Sekalaista mussuttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
En tiijä. Pitäisiköhän palata erämaahan. Kun kostuneen kännykän vuoksi on melkein täydellisessä uutissulussa, ja keskustelukumppanina on lähinnä käki ja pari rastasta, niin on kyllä taas tyly herätys todellisuuteen. Poliisitkin on niin rasistisia että :mad: ja vasemmiston fantasioista ei taas välitetä tuon taivaallista.
 
Mitäpä kenenkään tarvitsee kadehtia, siihen riemuunhan pääsee, kun käy kouluja ja hakee duunia.

En tiedä sitten paljonko minulle pitäisi maksaa, että voisin kuvitella itseni peruskoulun yläasteen apinatarhaan töihin.

Jälkikasvua kävi Italiassa ja Itävallassa vierailulla koulunsa puitteissa. Ja äimistelivät suu oona sitä, miten hirvee kuri siellä oli....joo, onhan se tieten kiusallista, kun hatun joutuu riisumaan narikkaan ja puhelimella ei saa pelata tunteja läpeensa, opettajille ei voi haistatella ja tovereitaan uittaa vessanpytyissä.
Meinaatko ettei n. 2850€ lähtöpalkka houkuta (pätevän, eli aineopettajana yläkoululla toimivan maisterin palkka täysillä tunneilla)? Tosin omalla kohdalla ikälisät, ylitunnit, luokanvalvojuus ja ATK-vastaavana toimiminen nostavat palkkaa huomattavasti. Tosin vähän epäilen, että osa palkanlisästä tulee siitä, että jokaisella koululla pitää olla senttaali läskiä uhrattavaksi tarvittaessa "yleisen edun" nimissä.

Apinatarhat on semmoisia, mimmosiksi ne päästetään. Meillä otetaan hattu päästä oppitunnilla, puhelimet jätetään luokan etuosaan (joo, tiedän, harmaata aluetta) ja ainakaan minulle ei haistatella. Ainakaan sama oppilas kahta kertaa.

Luokka on (minun mielestäni) kuin peili. Jos oppilaita kohtelee kuin ihmisiä, selkeitä ja johdonmukaisia sääntöjä noudattaen, järkeviä ja ymmärrettäviä tehtäviä antaen, menee homma ihan näpsäkästi. Oppilaat pitää mulkkuna, mutta reiluna ja tasapuolisena mulkkuna, joka mahdollistaa työrauhan kaikille ja jopa auttaa oppimisessa.

Tässä hommassa vain on se hyvä ja huono puoli, että tätä tehdään niin pirun paljon omalla persoonalla ja se mikä sopii yhdelle opettajalle tai opetusryhmälle, ei sovi huonostikaan toiselle opettajalle tai opetusryhmälle, yksittäisistä oppilaista puhumattakaan. Mulla on se hyvä puoli, että olen keski-ikäinen ja keskikokoinen mies, joten tietynlainen uskottavuus on paljon helpompi saavuttaa kuin esimerkiksi jonkin aran ja ujon nuoren naisihmisen. Opetusmenetelmät pidän yleensä simppeleinä, jolloin niitä on helppo seurata ja juonesta pääsee äkkiä kiinni. Kaikki ei tietenkään tykkää, eikä tarvitsekaan tykätä. Jotkut ryhmät toimivat minulla kuin unelma ja toisilla huonommin ja toiset taas ovat perässävedettäviä kivirekiä minun tunneilla ja toisilla opettajilla mahtavia. Mutta se on asia, jonka kanssa vain pitää oppia elämään.

