Sotapelejä minä suositellen Strategy

Hostage Negotiator simuloi onnistuneesti poliisin taktisen neuvottelijan työtä. Kunkin panttivankitilanteen tarina etenee korttivetoisesti ja nopanheitoilla luodaan sattumanvaraisuutta mukaan. Pelaaja joutuu aluksi miettimään minkälaisella taktiikalla lähtee väsyttämään panttivankikaapparia. Tarkoitus on tietenkin saada kaappari antautumaan ja panttivangit pelastettua ilman voimankäyttöä. Pelin edetessä stressitaso kuitenkin nousee ja saattaa käydä niin, että rikollinen ns. kilahtaa lopullisesti. Tässä tilanteessa neuvottelija ei voi enää tehdä muuta kuin käskeä poliisin erikoisyksikköä suorittamaan rynnäkkö. Mielenkiintoinen peli, joka edellyttää psykologista pelisilmää.

DSCN2410.JPG
 
Ostinpa Steam-alesta Gunner,Heat PC. Olen seurannut kehitystä jo parin vuoden ajan ja pakko myöntää, ei kovin monta vastaavanlaista ole tullut vastaan. Ja nyt mukana on BMP-2! Juuri tiputin pari Apachea. Tykin sarjatuli on tosin vielä nopea, ovat työstämässä hidasta.
 
Ostinpa Steam-alesta Gunner,Heat PC. Olen seurannut kehitystä jo parin vuoden ajan ja pakko myöntää, ei kovin monta vastaavanlaista ole tullut vastaan. Ja nyt mukana on BMP-2! Juuri tiputin pari Apachea. Tykin sarjatuli on tosin vielä nopea, ovat työstämässä hidasta.
M1 Tank Platoon, Steel Beasts, Iron Warriors ja nyt tämä. Itse pistän pelin hankintaan heti kun moninpeli saadaaan mukaan, harmi että se tulee vasta kehityksen loppuvaiheessa.
 
M1 Tank Platoon, Steel Beasts, Iron Warriors ja nyt tämä. Itse pistän pelin hankintaan heti kun moninpeli saadaaan mukaan, harmi että se tulee vasta kehityksen loppuvaiheessa.
M1 Tank Platoon: Jotain käsittämätöntä. Silloisilla tietokoneilla.
 
M1 Tank Platoon, Steel Beasts, Iron Warriors ja nyt tämä. Itse pistän pelin hankintaan heti kun moninpeli saadaaan mukaan, harmi että se tulee vasta kehityksen loppuvaiheessa.
Olen pelannut kyseisiä pelejä. Samoin Graviteamin Steel Furya ja Blaze of Waria. Mutta ne ovat jyrkähkön oppimiskäyrän tankkisimuja (kai lapsuuden pelaaminen vaikutti siihen että päädyin vaunuampujaksi). Toisessa päässä on WT:n ja WOT:in kaltaiset arcade-räiskinnät. GHPC on jotain siltä väliltä. Se luo suhteellisen autenttista kuvaa (mm tornin kääntöäänet ja -käytös saavat flashbackit) suhteellisen pienellä oppimiskäyrällä. Osassa ajoneuvoista puuttuu vielä ns. hitaus ja inertia, mutta hyvin lupaavaa.
 
Sanokaas hyvä vuoropohjainen eikä erittäin vaikea strategiapeli PCeelle. Saa kernaasti olla vanhempikin :) Halpa tai ilmainen :) Kyselee Civ veteraani joka pelaa muutaman kerran vuodessa.
 
Onko täällä vanhan kunnon Jagged Alliance -palkkasoturipelisarjan ystäviä? Kolmososa tuli parinkymmenen vuoden odottelun jälkeen saataville, onkohan hyvä?

Saanut hyviä arvioita niin täytynee varmaan ottaa testiin itsekin.

 
JA2 oli yksi parhaista peleistä ikinä. Kolmosestahan on ollut puhetta ja erilaisia projekteja on ollut vireillä pitkään. Toivottavasti tämä säilyttäisi ne asiat jotka tekivät kakkosesta (ja ykkösestäkin) niin hyvän, mutta toisi sitä nykyaikaan.
 
Omas kokoelmasta löytyy kanssa nyt. Vielä en ole päässyt testaamaan
 
Lautapelipäivä. Enigma: Beyond Code sijoittuu toisen maailmansodan vuosiin ja koodinmurtajien maailmaan. Pelin tavoite on kaksijakoinen. Ensiksi brittiläisten koodinmurtajien tulee murtaa saksalaisten Enigma -salakirjoituskoneen koodit ja toiseksi pelaajan tulee paljastaa vihollisen hyväksi työskentelevä petturi. Hyvää pelissä on se, että se tavoittaa aika hyvin genren hengen. Aihetta enemmän tunteva saa tästä paljon irti.

SAM_2801.JPG
 
Back
Top