Sekalaista mussuttelua

Tuo on äärimmäisen hieno laji. (y)
Joo niin on.

Rouva on tuota nyt syksystä harrastanut ja joka treenistä tullut mustelmilla kotiin. Ei siis riitä, että mullikat tönii duunissa vaan pitää vapaa-ajallakin olla tönittävänä. Viime la sitten nilkutteli yhdellä jalalla kotiin ja sanoi polven vääntyneen harjoituksissa. Ilta meni vielä jotenkuten särkylääkkeillä. Aamulla puoli seitsämän sitten herätti minut ja ja sanoi että nyt on mentävä päivystykseen, jalka on niin kipeä ja turvoksissa. No, rouva autoon ja 50 km kaapuntiin sairaalaan. Siellä parin tunnin odottelun jälkeen lääkäriin ja röntgeniin, luut ja siteet ehjät, viikko saikkua, lisää lääkkeitä ja kepit. Tällä viikolla omasta tk:sta viikko lisää lomaa ja lähete mangneettikuviin kiireellisenä....

Pelikauden vakuutus 220 e ja koko vuosi tonnin. Peleissä on vakuutus oltava, harjoitella saa ilman. Arvatkaas oliko...

Eppäilemättä hieno laji...🙄
 
Mitäs on tulossa? Klapiaihioita, sahatavaraa vai hirsiaihioita?
Klapia tulee,täältä on niin pitkä matka pikitielle ettei kannata runkona myydä,kaato+ajokone ja nuppikuormina kuljetus maksaa niin paljon ettei itselle jää juuri mitään,kysyin hinnoittelua ja sanoin että sitten menee puut klapikoneen läpi,itsellä ei ole kärryä eikä kuormaajaa jotta vois itse ajaa.
 
Klapia tulee,täältä on niin pitkä matka pikitielle ettei kannata runkona myydä,kaato+ajokone ja nuppikuormina kuljetus maksaa niin paljon ettei itselle jää juuri mitään,kysyin hinnoittelua ja sanoin että sitten menee puut klapikoneen läpi,itsellä ei ole kärryä eikä kuormaajaa jotta vois itse ajaa.
Vedätkö kouralla rungot vai miten?
Itse vedellyt ahkiolla useita runkoja kyytipaikalle, mutta kohta alkaa olla niin kaukana, ettei taida jaksaa vetää edes klapimittaan katkottuja pöllejä. Tänään kävin yli 40 pölliä vetämässä...
Pitää vaihtaa 18" laippa seuraaville kuntokuulille 🤭
 
Mulla on juontokoura,sillä lyhkäsiä runkoja tuon,matkaa metsätietä pitkin pari kilometriä ja välillä 2 suurta mäkeä niin pitkiä myyntirunkoja hiukan hankala raahata takapotkulla,ja kourassa vaan mekaaninen kääntö,paksut rungot pätkin parimetrisiksi,rangan keruuseen mulla nostolaitteisiin kori poikittain takana,siihen kahden metrin rangat ja on kapea ja ketterä puiden välissä,ei tarvii leveää ajoväylää kaataa,tää meidän tila ei ole tasankoa joten saa katsoa aina ajo urat tarkkaan ettei kaada rakvaattoria.
 
Pikitietä pääsis mutta matka kasvaa aika tavalla ja kun tuon huippunopeus on 25 km/h niin äiteetä tulee ikävä matkalla.
 
Tässä on tullut kokeiltua kaikenlaista vuosien varrella puun hakuun ja tämä on nyt mulle paras,kerran tein kasan klapeja metsään,loppu kesällä menin koiran kanssa koittamaan josko ois kuivia,potkin kasaa,sitten tuli kiire,niin valtavasti en ole ampiaisia koskaan nähnyt,Laika pinkoi edellä häntä suorana ja minä perässä,pitkän matkaa juostiin ennenkun uskallettiin pysähtyä🥵 sitten hain naapurista uudemman raktorin jolla murjoin kasaa monena päivänä jotta pesä meni rikki ja ampiaiset katosivat.
 
