Sekalaista mussuttelua

Sanotaan vaikka niin että ei pitäisi olla tarvetta kiellolle koska keskustelijoiden pitäisi muutenkin ymmärtää olla käyttämättä loukkaavaa määrettä. Jos eivät ymmärrä niin sitten on syntynyt peruste sen käytön kieltämiselle.
Jos todella keskustellaan niin kuinkahan paljon Kirjailija Jari Tervon puheet on auttanut maahanmuuttajia tai Paavo Lipposen väitteet Ruotsinkielisistä? minä luulen maahanmuuttajaa auttoi enemmän maahanmuutaja vapaaottelijan ulostulo kuin tämän eliitin purkaukset tai standup-koomikko Ali Jahangirin ilmoitus älkää pahastuko meidän puolesta saatoi olla parempi kuin yhdenkään eliitin puhe.
 
Jos todella keskustellaan niin kuinkahan paljon Kirjailija Jari Tervon puheet on auttanut maahanmuuttajia tai Paavo Lipposen väitteet Ruotsinkielisistä? minä luulen maahanmuuttajaa auttoi enemmän maahanmuutaja vapaaottelijan ulostulo kuin tämän eliitin purkaukset tai standup-koomikko Ali Jahangirin ilmoitus älkää pahastuko meidän puolesta saatoi olla parempi kuin yhdenkään eliitin puhe.

Kyseiset herrat varmaankin vastaavat omista puheistaan niin kuin me muutkin. Itse en pitänyt Tervon ulostuloa erityisen tyylikkäänä jos noin niin kuin kauniisti asian muotoilen. KKK-miehiin ja polttopullon viskojiin määritelmä saattoi toki sopiakin mutta pääosin tuli huti. Asiat eivät koskaan ole mustavalkoisia eivätkä esimerkiksi kaikki tulijat hädänalaisia. Kyllä näitäkin asioita pitää saada kyseenalaistaa ja viranomaisten toimintaa tarvittaessa arvostella. Valitettavan monella lipsahtaa kuitenkin överiksi. Esimerkiksi Tervon kohdalla se oli varmaan myös tarkoituksellista. Joskus viestinsä saa paremmin läpi kun sopivasti kärjistää.
 
Pitäisi ehken ottaa käyttöön sama tyyli kuin esim. Maltalla tai Eestissä, joissa kyllä hädänalainen saa sen minimijutun, mutta ei yhtään nempää. Ei paljon näy elintasopakolaisia. Niin, paitsi minä, mutta itsellä kyse onkin työstä, veroista ja asunnosta.

Etkos Sinä ole sekä työ- että rakkausperäinenkin siirtolainen, vai olenko ymmärtänyt väärin? Et sentään paennut (toivottavasti) täältä Suomesta sotaa ja vainoa :D

Tuskinpa menit maahan ja aloit huutamaan "asyyl, asyyl" ;)
 
Etkos Sinä ole sekä työ- että rakkausperäinenkin siirtolainen, vai olenko ymmärtänyt väärin? Et sentään paennut (toivottavasti) täältä Suomesta sotaa ja vainoa :D

Tuskinpa menit maahan ja aloit huutamaan "asyyl, asyyl" ;)

Juu, en vielä hakenut Hal Farin pakolaiskeskuksesta telttamajoitusta...
 
Esimerkiksi Tervon kohdalla se oli varmaan myös tarkoituksellista. Joskus viestinsä saa paremmin läpi kun sopivasti kärjistää.
Auttoiko tuo kärjistys ketään muuta kuin Tervoa itseään ja kirjanmyyntiä? itse pidän kirjanmyynninedistämistä tällätavoin kyseenalaisena.

Aivan samoin kuin SDP`n ja vihervasemmiston eliittiä joka luukuttaa rahaa mutta vähät välittää niistä Suomen köyhistä ja asunnottomista jos olisivat välittäneet niin samalla innolla kuin maahantulijoiden asuminen järjesty olisi asunnottomuus poistettu jo moneen kertaan ja turha vedota sen paremmin Vihreiden tai Vasemmiston kohdalla ettei ole Hallituksessa kun ei tehnyt mitään kun oli Hallituksessa.
 
