Sotapelejä minä suositellen Strategy

Oon pelaillu viime viikolla Last Train Homea, jossa puksutellaan Tsekkoslovakian legioonan viimeisellä junalla Vladivostokiin halki Venäjän keskellä Venäjän sisällissotaa samalla aiemmista junista jälkeenjääneitä keräillen. Strategia- ja selviytymispeli, pitää pitää junasta, miehistä ja ammuksista huolta. Vielä jonkinverran bugeja pelissä ja varsinkin auto-assign toiminto aiheuttaa ärsyttäviä bugeja, mutta hyvin sujuu ilman sitäkin
 
Oon pelaillu viime viikolla Last Train Homea, jossa puksutellaan Tsekkoslovakian legioonan viimeisellä junalla Vladivostokiin halki Venäjän keskellä Venäjän sisällissotaa samalla aiemmista junista jälkeenjääneitä keräillen. Strategia- ja selviytymispeli, pitää pitää junasta, miehistä ja ammuksista huolta. Vielä jonkinverran bugeja pelissä ja varsinkin auto-assign toiminto aiheuttaa ärsyttäviä bugeja, mutta hyvin sujuu ilman sitäkin
Tuota olen itsekin katsellut sillä silmällä, että olisiko kivaa ajanvietettä joululomalle satunnaisten luppohetkien ratoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä ei vissiin saa enää mistään Suomesta ? