Sekalaista mussuttelua

Ei ole paljon yhteistä sanastoa, mutta jotain kuitenkin. Näitä pidetään kai vanhimpana jäännöksenä yhteisestä kantakielestämme.
Ei sanoissa, mutta jossain intonaatiossa tms. on. Kun TV on hiljaisella, olen monta kertaa mennyt halpaan, että Suomi-filmihän sieltä.
Nykyään ei tartte olla edes kovin hiljasella.
 
Pitääkö tämä paikkansa unkarin osalta, vai onko lause valittu jonninverran opportunistisesti?

Estonian: Elav kala ujub vee all.
Finnish: Elävä kala ui veden alla.
Hungarian: Eleven hal úszik a víz alatt.

Kuvittelin ettei meillä ole paljoa yhteistä sanastoa pustan majarien kanssa...

Kantasanoja, eli sellaisia, joita tarvittiin ennen uudempaa aikaa. Niistä kielisukulaisuus tunnistetaan.
 
Tätä yhtälöä täysin ulkopuolisena ihmettelin tänään
Mallia toistaiseksi autoturismin rajoite kaiketi.
Tulevaisuuden suunnitteluun en ole kuullut kotimaisten asiantuntijoiden arvioita
jotka ovat tähän asti olleet aika lailla ennakkoon oikeassa.
Rokotteen keksimiseen asti mennään kusi sukassa

 
Pitääkö tämä paikkansa unkarin osalta, vai onko lause valittu jonninverran opportunistisesti?

Estonian: Elav kala ujub vee all.
Finnish: Elävä kala ui veden alla.
Hungarian: Eleven hal úszik a víz alatt.

Kuvittelin ettei meillä ole paljoa yhteistä sanastoa pustan majarien kanssa...

Steel Panthers -tietskarisotapeliä pelanneena:

Suomeksi: käsikranaatti

Unkariksi: kézigránát

:unsure:
 
Steel Panthers -tietskarisotapeliä pelanneena:

Suomeksi: käsikranaatti

Unkariksi: kézigránát

:unsure:
No toi nyt tuskin on niin kauhean vanha ja historiallinen sana, toisin kuin emo esimrkiksi, joka on mahdollisesti baltian-suomalaisten kielten vanhin ilmaisu, ja hyvästä syystä. Toista laitaa edustaa tää stadin slangilla vedetty setti, joka on itse asiassa aika super hauska:

"Ja niin toi Joosefkin lähti Galileasta Nasareh-citystä, kynittäväks Daavidin stadiin, se tsöras sinne yhessä sen gimmafrendin Maarian kanssa, joka venas beibii... :cool: "

 
Viimeksi muokattu:


 
Viimeksi muokattu:





Tuo peukalon paikka :unsure: vähän ihmetyttää ?
Olen nähnyt vastaavaa ammuttaessa tarkka-ampujakiväärillä, mikähän siinä on ajatus?
 
Modet voi ottaa Katyn säikeen pois, jos jotain harmittaa tosiasioiden julki tuominen.
 
Eikö sentään ole liioittelua syyttää minua Katynin joukkomurhista? :cool: Aika monista rikkeistä olet minua vuosien mittaan syyttänyt, mutta tämä lienee jo hieman liikaa?


En syytä ketään.


Mutta ihmetelen miten aiheesta kirjoittaminen keskustelupalstalle on paheksuttavaa, sinun mielestäsi.
(kuten viestissäsi toteat)
 
En syytä ketään.


Mutta ihmetelen miten aiheesta kirjoittaminen keskustelupalstalle on paheksuttavaa, sinun mielestäsi.
(kuten viestissäsi toteat)

Tarkoitin tuolla viestissäni sitä, että meidän keskustelijoina ei pidä laatia edes huumorilla mitään ohjelmia, jotka täyttävät kv-oikeuden mukaan rikoksen ihmiskuntaa vastaan. En minä ainakaan halua idenfioitua senttiäkään sellaiseen.
 
Back
Top