Toiset aikuiset tuottaa enemmän haastetta. Esim.:
-Jos lapsi rikkoo ikkunan, isä (lääkäri) kiistää kaiken todisteiden puutteissa, valvontakameran kuvaa nähdessään vetoaa luvattomaan nauhoitukseen ja lopulta ilmoittaa, että veronmaksajana on jo maksanut ikkunan eikä aio maksaa lainkaan. Onneksi ei tarvinnut itse selvittää tuota sotkua.
-Tai siivoojat ilmoittavat, että vuosisiivousta luokassa ei tehdä, ellei pulpeteista ole rakennettu massiivista rakennelmaa luokan etuosaan, koska siivoojan työtehtäviin ei kuulu pulpettien siirtäminen.
-Jolloin tietysti opettajat ilmoittavat, että pulpettien siirtäminen ei kuulu heidänkään virkaehtosopimuksensa mukaisiin tehtävänimikkeisiin.
-Ja kouluisäntä (talkkari) aloitti eläkettä edeltävän loman jo toukokuun viimeisenä päivänä (tai työt se oli lopettanut jo silloin 8 vuotta sitten, kun ensimmäisen kerran tulin taloon), joten sieltäkään ei apua löytynyt.
-Tai rehtori kysyy vittu seihtemännen kerran, että onnistuuko varmasti tietokoneiden siirtäminen paikasta toiseen kahden viikon päästä (joo) ja on sitten hyvin hämmästynyt, kun se homma tosiaan on EK:n toimesta hoidettu määräaikaan mennessä onnistuneesti.
-Tai koulupalvelukeskus pyytää suunnittelemaan uuden arviointijärjestelmän koko kaupungin historian ja yhteiskuntaopin opetukseen toissapäiväksi, ilman mitään tarkempaa ohjeistusta siitä, mitä ja miksi halutaan, lupaa kuitenkin että palkkaa ei sitten makseta kun tuskin kyse on kovin isosta jutusta ja loppujen lopuksi koko homma haudataan, kun johtoportaassa ei vieläkään tiedetä mitä ja miksi halutaan.
 
Meinaatko ettei n. 2850€ lähtöpalkka houkuta (pätevän, eli aineopettajana yläkoululla toimivan maisterin palkka täysillä tunneilla)? Tosin omalla kohdalla ikälisät, ylitunnit, luokanvalvojuus ja ATK-vastaavana toimiminen nostavat palkkaa huomattavasti

Eihän se huono palkka ole, mutta joka sentin ansaitsette kyllä. Mutta turha sitä on kenenkään itkeä, siihen onneenhan pääsee lukemalla. o_O
 
Ja kuten joku tuossa aiemmin totesi, jopa T-55:n ja T-72:n sirpaleammuksiin löytyy mahdollisuus ampua kranaatti herkkänä, hitaana tai jäykkä-hitaansa. Sama mahdollisuus löytyy länsimaisistakin ampumatarvikkeista. Tosin Panssarikoulun tekemien koeammuntojen perusteella sillä nyt ei ole suurempaa merkitystä millä asetuksella taisteluvaunun sirpaleen ampuu kerrostalon seinään. Kaikilla asetuksilla seinään tulee miehen mentävä reikä ja linnoitetut tuliasemat seinän takaisessa huoneessa tuhoutuvat täysin.



Eikö hidastettu tunkeudu muutaman metrin seinän läpi (hidastus xx milli sekuntia) ennen räjähdystä?

Eli kaikilla on sama vaikutus yhteen huoneeseen, mutta ”hitaalla” lähtee väliseinät, katto ja lattia samalla kertaa.
Eikä vain ulkoseinä kuten herkällä/jäykällä.
 
Kuten keskustelu "tolkun ihmisistä" on osoittanut, niin moni muukin varoo ottamasta näkyvästi kantaa, vaikkei tuo kanta kovin poliittisesti epäkorreti olisikaan. Ja jos oma kanta vielä eroaa jyrkästi oman puolueen virallisesta julkikuvasta, niin eipä sitä itsestään mitään epähenkilöä lähde mielellään tekemään, varsinkin jos on jossain asemassa vaikkapa kunnallispolitiikassa. Demarikin on vain ihminen.
Päättäjät tarvitsee ajoittain aina herätyksiä. Siksi niille sopii sanoa joskus asteen pysäyttävimminkin....niinku suoraan. Sellainen kerran viikossa "jauhot suuhun" -kysymys eteen, niin se voisi pitää perusvireyden yllä.
Tosin ei tehoa kaikkiin poliittikkoihin.
 
