Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minä en tykkää kuminaisista, minua ei sytytä pätkääkään tekotissit tai kumihuulet. Ärsyttää tv ohjelmat ja elokuvat, joissa on lähes aina muotoiluhuulia, teko sitä ja tätä. Normaalihampaitakaan ei näe juuri tv ssä.

Tv ei onneksi ole pakko.

Minä en tykkää kuminaisista, minua ei sytytä pätkääkään tekotissit tai kumihuulet. Ärsyttää tv ohjelmat ja elokuvat, joissa on lähes aina muotoiluhuulia, teko sitä ja tätä. Normaalihampaitakaan ei näe juuri tv ssä.

Tv ei onneksi ole pakko.
Olen itsekin pitkään ihmetellyt noita kumihuulia, että pitääkö joku oikeasti naista kauniina, kun tällä on huulet kuin nakkimakkarat, niin kuin entisajan pilakuvien neekereillä.

Olen itsekin pitkään ihmetellyt noita kumihuulia, että pitääkö joku oikeasti naista kauniina, kun tällä on huulet kuin nakkimakkarat, niin kuin entisajan pilakuvien neekereillä.

Olen ihmetellyt noita leikkauksia ylipäätään, kun lähes järjestään nainen tulee niistä rumempana ulos.

Tässä taas yksi surullinen tapaus.

Pitäisi lehtienkin kutsua noita rumennusleikkauksiksi, niin ehkä vähenisi.

Suomessa paarmat esiintynee aavistuksen harvempina parvina, vaan ihan muutamina yksittäisinä yksilöinä.
Joten harjoittelu ei tuota kunnollista tulosta.

Paarma:

Länsi-pirkanmaalla kun olin talkoo heinätöissä,niin paarmat oli tehnyt jonkun paikallisen poikkeuksen tossa parveutumishommassa.
Ei oikeen tiennyt mitenpäin olis pitänyt olla että olis saanu muutaman sekunnin rauhaa.

Länsi-pirkanmaalla kun olin talkoo heinätöissä,niin paarmat oli tehnyt jonkun paikallisen poikkeuksen tossa parveutumishommassa.
Ei oikeen tiennyt mitenpäin olis pitänyt olla että olis saanu muutaman sekunnin rauhaa.

Olin tuossa lomalla Kainuussa. Siellä oli enemmän paarmoja kuin hyttysiä. Heinämaalle mennessä on pakko aina vetää pitkähihaiset vaatteet, oli minkälainen helle tahansa.

Vähän ihmettelen teiden korjausta.

Kylätie oli huonossa kunnossa: keskeltä halki, renkaan mentäviä reikiä, isoja töyssyjä ja reunat murtuneet ojaan.

Se sitten korjattiin, eli tilkittiin reiät ja täytettiin keskellä oleva railo. Tie on nyt yhtä paikkaa.

Nyt vuotta myöhemmin tiellä on uudet renkaan mentävät reiät, usein paikan päädyssä. Onneksi tiemerkinnät uusittiin nyt keväällä...

Mietin vain, onko hommassa paljon järkeä, olisivat siirtäneet rahat tulevaisuuteen ja korjanneet kunnolla. Ehkä se näillä korjauksilla tapahtuu joskus 10v päästä, kun tie on nyt korjattu?

Prioriteetit nykyään. Tälle hajonneelle tielle saatiin lapiomies täyttelemään kuoppia (on jo taas tullut uusia) kuun alussa. Samalla risteävällä tiellä uusittiin täysin kevyen liikenteen väylää 5km. Eipä siinä mitään, onhan siinä kova liikenne, tänään näin kaksi pyöräilijää.

Onkohan tässä kyse siitä, että kuntaliitosten myötä joudutaan elämään kaupunkilaisen ajatusmaailman kanssa, jossa "panostetaan kevyen liikenteen väyliin"? Ei vaan oikein toimi sama ajatusmalli täällä peräkorvessa.

Höpö höpö. Poliitikot Tytin siihen virkaan halusivat, ja juuri nimenomaan niillä ohjeilla, että VTV:n pitäisi vähentää pikkutarkkaa syynäämistä ja keskittyä suurempiin linjoihin ja kansainvälisyyteen. Se tahto on siis tullut suoraan VTV:a ohjaavilta poliitikoilta.

