Sekalaista mussuttelua

Tuolla en prätkällä uskaltaisi edes kokeilla (siis muuten kuin köröttelemällä). Se ei harjumaasto ja kaiteet anna armoa jos lähtee lapasesta. Autolla olen pari kierrosta kokeillut joskus, rauhaksiin. Niin ja kakarana Stigalla sun muilla sarviksilla toki (kuten myös omien mukuloiden kanssa).
Meinas tulla kirjopyykkiä, kun perä lähti irti tuossa varikonmutkassa Teknoksen kyltin kohdalla :rolleyes:

 
Tässä on tullut kokeiltua kaikenlaista vuosien varrella puun hakuun ja tämä on nyt mulle paras,kerran tein kasan klapeja metsään,loppu kesällä menin koiran kanssa koittamaan josko ois kuivia,potkin kasaa,sitten tuli kiire,niin valtavasti en ole ampiaisia koskaan nähnyt,Laika pinkoi edellä häntä suorana ja minä perässä,pitkän matkaa juostiin ennenkun uskallettiin pysähtyä🥵 sitten hain naapurista uudemman raktorin jolla murjoin kasaa monena päivänä jotta pesä meni rikki ja ampiaiset katosivat.
Juu, on niitä monia tapoja puun hakuun, vähän isompaa peräkuuppaa missä korotetut laidat, vanhaa henähäntää on näkynyt käytettävän. Meillä oli pitkään käytössä traktorireki, no pyörät siihen asennettu ettei se enää mikään reki ollut. Normaali vetokoukkukiinnitys ja sitten se oli myös nostolaitteissa kiinni. Nivel siinä vetopuomissa ja kun sen nivelen lukitsi sai koko höskän nostettua tyhjänä ilmaan.
 
Juu, on niitä monia tapoja puun hakuun, vähän isompaa peräkuuppaa missä korotetut laidat, vanhaa henähäntää on näkynyt käytettävän. Meillä oli pitkään käytössä traktorireki, no pyörät siihen asennettu ettei se enää mikään reki ollut. Normaali vetokoukkukiinnitys ja sitten se oli myös nostolaitteissa kiinni. Nivel siinä vetopuomissa ja kun sen nivelen lukitsi sai koko höskän nostettua tyhjänä ilmaan.
Kuupalla minäkin olen tuonut,klapi mittaisia pöllejä ja joskus kirveellä metsässä tehny klapeja ja latonu kuupan täyteen,vanhasta juurikaskoneen rungosta oli mulla kärry joskus mutta juuri se yhdistelmän tarvitsema ajotien leveys sai koittamaan ketterämpiä konsteja.
 
Tiedän kaverin joka ajaa klapia vanhalla riisutulla Land Cruiserilla,sisällä vaan kuskin penkki,tiukasti kun klapit latoo kattoon asti niin aika määrän se sillä tuo🙂
 
Kuupalla minäkin olen tuonut,klapi mittaisia pöllejä ja joskus kirveellä metsässä tehny klapeja ja latonu kuupan täyteen,vanhasta juurikaskoneen rungosta oli mulla kärry joskus mutta juuri se yhdistelmän tarvitsema ajotien leveys sai koittamaan ketterämpiä konsteja.
Hydraulisesti ohjattavalla kärrin aisalla kääntösädettä saa pienennettyä aika lailla. Lähes samasta kulkee kuin pelkkä traktori.
 
Viimeksi muokattu:
Hydraulisesti ohjattavalla kärrin aisalla kääntösädettä saa pienennennyä aika lailla. Lähes samasta kulkee kuin pelkkä traktori.
Mulla on tuolla lepikossa vielä se runko,juurikaskoneessa on kääntyvä aisa,lukitsin sen silloin hitsaten,jos siihen laittais sylinterin takaisin,uudet kunnon pankot ja 400 pallokumit,sais siitä ihan nätin pikku kärrin.
 
Hydraulisesti ohjattavalla kärrin aisalla kääntösädettä saa pienennennyä aika lailla. Lähes samasta kulkee kuin pelkkä traktori.
Juu, ja tossa "pyöräreessä" oli sama homma. Kulki traktorin jäljissä. Oli aika kapea vielä mutta kun ylöspäin sitä tilaa oli niin kyllä sillä tuotiin parhaimmillaan 6 mottia puuta.
Jos pito alkoi loppua niin pikkaisen painoa nostolaitteella traktoriin (ihan takapotkulla tämä) niin taas mentiin. Eihän se aina auttanut märissä kohdissa ja sitten se "ilo" alkoikin!
Pura kuorma, käsipelillä ja yritä päästä pois, ei se aina edes onnistunut sillä yhdellä kuormanpurku hommalla.