Eikö hidastettu tunkeudu muutaman metrin seinän läpi (hidastus xx milli sekuntia) ennen räjähdystä?

Eli kaikilla on sama vaikutus yhteen huoneeseen, mutta ”hitaalla” lähtee väliseinät, katto ja lattia samalla kertaa.
Eikä vain ulkoseinä kuten herkällä/jäykällä.

Teoriassa kyllä, mutta riippuu seinästä. Jos ammutaan tavanomaista omakotitaloa, näin varmaan tapahtuukin. Mutta jos ammutaan kerrostaloelementtiä voi olla jopa puoli metriä paksu ja jossa on kymmenisen senttiä paksu tiili-tai betornivuoraus ja 15-20 senttimetrejä paksu sisäbetoniseinä,ei todennäköisesti toimi. Sirpalekranaatti ja varsinkin sytytin ei ole tarpeeksi kestääkseen tunkeutumisen noin paksun ja kovan esteen läpi jolloin sytytin toimii ennen täydellistä seinän läpäisyä. Yllättävää kyllä, venäläinen alikaliiperinuoli tekee melkein yhtä suuren reiän seinän kuin sirpale, läpäisyn jälkeinen tuho on vähäisempi.
 
http://professorinajatuksia.blogspo...=Feed:+blogspot/Ipsas+(Professorin+ajatuksia)
Tutkimus paljasti uusia älykkyysgeenejä

Älykkyyden periytyminen on tunteita herättävä asia. Sitä ei kuitenkaan voi kiistää, sillä Wikipedian mukaan perinnölliset tekijät selittävät esimerkiksi kaksostutkimuksissa 40-80 prosenttia älykkyysosamäärän vaihtelusta.

Jokin aika sitten julkaistiin Nature Genetics -lehdessä lähes 80 000 ihmisen aineistoon perustuva meta-analyysi, jossa tunnistettiin yhteensä 48 älykkyyteen liittyvää geeniä. Niissä esiintyvän muuntelun perusteella tutkijat pystyivät kuitenkin selittämään vain 4,8% ihmisten älykkyyden vaihtelusta.

Kaiken kaikkiaan tutkimus vahvisti sen, että älykkyys on samankaltainen polygeeninen ominaisuus kuin esimerkiksi ihmisten pituus. Siten on todennäköistä, että ihmisryhmien välillä vallitsee myös älykkyyteen liittyviä perinnöllisiä eroja. Niissä ei kuitenkaan ole välttämättä kyse samasta asiasta kuin Vanhasen ja Lynnin esittämässä kansojen välisissä älykkyyseroissa.

Älykkyyteen nimittäin vaikuttaa perimän lisäksi moni muukin asia. Esimerkiksi jotkin kulttuurit kannustavat jäseniään älyn kehittämiseen enemmän kuin toiset. Samoin aliravitsemus tai yksipuolinen ruoka ehkäisevät älykkyyden kehittymistä geenien sallimiin mittoihin.

Siksi Vanhasen ja Lynnin ajatus päiväntasaajan kansan älykkyysosamäärästä 60 ei tarkoita, etteikö tuon kansakunnan keskiverto asukas olisi saavuttanut korkeaa älykkyyosasmäärää, mikäli hän olisi asunut koko elämänsä vaikkapa Suomessa ja suomalaisessa kulttuurissa. Toisaalta tämä ei puolestaan tarkoita sitä, etteikö päiväntasaajan kansan alhaisesta älykkyydestä osa voisi johtua myös geeneistä.

Jos jälkimmäinen olisi totta, jäisi päiväntasaajan keskivertoasukas myös suomalaisessa kulttuurissa varttuessaan kantasuomalaisia alhaisemmalle tasolle. Tätä me emme kuitenkaan tiedä, sillä asiaa ei ole tutkittu riittävästi.