Jostain syystä kotimaiset mediatalomme jättivät kokonaan huomiotta sen, miksi ja ketkä tällaisen ohjeistuksen Tytille halusivat antaa. Tapauksen käsittelyn alussa sitä vähän yritettiin lähteä raaputtamaan, mutta liekö tullut mediataloille "palautetta"...

Eihän @markkupim kirjoittanut mitään höpöä kuitenkaan. Tuo poliittinen ohjaus kiinnostaa silti. Sipilä?

Tämä pitää saada johonkin eri keskusteluun, pois Ukraina-langasta. Jos Yli-Viikari olisi ollut poliitikkojen bulvaani, luulisi hänelle katetun korvauksena suun pitämisestä kiinni joku kunnollinen laskeutumisalusta? Näin ei käynyt, vaan koko järjestelmä hoiti Yli-Viikarin tapauksen loppuun asti. Laittaisitko jotain lähdettä tai edes vähän parempia viitteitä siihen, että häntä ohjattiin poliittisesti?

Eihän @markkupim kirjoittanut mitään höpöä kuitenkaan. Tuo poliittinen ohjaus kiinnostaa silti. Sipilä?

Tämä pitää saada johonkin eri keskusteluun, pois Ukraina-langasta. Jos Yli-Viikari olisi ollut poliitikkojen bulvaani, luulisi hänelle katetun korvauksena suun pitämisestä kiinni joku kunnollinen laskeutumisalusta? Näin ei käynyt, vaan koko järjestelmä hoiti Yli-Viikarin tapauksen loppuun asti. Laittaisitko jotain lähdettä tai edes vähän parempia viitteitä siihen, että häntä ohjattiin poliittisesti?
Höpöjuttua siinä oli Pöystin syyttäminen Yli-Viikarista. Ylintä valtaa VTV:ssä käyttää sen neuvottelukunta; eduskunnan tarkastusvaliokunta tekee esityksen pääjohtajan valinnasta ja eduskunta hyväksyy sen.
Yli-Viikarin virhe oli toimia liian "ranskalaisittain" eli tulkita viran suomia etuja liian laveasti. Tällä hän veti liikaa huomiota VTV:oon sekä sen organisaatio- ja linjauudistukseen ja riskeerasi polttavansa muutoksen taustalla olleet poliitikot.
Ja kuten muistakin tapauksista tiedämme, suorittava porrashan sinne bussin alle heitetään, tai se alin porras, jota voidaan syyttää. Ei korppi korpin silmää noki.

Tässä oli 2017-2019 neuvottelukunnan kokoonpano (en löytänyt aiempaa):
2019-2021:

Tarkastusvaliokunta 2015-2019 (arkistolinkki):

2016 laadittu tarkastussuunnitelma, jossa kursorisesti kuvataan tavoitteiden siirtyminen syynäämisestä sähköisen informaation hallintaan, kansainvälisyyteen, viestintään jne.

2019 toteutettuun organisaatiouudistukseen käytettiinkin yli miljoonan verran konsulttipalveluita:

Tässä sivutaan, kuinka johtajien määrää nostettiin ja kuinka pöhinä on muuttanut toimenkuvaa ja jopa saanut viraston työntekijät huolestumaan perustoimintojen toteuttamisesta, sekä kuinka linjaorganisaatiosta luovuttiin ja "vastuuta hajautettiin":

Tässähän suoraan tuolloiseen neuvottelukuntaan kuulunut kokoomuksen Vartiainen sanoo, että toteutettu organisaatiouudistus on tarkoituksenmukainen:

Eli kyllä siellä on ollut mitä suurimmassa määrin poliitikkojen tahto taustalla, että tarkistustoimintaa on höllennetty. Ilmeisesti virasto on ollut tarkoitus hukuttaa pöhinään, mutta kun media nosti Yli-Viikarin edustusmenot pöydälle, uhkasi siinä palaa useamman poliitikon perse.

Höpöjuttua siinä oli Pöystin syyttäminen Yli-Viikarista. Ylintä valtaa VTV:ssä käyttää sen neuvottelukunta; eduskunnan tarkastusvaliokunta tekee esityksen pääjohtajan valinnasta ja eduskunta hyväksyy sen.
Yli-Viikarin virhe oli toimia liian "ranskalaisittain" eli tulkita viran suomia etuja liian laveasti. Tällä hän veti liikaa huomiota VTV:oon sekä sen organisaatio- ja linjauudistukseen ja riskeerasi polttavansa muutoksen taustalla olleet poliitikot.
Ja kuten muistakin tapauksista tiedämme, suorittava porrashan sinne bussin alle heitetään, tai se alin porras, jota voidaan syyttää. Ei korppi korpin silmää noki.

