Sekalaista mussuttelua

Jos itse suunnittelisin tuollaisen panssariesteen, jonka pitäisi olla nopeasti kasattava ja ehkä jopa toimiva, tekisin sen seuraavasti:

Neljä sopivaa, ehkä vaikka 80x80 RHS-palkinpätkää, ainevahvuus saisi olla 5mm tms, pituus olisi tetraedrin kärjestä lähelle vastakkaista tahkoa tai ainakin reilusti keskipisteen yli. Jokaisesta yhtä päätä viistettäisiin niin, että kolmiomaisen kärjen yksi tahko saadaan hitsattua helposti kiinni. Kaksi muuta tähän lappuun.

Valumuotti toimisi jiginä, ja nuo neljä palkkia hitsattaisiin espanjalaisen ratsun tapaan ristiin. Palkilta toiselle hitsataan kiertämään muutama harjateräs.

Eli nelijalkainen "espanjalainen ratsu" joka olisi painotettu ja vahvistettu betonilla. Palkkien kärjet ottavat painon vastaan ja välittävät sen eteenpäin muille palkeille. Betonivalu vahvistaa keskustan ristikkoliitosta ja pitää teräsrunkoa ryhdissään. Runko harjateräksineen taas toimii raudoitteena, kärjen teräslaput ovat lähinnä valumuottina ja kosmeetiikkana.
Tossa on myös se optio, että jos ei toimi, niin raahaa sen Kiasmaan 😉
 
Olen koonnut päivärepun joka on valmiiksi pakattu, ainoastaan vesipullon/pulloja pitää lisätä ennen menoa. Eli 5 minuuttia ja menoks jos on valmiiksi pukeutunut.

Kuminaruja tarpin pystytykseen, iso oranssi pussi= 2kpl oransseja signaalipaneeleja (75x75cm) jos tarvii merkata olinpakkansa ja vihreä vilkkuvalo pimeällä merkkaamiseen. Ja tulensytyttämisvehkeitä.
Oranssi pikkupussi=oranssi sateensuoja repulle ja maastokuvioinen vettäpitämätön repun naamiosuoja.
Pieni ensiapuaketti. Musta pussi terätyökaluilla ei ole enää mukana, tein toisen ratkaisun.


Oranssin pussin päällä=kattilan kansi, Stanley pikkukattila sisällän kaksi juomamukia, reilun litrainen kattila sisällän kaasupatruuna. Taittuva tuulensuoja.
Pikku oranssi pussi= Pocket Rocket2 kaasupoltin, piezosytytin, kaasupatruunan tukijalka. Ruokaa vuorokaudeksi= 2kpl pakastekuiva-muonaa, 1 pakastekuivattu proteinipirtelö, 2 pussia jerkyä, 3 energiapatukkaa koffeiinilla, 1 paketti (6 palaa) näkkileipää.


Pieni vihreä kotelo vasemalla=kuivia koivupilkkeitä muovipussissa helpottamaan tulen sytyttämistä..
Ruskea pussi=lisää tulensytyttämistarvikkeita (sidottu kiinni repun ylärunkoon), oikealla puolella=suojapussi jossa Fiskars X7 kirves ja Silky BigBoy2000 taittosaha.
Puukon kannan erikseen vyöllä tai olkaremmissä.
Reppusäkin alla= Helikon Tex 3x3m tarppi, Bundeswehrin kosteussuojapressu (ns elefantinnahka), 12kpl muovisia Atwood A9 Scout kiiloja tarpille.


Koko hela hoito pakattu, sytytystarvikepussi jää repun kannen alle suojaan.
 
Jännä juttu sinänsä.... Kuulemma ressuista erottu enemmän ku koskaan.... Mä ite meinasin jo passin viedä tiskiin, ku alettiin näitä "uussuomalaisia" hyysäämään joku 10v sitte... Noh, nyt ei puhettakaan, että eroisin....Kyl mulle sopii se harkittu 65 raja.... Ihan ehtaa kamaa en enää ole, mutta palava isänmaalisuus korjaa fyysiset esteet.... terveisin vm. -64
 
Ymmärtääkseni sillä passin palautuksella ei ole mitään juridista merkitysta, se on vain symboli. Olet silti resevissä. Olenko väärässä?
Eihän sotilasvalallakaan ole mitään juridista merkitysta, se on vain symbolinen.