Koko älykkyyteen liittyvän vyyhdin problematiikkaa lisää tutkijoiden piirissä siihen liittyvä historiallinen painolasti yli sadan vuoden takaisine rotuteorioineen ja siihen liittyvine eugeniikka-toimineen. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö älykkyyttä periytyvyyksineen ja kansojen välisine eroineen tulisi tutkia, sillä vain tutkimuksen kautta voimme saada tästäkin asiasta luotettavaa tietoa.

Samalla voisimme tehdä ennusteita siitä, kuinka eurooppalaisten kansakuntien älylliset valmiudet kehittyvät nykyisten kansainvaellusten seurauksena. Valitettavasti sekään ei ole suoraviivaista, sillä ns. heteroosivaikutuksen takia on mahdollista, että suomalaisen ja perinnöllisesti älyllisesti alemmalla tasolla olevan henkilön jälkeläisen älykkyys saattaa hyvinkin olla kumpaakin vanhempaa korkeampi.

Tämä ilo tosin loppuu käytännössä yhteen sukupolveen suotuisan geeniyhdistelmän purkautuessa heteroosi-lapsen jälkeläisissä. Siten viime kädessä kansojen periytyvän älykkyyden tason määräävät siihen vaikuttavien geenien alleelifrekvenssit - kunhan ne vain tunnettaisiin.

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
Älykkyyden evoluutiosta
Asuuko älykkyys eräissä maahanmuuttajissa?
HS: olemme tyhmiä verrattuna afrikkalaisiin

LÄHETTÄNYT PROFESSORI KLO 7.15
KOHTEEN LÄHETTÄMINEN SÄHKÖPOSTITSEBLOGGAA TÄSTÄ!JAA TWITTERIINJAA FACEBOOKIINJAA PINTERESTIIN
TUNNISTEET: GENETIIKKA, HETEROOSI, TIEDE, TUTKIMUS, ÄLYKKYYS
 
Vapepan riveissä eilen maastoetsinnässä. Onneksi kaikki päättyi hyvin.
Sanon vain teille kaikille sen, että jos läheisellänne on dementia, niin ottakaa nyt ihmeessä kaikki kulkuneuvot talteen ja kauas piiloon...
 
Viimeksi muokattu:
Meinaatko ettei n. 2850€ lähtöpalkka houkuta (pätevän, eli aineopettajana yläkoululla toimivan maisterin palkka täysillä tunneilla)? Tosin omalla kohdalla ikälisät, ylitunnit, luokanvalvojuus ja ATK-vastaavana toimiminen nostavat palkkaa huomattavasti. Tosin vähän epäilen, että osa palkanlisästä tulee siitä, että jokaisella koululla pitää olla senttaali läskiä uhrattavaksi tarvittaessa "yleisen edun" nimissä.

Brutto vai netto? T:opettajan puoliso
 
Hauska seurata miten Operaattorit ja asiantuntijat ovat täällä alkaneet linkittää wikipedia-linkkejä, totuuden torvina, vaikkakin ....

Huomaatko muokkaa-välilehden jokaisen artikkelin ylälaidassa? Wikipediassa voit muokata sivuja milloin haluat, myös ilman käyttäjätunnusta. Kun näet punaisen linkin, se tarkoittaa, että kyseistä artikkelia ei ole vielä kirjoitettu, ja pääset linkin kautta suoraan kirjoittamaan artikkelia.


Mikä Wikipedia on?
Wikipedia on vapaa ja ilmainen tietosanakirja, jota kuka tahansa, kuten sinä, voi muokata.

 
Onhan tää ihan persiestä, siis oikeesti. Puolet kansanedustajista mukana foorumilla, joka syöttää edm. paskaa....ohhoijjaa.

Nykyäänhän kaikki muut paitsi äärioikeistolaiset (miksikä nyt itseään kutsuvatkaan) ovat vihervassareita. Jos et ole potkimassa ulos kaikkia kebabmiehiä ja muita vääränvärisiä, niin joudut saunan taakse muiden vihervassareiden kanssa.
 
Nykyäänhän kaikki muut paitsi äärioikeistolaiset (miksikä nyt itseään kutsuvatkaan) ovat vihervassareita. Jos et ole potkimassa ulos kaikkia kebabmiehiä ja muita vääränvärisiä, niin joudut saunan taakse muiden vihervassareiden kanssa.

