Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tutkijat ovat ratkaisseet ”naisen ejakulaatioon” liittyvän pitkäaikaisen mysteerin.

No nyt se selvisi. Kun viimeksi pääsin virkahaussa haastatteluun asti, niin lopuksi kysyivät, että "Haluaisitko kysyä jotain?" johon minä tietenkin, että "Eikös se oo niin, että kun ne naiset ejakuloi, niin kustahan se on?"

Lupasivat ilmoittaa, kun valinta ratkeaa, mutta eipä ole vielä 2,5 vuotta myöhemmin mitään kuulunut.

Kysyn parviälyltä;

Jos kerrostalon vierasparkkipaikalla on kyltti missä parkkikiekon kuva ja perässä aikamerkintä "4h 8-20" niin onko Parkkipatella perusteita vaatia 60 euroa puuttuvasta parkkikiekosta lauantaina klo 19?

Kysyn parviälyltä;

Jos kerrostalon vierasparkkipaikalla on kyltti missä parkkikiekon kuva ja perässä aikamerkintä "4h 8-20" niin onko Parkkipatella perusteita vaatia 60 euroa puuttuvasta parkkikiekosta lauantaina klo 19?
Muistaakseni jossain on oikeuden päätös, ettei yksityisen firman parkkimaksuja tarvi maksaa

Kysyn parviälyltä;

Ei sit minkäänlaista, jos kerran pysäköintiä osoittava liikennemerkki rajaa itse voimassaolonsa arkipäiviin. Sen lisäksi että ovat kusettajia, ovat vielä ajokorttikelvottomia. Ei ole kysymys edes ammattitaidosta.
8-20 = arki
(8-20) = lauantai
8-20 = sunnuntai

Ei sit minkäänlaista, jos kerran pysäköintiä osoittava liikennemerkki rajaa itse voimassaolonsa arkipäiviin. Sen lisäksi että ovat kusettajia, ovat vielä ajokorttikelvottomia. Ei ole kysymys edes ammattitaidosta.
8-20 = arki
(8-20) = lauantai
8-20 = sunnuntai
No näinhän minäkin aikamerkinnät olen koko ajan tulkinnut. Siksi ihmetytti että miksi edes yrittävät. Tsekkasin juuri tieliikennelainkin missä erikseen vapautetaan pysäköinnin alkamisen merkitsemisestä jos pysäköintiaika on kokonaan pysäköintirajoitusajan ulkopuolella, tuolla merkinnällä siis pe 24 - ma 04.

Äsken kävikin ilmi että joku paikallinen kerrostalokyttä oli varmasti soittanut paten eilen paikalle kun "sattumalta" säntäsi talosta ulos juuri kun olin käymässä autolla ja kälätystä kuin hän tarvitsee paikkaa. Harmi kun oli oma mamma kainalossa silloin, ei päässyt vapautuneesti avautumaan.

Viimeksi muokattu:
No näinhän minäkin aikamerkinnät olen koko ajan tulkinnut. Siksi ihmetytti että miksi edes yrittävät. Tsekkasin juuri tieliikennelainkin missä erikseen vapautetaan pysäköinnin alkamisen merkitsemisestä jos pysäköintiaika on kokonaan pysäköintirajoitusajan ulkopuolella, tuolla merkinnällä siis pe 24 - ma 04.
Juuri näin.

Paitsi tuolla kyltillä kiekkoa ei tarvitse esittää pe 20 - ma 08. 👌

Laitanpa tänne niin ei sotke aktiivisia ketjuja.

Onpa todellakin "what a time to be alive" -hetki. Luvassa on imperiumin sortuminen reaaliajassa. Ja yhtä sun toista ohessa.
Historia ei ole loppunut. Ei malttaisi oikein nukkuakaan...

Ei enää märkää päätä/lakkia. Ostin muutama näita siinä toivossa että toimisi myös lippalakkien (mukaanlukien verikauhan) sadesuojana. Ja toimiihan ne. Niissä on takana kiristyskuminauha jolla kokoa säätää. Jo pari kertaa saanut sateella kokeilla, pitää pään ja lakin kuivana.

Jaa jaa, se öljyn hinta maailman markkinoilla senkun laskee. Se Brent öljy ollut pitkään siinä alle 90 dollaria ja nyt aletaan lähestyä 80 dollaria.

Ei se vaan näy pumppuhinnoissa näinpäin kun raakaöljy laskee. Mitäs selityksiä tähän löytyy tälläkertaa??

Joku rahastaa oikein kunnolla ja tietenkin Suomen valtio siinä sivussa.

Joskus mietityttää, onko tietoteknisten laitteiden ohjelmistoja ja esineiden käyttöliittymiä suunnittelevilla insinööreillä ns. kaikki muumit laaksossa.

