Sekalaista mussuttelua

Jotkut muut taasen nukkuvat huonosti, kun pelkäävät sängyn alla vaanivankin SAK. Näillä näkymin ihan syystäkin.
 
VKK taisi jo häipyä historian hämäriin, mutta hienoa, että pidät SAK:ta arvossa
Varsin äärimmäisesti ja väärin tulkittu. Jos pidän toista syöpää pahempana, en silti välttämättä kannata toista.

Toiveissa on että nuo nyt edes verolle saisi, mutta ans nähä.
 
Sähkäri kävi tekemässä sähköt vaatehuoneeseen. Palkaksi otti n 200 kuulaa 9 millistä (tuttu sähkäri ja luvat löytyy). Nyt kelpaa seurata Ukrainaketjua naisystävän (venäläinen) katseilta piilossa ja voihan täällä vähän oluttakin maistella.
20230428_222354.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sähkäri kävi tekemässä sähköt vaatehuoneeseen. Palkaksi otti n 200 kuulaa 9 millistä (tuttu sähkäri ja luvat löytyy). Nyt kelpaa seurata Ukrainaketjua naisystävän (venäläinen) katseilta piilossa ja voihan täällä vähän oluttakin maistella.
Katso liite: 77263
EI JUMALAUTA! KIELLÄMME TÄMÄN, KOSKA EMME ITSE OLE TULLEET AJATELLEEKSI MOISTA!

Jos vanha perivihollinen ryssä, koittaa meirän maahan ängetä, jätkä on totaalisen turvassa tuon naamioverkon takana ja voi rauhassa jatkaa maanpuolustus.netittämistä, vaikka rintamalinjat pettäisivätkin. Siinäpä Spetsnatsit ratsaisivat taloa ja pohtisivat, että "Ihan kuin me ei nähtäisi jotain?"

Vaikka periaatteessa ihailenkin, en voi silti välttyä kat'heinpaskana toivomasta, että sekä naisystävältä että talosta löytyy hometta kellarista.
 
EI JUMALAUTA! KIELLÄMME TÄMÄN, KOSKA EMME ITSE OLE TULLEET AJATELLEEKSI MOISTA!

Jos vanha perivihollinen ryssä, koittaa meirän maahan ängetä, jätkä on totaalisen turvassa tuon naamioverkon takana ja voi rauhassa jatkaa maanpuolustus.netittämistä, vaikka rintamalinjat pettäisivätkin. Siinäpä Spetsnatsit ratsaisivat taloa ja pohtisivat, että "Ihan kuin me ei nähtäisi jotain?"

Vaikka periaatteessa ihailenkin, en voi silti välttyä kat'heinpaskana toivomasta, että sekä naisystävältä että talosta löytyy hometta kellarista.
Voit kuitenkin lohduttautua sillä että NAVE tuskin on NIR suojattu kun se on mallia tokmanni ja ostin sen lähinnä kyyhkyjahtiin.
 
Helsingin Laivastoaseman, nykyään Rannikkoprikaatin, harjoituskentällä oli aikoinaan panssarivaunu, jota kiertämään ahkerasti komennettiin, muun juoksemisen ohessa. Vaunu on hävinnyt paikaltaan aikoja sitten, mutta muistaisiko kukaan mikä vaunu se oli, ja minne se meni?
 
Voit kuitenkin lohduttautua sillä että NAVE tuskin on NIR suojattu kun se on mallia tokmanni ja ostin sen lähinnä kyyhkyjahtiin.
Mr. Tokmanni on sentään meidän koulun oppilaita (en tosin ole opettanut), joten VARMASTI on NIR suojattu ja sitä paitsi luuletko sinä oikesti, että ryssällä on varaa aitoon NIR:iin? Kyllä niistä rahoista jo neuvostoaikaan hävisi 1/3 ja Putinin aikaan vähintään 2/3!
 
Helsingin Laivastoaseman, nykyään Rannikkoprikaatin, harjoituskentällä oli aikoinaan panssarivaunu, jota kiertämään ahkerasti komennettiin, muun juoksemisen ohessa. Vaunu on hävinnyt paikaltaan aikoja sitten, mutta muistaisiko kukaan mikä vaunu se oli, ja minne se meni?
Se oli tylsä vaunu ja lähetettiin Puolaan myymään puolukoita.

Mutta oli mulla asiaakin! Maailman kovin kiipeily (boulder) .projekti MAAILMASSA, ja Suomessa, sai juuri ensimmäisen toistonsa, joka samalla vahvisti sen aseman maailman vaikeimpana projektina.
First ascent Nalle Hukkataival, 2016.