Silti rassisimilla ratsastellaan niin maan perusteellisesti...:D

Kyllä. Sitäkin sanaa viljellään aivan liikaa. Noin voimakkaita ilmaisuja tulisi käyttää säästellen tai koko homma menee puuroksi. Pahan päivän varalle pitäisi olla vielä yksi vaihde jemmassa.
 
Auttoiko tuo kärjistys ketään muuta kuin Tervoa itseään ja kirjanmyyntiä? itse pidän kirjanmyynninedistämistä tällätavoin kyseenalaisena.

Kirjamyyntiin Tervo ei tällaisia apuja tarvitse. Miten tarkkaan lienee lukijakuntaa yleensäkään profiloitu? Voi käydä jopa päinvastoin.
 
@FinnNSF älä irrota sanaa keskusteluyhteydestä. Kenelläkään ei liene ongelmaa mainitsemasi porukan kanssa tai oikeammin kenelläkään ei liene ongelmaa kyseisen ryhmän tarkoitusperien ja toiminnan kanssa?
 
Tai sitten se on ihan loukkaamistarkoituksessa luotu synteesi suva(itsevainen/vaja)kki.
Siis jos nyt ymmärsin oikein nämä viimeiset kolme sivua analyyttistä tekstiä, niin kun henkilö suhtautuu suvaitsevasti, on korrektia silloin käyttää sanaa suvaitsevainen - niin kuin se oikein suomenkielellä kijoitetaankin.
Ketään ei loukata ja sehän on hyvä.

Vähän sama asia kuin se toinen keskustelu, jossa venäläisestä henkilöstä eräät käyttävät tällä vapaasti nimitystä ryssä, joka siinä tapauksessa ei olekaan mitenkään loukkaavaa. Niinkö logiikka menee?
 
Siis jos nyt ymmärsin oikein nämä viimeiset kolme sivua analyyttistä tekstiä, niin kun henkilö suhtautuu suvaitsevasti, on korrektia silloin käyttää sanaa suvaitsevainen - niin kuin se oikein suomenkielellä kijoitetaankin.
Ketään ei loukata ja sehän on hyvä.

Vähän sama asia kuin se toinen keskustelu, jossa venäläisestä henkilöstä eräät käyttävät tällä vapaasti nimitystä ryssä, joka siinä tapauksessa ei olekaan mitenkään loukkaavaa. Niinkö logiikka menee?

Turha tästä on mitään logiikkaa hakea. Jokainen arvottaa asiat tavallaan ja kyllä sen sitten kulmakarvojen asennosta huomaa miten meni :D
 
Ehdotan että roudataan käyttämättömät ruotsalaispanssarit Suomeen ja maksetaan itse rahtikustannukset. Vastakauppoina lahjoitamme 10 000 Irakilaista ja Syyrialaista, ahkeraa työkykyistä miestä rakentamaan ruotsalaista yhteiskuntaa.
Ehdottomasti kannatta ostos, mutta pitäisi kyllä tarjota samantien 30000 pakoloista, koska kyllähän meillä on varaa antaa moista rikkautta ja voimavaraa Ruotsille.
 
Turha tästä on mitään logiikkaa hakea. Jokainen arvottaa asiat tavallaan ja kyllä sen sitten kulmakarvojen asennosta huomaa miten meni :D
Se on totta, logiikkaa ei ole.
Kun jokainen sanoo asiat tavallaan arvottamalla ja toiset ovat suvaitsevaisia, niin eihän sen pitäisi johtaa ollenkaan kulmakarvojen vääntymiseen. Mutta johtaa kuitenkin - siis miten tähän joudutaan?
Ihme mussuttelua meillä.......:confused:
 
Se on totta, logiikkaa ei ole.
Kun jokainen sanoo asiat tavallaan arvottamalla ja toiset ovat suvaitsevaisia, niin eihän sen pitäisi johtaa ollenkaan kulmakarvojen vääntymiseen. Mutta johtaa kuitenkin - siis miten tähän joudutaan?
Ihme mussuttelua meillä.......:confused:

Miksi pitäisi määritellä toisen puolesta mikä tämä on? Ongelmaksi muodostuu se että monimutkaisia kokonaisuuksia ei vain voi debilisoida yhteen sanaan. Jos kuitenkin päättää yrittää niin erittäin todennäköisesti se epäonnistuu.
 