Esimerkki: olen harrastanut tietotekniikkaa vuodesta 1992 ja siksi minua hämmentää, että 1990-luvun nokialaisen digivirittimen jälkeen en ole tavannut yhtään moitteetonta käyttöliittymää: aivan perseestä suorastaan kaikki; vaikeita ja epäloogisia. Tänään hain vielä yhden perus HD-digiboksin Prismasta laadukkaaseen ja sopivan kokoiseen Sonyn televisiooni entisen digiboksi hajottua kuuden vuoden palvelun jälkeen. Prisman hyllyssä ei ollut kuin yksi demolaite, joten otin sen. No, laitteesta puuttuu CI-kelkka maksullisille lisäkanaville, joten hinta oli sen mukainen. Helpon kanavien asennuksen ja suosikkilistan teon jälkeen huomasin, että televisioon ilmestyy minuutin välein kahdeksi sekunniksi info:

5593EC46-6F46-4C83-BF81-A2CB4511519D.jpeg

Siihen niin; aivan keskelle ruutua..ja minuutin välein: CI-moduuli poistettu -teksti, eikä saa asetuksista mistään poistettua - ettei varmasti pääse unohtumaan. Voi prkl, on siinä tissiposki-atk-suunnittelijalla ollut kivaa tämän infon koodattuaan.

Ei tuollaisen infon katselu hotsita, huomenna palauttamaan vehje Prismaan.
Pitääkö sitä sittenkin uuteen telkkariin ryhtyä..

Joskus mietityttää, onko tietoteknisten laitteiden ohjelmistoja ja esineiden käyttöliittymiä suunnittelevilla insinööreillä ns. kaikki muumit laaksossa.

Esimerkki: olen harrastanut tietotekniikkaa vuodesta 1992 ja siksi minua hämmentää, että 1990-luvun nokialaisen digivirittimen jälkeen en ole tavannut yhtään moitteetonta käyttöliittymää: aivan perseestä suorastaan kaikki; vaikeita ja epäloogisia. Tänään hain vielä yhden perus HD-digiboksin Prismasta laadukkaaseen ja sopivan kokoiseen Sonyn televisiooni entisen digiboksi hajottua kuuden vuoden palvelun jälkeen. Prisman hyllyssä ei ollut kuin yksi demolaite, joten otin sen. No, laitteesta puuttuu CI-kelkka maksullisille lisäkanaville, joten hinta oli sen mukainen. Helpon kanavien asennuksen ja suosikkilistan teon jälkeen huomasin, että televisioon ilmestyy minuutin välein kahdeksi sekunniksi info:

Katso liite: 67998

Siihen niin; aivan keskelle ruutua..ja minuutin välein: CI-moduuli poistettu -teksti, eikä saa asetuksista mistään poistettua - ettei varmasti pääse unohtumaan. Voi prkl, on siinä tissiposki-atk-suunnittelijalla ollut kivaa tämän infon koodattuaan.

Ei tuollaisen infon katselu hotsita, huomenna palauttamaan vehje Prismaan.
Pitääkö sitä sittenkin uuteen telkkariin ryhtyä..
Huutonetissä kymmeniä digibokseja, kirppiksellä ja kierrätyskeskuksella samoin. Hinnat muutamasta eurosta ylöspäin.

Nörttinä voin kertoa että digilaitteiden ja -palvelujen käyttöliittymän suunnitteluprosessi menee suurinpiirtein seuraavasti:

1. Aloituspalaverissa kartoitetaan kilpailevia tuotteita. Asiakas kertoo kuinka ärsyttäviä ne ovat: Ruudulle tungettu liikaa tavaraa, kaikenlaisia pakotettuja alertteja ja vilkkuvaloja, turhia välianimaatioita, tärkeät toiminnot pois aloitusruudulta jonkin valikon takana, jne.

2. Tavoitetilana on tehdä jotakin parempaa ja käyttäjäystävällisempää.

3. Projektin aikana yksi kerrallaan vaaditaan että:
- "Kaikki meidän toiminnot ovat niin tärkeitä että ne pitää saada aloitusnäkymään (paitsi se yksi toiminto mitä asiakas haluaa varsinaisesti käyttää)."
- "Meidän aplikaatio on niin tärkeä että käyttäjä haluaa kaikki tiedotteet ruudulle heti."
- "Meidän aplikaatiossa kirkkaat valot indikoivat hyödyllisesti käyttäjälle uusista, muita tärkeämmistä asioista."
- "Meidän softassa tyylikäs välianimaatio lisää käyttömukavuutta."
Jne.

No nyt se selvisi. Kun viimeksi pääsin virkahaussa haastatteluun asti, niin lopuksi kysyivät, että "Haluaisitko kysyä jotain?" johon minä tietenkin, että "Eikös se oo niin, että kun ne naiset ejakuloi, niin kustahan se on?"

Lupasivat ilmoittaa, kun valinta ratkeaa, mutta eipä ole vielä 2,5 vuotta myöhemmin mitään kuulunut
Tuosta tulikin mieleeni tarina viime viikonlopulta.
Olin hotellissa yötä ja minibaaria tutkiessani huomasin siinä päällä lappusen. Siinä luki seuraavaa: " Jos jokin asia askarruttaa ja haluat kertoa siitä meille, ole hyvä."
Aloitin.
Kun olin lapsi, naapurissa oli kissa jonka nimi oli Musti. Pidin siitä paljon jne...
Lappu tuli täyteen, kyllä helpotti.

Tuollaisella tapetilla varustetula huoneessa odottaisin jollain seinällä olevan hieno kokoelma miekkoja, sapeleita ja muita terä-aseita.
Tapetista tulee mieleen että siellä asuu konservatiivinen ja perinteisi arvoja vaaliva (kenties) upseerismies.
Kunhan ei oo majuri Vadenblick. ;)

Back