Jos mulkaisee kys. kanavan muita videoita, niin voi tehdä johtopäätöksen, että ei ole aito mainos.No jopas. Estonia -laivan mainos vuodelta 1994. Aika pahaenteinen tuo slogan "risteily pohjahinnoin."

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos mulkaisee kys. kanavan muita videoita, niin voi tehdä johtopäätöksen, että ei ole aito mainos.No jopas. Estonia -laivan mainos vuodelta 1994. Aika pahaenteinen tuo slogan "risteily pohjahinnoin."
En symppaa tanea, mutta ne jotka ei muista tai tiedä niin tässä lisää infoa tapahtumista:
![]()
"Soita nimismiehelle, että tulee hakemaan nuo raatonsa pois" – vuonna 1969 Tauno Pasanen ampui neljä poliisia pihalleen ja antautui naapurille
Harva tiesi mitään Pihtiputaasta ennen maaliskuuta 1969. Sitten tapahtui joukkosurma, joka käänsi koko Suomen katseen kyläpahaseen. Juttu on julkaistu vuonna 2019.yle.fi
Oma kola halkesi jo viime vuonna. Kokeilin naapurin Masia ja totesin että tässäpä kolien F-35, Mersu ja Rolex.Perhana pitää lähteä hommaamaan uudet kolat, aattelin Masi nova max ja Fiskars snow xperttejä kattella.
Tuo taivutettu aisa taitaa olla hyvä.
![]()
Masi Nova Max - Masitools
Suomalaista designia parhaimmillaan: ketterä kola, jota on näppärä hallita ja helppo kantaa. Tehty kestämään kovaa käsittelyä ja pakkasta. Paksu, ergonomisesti taivutettu työntöaisa mahdollistaa hyvän työasennon. Tilava ja hyvin liukuva kuuppa sekä teräksinen kärkivahvike helpottavat kolaamista...www.masitools.fi
Meinasin ottaa molemmat, niin ei tarvitse katua ja sitten sen näkee kumpi jää seinäruusuksi nojaamaan kun lumitöitä puuhastellaan...Oma kola halkesi jo viime vuonna. Kokeilin naapurin Masia ja totesin että tässäpä kolien F-35, Mersu ja Rolex.
Meinasin ottaa molemmat, niin ei tarvitse katua ja sitten sen näkee kumpi jää seinäruusuksi nojaamaan kun lumitöitä puuhastellaan...
Talvi on kyllä mielentila. Kevyttä puuteria kolataan, nuoskaa lapioidaan ja katuauran tekemää puolen metrin umpijäävallia kaivetaan soralapiolla että pääsee lähtemään töihin... Yleensä aura tulee heti kun omat työt on tehty ja kääntää kadulta ja jalkakäytävältä paksut jäälautat pystyyn ajotien päähän. Mutta mihinpä ne niitä muualle mahtuisi tai ehtisi työntää.
On se joku sentään paremmin täällä syrjäkylillä, ei tuu aurapatteja kun tiet avataan lumilingolla.Talvi on kyllä mielentila. Kevyttä puuteria kolataan, nuoskaa lapioidaan ja katuauran tekemää puolen metrin umpijäävallia kaivetaan soralapiolla että pääsee lähtemään töihin... Yleensä aura tulee heti kun omat työt on tehty ja kääntää kadulta ja jalkakäytävältä paksut jäälautat pystyyn ajotien päähän. Mutta mihinpä ne niitä muualle mahtuisi tai ehtisi työntää.
Itse olen 175 cm pitkä ja minulle paras kola on se Fiskarsin kapeampi malli. Meillä on myös masi ja leveämpi Fiskars mutta molemmissa voima kohdistuu väärin minun pituisella ainakin ja ovat raskaita työntää, vrt kanna lipputankoa päästä tai keskeltä. Kahvan kulma on noissa huonoissa liian jyrkkä.Joo ja tuommonen mutka - aisa ehdoton, fiskarssi taitaa olla itellä. Ollut jonkun 7 vuotta tuommonen kun työmaalla tuommosella pukki kerran vähän, niin ei enää ilennyt omaan vanhaan masiin koskea edes, vaan oli sännättävä kauppaan.
Kyllä Masikin ihan hyvä on, mutta ei se kyllä Mikkolle pärjää, joka on siis kolien B-2, Maybach ja Breitling.Oma kola halkesi jo viime vuonna. Kokeilin naapurin Masia ja totesin että tässäpä kolien F-35, Mersu ja Rolex.
Itse olen 175 cm pitkä ja minulle paras kola on se Fiskarsin kapeampi malli. Meillä on myös masi ja leveämpi Fiskars mutta molemmissa voima kohdistuu väärin minun pituisella ainakin ja ovat raskaita työntää, vrt kanna lipputankoa päästä tai keskeltä. Kahvan kulma on noissa huonoissa liian jyrkkä.
Tavottelen Patek Pihilippeä... enkä Timexiä.Kyllä Masikin ihan hyvä on, mutta ei se kyllä Mikkolle pärjää, joka on siis kolien B-2, Maybach ja Breitling.
Suurin syy on tässä:
"Mikko on markkinoiden ainoa lumikola, jossa huulilevyn päädyt nousevat ylös ja estävät kuupan reunan kulumisen."
Tämän lisäksi aisat jatkuvat huulilevyyn asti, tehden siitä peijakkaan tukevan.
Se vaan viiduddi, kun uutta kolaa toissa talvena tarvitsin, niin kaikki kaupat myivät eioota ja jouduin tyytymään Fiskarsiin.