Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Muistui mieleen noista politiikka-väännöistä muuan tapaus. Työkaverini väitti, että eräässä asiassa laki sanoo näin. Väitin vastaan, koska tiesin että lakikirjassa asia sanotaan toisin. Väittely äityi kovaksi, ja lopuksi hain tuon lakikirjan ja ao. pykälän sisältämän sivun työkaverini silmien eteen, ja kehotin lukemaan mitä siinä sanotaan. Työkaveri katsoi minua, ja tokaisi."En minä semmosia lue!" ja lähti kiukkusena matkoihinsa.

Ai prkle😤🤬... Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin, kun nämä meidän omat "punanutut" ja Putlerin sylikoirat tällaista ääneen lausuu...
En kyllä ymmärrä miten nämä ei tajua, että neukkula oli ja meni, eikä sekään ollut mitään oikeaa kommunismia.

Foorumin paappa jaosta saattaisi kiinnostaa tämä myynti-ilmoitus

Samalla myyjällä - Kanonerna vid Torp, Torpin Tykit - on myynnissä kokoelma vanhempia sotajeeppejä:

Mielenkiintoinen juttu, varsinkin pihjalan historia suomalaisten heimojen pyhänä puuna! Olen aina itse pitänyt sitä pajun kaltaisena metsän rikkaruohona, ja haapaa sekä leppää samoin.

Polttopuihin liittyviä uskomuksia ja kansanperinteitä​

Eikä tuo ole edes aivan muinaishistoriaakaan. Äitini kertoi kuinka hänen lapsuudessaan naapurin vanhalla emännällä oli tapana viedä ruokauhreja suuren pihapihlajan juurelle. Tämä joskus 1930- luvun lopulla Hämeessä. Joten varsin sitkeästi nuo pakanalliset tavat säilyivät.

Eikä tuo ole edes aivan muinaishistoriaakaan. Äitini kertoi kuinka hänen lapsuudessaan naapurin vanhalla emännällä oli tapana viedä ruokauhreja suuren pihapihlajan juurelle. Tämä joskus 1930- luvun lopulla Hämeessä. Joten varsin sitkeästi nuo pakanalliset tavat säilyivät.
Ja juurikin Hämeessä. Sisämaa kaupunkina monet vanhat uskomukset ja tavat ovat siellä syvään juurtuneita. Tänä päivänäkin ero turkulaisiin on yleisesti varsin iso. Pääosin tämä johtuu siitä, että manse on koko valtakunnan sulatusuuni. Takakylistä muutetaan manseen, kun taas Turkuun pääasiassa rannikolta. Näkyy ulospäin mutta myös monissa tavoissa.

Taidampa peesata, se on aivan hyvä syy jos foorumitoveri saa vakipaikan.

Mites se aikoinaan sotilasvalassa vannottiin ? Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta. Ammattisotilasta minusta ei tullut, historianörtti paremminkin, mutta isänmaan palveluksessa ollaan.

Katsokaa huomenna yhteislaulua Skanssenilta. Bannattu wanhan liiton jäsenemme Hermanni on yleisössä. Eiköhän armeijan ylijäämä vaatteesiin pukeutuva herrasmies erotu svensonien seasta.

Uimarilikat 14(oma) & 15(kaverinsa) meinaavat huomenna täräyttää 100k askeleen haasteen. Kääntöpaikka & ruokailu keskellä peltojen savisten ensimmäisen mummolassa. Helevetin hullut. Ilamon kautta meinaavat.

Vähän ylypeenäkin touhuansa katselen, nesteytyksestä muistuttelen ja akillesjänteiden jeesusteippausta suosittelen.

Viimeksi muokattu:
tsemppiä tytöille. Itsellä pisin päivätaival ollut vähän yli 40km ja tuo oli 30v sitten. silloin olin nuori ja nätti enää vaan nätti 🤣

Katsokaa huomenna yhteislaulua Skanssenilta. Bannattu wanhan liiton jäsenemme Hermanni on yleisössä. Eiköhän armeijan ylijäämä vaatteesiin pukeutuva herrasmies erotu svensonien seasta.
En kyllä nähnyt Hermannia yleisön joukossa. Ellei sitten vaihtanut militäärisen tyylinsä istuvaan kukkakuosiseen kauluspaitaan, pellava housuihin ja purjehduskenkiin.

Back