Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Jos vähänkään tykkää tummasta, niin tässä on kans aika hyvä vaihtoehto, on vähän niinkun tumman ja lagerin välimuoto

Nyt on pakko priorisoida Ruotsin Naatojäsenyyden kunniaksi suunniteltuja Skandinaavisen sotilaallisen yhtenäisyyden ja
VOIMAN maljoja.
Operaatio Systembolagetin vehnäosastolle saatiin kieltävä ennakkopäätös koska suosikki vehnääni Scheinder Weisse Labrassandaa ei löytynyt
listoilta.
Aseveli hengessä olen tässä kehittämishankkeessa mukana (maailman parasta vehnäolutta olutkellariin )
koska kruunu sukeltaa kuin sukellusvene Kursk aikoinaan.
Tirsk täältä NATO Suomesta.

Nyt on pakko priorisoida Ruotsin Naatojäsenyyden kunniaksi suunniteltuja Skandinaavisen sotilaallisen yhtenäisyyden ja
VOIMAN maljoja.
Operaatio Systembolagetin vehnäosastolle saatiin kieltävä ennakkopäätös koska suosikki vehnääni Scheinder Weisse Labrassandaa ei löytynyt
listoilta.
Aseveli hengessä olen tässä kehittämishankkeessa mukana (maailman parasta vehnäolutta olutkellariin )
koska kruunu sukeltaa kuin sukellusvene Kursk aikoinaan.
Tirsk täältä NATO Suomesta.
Love beer 😆
Saakihan tollasta Suomesta jostain?
Ihan pelkästään etiketin perusteella tekis mieli maistaa 🤔

Kuulemma ihmislajin alkukoti on jossain Afrikan savanneilla ja viidakoissa, sieltä sitten on levittäydytty ympäri maapalloa kymmenientuhansien vuosien kuluessa. Aivan just äsken oli televisiossa luontodokumentti heimoista, jotka ovat jääneet sinne alkukotiin. Tiedä häntä sitten, mutta jotenkin on sellainen fiilis, että ei se niin ihme ole, että sieltä ns fiksumpi väki halusi lähteä. Nykyäänkin halutaan lähteä, mutta motiivi on erilainen. Käsitys moraalista tms jää kuitenkin sinne lähtömaahan, ja siellä pysyy

Love beer 😆
Saakihan tollasta Suomesta jostain?
Ihan pelkästään etiketin perusteella tekis mieli maistaa 🤔
On toki, ensipuraisu oli hyvä.
Toisilla maisteluilla vaahto oli kadonnut, johtuen pidemmästä kuljetusmatkasta?
Vaikka oli Alkon jääkaapista.

Turun irrottaminen Suomesta on ollutkin monen haave. Eikä se varmaan likaa haittaa, jos hanke sitten oikeaoppisemmin käännetäänkin niin päin, että irrotetaan Varsinais-Suomi muusta valtakunnasta.😛

Katso liite: 80298
Menee kyllä vaikeaksi jos on tällaisia erityisiä veden ympäröimiä saarekkeita. Ahvenanmaa, Turku ... jne .... mitä vielä ?

.

#189,847

Minusta tuo on turhaa mussuttamista, ei voi vaatia että kaikkien kadunmiesten pitää tietää miten ukrainalaiset paikannimet sanotaan "oikeaoppisesti". Ellei ole opiskellut ukrainaa tai muuten slaaviaisia kieliä.

Ei ne osaa perkaa niitä kaloja.
Kyllä se harmittaa kun muuan kerran vuodessa on CM:n matalikolla tuoretta kotimaista kalaa tarjolla.
Norjassa hätäteurastettua (lohitäi) smolttia enimmäkseen. Kuhaa joskus, Inarin kääpiöitynyttä siikaa (hyvää) välillä, ahventa perämereltä kerran vuuessa.
Ei ole vieläkään jaksanut itte alakaan pyytää. On sitä laiska.
Wot ? Ainakin 3 eri siikalajia Inarilla (pohja-, lehti- ja riikasiika (istukas)) ja kääpiöitynyttä siikaa emme ole nähneet. Reeskaa sanotaan kääpiösiiaksi, mutta oma geneettinen laji se on. Mutta joo, eilen uistimet perässä joitakin tunteja ja kuten hallikaisen kuuran kukkia myötäillen; "aivan turhaan".

Wot ? Ainakin 3 eri siikalajia Inarilla (pohja-, lehti- ja riikasiika (istukas)) ja kääpiöitynyttä siikaa emme ole nähneet. Reeskaa sanotaan kääpiösiiaksi, mutta oma geneettinen laji se on. Mutta joo, eilen uistimet perässä joitakin tunteja ja kuten hallikaisen kuuran kukkia myötäillen; "aivan turhaan".
Kättö, kaveri oli Inarilla mökkeilemässä / kalastamassa ja puhui niistä kääpiöityneistä. Etelän varis saattoi olla ihan tietämätönkin.
Täällä on välillä Inarin siikaa kaupassa tarjolla, ovat n,300 - 400 grammaisia. Yleensä se pinkka hyvin tasakokoista. Hoikan oloista.
Mereltä joskus tuovat isompaa, mutta olen tuota Inarin Reeskaa(?) pitänyt parempana.

Minä olen kerran nähnyt tyypin menevän junaan sisään, olleen siellä mitä lie 5-10 minuutta ja tullut sen jälkeen ulos ja häipyi. Eli ei aikomusta matkustaa eli ilmeisesti etsi varastettavaa. En itse uskaltaisi olla omista matkatavaroista kuin parin metrin päässä junassa kun tullaan väliasmille.

Back