Heh, virtuaaliheilan etsintään ja hunaja-ansailuun liittyy löyhästi tämäkin sattumus:
Minulla on varsinaisten sähköpostitilien (työ, oma posti) lisäksi useita eri sähköpostitilejä erilaisia toimia varten. Yksi on MaksuKaveria varten, yksi nettiostoksia, yksi lasten pelijuttujen valvontaan, yksi arpajaisiin yms. mainospostikyllästeisiin juttuihin, yksi vähäisempiä jäsenyyksiä ja rekisteröitymisiä varten jne.
Muuan vuosi sitten ihan yks kaks yllättäen eräälle sähköpostitililleni alkoi tulla kovasti lemmekästä postia. Lähettäjinä olivat pääasiassa afroamerikkalaiset salskeat miehet, jotka vakuuttelivat olevansa taloudellisesti vakavaraisia ja omillaan toimeen tulevia. Aika moni kertoi eronneensa ainakin kertaalleen vaimosta, mutta uuden yhteisen elämän toive ja sopivan kumppanin löytäminen olivat selkeästi päämääränä. Kaikki postittajat olivat lisäksi Yhdysvaltain asevoimien palveluksessa olevia upseereita kapteenista everstiin, mikä hämmensi mieltäni entisestään. Miksi he lähestyivät minua, perheellistä viisissäkymmenissä olevaa takahikiäläistä aktiivisesti maanpuolustukseen osallistuvaa suomalaista miestä? Mitä sanoisin vaimolle ja lapsille?
Asiaa pohtiessani tein varmuuden vuoksi testin selvittääkseni oman positioni tässä tilanteessa. Check.
http://www.testaa.net/seksuaalisuustesti/htesti.htm
Sitten ryhdyin selvittämään, miksi juuri minut oli löydetty miljoonien netinkäyttäjien joukosta. Kuukeloin hieman ja selvisi, että sähköpostini nimiosa oli sama kuin erään amerikkalaisen deittisivuston tummahipiäisen varsin verevän ja vetävän näköisen minkin profiilinimi. Arvasin, että urhot olivat kirjoittaneet nimimerkin perään kuukelipostin tunnuksen (joka oli rekisteröity minulle) ja lähettäneet kilvan postia pappi Jaakob... eikun siis minulle.
Kirjoitin asioiden todellista laitaa selventävän vastauspostin ja personoin sen jokaiselle lemmenetsijälle, kiitin saamastani huomiosta ja toivotin varjelusta palveluksessa sekä onnea emännän etsimisessä. Huokaisin myös helpotuksesta, sillä elämäni saattoi jatkua ennallaan tyypillisen tapahtumaköyhänä. Mutta kyllä tuo juttu vähän säpsäytti. Mietin pelonsekaisin tuntein myös sitä, että entäs jos se verevä deittisivuston minkki olisi lähettänyt sydänpostia? Siinä sitä vasta oliskin ollut selittämistä Justiinalle.
@ctg : ei sitä koskaan tiedä, milloin lempi kolkuttaa ovelle.