Toisaalta juuri grosnyssä venäläiset ottivat käyttöön troikan (1 PKM, 1 SVD ja yksi muu ase), eli myös jalkaväki taisteli.
Yhden lähteen mukaan DShK oli mukana.
Koska sillä pysyi ampumaan betonielementtiseinän läpi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta juuri grosnyssä venäläiset ottivat käyttöön troikan (1 PKM, 1 SVD ja yksi muu ase), eli myös jalkaväki taisteli.
Aseentekijä
Kjell Gunnar Larsen on vanhan koulukunnan aseentekijä. Nyt hän aikoo poikansa kanssa valmistaa ensimmäisen kokonaan norjalaisen ampumahiihtokiväärin.areena.yle.fi
Hurjat on jutut, kyllä noilla pärjää varmaan... täällä Norjassa oli kuukausi sitten juttu, joko VG (Verdens Gang, II maailmansodan aikana vastarintaliikkeen Millorgin lehdeksi profiloitunut), NRK (Norjan Yle muttei yhtä paha ollenkaan, päivvastoi pitävät Kveeni-sivustoa) ja Tv2 (suunnilleen Ilta-lehti), noh joka tapauksessa, oli puhetta täällä noiden fluori-voiteiden kieltämisestä ainakin juniori-kisoissa, koska ovat ympäristömyrkky, vaarallinen käyttäjälleen (kuumennus levitettäessä vaatii kovan tason naamarin ja lasit) ja maksaa noin 27 euroa per käyttökerta (siis suksipari per kilpailu).Ja osat keräillään pitkin Eurooppaa tukkeja myöten, mutta norjalainen se olla pitää.
Tuli eteen tämmöset merkit sukulaisen muuton yhteydessä. Osaako kukaan sanoa näistä mitään?Katso liite: 29620
Olisi joskus mukava lukea jostain ”puolueeton arvio” (tai vain keskustella asiasta) siitä miten homma oikeasti meni.
Kautta linjan suomen aseteollisuudesta (sodanaikana) kirjoitetaan kuin ”Stahanovista työn sankarina”.
Kuinka se teki oman rynnäkkötykin, teki ilmatorjunta tykkejä, oman pst tykin, 300mm kranaatinheittimen.
Vika ei kyllä ole teollisuudessa, sillä se tekee sen, mitä maksetaan.
Vaan päämajan.
Ehkä tuo stahanovilaisuudelta näyttävä sankaruus perustuu siihen, että sellaista se oli, ainakin kaikkien niiden mukaan, joita aikoinaan pääsin haastattelemaan. Tosin, he olivat itse olleet mukana ja sehän Suomessa on synneistä suurin, kertoa asioista, joissa on itse ollut osallisena
Ja vanhemmat sijoittaa piltteihinsä.
Sodan kuvan kanssa on syytä olla tarkkana, riski vanhoihin sotiin varautumisesta on todellinen. Siksi meidän on syytä olla läheisessä yhteistyössä muiden länsimaiden kanssa ja seurata alan kehitystä sekä teknisesti, että strategisesti, että taktisesti.
Itse taas olen käsittänyt, että tuo 300 mm KRH on nimenomaan hyökkäykseen liittyvä ase. Tosin raakasti myöhässä hyökkäysvaiheeseen. Stukan tarkoitushan oli nuijia tietä auki hyökkääville joukoille ja siihen tuo kai olisi tarkoitettu. Erikoisase ehdottomasti ja turhaa voimavarojen haaskausta, kun ei käyttöön tullut.300mm KRH
Köyhän miehen Stuka
- Jälleen kerran periaattessa hyvä erikoisase, jolla olisi ollut käyttöä asemasodassa, mutta ei kai kukaan odottanut asemasodan jatkuvan ikuisesti
- Tätä asetta vaivaa mielestäni sama ongelma kuin kotimasta rynnäkkötykkiä, väärä kuva edessä olevista taisteluista näyttäytyy voimakkaasti.
- Itse aseelle olisi varmasti ollut pieni muotoista käyttöä asemasodassa, mutta olisivatko ne olleet "hintansa väärttejä" on kysymys jota on syytä pohtia.
Itse taas olen käsittänyt, että tuo 300 mm KRH on nimenomaan hyökkäykseen liittyvä ase. Tosin raakasti myöhässä hyökkäysvaiheeseen. Stukan tarkoitushan oli nuijia tietä auki hyökkääville joukoille ja siihen tuo kai olisi tarkoitettu. Erikoisase ehdottomasti ja turhaa voimavarojen haaskausta, kun ei käyttöön tullut.
Pst-tykin kanssa oltiin myöhässä ja tuo rynnäkkötykki on alkujaankin aika kuolleena syntynyt ajatus, tuolla tykillä ja tornilla. Ennemmin vaikka ne rungot ilman tornia tykinvetäjiksi, kun niistä oli pula ja komsomoletsit alitehoisia. Tosin T-26 olisi tainnut olla parempi. Niitä taisi olla sen verran, että olisi tuohonkin käyttöön riittänyt.
Onko näistä kirjoitettu jossain ketjussa, koska en ole nähnyt missään.Rynnäkkötykki
300mm KRH.
En nyt muista varmuudella onko tällä foorumilla kirjoiteltu, mutta todennäköisesti on.Onko näistä kirjoitettu jossain ketjussa, koska en ole nähnyt missään.