Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Onkojan toi Muski miettinyt ihan loppuun asti tota twitterin muutosta 🤔

Hämmentää tälläistä perusjamppaa joka on tottunut sulkeen ikkunan ruksista.

Katso liite: 81606

Muskilla on sama ongelma kuin muillakin "älykkäillä" ihmisillä. Tietty empatiaan rinnastettava kyky katsoa asioita eri tasoisten ihmisten kannalta kehittyy heikosti kun on itse aina oikeassa. Se vaikuttaa sitten niin, että vaikkapa tavallisen käyttäjän asemaan asettuminen suunnitteluhommissa ei oikein onnistu. Insinöörien helmasynti yleisemminkin.

Tämäkin kannattaa lukea. Näkynyt tämä ilmiö täälläkin. Ja ihan jokaisen kannattaa nähdä ja ymmärtää että tämäkään foorumi ei ole todellakaan vapaa Kremlin vaikuttajien tahallisesta propagandasta. Viestihistoria sen kertoo, ja kirjoitustyylistä näkee senkin että samoja henkilöitä useiden nickkien takana. Täällä vaikutetaan hienovaraisemmin kuin monilla muilla foorumeilla. Seassa näennäistä kehua Ukrainalle mutta kyllä se antipatia ja motiivi paistaa läpi.

En ole puolustelemassa ketään, mutta kannattaa ajatella siltäkin kannalta, että jotkut puhuvat paremmin, kun kirjoittavat ja päinvastoin... Itse olen monasti huomannut että varsinkin sarkastisella sävyllä kirjoittaessa niitä väärinkäsityksiä tulee vaikka oikeesti tarkoittaa asian eritavalla, puuttuu ne naamanilmeet ja äänenpainot.

Itselle ei ole niinpaljoa etsivängeenejä siunattu että tosta altterihommasta menisin sanomaan mitään.

Mutta loppujenlopuks varmastikkin löytyy vaikuttajia, mutta kuten oot itsekkin huomannut, ne kyllä aika hätäseen kyseenalaistetaan.

Itse melkein sodan alusta täällä roikkunut ja silloin trollisyytöksiä sateli pienimmästäkin... Se on onneksi vähentynyt...

Hyvää spekulaatioo tuolla U-ketjussa on, mutta ihmisten pitäis kasvattaa hieman paksumpi nahka ettei joka asia mene tunteisiin...

p.s.
Tämä ei liittynyt mitenkään sun postauksiin, sattu vaan sopivasti osuun kohdalle, kun sitä tässä jonninaikaa miettinyt.
Eipä mulla muuta 🫣

Kyllä, nimi oli Fu-Go. Japanin pääsaarelta lähetettiin yli 9000 10m vetypalloa joissa oli n.20 kg:n räjähde, joitakin satoja päätyi amerikkaan. Yksi pallo aiheutti ainoat toisen maailmansodan amerikan mantereella tapahtuneet kuolonuhrit kun Oregonissa kuoli 6 siviiliä tutkiessaan maahan tippunutta palloa.
Muistaakseni se osui jollakin tavalla sähköverkkoon, ja katkos viivästytti ydinpommin valmistumista päivän pari. En muista lähdettä.

Ei ihan huono kesä.

Perheen kanssa ajettiin Pellosta Tornioon (en ole aiemmin ajanut), käytiin Aavasaksalla (en ole aiemmin käynyt), luin ensin Tornion "kansannoususta" ja sitten kävin Torniossa, käytiin Keminmaan keskiaikaisessa kivikirkossa (en ollut käynyt) ja ajettiin vanhaa tietä Tervolaan (olen ajanut). Ja viikon päästä ajettiin Pellosta Muonioon (en ole ajanut aiemmin) ja sieltä Kittilän kautta kotiin (olen ajanut joskus kymmeniä vuosia sitten). Ja käväistiinpä vielä tuluvakesänä Hepokönkäällä lasten kanssa. Tuota suosittelen, sillä polut on uusittu.

Lisäksi tuli luettua joitakin kirjoja ja otettua kerrankin rennosti.

Kas kas kun ei vielä olla nähty, mutta ehdottomasti varmaan jotakin tämän tapaista tullaan näkemään.

Ja tuo on helppo korjata iskun jälkeen. Vähän vaneria ja maalia.

Jäin vaan miettimään, että kun tuo on korjattu, niin kuinkahan monta kertaa ryssä iskee samaan paikkaan ja samaan maaliin? Ja kun ryssä kyllästyy takomaan samaa maalia, niin tilalle vaihdetaan sitten oikea järjestelmä?
Eikö olisi parempi laittaa oikeisiin panssareihin vanerikuoret, vähän kantikkaat. Putken ymärille sorvattaisiin holkki vaikka puhelinpylväästä tai paksun puun rungosta.

