Kaikkien näiden tasa-arvoisten sateenkaarien keskellä moni mies on melkoisessa ristipaineessa. Tarttee olla rahakas duuni, pompsukka 5tunnin työpäivällä, samalla olla hoitovapaalla ja kuskata pilttiä värikylvyissä ja babypilateksessa. Hoitaa kotia, kokata rouvalle vuohenjuustopastaa ja tarjoilla se takkatulen ääressä sopivan punkun kanssa. Käydä syväluotaavia ja henkeviä keskusteluja samalla hieroen tyttöjen shoppailureissusta rasittuneita jalkoja. Seksiä ei tokikaan tipu eikä sitä ole sopivaa vongatakkaan (noin 10 vuoteen, ne ruuhkavuodet nääs).. jne. Samalla mies huolehtii että autot, talot ja tavarat on uusia, isoja, kiiltäviä ja maksettuja. Jännä että alkaa hihna vähän vinkumaan.
Kuten sanoin aikaisemmin parisuhteeseen tarvitaan kaksi, ei yksi ja sen orja. Vaimo olisi tarjonnut piparia, mutta en halunnut aiheuttaa kipua tarraamalla taikka tökkimällä sen kroonisia kipualueita. Tykkäsin ostaa sille koruja ja kiiltäviä asioita, koska se teki mut onnelliseksi. Vaimon kuoleman jälkeen olen ollut hukassa ja yksinäinen, jopa ikävöinyt asioita mitä kaduin ennen. Ehkä mä olen yksi niistä pehmo miehistä?