Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä oli aikoinaan samaa ongelmaa. Jälkeenpäin hoksasin, että jotain tämän tyylistä olisi pitänyt kokeilla:Yllättävän vaikeaa pitää sormet ja varpaat toimintakykyisinä pyäräillessä 20-30 kilsaa kun on -20C tai alemma.
Itsellä oli aikoinaan samaa ongelmaa. Jälkeenpäin hoksasin, että jotain tämän tyylistä olisi pitänyt kokeilla:
Bar Mitts kädenlämmittimet S/M
suora tanko musta * Tankoon asennettavat lisäsuojat käsille * Bar Mittsien kanssa voit käyttää ohuempia hanskoja ja säilyttää sorminäppäryyden * 5,5 mm neopreenia/nylonia. /// ///www.bikeshop.fi
Kiitos tästä. Täytyy kaivaa jostain esille. Ostin uudenveroisen joskus 2003 ja hintaa oli muutaman kympin. Edelleen uuden veroisessa kunnossa. Vieläkö näitä muuten on saatavilla?Itse vedin tänään töihin lähtiessä päälle Bundeswehrin kylmän sodan aikaisen parkatakin. Ei tullut kylmä. Ihan pätevä rotsi sanoisin.
Katso liite: 46702
Melko vähän. Isompia eriä ei tule käytännössä enää lainkaan suomalaisille ylijämääkauppiaille.Vieläkö näitä muuten on saatavilla?
Kiitos tästä. Täytyy kaivaa jostain esille. Ostin uudenveroisen joskus 2003 ja hintaa oli muutaman kympin. Edelleen uuden veroisessa kunnossa. Vieläkö näitä muuten on saatavilla?
Melko vähän. Isompia eriä ei tule käytännössä enää lainkaan suomalaisille ylijämääkauppiaille.
Eikä tule muuten flecktarn- tai tropentarn-kuvioisiakaan, koska Saksan liittoarmeija lopetti ylijäämäkaupan ainakin noiden pukujen osalta. Noiden maastokuvioisten parkojen ero tuohon vanhempaan molskiparkaan on kiinteästi asennettavan vuoren puute (niille on sellainen irrallinen toppavuori, jossa on villaresorit ja -putkikaulus) ja nappien korvaaminen neppareilla. Kangas on edelleen samalla tavalla kudottua moleskiniä, mutta mitä uudempa erää, sitä enemmän niissä on puuvillan seassa polyesteria (ja sitä oli jo noissa vanhoissakin, ainakin loppupään tuotannossa).
Mulla tais noilla suunnilleen samoilla kilsoilla mennä vaihtoon ekankerran akku ja takajarrut, mun vehjes on muistaakseni parivuotta vanhempi. Nytkin se lähtee ku palmun alta vaikka sen lohkolämmitintöpselin särjin jo joitain vuosia sitten kun lähdin vikan kerran liikenteeseen irrottamatta autoa piuhasta. Pakkanen vaikuttais myös sammuttaneen ilahduttavan monta varotusvaloa. Mutta kyllä se karvalakin ja pilkkihaalarin vaatii, tein tänään tieteellistä tutkimusta, takalasit sulaa 1,5tunnin tyhjäkäynnin kohalla.Hmm. Tänään täällä paskakaupunnissa ulkolämpötila oli aamulla -29 ja nyt -31 astetta. En liiemmin ulkoillut, mutta pakkasin varalta karvalakin ja toppahousut autoon matkaan kun ajelin töihin. Matkalla aprikoin sitä, kauanko +460k ajetun kiisselivetoisen ruotsitraktorin akku kestää. Se on meinaan originaali ja auton vuosimalli on 3/2004.
Mikähän tuommosen autossa käytettävän lasin sulamispiste on? Jos taas pelkästään jäätä sulattelet niin lämmitysvastukset ja/tai raappa on huomattavasti nopeampia vaihtoehtoja.Mutta kyllä se karvalakin ja pilkkihaalarin vaatii, tein tänään tieteellistä tutkimusta, takalasit sulaa 1,5tunnin tyhjäkäynnin kohalla.
Henkilöauton diesel syö tyhjäkäynnillä arviolta litran tunnissa. Mistään hirvittävästi rahan nuotiolla poltosta ei ole kyse.Ei voi sanoa että polttoiaine yhtään liian kallista jos on varaa pitää auto tyhjäkäynnillä puolitoista tuntia. Selvästi on korottamisen varaa ja reilusti. Tai sitten on rahaa kun paskaa.