Miksi pitäisi määritellä toisen puolesta mikä tämä on?
Niin kyllähän se totta on, että konflikti saattaa syntyä, mikäli arviointi menee kovasti pieleen.
Mutta kun ihmisen perusajattelussa on taipumus jäsentää erilaisia asioita, niin eikö sen virhemarginaalin voisi suvaita ihmisten välisessä mussuttelussa?
 
@FinnNSF älä irrota sanaa keskusteluyhteydestä. Kenelläkään ei liene ongelmaa mainitsemasi porukan kanssa tai oikeammin kenelläkään ei liene ongelmaa kyseisen ryhmän tarkoitusperien ja toiminnan kanssa?

Jos tarkoitat keskusteluyhteydellä pakolaisuusasiaa niin on sinun siltikin kehiteltävä jotain monimutkaisempaa kuin "maahanmuuton puolustaja" koska ei täällä tunnu kukaan vastustavan edes kategorisesti humanitaarista maahanmuuttoa. "humanitaarisen maahanmuuton puolustaja" on arveluttava sekin koska ei täällä juuri kukaan vastusta kategorisesti sitäkään. Lepsut käytännön juurikin irakilaisnuorukaisryhmän kanssa ovat asia erikseen. Ainakin minulla on ongelma heidän tarkoitusperien ja toiminnan kanssa.
 
Niin kyllähän se totta on, että konflikti saattaa syntyä, mikäli arviointi menee kovasti pieleen.
Mutta kun ihmisen perusajattelussa on taipumus jäsentää erilaisia asioita, niin eikö sen virhemarginaalin voisi suvaita ihmisten välisessä mussuttelussa?

Yksi sietää ja toinen ei. Inhimillisiä molemmat.
 
Siis jos nyt ymmärsin oikein nämä viimeiset kolme sivua analyyttistä tekstiä, niin kun henkilö suhtautuu suvaitsevasti, on korrektia silloin käyttää sanaa suvaitsevainen - niin kuin se oikein suomenkielellä kijoitetaankin.
Ketään ei loukata ja sehän on hyvä.

Kyse ei ole sanoista vaan kuten tuolta palautepalstalta näet on koko pakolaiskeskustelua vaadittu suljettavaksi, samoin kuin pakolaiskeskustelu on saatu lopetettua melkein kaikklla foorumeilla, tämä sanasta loukkaantuminen on vain saman jatkumoa nyt kun yksi sana on saatu kiellettyä löytyy seuraava loukkaava sana tai ilmaisu sen jälkeen henkilö joka loukkaa sitten kirjoituksen sävy lopulta ajatus, sellaista tämä suvaitsevaisuus on.

Aivan samanlainen kriittisesti suhtautuvista käytetty vihjaus että he ovat putinisteja, tällä pyritään tukkimaan vain ihmisten mahdollisuutta tuoda näkemyksensä esiin.

Jotenkin minusta tuntuu että minä olen nähnyt tämän ennenkin , back in the USSR.
 
Aivan samanlainen kriittisesti suhtautuvista käytetty vihjaus että he ovat putinisteja, tällä pyritään tukkimaan vain ihmisten mahdollisuutta tuoda näkemyksensä esiin.
Mulle ainakin on aivan sama miksi vastapuoli mua nimittelee sen johdosta että mulla on jossain asiassa vastakkainen mielipide - esimerkiksi pakolaisasiassa on torjuva mielipide, ei suvaitseva mielipide.
Kyllä sen huomaa milloin "natsikortti" tulee esille, mutta sehän on vain häviäjän merkki.
 
Back
Top