Sekalaista mussuttelua

Tuossa on tainnut olla molemmilla puolilla turvamiesten stressitasot ennätyslukemissa. Etelä-Korean puolella Kimin ilme oli välillä huolestuneen näköinen. :unsure:

 
Joo, onhan tuota tullut kaavailtua ja olen kokeillut riistaeläinten lähestymistä ratsain, mutta ampumista en ole yrittänyt, hevoseni kun vaatisi melkoista totuttamista korvanjuuressa lojahtaviin laukauksiin. Muutenhan tuo olisi houkutteleva ajatus; maastossa liikkuminen on nopeaa ja vaivattomampaa kuin jalan, hevosen selästä on hyvä näkyvyys, vähän kuin liikkuva jahtitorni ikään. Ja eläimethän eivät aina osaa tunnistaa ratsastajaa ihmiseksi, olen esimerkiksi joskus ratsastanut keskellä peltoa ollutta kyyhkyparvea kohti ja päässyt aivan haulikkohollille.
Vaimentimella varustettu pienoiskivääri, sillä alisoonisia aluksi. Vaimennin pois ja pikku hiljaa järeämpiin. Tottuisi varmaankin.

Roustekelillä hirvijahdissa olisi kyllä kokeilun arvoinen ''konstruktio''. Tuulen alta, lähestyminen välillä pysähtyen kuten hirvi tekee. Luulisivat lajitoveriksi aivan varmaan.:)

edit: polle pitäisi saada pysymään hiljaa, ts. eikös ne toisinaan hörähtele tai hirnahtele, jos sille päälle sattuvat?
Tämä kysymys varmaankin paljastaa kysyjän hevosmies tason:).

Ja kaadettu hirvi tulisi pollen perässä pois metsästä niin että heilahtaa. Ei nimittäin enään pahasti ikääntyneissä hirviseurueissa vetonopeus ukkovedolla valon nopeutta lähentele. Tyypillisesti ''nuoriso-osasto'', muutama noin viiskymppinen vetää ja veteraanit yrittää nitrojen voimalla lähinnä saada hinattua itsensä pois metsästä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, ja yleensä vähäluminen vielä. :) Vuosikymmenen tarkastelujaksolle sopii Suomessa monenlaista kesää. Jäsen @Woodsman tavoin minäkin tykkään, kun saa lähteä pihalle pusero päällä. Helle-elämä on mielestäni ylimainostettua ja pirullako jaksaa mitään tähdellistä toimittaa pihalla, jos lämpötila on liian korkea? Minusta on mukava seurata kesätapahtumia, kun vettä tulee taivaan täydeltä. Ruisrockiin tulee sellainen alkuvoimainen ja alkuperäinen fiilis, kun se muistuttaa esikuvansa amerikkalaista liejutapahtumaa silloin ammoin, siitä pitää vain ammentaa ne positiiviset fiilikset ja antaa musiikin viedä.....miksei myös Joensuun rock-festareillekin nimittäin Ilosaari-musikaaliin. Suomi, Luvattujen ulkoilmatapahtumien Mekka.
Näin se on, helle-elämä on jotain nykyajan hömppää. Parhaimmillaan kesä on silloin kun aamulla voi vetästä villapuseron päälle kun koiraa vie kuselle. Ja kun on siunattu sellaisella luonnolla, että pitäisi koko ajan tehdä jotain, ei ole välimerellinen siesta-lököttely minua varten.
 
Onkos foorumilaiset kokeilleet sähköpotkulautoja? Itse olen pariin otteeseen ja olen kyllä tykästynyt. Jopa tullut harkituksi oman hankkimista. eBayssa on edullisia tarjolla.
Miten toimisivat kaupunkijääkäreille muuten? Äänettömiä ja ketteriä.
 
Eipä meillä hevot tuumaa ampumisesta enää oikeen mitään. Piekkarissa on vaimennin ja haulikollaki on sen verta räiskitty kiekkoja ettei ne siitäkään jaksa paljoo päätään kääntää. Rottien ammuskelu on kans hyvää reeniä. Saahan hevosillekin kaikensortin korvatumpuloita ettei tärykalvot halkee.

Eläimet ei kyllä tunnu juurikaan hevosia hätkähdä. Mulla on samaan aikaan kentällä ollu pyörimässä kerran kettu ja kahesti kauris. Kettu jäi melkeen alle kun ei väistäny, kuvasin siitä videonpätkän ja lähetin miehelle.. arvaatte varmaan loput. Esitin hienovaraisen (eli naapureillekin tiedoksi volyymillä) toivomuksen varoittaa ennen kun alkaa ampumaan kun mä olen hevosen selässä (jalka valmiiks poikki). Ei se hevonen kyllä reagoinu mitenkään mutta mä meinasin saada sydärin.