:love: :love: :love: :love:

Lähempääkin löytyy....

 
Viimeksi muokattu:
Voin suositella tätä erityisesti nuorisolle, kätevä ja turvallinen paikka aloittaa, Kehä III:n ja Lahden motarin risteyshäkkyrän luoteispuolella heti... vaikea ohittaa!
Reitit on pultattu, ja ulkokiipeily suomalaisella peruskalliolla on täysin turvallista.
Lähtökohtaisesti 9-15 metriä korkeita pätkiä, hyviä myös ensimmäisiin lead climbing -kokeiluihin ulkona kivellä, salikauden jälkeen.
Komeat näkymät Kehä kolmoselle itään.
Noi voi myös kiivetä ilman köyttä, jos huvittaa. Tekninen vaativuus on matala, mutta putoaminen on silti mahdollisesti fataalia 10-15 metristä, joten älä tee sitä.
Hyvä zen-projekti tosin, kun jokaiseen helppoon muuviin pitää todella keskittyä erittäin huolella.

 
Viimeksi muokattu:
Puolasta ja puolukoista en niin hirmuisen suurta asiayhteyttä onnistu yhdistämään alkuperäiseen kysymykseeni. Eli muistaako kukaan mikä vaunu oli Upinniemessä silloin joskus? Ja mihin se päätyi? Kysyn yhtenä monien puolesta.
 
Puolasta ja puolukoista en niin hirmuisen suurta asiayhteyttä onnistu yhdistämään alkuperäiseen kysymykseeni. Eli muistaako kukaan mikä vaunu oli Upinniemessä silloin joskus? Ja mihin se päätyi? Kysyn yhtenä monien puolesta.
Monta kertaa juossut ympäri, mutta en tiedä olenko edes kuullut mikä vaunu.
Mulla voi olla olla kotona kuvia siitä, jos ei tietoa muuten tule.
Aioin tässä taannoin vastailla, kun oli kysettä, oliko Öbiksessä ollut tiedusteluvaunuja.
Minun ymmärtääkseni ei ole ryssän jälkeen ole ollut kuin tämä.
Oisko Sergeiltä unohtunut, voikukkaa kasvoi.
 
Tiedäthän, että diginatiivi on haukkumasana, joka tarkoittaa ATK kyvytöntä ihmistä :D
Ai jaa, itse olen ymmärtänyt että diginatiivi tarkoittaa ihmistä joka on "syntynyt" älylaite kädessä eli ovat 25v ja nuorempia? Oma ikäluokkani sai koulutusta konekirjoitukseen ja ATK- opetus oli lastenkengissä.. Ja ATK- termiä käytetään nykyään lähinnä vitsinä.
Totuuden perää molemmissa.

Viimeaikoina tutkittu tietoteknistä osaamista alle parikymppisillä, ja heillä on hallussa itse laitteet ja some-alustat varsin erikomaisesti. Mutta mm. liitetiedoston lisääminen sähköpostiin takertelee.

Ollaan muuten väärässä ketjussa…
Myönnettäköön, että tuossa oli hieman kieli poskella ja virallinen merkitys on juuri tuo @PSB 5500:n mainitsema. Itsehän kuulun myös tuohon ATK sukupolven. Työelämässä tuota diginatiiviutta ainakin omassa kuplassani käytetään nimenomaan kuvaamaan näitä nykynuoria jotka ovat eläneet koko ikänsä älylaitteiden ympäröiminä, mutta eivät kuitenkaan osaa ykisnkertaisimpiakaan tietoteknisiä juttuja. Poislukien erilaisten mopiiliappien käyttö.

Eniten tuossa termin käytössä ärsyttää se yleistys, että kokonainen sukupolvi olisi jotain tietoteknisiä neroja. Ihan samalla tavalla nykynuorista löytyy niitä joita tekniikka kiinnostaa ja vastaavasti niitä joille sähkö tulee seinästä :)

Hyvä esimerkki sukupolvien välisestä kuilusta parin vuoden takaa:
Sisko oli lapsineen käymässä ja minä lueskelin läppärillä jotakin foorumia, ehkä jopa MP nettiä. Siskon ~12v tytär tulee selän taakse ja kysyy "Mikä äppi tuo on ?" Siinä sitten hetken aikaa ihmetetiin, että mikä on Internet, selain tai nettisivusto.
 
Back
Top