Oma panokseni tähän genreen.Jos pitäisi äänestää Suomen depressiivisemmasta laulusta niin ehdotukseni olisi tämä. Minuutin päästä tekee jo mieli aukaista ranteet.
Musavideon on tehnyt joko A. J. Jokinen tai Spike Lee, pakko olla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oma panokseni tähän genreen.Jos pitäisi äänestää Suomen depressiivisemmasta laulusta niin ehdotukseni olisi tämä. Minuutin päästä tekee jo mieli aukaista ranteet.
Ei sanoissa, mutta jossain intonaatiossa tms. on. Kun TV on hiljaisella, olen monta kertaa mennyt halpaan, että Suomi-filmihän sieltä.Ei ole paljon yhteistä sanastoa, mutta jotain kuitenkin. Näitä pidetään kai vanhimpana jäännöksenä yhteisestä kantakielestämme.
Pitääkö tämä paikkansa unkarin osalta, vai onko lause valittu jonninverran opportunistisesti?
Estonian: Elav kala ujub vee all.
Finnish: Elävä kala ui veden alla.
Hungarian: Eleven hal úszik a víz alatt.
Kuvittelin ettei meillä ole paljoa yhteistä sanastoa pustan majarien kanssa...
Pitääkö tämä paikkansa unkarin osalta, vai onko lause valittu jonninverran opportunistisesti?
Estonian: Elav kala ujub vee all.
Finnish: Elävä kala ui veden alla.
Hungarian: Eleven hal úszik a víz alatt.
Kuvittelin ettei meillä ole paljoa yhteistä sanastoa pustan majarien kanssa...
No toi nyt tuskin on niin kauhean vanha ja historiallinen sana, toisin kuin emo esimrkiksi, joka on mahdollisesti baltian-suomalaisten kielten vanhin ilmaisu, ja hyvästä syystä. Toista laitaa edustaa tää stadin slangilla vedetty setti, joka on itse asiassa aika super hauska:Steel Panthers -tietskarisotapeliä pelanneena:
Suomeksi: käsikranaatti
Unkariksi: kézigránát
Mielipiteeni on, erittäin vahvasti vieläpä, että nämä kansanmurha- et niskalaukausjutut ovat kyllä hyvin sopimattomia palstalle.
Olen nähnyt vastaavaa ammuttaessa tarkka-ampujakiväärillä, mikähän siinä on ajatus?Kirja-arvostelu | Puolanjuutalainen teinityttö kirjoitti päiväkirjaa getossa, kunnes SS-miehet raahasivat hänet piilopaikastaan kadulle teloitettavaksi
Renia Spiegelin päiväkirja paljastaa, millaista juutalaistytön elämä oli sodan runtelemassa Puolassa. Päiväkirja julkaistiin vasta vuosikymmeniä myöhemmin.www.hs.fi
Tuo peukalon paikka vähän ihmetyttää ?
Talvisota oli osoittanut puna-armeijan heikkoudet.
Olen nähnyt vastaavaa ammuttaessa tarkka-ampujakiväärillä, mikähän siinä on ajatus?
Eikö sentään ole liioittelua syyttää minua Katynin joukkomurhista? Aika monista rikkeistä olet minua vuosien mittaan syyttänyt, mutta tämä lienee jo hieman liikaa?
En syytä ketään.
Mutta ihmetelen miten aiheesta kirjoittaminen keskustelupalstalle on paheksuttavaa, sinun mielestäsi.
(kuten viestissäsi toteat)