Oli kerran villisikojakin kiusallisen lähellä. Mä ehdin jo kuvittelemaan kuinka se petolauma popsii mut ja ponin kitusiinsa. Ihmettelin kun yleensä kovin neuroottinen elukka ei noteeraa röhkinää mitenkään, jälkikäteen tuli mieleen että eiköhän tuo ole virossa aikanaan niitä kuunnellu ihan riittävästi tottuakseen.
 
Vaimentimella varustettu pienoiskivääri, sillä alisoonisia aluksi. Vaimennin pois ja pikku hiljaa järeämpiin. Tottuisi varmaankin.
Toki tuo paukkuihin totuttaminen varmaan onnistuisi, ja onhan hevosissakin eroja, joku on säikky ja toinen ei juurikaan. Oma polle säpsyy laukauksia, mutta ei esimerkiksi ukkosta tai lentokonetta.
edit: polle pitäisi saada pysymään hiljaa, ts. eikös ne toisinaan hörähtele tai hirnahtele, jos sille päälle sattuvat?
Yleensä huutelevat vain toisilleen. Maastossa ratsastaessani en muista hevoseni juuri koskaan äännelleen, ellei lähellä ole ollut muita hevosia. Jotain hiljaista örinää vain joskus. edit: Tuosta totuttamisesta muistan veteraanien kertoneen, että viikossa hevonen tottui sodan ääniin ml.tykkituli.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta totuttamisesta muistan veteraanien kertoneen, että viikossa hevonen tottui sodan ääniin ml.tykkituli.
Kotikylälläni oli sotahevonen, joka lopun ikäänsä eli pitkälle 50-luvulle asti syöksyi metsään aina kun kuuli lentokoneen ääneen. Tieltä ilmasuojaan heti ja aisat poikki jos niikseen tuli.
Nykyisellä asuinseudullani taas eräs veteraanipolle keskeytti työt heti kun kuuli ukkosen jyrinää. Kerrankin kyntäessä kaukainen ukkosenjyrinä ja heti maahan ja painautui vakoon niin matalaksi kuin osasi. Oikein kylmät väreet kävi kun tuonkin kuulin.
 
Pridestä kotiuduttu... Ei maar. Vähän saunaa lämmitetty ja erilaisia juoksevia asioita hoideltu. Kerkisin jo kyllä Vanajallekin ja nyt on muutama kuhafilekin pakastimessa.

Lähinnä on aika kyllä mennyt autotalli.komia selatessa, se alkaa olemaan aika uusia kuljetinta nyt kun pitäisi ihan päntiönään ajella näillä seuduilla. Lisäksi hyvin palvellut 2004 Grand Picasso antoi heti perjantaina vihjeen autokaupan pihassa että joo. Onneksi on niin tyhmä peli että ajonesto toteaa akun napojen irroituksesta jotta "jaa, ei tässä mitään hätiä ollutkaan". Tämä toki pienen eli tunnin pähkäilyn jälkeen... Merkissä varmaan tulee pysyttyä kun tarvitsee sitten joululta välilllä ajeluttaa mukana myös kahta keskikokoista Kampalan Waragin Noutajaakin eli nokivasara Berlingo on mielessä. Kun kerran sähkövikojen makuun on nyt kerran päässyt. Tuo tänään ja huomenna/ke kohti lakeutta ja anopin mökkiä. Saa nähdä näkeekö tänä kesänä PS-puheenjohtajaa ongella, melkein naapurissa kun tuokin mökkeilee.

Citroen havaittu! Torjukaa!

 
Täällä Kokkolassa uskallan vielä paikallistaksia käyttää (silloin harvoin kun käytän) koska kuskit ovat paikallisia kantiksia. Mutta jos pitäisi Helsingissä niin kyllä valitsisin etnisesti silmää miellyttävän.
 
Täällä Kokkolassa uskallan vielä paikallistaksia käyttää (silloin harvoin kun käytän) koska kuskit ovat paikallisia kantiksia. Mutta jos pitäisi Helsingissä niin kyllä valitsisin etnisesti silmää miellyttävän.

Sinulla on oikeus valita taksi, voit kävellä jonossa ja valita mieleisesi, tilattua taksia et toki voi perua pärstän perusteella.
 
Täällä Kokkolassa uskallan vielä paikallistaksia käyttää (silloin harvoin kun käytän) koska kuskit ovat paikallisia kantiksia. Mutta jos pitäisi Helsingissä niin kyllä valitsisin etnisesti silmää miellyttävän.
Saat varautua hetken kyllä etsimään sellaista kalevaista kuskia täälläpäin nykyään..
 
No nykyään ei ole tarvetta taksille kun Helsingissä käyn, viimeinen kerta taisi olla 2012 enkä sen jälkeen ole pirssiin astunut siellä.
 
Back
Top