"Maavoimien esikunnan johtava lakimies Juha Lindberg selventää sotilasvalan tarkoitusta.
– Sotilasvala ja sotilasvakuutus perustuvat pitkälliseen perinteeseen, ja tarkoituksena niissä on lähinnä henkinen sitouttaminen maanpuolustukseen. Suoria juridisia seurauksia tai muutoksia varusmiehen asemassa valan vannomisella ei kuitenkaan ole, Lindberg toteaa.
"
 
Jännä juttu sinänsä.... Kuulemma ressuista erottu enemmän ku koskaan.... Mä ite meinasin jo passin viedä tiskiin, ku alettiin näitä "uussuomalaisia" hyysäämään joku 10v sitte... Noh, nyt ei puhettakaan, että eroisin....Kyl mulle sopii se harkittu 65 raja.... Ihan ehtaa kamaa en enää ole, mutta palava isänmaalisuus korjaa fyysiset esteet.... terveisin vm. -64
Sama, eli -64 ja joudan olemaan nostoväessä vaikka kuinka pitkään ku energiaa tuntuu piisaavan. En nyt palavan isänmaallinen ole, mutta koska olen varmastikin tehny osani tän yhteiskunnan hyvinvoinnin eteen ja lapsetkin pärjää omillaan eli ihan joutoukko vaikka mihin. Ja vuoden alussa tuli hakemuksesta päätös että mitä tehdään jos alkaa tapahtumaan. Ihan järkihomma siviiliosaaminen ja ikä huomioiden.
 
Olimme vitsialueella, joten Väyryset tehtyäni ajattelin siirtyä tänne, kun en ole varma vitsailetko (ihailtavan vinosti) vai oletko avaamassa vegevääntöä voorumille, mikä sopii ehkä mussutteluihin paremmin?
Moitiskelit raavaita äijiä vinkumisesta, "kun huoltoaseman kahvilinjastoon on ilmaantunut kauramaitoa". Tuollaista en todellakaan ole havainnut, vaikka huoltoasemilla säännölliseti tulee poikettua.
Se pitää paikkansa, että paljon moititaan kasvispäiviä, jolloin pakotetaan muut osallistumaan tähän. Muina päivinä aina on tarjolla kasvisvaihtoehto. Ohjailu (verotuksella esim) ja valistaminen ovat ok, mutta pakottaminen on tyranniutta; kun argumentit loppuu, aletaan pakkokeinot.
Mutta jos moitteesi oli vinoa huumoria, myönnän olevani tyhymä:unsure:
Teksti hautakiveeni: Kuoli huumorintajuihinsa tulematta.
Itse olen maitoallergikko. Allergian takia maidonjuonti, sekä juoksevien juustojen syönti johtaa limakalvojen turpoamiseen ja hirveään paskan makuun suussa.
Kun maidonkorvikkeet tuli yleisesti käyttöön, niin pidin sitä positiivisena. Nyt minäkin voin nauttia kahvin muunakin kuin mustana. Vaan vittu että rupee pännimään kun joka paikassa uudet tuttavuudet ja välillä randomitkin vittuilevat tuosta ja maaseudun kahvilan pitäjät katsovat huvittuneina. Aluksi otin huumorilla, mutta kun pitää kahdettakymmenettä kertaa kuunnella samaa niin vituttaa.
 
Jonkin verran, mutta liian vähän on ollut mediassa juttua "energiadirektiivistä." Tuolla direktiivillä, mikä sekin siis on eu-byrokratuurin ohjeistus, eikä suinkaan mikään jäsenmaita pakottava laki, määrätään esim. 90v mökin mummo Kainuun korvessa remontoimaan tönönsä direktiivin pykälät täyttäväksi asuinyksiköksi. Esim. omat eu-edustajamme heidi hautala ja sirpa pietikäinen kuittaavat vastarinnan näin: "Eihän siinä mene kuin puolipäivää, kun aurinkopaneelit katolle asennetaan, haitta asukkaalle on näin vähäinen." Kustannuskysymyksiä, mökin mummon kannalta, nuo ajatusten tonavat eivät ilmeisesti jaksa miettiä. Ja miksi pitäisikään, koska energiaremonttirahat jaettiin jo eteläisempien maiden asukkaiden talojen viilennystarpeisiin
 
No niin, vetelin kolme päivää autovuokraamo Hertzin toimittamalla autolla ympäriinsä (n.1000km), ei mitään moitittavaa. Palvelu on aina heillä toiminut 100% ja kaikki toiveet ovat toteuttaneet. Vastaavaa palvelua olen useasti saannut Floridassa, autoliike Alamo:lta.
Hienoa että meilläkin osataan palvella.
 
Back
Top