Veikkauksia mussuttelu ketjuun.

Mitä hittoa tapahtuu pohjoisessa USA/Kanada seudulla? Raptorit tiputtaneet kolme kohdetta jo. Ainakin nr.2 näistä on lentäjien mukaan ollut todella outo härveli. 40 000 jalan korkeudessa, lentäjät eivät nähneet mitään propulsiota tai keinoa millä pysyi ilmassa. Sanoivat myös "häirinneen" Raptoreita. Kolmannesta ei ole vielä tietoa, muuta kuin että NORAD oli lähettänyt Kanadan pyynnöstä Raptorit hoitamaan sen Kanadan päältä (miksi Kanadan omat eivät saaneet ammuttua?) Raptorit ovat AIM-9X IR-ohjuksilla tuhonneet kohteet.

Mitä ja miksi?

Joku luonnollinen selitys kai sille on, olisiko kiinalaista ilmapalloilua? Toisessa maailmansodassa Japanilla oli kampanja, jossa lähetettiin vetypalloilla palopommeja Usaan käyttäen hyväksi talvisin Aasiasta Tyynenmeren yli Amerikan mantereelle kulkevaa suihkuvirtausta (jet stream).

Talvinen suihkuvirtaus Kiinan alueelta Tyynellemerelle (sininen katkoviiva):
1676225595448.png

Talvinen suihkuvirtaus Tyynenmeren yli:
1676225926561.png


 
Viimeksi muokattu:
Twitter taas muuttunut jotenki paskaksi. Ennen oli silleen, että näin vaan uusimmat twiitit, mutta nyt uusien seassa on jotain 20h vanhoja. Missä helvetissä on se nappi, josta pystyy valitsemaan näytetäänkö uusimmat vai se mitä se autisti "logiikka" haluu näyttää?
 
Twitter taas muuttunut jotenki paskaksi. Ennen oli silleen, että näin vaan uusimmat twiitit, mutta nyt uusien seassa on jotain 20h vanhoja. Missä helvetissä on se nappi, josta pystyy valitsemaan näytetäänkö uusimmat vai se mitä se autisti "logiikka" haluu näyttää?
Se nappi on joskus poissa, joskus näkyvissä. Voit kokeilla lisätä osoiteriville loppuun f=live Joskus toimi joskus ei. En tiedä mikä logiikka siellä Muskin ajatushautomossa oikein on. Liekö mitään.
 
Tuossa toinen tapa sen kiertämiseen. Ei tod ole mun ajama, ton lämppärikierroksen vauhdit on noin 10 km hetkessä kovempia kuin mulla, mutta vasta lopussa toi alkaa enemmän availemaan.

Tuolla en prätkällä uskaltaisi edes kokeilla (siis muuten kuin köröttelemällä). Se ei harjumaasto ja kaiteet anna armoa jos lähtee lapasesta. Autolla olen pari kierrosta kokeillut joskus, rauhaksiin. Niin ja kakarana Stigalla sun muilla sarviksilla toki (kuten myös omien mukuloiden kanssa).
 
Tuolla en prätkällä uskaltaisi edes kokeilla (siis muuten kuin köröttelemällä). Se ei harjumaasto ja kaiteet anna armoa jos lähtee lapasesta. Autolla olen pari kierrosta kokeillut joskus, rauhaksiin. Niin ja kakarana Stigalla sun muilla sarviksilla toki (kuten myös omien mukuloiden kanssa).
Mää oon koittanu nuorempana eli viitisentoista vuotta sitten montakin kertaa autolla ja kerran pyörällä. Onhan se ihan eri fiilis sieltä suolenkiltä lähteä kiipeämään harjun päälle mp:llä kuin hieman liian tehottomalla autolla. Rata on toisaalta siitä hyvä, ettei siellä tarvitse pyörällä kikkailla osaamattomamman kuskin vaihteiden kanssa. Kolmonen pykälään ja sillä pärjää ihan hyvin.
 
Back
Top