Ja tämä sama toimii iloisesti toisinpäin. Jos et jaa äärimmäisiä toisen laidan kotkotuksia, niin eikun natsileima otsaan ja solalle.

Kannattaa huomata, että somen näkyvimmän ja äänekkäimmän osan muodostaa loppujen lopuksi pienet porukat. Tavissuomalainen on edelleen varsin joviaali ja rauhallinen otus.
 
Meinaatko ettei n. 2850€ lähtöpalkka houkuta (pätevän, eli aineopettajana yläkoululla toimivan maisterin palkka täysillä tunneilla)? Tosin omalla kohdalla ikälisät, ylitunnit, luokanvalvojuus ja ATK-vastaavana toimiminen nostavat palkkaa huomattavasti. Tosin vähän epäilen, että osa palkanlisästä tulee siitä, että jokaisella koululla pitää olla senttaali läskiä uhrattavaksi tarvittaessa "yleisen edun" nimissä.

Apinatarhat on semmoisia, mimmosiksi ne päästetään. Meillä otetaan hattu päästä oppitunnilla, puhelimet jätetään luokan etuosaan (joo, tiedän, harmaata aluetta) ja ainakaan minulle ei haistatella. Ainakaan sama oppilas kahta kertaa.

Luokka on (minun mielestäni) kuin peili. Jos oppilaita kohtelee kuin ihmisiä, selkeitä ja johdonmukaisia sääntöjä noudattaen, järkeviä ja ymmärrettäviä tehtäviä antaen, menee homma ihan näpsäkästi. Oppilaat pitää mulkkuna, mutta reiluna ja tasapuolisena mulkkuna, joka mahdollistaa työrauhan kaikille ja jopa auttaa oppimisessa.

Tässä hommassa vain on se hyvä ja huono puoli, että tätä tehdään niin pirun paljon omalla persoonalla ja se mikä sopii yhdelle opettajalle tai opetusryhmälle, ei sovi huonostikaan toiselle opettajalle tai opetusryhmälle, yksittäisistä oppilaista puhumattakaan. Mulla on se hyvä puoli, että olen keski-ikäinen ja keskikokoinen mies, joten tietynlainen uskottavuus on paljon helpompi saavuttaa kuin esimerkiksi jonkin aran ja ujon nuoren naisihmisen. Opetusmenetelmät pidän yleensä simppeleinä, jolloin niitä on helppo seurata ja juonesta pääsee äkkiä kiinni. Kaikki ei tietenkään tykkää, eikä tarvitsekaan tykätä. Jotkut ryhmät toimivat minulla kuin unelma ja toisilla huonommin ja toiset taas ovat perässävedettäviä kivirekiä minun tunneilla ja toisilla opettajilla mahtavia. Mutta se on asia, jonka kanssa vain pitää oppia elämään.

Toiset aikuiset tuottaa enemmän haastetta. Esim.:
-Jos lapsi rikkoo ikkunan, isä (lääkäri) kiistää kaiken todisteiden puutteissa, valvontakameran kuvaa nähdessään vetoaa luvattomaan nauhoitukseen ja lopulta ilmoittaa, että veronmaksajana on jo maksanut ikkunan eikä aio maksaa lainkaan. Onneksi ei tarvinnut itse selvittää tuota sotkua.
-Tai siivoojat ilmoittavat, että vuosisiivousta luokassa ei tehdä, ellei pulpeteista ole rakennettu massiivista rakennelmaa luokan etuosaan, koska siivoojan työtehtäviin ei kuulu pulpettien siirtäminen.
-Jolloin tietysti opettajat ilmoittavat, että pulpettien siirtäminen ei kuulu heidänkään virkaehtosopimuksensa mukaisiin tehtävänimikkeisiin.
-Ja kouluisäntä (talkkari) aloitti eläkettä edeltävän loman jo toukokuun viimeisenä päivänä (tai työt se oli lopettanut jo silloin 8 vuotta sitten, kun ensimmäisen kerran tulin taloon), joten sieltäkään ei apua löytynyt.
-Tai rehtori kysyy vittu seihtemännen kerran, että onnistuuko varmasti tietokoneiden siirtäminen paikasta toiseen kahden viikon päästä (joo) ja on sitten hyvin hämmästynyt, kun se homma tosiaan on EK:n toimesta hoidettu määräaikaan mennessä onnistuneesti.
-Tai koulupalvelukeskus pyytää suunnittelemaan uuden arviointijärjestelmän koko kaupungin historian ja yhteiskuntaopin opetukseen toissapäiväksi, ilman mitään tarkempaa ohjeistusta siitä, mitä ja miksi halutaan, lupaa kuitenkin että palkkaa ei sitten makseta kun tuskin kyse on kovin isosta jutusta ja loppujen lopuksi koko homma haudataan, kun johtoportaassa ei vieläkään tiedetä mitä ja miksi halutaan.