Tässä oli 2017-2019 neuvottelukunnan kokoonpano (en löytänyt aiempaa):
2019-2021:

Tarkastusvaliokunta 2015-2019 (arkistolinkki):

2016 laadittu tarkastussuunnitelma, jossa kursorisesti kuvataan tavoitteiden siirtyminen syynäämisestä sähköisen informaation hallintaan, kansainvälisyyteen, viestintään jne.

2019 toteutettuun organisaatiouudistukseen käytettiinkin yli miljoonan verran konsulttipalveluita:

Tässä sivutaan, kuinka johtajien määrää nostettiin ja kuinka pöhinä on muuttanut toimenkuvaa ja jopa saanut viraston työntekijät huolestumaan perustoimintojen toteuttamisesta, sekä kuinka linjaorganisaatiosta luovuttiin ja "vastuuta hajautettiin":

Tässähän suoraan tuolloiseen neuvottelukuntaan kuulunut kokoomuksen Vartiainen sanoo, että toteutettu organisaatiouudistus on tarkoituksenmukainen:

Eli kyllä siellä on ollut mitä suurimmassa määrin poliitikkojen tahto taustalla, että tarkistustoimintaa on höllennetty. Ilmeisesti virasto on ollut tarkoitus hukuttaa pöhinään, mutta kun media nosti Yli-Viikarin edustusmenot pöydälle, uhkasi siinä palaa useamman poliitikon perse.
Vartiainen on siis ollut neuvottelukunnan puheenjohtaja. Hänellä on enemmän vastuuta, koska yleensä rivijäsenet eivät edes tiedä, miksi kokouksessa istuvat, silloinkaan kun ovat läsnä. Eipä minua yllätä tuo nimi pöhinähumpan taustalla.

Yli-Viikarilta tuli kuitenkin ohjaus suoraan viraston työntekijöille.

Yleensä tottelevaiset kuitenkin palkittiin. Esimerkiksi Anna-Liisa Pasanen jäi ihan rysän päältä kiinni vesittäessään Kelan pyynnöstä raportin perustoimeentulon siirron prosessista. Hänet nostettiin vain dirikaksi hyvinvointialueiden ohjausosastoon, valtiovarainministeriöön.

Sum summarum teorian kehittely tähän asti.

1) neuvottelukunta (poliitikot ja virkamiehet) tilaavat kalliin pöhinäkonsultin ja vesittävät VTV:n työn.
2) Yli-Viikari, Koiranen ja muut ymmärtävät tilauksen ihan oikein.
3) Yli-Viikarin korruptoituneisuus tulee silmille samaan aikaan, kun media alkaa haistaa myös isommissa linjauksissa olevan outoa hajua.

Niin tai näin, ei tuo mairittele Suomen puhtoisena pidettyä kuvaa.

Niin tai näin, ei tuo mairittele Suomen puhtoisena pidettyä kuvaa.

Tämä kuva on - ikävä kyllä - suurelta osin Potemkinin kulissia.

NATO-optio? Korona ja varautuminen? Keksi itse lisää.

EDIT: Tähän olisi tietenkin pitänyt listata Aiheeseen liittyen julkisten varojen väärinkäyttöä. NATO-optio oli kuitenkin julkista sumutusta, joten olkoon. (2 minuutin jäähy ja tarkempaa peliä ensi kerralla.)

Viimeksi muokattu:

EDIT: Tähän olisi tietenkin pitänyt listata Aiheeseen liittyen julkisten varojen väärinkäyttöä. NATO-optio oli kuitenkin julkista sumutusta, joten olkoon. (2 minuutin jäähy ja tarkempaa peliä ensi kerralla.)

Niin se on muillakin. Valtioilla ei ystäviä, niillä voi olla yhteisiä etuja. Tätä asiaa selvittävät diplomaatit. Miksi mikin maa toimii niinkuin toimii. Ja raporttia kotipesään.

Jos meillä on tarjota muille vain puolukkamättäitä, niin on se sama mikä kuva meistä maailmalla on.

Niin no, Nato-optio tarkoitti sitä, että liitytään, jos tulee tarvetta. Eikö se sitten niin mennyt?

Back