Sekalaista mussuttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ja esim Fargo ja Willys on vehkeitä jotka toimii vielä ydinsodan jälkeenkin, tekniikka yksinkertaista peruskauraa, ja patarautaa, Fargon kasin pitää kunnossa jakoavaimella, puoli tuumasella ja 3 varttisella, vanha jenkki on siitä hyvä että osia sopii monesta eri laitteesta, esim John Deere traktori on hyvä varaosa lähde jonsei muualta saa,itsellä oli 65 mallin lohko, kannen otin 73:sesta,työntötangot kasasin kaverin tallin romulaatikosta, imusarja ja pakosarja 77, tämä siis Mopar 225 kutoskoneessa joita on tehty 1960 - 198 jotain, osat sopii tältä väliltä, näitä koneita ängettiin jopa trukkeihin, luotettavin moottori mitä on tehty. Vanhaa kalustoa ei saa hukata koska nämä pystyy pitämään kotikonstein toiminnassa,on varalla hyvä.
 
Aikanaan tein perärempan Valiantiin, tein sen pihalla, kuormalavan päällä, automaatti laatikon remppasin kaljakorin päällä karjakeittiössä, sähköt uusin kokonaan kaavion mukaan, 60 luvun laitteet on hyvin yksinkertaisia pitää liikenteessä.
 
Tekniikka on mennyt hienoksi, normi aikana huolto toimii ja koneet pelaa,jos pelaa, kovinkaan paljoa ei tarvii mennä vituiks kun tulee ongelmia,perustekniikka pitäisi olla vanhan tyylistä, voimaa isolla moottorilla, ilman ruiskuja ja turboja ym nykyhärpäkkeitä, pv:n, pelastustoimen ym instanssien vehkeissä ja rahaa käyttöön niille että saa polttaa löpöä/bensaa kuten entisaikana.
 
Ja esim Fargo ja Willys on vehkeitä jotka toimii vielä ydinsodan jälkeenkin, tekniikka yksinkertaista peruskauraa, ja patarautaa, Fargon kasin pitää kunnossa jakoavaimella, puoli tuumasella ja 3 varttisella, vanha jenkki on siitä hyvä että osia sopii monesta eri laitteesta, esim John Deere traktori on hyvä varaosa lähde jonsei muualta saa,itsellä oli 65 mallin lohko, kannen otin 73:sesta,työntötangot kasasin kaverin tallin romulaatikosta, imusarja ja pakosarja 77, tämä siis Mopar 225 kutoskoneessa joita on tehty 1960 - 198 jotain, osat sopii tältä väliltä, näitä koneita ängettiin jopa trukkeihin, luotettavin moottori mitä on tehty. Vanhaa kalustoa ei saa hukata koska nämä pystyy pitämään kotikonstein toiminnassa,on varalla hyvä.
Epäilemättä ne saa kukkumaan kyläsepän työkaluilla, mutta ei niillä pysty siihen mihin tämän vuosituhannen vehkeillä. JA kuka niitä osaa edes käyttää.
 
Ongelma tietysti nykyaikana on se että kaikki on kädettömiä moottorin suhteen, kaikesta tiedetään kaikki paitsi kulkuneuvon korjaamisesta, nuoruudessani jos auton omisti niin pääsääntöisesti tiedettiin miten sen sai itse korjattua, ikäpolveni useimmat kaverit ei autoaan korjaamolle vie kuin tietokone ongelmien tuomien vikojen vuoksi.usealla vielä vanhan tekniikan auto toisena kulkinena että on varmaa liikkuminen.
 
Vielä paska traktoreita, itsellä 2,toinen1964 ja toinen 1968,kumpaankaan ei ole moottori remonttia vieläkään tehty, vanhempaan kytkin vaihdettu 10v sitten, jarruremppa tulee eteen viimeistään ensi vuonna, sähköt revin pois ja tein uudet johtosarjat metritavarasta, ja nämä käy vaikka paistorasvalla🙂
 
Niin kauan kun vpk on olemassa nämä vanhat vehkeet on aina liikenne kunnossa, vpk n porukka on oikea tietopankki, monta osaaja niinkuin eräs kaupungin palomies kehui näitä.
 
Lisää mussutusta:rouva Casen uudempi auto ei saanut leimaa etu iskarin hajottua, kysyin piruuttani korjaamolta hintaa vaihdolle, 430e..uusi iskari tarvikeliikkeessä alle 70e.. Tunkilla auton keula ylös, 6 pulttia auki, jousipuristimilla vieteri kasaan höylä penkissä ja vieteri kiinni uuteen iskariin, siinä se, ja tollasesta korjaamo pyytää 430e..Oli nätti keli tehdä hiekkapihalla operaatio🙂
 
Ongelma tietysti nykyaikana on se että kaikki on kädettömiä moottorin suhteen, kaikesta tiedetään kaikki paitsi kulkuneuvon korjaamisesta, nuoruudessani jos auton omisti niin pääsääntöisesti tiedettiin miten sen sai itse korjattua, ikäpolveni useimmat kaverit ei autoaan korjaamolle vie kuin tietokone ongelmien tuomien vikojen vuoksi.usealla vielä vanhan tekniikan auto toisena kulkinena että on varmaa liikkuminen.
Eilen todistin serkun 60-luvun englannin ylpeyden parkkeerausta Timo Mäkis tyyliin peltipystyssä..

Lasisulake oli muuttunut erottimeksi ja eipä käynnistynyt..vianetsintä loogista
 
Vielä paska traktoreita, itsellä 2,toinen1964 ja toinen 1968,kumpaankaan ei ole moottori remonttia vieläkään tehty, vanhempaan kytkin vaihdettu 10v sitten, jarruremppa tulee eteen viimeistään ensi vuonna, sähköt revin pois ja tein uudet johtosarjat metritavarasta, ja nämä käy vaikka paistorasvalla🙂
Hitto, onkos sulla nimimerkkisi mukaiset traktorit tallissa?
 
Kaikki osaa jotka tietää miten polttomoottori toimii, kuten kirjoitin, yksinkertaista patarautaa, kärkijakaja, ei ohjainbokseja, kaasutin, Kiinteä polltoainepumppu, mekaaninen vesipumppu ja tuuletin hihnalla..
Suorahampaiset vaihteistot, tai edes manuaali vaihteistot ovat tämän päivä pelastustoimen ihmisille tuntemattomia.
Ja ei, kaikki eivät tiedä miten polttomoottori toimii, kaikki eivät ilman opetusta tiedä miten tarkastetaan auto, tai miten siihen vaihdetaan rengas. Tankkauskin on ollut liian vaikeaa.
 
Back
Top