Niin, nykypäivän suurena ongelmana opetusalalla (esi- ja perusasteella) ovat haastavasti käyttäytyvät oppilaiden vanhemmat.
 
Brutto vai netto? T:opettajan puoliso


Opettajien palkkausjärjestelmä on sekä julkisella että yksityisellä sektorilla mielenkiintoinen paketti. Ja kummankin puolen TES ja palkkataulukot ovat varsin erilaisia. Menemättä kovin pitkälle yksityiskohtiin voidaan todeta, että opettajan peruspalkka maksetaan opetusvelvollisuuden mukaisesta tuntimäärästä ja siihen palvelusvuosiin sidonnaiset korotukset TES:n mukaan. Jos opetustunteja on enemmän nuin opetusvelvollisuuteen kuuluu, niin niistä maksetaan ylituntikorvauksia TES:ssa sovitulla tavalla. Palkkaan saattaa sisältyä myös esim. vaativuuslisiä, joistakin TES:ssa määritellyistä lisätehtävistä voidaan maksaa erilliskorvauksia jne.

OVTES on ollut kikyyn saakka monin osin parempi kuin yksityisen puolen sopimus. Euromääräisesti mitattuna kuntapuolella on vastaavissa tehtävissä oltu kipenen edellä, mutta suurempi kaula on ollut muutamissa muissa asioissa, kuten esim. irtisanomiseen liittyvissä asioissa. Toisaalta, yksityisellä puolella on työntekijällä saattanut olla keskimäärin suurempi määrä opetustunteja/opettaja. Kumpi vai kampi, kas siinäpä vasta kysymys. Veroja pääsevät maksamaan kaikki.
 
Kääpiöllä on lyhyet jäljet.
Kerrankin käytän julkisia ja ihme kyllä juna oli aikataulussa, mutta nyt nilja-auto keittää jonnekin Kuopion ja Joensuun väliseen korpeen.
Paniikki alkaa olla käsin kosketeltava ja ensimmäiset tappelut ovat puhjenneet. Eväitä ei pahemmin vaikuta olevan, joten kannibalismi lienee väistämättä edessä. Onneksi reppuun oli jäänyt koulun nuotioretkeltä ketsuppia ja sinappia.
 
Niin ja mitäs sitten jos ne allah acbar- miehet vielä joskus oppivat ampumaan tähdättyjä laukauksia eikä vaan sarjatulella somottamista ak-tyyppisillä aseilla..? Toisaalta se taitaa olla heilläpäin aika 'verissä' että sarjaa vaan horisonttiin sen mitä piipusta kerkeää tulla koska allah ohjaa luodit maaliinsa. Ja taitaa olla sama asia vaikka olisi vähän enempikin sotilaskoulutusta saanut joukko kyseessä.

'Going Rambo' with MG3 machine gun. Scenes of Yemen's civil war

 
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-1.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-3.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-4.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-5.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-6.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-7.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-9.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-10.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-11.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-12.jpg
nastolnye-igry-v-nacistskoj-germanii-2.jpg
 
ISIS on lyhenne sanoista: i suck, i swallow. :D
 
Back
Top