Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Noh eipä paljon auta, rakas sisar @Maidan , koska viime yö oli puolipilvinen ja nyt keli Oslossa on täysin pilvessä... mutta siis kyseessä oli samankaltainen koroonallinen massa-ejektio, jossa aurinko heittää materiaa siihen suuntaan missä sitä kiertävä maapallo tulee olemaan pari vuorokautta myöhemmin.
Ja talvella, kun on pimeää ja kirkasta.

Paitsi eilen, ja tänään.

Harmi, koska olisin halunnut nähdä revontulet täällä etelässäkin.

Onko kohdassa
samankaltainen koroonallinen massa-ejektio
kirjoitusvirhe? Pitäisikö olla
samankaltainen kojoonallinen massa-ejektio
tai sitten jotain ihan muuta?

Onko kohdassa

kirjoitusvirhe? Pitäisikö olla

tai sitten jotain ihan muuta?
Noh, ensinnäkin, lapin mies, keskustelu sisar maidanin kanssa ei ollut keskustelu kielipoliisin kanssa :) . Syy: olemme molemmat maahanmuuttajia (jotakuinkin, noh ei nyt ihan varsinaisesti mutta silti, whatever),
ja toisekseen mitäs jos hoidat noi massa-ejektiot ihan siellä Lapissa? Koska täällä Oslossa on total lock down, ja voin valitettavasti ilmoittaa Suomen huoraavalle nuorisolle, etten kuulu siihen enää ikinä.

Mikä on erittäin valitettavaa. Viimeisestä suxxxxsta on 1,15 vuotta. Täällä siis todellakin on lock-down.

Vaihtelevasti, mutta jatkuvasti.

Mikä on myös valitettavaa.

Noh, ensinnäkin, lapin mies, keskustelu sisar maidanin kanssa ei ollut keskustelu kielipoliisin kanssa :) . Syy: olemme molemmat maahanmuuttajia (jotakuinkin, noh ei nyt ihan varsinaisesti mutta silti, whatever),
ja toisekseen mitäs jos hoidat noi massa-ejektiot ihan siellä Lapissa? Koska täällä Oslossa on total lock down, ja voin valitettavasti ilmoittaa Suomen huoraavalle nuorisolle, etten kuulu siihen enää ikinä.

Mikä on erittäin valitettavaa. Viimeisestä suxxxxsta on 1,15 vuotta. Täällä siis todellakin on lock-down.

Vaihtelevasti, mutta jatkuvasti.

Mikä on myös valitettavaa.

Kielipoliisin kanssa ei kannatakaan keskustella. Sellaiset tajuavat vain kieltä, joka tulee kanuunoiden kidoista! Siksi toisekseen jotkut ylimmistä ystävistänikin ovat maahanmuuttajia.

Kuitenkin sangen henkilökohtainen kysymys. Mutta näin kahdenkesken voin kertoa, että massa-ejektiot eivät koskaan ole olleet meikäläisen kiinnostuksen kohteena. Muunmaalaisista tietysti aina kuulee mitä omituisimpia juttuja, mutta tähän saakka olen jättänyt ne omaan arvoonsa.

Itsehän olen vannonut jo nuojena, että jos joskus kohtaan ejektion, päihitän sen omakätisesti!

Muunmaalaisista tietysti aina kuulee mitä omituisimpia juttuja, mutta tähän saakka olen jättänyt ne omaan arvoonsa.

Itsehän olen vannonut jo nuojena, että jos joskus kohtaan ejektion, päihitän sen omakätisesti!
Noh en ole muunmaalainen, paitsi avioliiton kautta... hei älä tuu selittää mulle, kuuntele tää juttu, tää menee näin: ei ole totta, että olen ruma, vaikka mulla ei ole varaa pukeutua...

Pelle miljoona Oy, 1981.

Fucking brilliant.

Noh en ole muunmaalainen, paitsi avioliiton kautta... hei älä tuu selittää mulle, kuuntele tää juttu, tää menee näin: ei ole totta, että olen ruma, vaikka mulla ei ole varaa pukeutua...

Pelle miljoona Oy, 1981.

Fucking brilliant.

Viittasin niihin nykyisen asuinmaasi asukkaisiin.

Siksi toisekseen "ei-niin-kauniit ne vaatteilla keekoilee" sanoo jo vanha kansa. Itsehän voisin pukeuta pelkästään sepalus-alushousuihin ja peltipaitaan, mutta sain väkivaltakoneistolta leimatun kieltopumaskan, koska julkisilla paikoilla naiset kävivät niin kuumana, että talojen putkistot saivat damagea, kun vesijohtojen vesi kiehui. Siispä yleisön pyynnöstä peitän jumalaisen haamuni kauluspaitaan, molskihousuihin ja maihinnousutakkiin.

