteeneja komentosillalla.
Viittaisiko tämä kone siihen että muiden muassa Piht olisi ollut siivillä?Arlandasta lähti yksityinen jetti joitakin päiviä uppoamisen jälkeen jonka matkustajien henkilöllisyydet salattiin. Ensimmäinen kerta, kun Usan suurlähetystö toimi tällä tavalla. Erikoinen seikka myös se, että sama koneyksilö ratsattiin National Insatstyrka eliittiryhmön toimesta 2000 luvun alussa Arlandassa. Koneessa oli kahleissa terroristiepäiltyjä.
Jutta Raben kirjassa oli maininta, että komentosillalla oli päähän ammuttuja ruumiita. Tieto vuodettu Suomen merivoimien edustajalta.
Täällä saa moni sätkyn näistä kirjoituksista mutta sallittakoon salaliittovitjassa. Itse olen varma, että hän on todistajansuojelussa amerikassa uudella henkiöllisyydellä.Viittaisiko tämä kone siihen että muiden muassa Piht olisi ollut siivillä?
Voi tietysti olla että Piht oli osana salakuljetusjärjestelyitä. Vaikea kuvitella että USAn suurlähetystön koneessa olisi ollut Estonian upottajia. USA taisi olla salakuljetuksen suhteen pikemminkin edunsaajan osassa. Yhtäältä jos Piht oli salakuljetusjärjestelyissä yksi puuhamiehistä, miksi hänet olisi pitänyt kaapata? Ettei IVY-maiden agentit tarjoa nappia otsaan? Mitäs Piht'ille voisi kuvitella tapahtuneen USA:ssa? Uusi henkilöllisyys, elämä jatkuu jossain, vai? Vaimolla kova kohtalo menettää miehensä vailla tietoisuutta miehensä kohtalosta.
yövyin Radisson Seaside hotellissa.
Käsittääkseni tapaus on sattunut 90 luvun alkupuolella. En ole tutkinut asiaa sen enempää. Yritän vähän kaivella.Hotelli on tarinaan nahden aika uutta vuosikertaa, m utta sehan ei sinansa sisalla mitaan ristiriitaa (olokiko tarinalle ajoitusta?)
Miksiköhän virallisen Suomi olisi pitänyt tapauksen salassa maailman tappiin saakka, kunnes tilanteessa mukana ollut merimies kirjoitti kirjan? Olisi kait tämän voinut julkistaa jo NL:n ja Varsovan liiton hajoamisen jälkeen.Käsittääkseni tapaus on sattunut 90 luvun alkupuolella. En ole tutkinut asiaa sen enempää. Yritän vähän kaivella.
Edit: Okey eli ilmeisesti tämä. Olikin vanhempi tapaus. Kuulin tarinan noin vuonna 2005. Mies oli noin 60 vuotias.
K-33 – Wikipedia
fi.m.wikipedia.org
Areenalla on lyhyehkö perjantai-dokkari otsikolla "Missä on Estonian kapteeni?". Dokkarin mielenkiintoisinta antia on kun vuonna 2000 virolainen toimittaja oli matkustanut Utön saarelle, jossa tavannut miehen, joka kertoo nähneensä ja valokuvanneensakin Estonialta pelastuneet tanssija-siskokset muiden pelastuneiden ohella. Valokuvannut kertonut kuvien olevan hänellä Helsingin asunnossa. Vaihdetaan puhelinnumeroita ja osoitetietoja. Toimittajan soittaessa annettuun numeroon, numeroon ei saa yhteyttä. Toimittaja menee valokuvamiehen Helsingin asunnon ovelle pimputtelemaan, josta ei avata. Tuntia myöhemmin taloon saapuu nainen, joka kysyttäessä tietää kertoa ettei tavoiteltu mies ole koskaan asunut talossa. Toimittaja hämmästelee miten nainen saattoi tietää, ettei tavoiteltu mies ole koskaan asunut talossa. Nainen alkaa täristä ja toteaa toimittajalle että olisi ollut parempi, ettei tämä olisi koskaan tullut asunnolle.Täällä saa moni sätkyn näistä kirjoituksista mutta sallittakoon salaliittovitjassa. Itse olen varma, että hän on todistajansuojelussa amerikassa uudella henkiöllisyydellä.
En vakuutu minäkään. "Varma tieto" ilman tiedon lähdettä, ei ole ole kovin kummoisen arvoinen.Vaikka täällä kerrotaan Pihtin sijainnin olevan metrien tarkkuudella tiedossa, niin en itse kyllä vakuutu. Sama jos yrittäisi kertoa, että Roswellissa putosi pelkästään säähavaintopallo maahan.
Itse parhaat Estonia keskustelut olen käynyt Thaimaassa virolaisen sukellusporukan kanssa sekä samassa talossa asuvan papparaisen kanssa. Työskenteli tuolloin Tyksissä. Näki omin silmin Pihtin sairaalassa kuten myös siirron pois ambulanssilla.
Oma teoriani on se, että Usan suurlähetystöstä otettu yhteyttä osoitteeseen X ja annettu ohjeistus siirtää Piht toiseen sairaalaan. Syynä jokin salainen pykälä jonka taustalla kansallinen turvallisuus etc.En vakuutu minäkään. "Varma tieto" ilman tiedon lähdettä, ei ole ole kovin kummoisen arvoinen.
Käytännön järjestelynä; Miten Piht on voitu saada pois TYKSistä potilaan statuksen omaavana? Elikäst jos tapahtuu joku iso onnettomuus ja TYKSiin tuodaan onnettomuuden uhri, miten voi olla mahdollista että saitsula luovuttaa uhrin vietäväksi pois? Varsinkin jos/kun potilas on kunnoltaan sitä luokkaa että siirto hoidetaan sairasautolla. Maallikkona luulisi että tuoreen uhrin siirtäminen vaatisi melkoisen luparuletin, soittelurumban ja paperityön. TYKSin ylilääkäreiden luulisi olevan aika kiireisiä Estonian jälkeen. TYKSissä on pakko olla vallinnut melkoinen hässäkkä siinä vaiheessa kun Piht läksi.