Ei voi sanoa että polttoiaine yhtään liian kallista jos on varaa pitää auto tyhjäkäynnillä puolitoista tuntia. Selvästi on korottamisen varaa ja reilusti. Tai sitten on rahaa kun paskaa.
Se just noin, ja kun puhutaan koneista joissa on öljyletkuja metrikaupalla pitkin puominvartta, öljysailiötä ja sähköohjattua hydrauliikkaa niin se sopiva alkulämmittely säästää helposti ison rahan. Ja ne moottorilämmittimet, eberit/webastot ja vaikka hydrauliikkasäiliön lämmitykset ei lämmitä sitä öljyä niissä letkustoissa siltikään.Pakkasautoilun aa ja oo on se, että jäisellä autolla ei pidä lähteä ajelemaan. Suurin osa hinattavista sammuu pari kilsaa kotoa lähdettyään. Eli lähdetään jäisellä autolla, konehuone jäässä, nesteet ja öljyt tahmeina, pikkasen kertynyttä vettä polttonesteissä ja letkuissa, pieni jäähelmi ruiskuissa ja se on siinä.
Suht nykyaikainen auto polttaa ainetta todella vähän tyhjäkäynnillä, jopa niin vähän, että ei meinaa lämmetä kovimmilla pakkasilla. Eritoten dieselit polttavat tosiaan tuo litran puolitoista ja on selvää, että ei siinä paljon hukkalämpöjä konehuoneeseen kehity. Ennen wanhaan tawallinen traktori poltti noin 3-4 l tunti tyhjäkäynnillä. Pakko niitä oli käyttää ennenkuin ryhtyi ajoon tai käyttämään ulosottoja tai hydrauliikkaa. Jäässä olevat vehkeet on parasta aina vähän lämmitellä. Muistan vieläkin millaisia ääniefektejä syntyi, kun kenttäsaha pantiin pyörähtelemään traktorivoimin pakkasella. Oli viisautta käynnistellä touhua ilman kiirusta. Sama pätee talviautoiluun.
Eli tavallaan kyseessä on esileikki, jossa objektia lämmitetään luistavaan kuntoon ja kas, kone hyrrää ja mouruaa varsin kiitollisesti kerrasta toiseen. Kylmiltään kuivaan ajoon alistettu vehjes on herkkä vikuroimaan.
Uskon, että ääripäiden "jäisellä autolla tielle" ja "puolitoista tuntia tyhjäkäyntiä" väliin mahtuu aika monta fiksumpaa vaihtoehtoa.Pakkasautoilun aa ja oo on se, että jäisellä autolla ei pidä lähteä ajelemaan.
Miettikää millaista touhua on kylmä kelin autoilu ollut ennen pakkasnesteiden tuloa..vaarini haastattelusta kävi ilmi, että koko kaluston osalta illalla laskettiin vedet pois yöksi ja aamulla keiteltiin kuumat vedet koneisiin. Rivissä oli toistakymmentä laitetta, joten melkoinen savotta on ollut.Pakkasautoilun aa ja oo on se, että jäisellä autolla ei pidä lähteä ajelemaan. Suurin osa hinattavista sammuu pari kilsaa kotoa lähdettyään. Eli lähdetään jäisellä autolla, konehuone jäässä, nesteet ja öljyt tahmeina, pikkasen kertynyttä vettä polttonesteissä ja letkuissa, pieni jäähelmi ruiskuissa ja se on siinä.
Suht nykyaikainen auto polttaa ainetta todella vähän tyhjäkäynnillä, jopa niin vähän, että ei meinaa lämmetä kovimmilla pakkasilla. Eritoten dieselit polttavat tosiaan tuo litran puolitoista ja on selvää, että ei siinä paljon hukkalämpöjä konehuoneeseen kehity. Ennen wanhaan tawallinen traktori poltti noin 3-4 l tunti tyhjäkäynnillä. Pakko niitä oli käyttää ennenkuin ryhtyi ajoon tai käyttämään ulosottoja tai hydrauliikkaa. Jäässä olevat vehkeet on parasta aina vähän lämmitellä. Muistan vieläkin millaisia ääniefektejä syntyi, kun kenttäsaha pantiin pyörähtelemään traktorivoimin pakkasella. Oli viisautta käynnistellä touhua ilman kiirusta. Sama pätee talviautoiluun.
Eli tavallaan kyseessä on esileikki, jossa objektia lämmitetään luistavaan kuntoon ja kas, kone hyrrää ja mouruaa varsin kiitollisesti kerrasta toiseen. Kylmiltään kuivaan ajoon alistettu vehjes on herkkä vikuroimaan.