Eikö olisi parempi laittaa oikeisiin panssareihin vanerikuoret, vähän kantikkaat. Putken ymärille sorvattaisiin holkki vaikka puhelinpylväästä tai paksun puun rungosta.
Ja sitten välillä vielä vaihdetaan päinvastoin. Olisi siinä ryssällä taas ihmettelemistä kun välillä vanerinen panssarivaunu ampuu puutykillään päin näköä ja välillä taas ei

Ei ihan huono kesä.

Perheen kanssa ajettiin Pellosta Tornioon (en ole aiemmin ajanut), käytiin Aavasaksalla (en ole aiemmin käynyt), luin ensin Tornion "kansannoususta" ja sitten kävin Torniossa, käytiin Keminmaan keskiaikaisessa kivikirkossa (en ollut käynyt) ja ajettiin vanhaa tietä Tervolaan (olen ajanut). Ja viikon päästä ajettiin Pellosta Muonioon (en ole ajanut aiemmin) ja sieltä Kittilän kautta kotiin (olen ajanut joskus kymmeniä vuosia sitten). Ja käväistiinpä vielä tuluvakesänä Hepokönkäällä lasten kanssa. Tuota suosittelen, sillä polut on uusittu.

Lisäksi tuli luettua joitakin kirjoja ja otettua kerrankin rennosti.
Huikeeta riskinottoa, reitillä nimittäin aika monta siltaa jossa oon ollut mestaroimassa.

Tämä kesäloma oli yksi hyötyisimmistä pitkiin aikoihin!

Opiskeluaikana jäi pari kiinnostavaa kirjaa kesken, sillä en päässyt niiden logiikasta oikein jyvälle. Toisen selvitin noin 1/3, mutta toista en ensivilkaisun jälkeen edes aloittanut. En ymmärtänyt ja hirmu epäselvä, eikä käynyt järkeen.

Nyt sitten 15+ vuotta myöhemmin aloitin tuskailun uudelleen ja jopa kannatti! Jälkikasvu neuvoi, että ne pisteet pitää yhdistää numerojärjestyksessä! Nyt niissä kuvissa on jotain järkeäkin!

Viimeöinen Suuri Meritaistelu vain vahvistaa käsitystäni vanhoista viisauksista,
-Daavid vastaan Goljat
-Viisas vastaan venäläinen,
sillä taistelulaivojen, tai muiden suurien purtiloiden, aika on mennyt ohi jo sata vuotta sitten (lukuunottamatta lentotukialuksia).
Niitä jemmaillaan Norjan vuonoihin, tai ne ovat telakalla miltei koko sodan ajan ym.
Pieni ja vikkelä rules.

24.4.23
En kanssa tiedä, että käyttääkö ne jotain räjähdettä puomissa, en ole tutustunut.
Minua vaan on kiinnostanut aina nämä n. tonnin räjähdekuormalla operoivat "sotalaivat", jotka toimivat 2-3 miehen voimalla 100 kilometrin päästä ja lentotukialuksen tuhoamiseen riittävällä voimalla.
Kaikki tekniikka on jo olemassa, uskon että Uket ja Ämerikkalaiset osaa käyttää.
Mutta..dronetkin tulivat vähän puun takaa, kirjaimellisesti.
Nìin naurettavaa kuin se onkin, affenanmaalaisen Börjen Vator kun laitetaan kukkupäilleen TNT:tä ja tuupataan kapeassa suntissa laivan kylkeen, niin se on moro.
Ei siitä sen jälkeen kuljeta.
Jos ne koittaa haravoida ne saaret etukäteen, kohtalo on kaamea.
En halua kertoa sisäsaariston ryssäpyykistä sen enempää.
Palaan asiaan.

Tämä kesäloma oli yksi hyötyisimmistä pitkiin aikoihin!

Opiskeluaikana jäi pari kiinnostavaa kirjaa kesken, sillä en päässyt niiden logiikasta oikein jyvälle. Toisen selvitin noin 1/3, mutta toista en ensivilkaisun jälkeen edes aloittanut. En ymmärtänyt ja hirmu epäselvä, eikä käynyt järkeen.

Nyt sitten 15+ vuotta myöhemmin aloitin tuskailun uudelleen ja jopa kannatti! Jälkikasvu neuvoi, että ne pisteet pitää yhdistää numerojärjestyksessä! Nyt niissä kuvissa on jotain järkeäkin!
Tästä jutusta tuli mieleen vanha juttu Ronald Reaganin ajoilta, että Valkoisen Talon kirjastossa oli aikoinaan paha tulipalo ja kaikki kirjat tuhoutuivat. Onni onnettomuudessa oli että niistä toinen oli jo väritetty... No oikeasti Ronnie taisi kuitenkin aikoinaan olla enemmän kuin mies paikoillaan.

Back