Ei sitten tullut mieleen käydä kuntosaleilla näitten tapahtumien jälkeen. :whistle:
 
Juu, ja tossa "pyöräreessä" oli sama homma. Kulki traktorin jäljissä. Oli aika kapea vielä mutta kun ylöspäin sitä tilaa oli niin kyllä sillä tuotiin parhaimmillaan 6 mottia puuta.
Jos pito alkoi loppua niin pikkaisen painoa nostolaitteella traktoriin (ihan takapotkulla tämä) niin taas mentiin. Eihän se aina auttanut märissä kohdissa ja sitten se "ilo" alkoikin!
Pura kuorma, käsipelillä ja yritä päästä pois, ei se aina edes onnistunut sillä yhdellä kuormanpurku hommalla.

Ei sitten tullut mieleen käydä kuntosaleilla näitten tapahtumien jälkeen. :whistle:
Kyllä siinä mettä raikaa perkeleistä hetken aikaa kun huomaa että kuorman purkamiseks meni😂
 
Ihan uutta Uhvovitsia piti kirjoittamani mutta Savon Uhvo laulu ajankohtainen tähän viikkoon.
 
Valtiokonttori sai päähänsä, että auto on ollut kuukauden vakuuttamatta. Kaivelin laskut ja kuitit ja kaikki oli hoidettu.

Virkamiehen kötöstelemä loppukaneetti nosti sekä huvituksen huippuunsa, että vitutuskäyrän yli pystysuoran taaksepäin kaarevaksi.

"Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos laiminlyöntimaksun määräämättä jättämiselle ei ole erityistä syytä." Mitähän vittua tuollakin oikein on tarkoitettu?

Allekirjoituksena Kansalaispalvelut. Toistan, Kansalaispalvelut o_O

1676475271527.png
 
Valtiokonttori sai päähänsä, että auto on ollut kuukauden vakuuttamatta. Kaivelin laskut ja kuitit ja kaikki oli hoidettu.

Virkamiehen kötöstelemä loppukaneetti nosti sekä huvituksen huippuunsa, että vitutuskäyrän yli pystysuoran taaksepäin kaarevaksi.

"Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos laiminlyöntimaksun määräämättä jättämiselle ei ole erityistä syytä." Mitähän vittua tuollakin oikein on tarkoitettu?

Allekirjoituksena Kansalaispalvelut. Toistan, Kansalaispalvelut o_O

Katso liite: 74028

"Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos laiminlyöntimaksun määräämättä jättämiselle ei ole erityistä syytä."

Minusta tuon voisi muotoilla esim. "Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos mielestäsi laiminlyöntimaksun määrämättä jättämiselle ei ole erityistä syytä" tai "Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos mielestäsi laiminlyöntimaksu on aiheellinen".

Mainittu erityinen syy voisi olla, että nähdäksesi auto on ollut tuon ajan vakuutettu ja pyrit todistamaan sen kuiteilla. Esim. "Laiminlyöntimaksu stinks" ei varmaankaan kelpaa erityiseksi syyksi.
 
Valtiokonttori sai päähänsä, että auto on ollut kuukauden vakuuttamatta. Kaivelin laskut ja kuitit ja kaikki oli hoidettu.

Virkamiehen kötöstelemä loppukaneetti nosti sekä huvituksen huippuunsa, että vitutuskäyrän yli pystysuoran taaksepäin kaarevaksi.

"Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jos laiminlyöntimaksun määräämättä jättämiselle ei ole erityistä syytä." Mitähän vittua tuollakin oikein on tarkoitettu?

Allekirjoituksena Kansalaispalvelut. Toistan, Kansalaispalvelut o_O

Katso liite: 74028
Mulle tuli samnlainen. Yli tonnia pyysivät.
 
Miten voi olla mahdollista että google kääntäjä pyrkii AINA kääntään venäjäksi nettisivut??
Screenshot_20230217_175915.jpg
Voisko joku ATK-tyyppi kertoa mitä vattua teen väärin?
Asetuksissa on tuollain👇
Screenshot_20230217_175808.jpg
 
Back
Top