Tämän löysin magnettimyrskyistä:
googlen käännös
"Magneettisiin myrskyihin liittyy usein päänsärkyä, migreeniä, sydämentykytystä, unettomuutta, huonoa terveyttä, heikentynyttä elinvoimaa ja voimakasta muutosta paineessa. Mitä tapahtuu? Magneettisten myrskyjen aikana ihmisen veri sakeutuu (terveellä ihmisellä tämä on vähemmän ilmeistä). Veren paksuuntumisen vuoksi hapen aineenvaihdunta heikkenee, ja aivot ja hermopäät reagoivat ensimmäisinä hapen puutteeseen. Ei ole ketään, joka olisi vapaa geomagneettisen kentän vaikutuksesta. Miehet ovat alttiimpia magneettimyrskyille kuin naiset. Magneettisesti aktiivisina päivinä sydänkohtausten määrä kasvaa yli kolmella, aivohalvaukset kahdella ja angina-iskut puolitoista kertaa. Kaikista magnetosfäärimyrskyille alttiista sairauksista erotettiin sydän- ja verisuonisairaudet ensinnäkin, koska niiden yhteys aurinko- ja magneettiseen aktiivisuuteen oli ilmeisin. Syketutkimukset ovat osoittaneet, että maapallon magneettikentän heikot häiriöt eivät lisänneet sydämen rytmihäiriöiden määrää. Mutta päivinä, jolloin geomagneettiset myrskyt ovat kohtalaisia \u200b\u200bja voimakkaita, sydämen rytmihäiriöitä esiintyy useammin kuin magneettisten myrskyjen puuttuessa. Tämä koskee sekä lepotilassa että fyysisen rasituksen aikana tehtyjä havaintoja.

Hypertensiivisten potilaiden havainnot osoittivat, että jotkut potilaista reagoivat päivää ennen magneettisen myrskyn puhkeamista. Toiset kokivat hyvinvoinnin heikkenevän geomagneettisen myrskyn alussa, keskellä tai lopussa. Vasta toisena päivänä myrskyn jälkeen potilaiden verenpaine vakiintui. Tutkimukset ovat osoittaneet, että myrsky on haitallisinta potilaille alkuvaiheessa. Lukuisten lääketieteellisten tietojen analysointi paljasti myös magneettisten myrskyjen kausiluonteisen terveydentilan heikkenemisen; sille on ominaista suurin heikkeneminen kevätpäiväntasauksessa (23. maaliskuuta), jolloin verisuonitapaturmien (erityisesti sydäninfarktien) määrä ja vakavuus kasvavat."

Nyt on voimakkuus 4. Huomenna jopa 5.

0-4 pienet häiriöt
5 on kevyt myrsky
9 on extream myrsky, jolloin tulee vaikka mitä, kuten Carrington Event.

-15C, taivas pilvetön, eikä näy revantulia. Ikävää.

Fremenillä väärää tietoa.

-15C, taivas pilvetön, eikä näy revantulia. Ikävää.

Fremenillä väärää tietoa.
Jep... luotin Norjan Yleisradioon. Eipä näkynyt täällä revontulen häntääkään... mutta olin just aamusavukkeella, kun kauhea kaakatus sekoitti pakkaa. Kevään ensimmäinen (huomattavan optimistinen) hanhiaura paineli yli pohjoiseen päin, vietti vie ja vaisto tuo, käyttävät näitä Oslofjordenia ja Bunnefjordia suunnistukseen... noh, jokiahan täällä vuoristoisessa maassa piisaa, ja ne ovat kyllä auki, mutta järvet ovat edelleen ihan jäässä. Mahalaskun jälkeen toi porukka toivottavasti päätyy johonkin vuonoon (jotka eivät jäädy) odottamaan termisen kevään etenemistä.
Mut kyllä noista epeleistä mölyä lähtee!

Naisystävän isoisä käytti mielummin hanhia kuin koiraa talonvahtina koska hanhia ei voi lahjoa makkaranpalalla ja niistä lähtee paha ääni.

Naisystävän isoisä käytti mielummin hanhia kuin koiraa talonvahtina koska hanhia ei voi lahjoa makkaranpalalla ja niistä lähtee paha ääni.
Joo, se on jossain kaakatuksen ja rääkymisen välissä... ja lähempänä jälkimmäistä, huomattavasti :) .

Onko tästä ollut Suomessa juttua... iso aurinkomyrsky pari päivää sitten, ja nyt joku ihme "repeämä" auringon kehässä... pitäis tulla tänään ja huomenna massiiviset revontulet, jopa Osloon asti.
Keli on nyt puolipilvinen, joten aion olla mestoilla. Onko tietoa? Koska jos se osuu tänne 59 astetta ja vaihtorahaa, niin koko Suomessa pitäisi näkyä sama, ja paremmin. Millaista keliä teillä päin pitää... siitä on kaksi vuotta kun viimeksi näin revontulia, Tromssassa, ja olisi hieno nähdä niitä uudestaan, kun on kovat sisäiset matkustusrajoitukset etelästä pohjoiseen nyt Norjassa.

EDIT: ajoin ton alun google-kääntäjästä läpi

On Thursday and Friday, lucky Norwegians can see a meandering, colorful light in the sky.

The reason for this is that the sun has what is aptly called a "corona hole".

These are holes in the sun's atmosphere, where the solar wind is thrown out at high speed, according to Pål Brekke, who is head of space research at the Norwegian Space Center.

- In these holes, the solar wind blows out at twice as high a speed as otherwise. It's like a hair dryer floating around in the solar system. When this corona hole points towards the earth, we get a strong "gust of wind" towards the earth's magnetic field, which creates the northern lights.

Can be seen in southern Norway

Tulihan se sieltä.

Minkälainen on voittamaton viha? Tunnen sitä, vaikka en tiedä.

Back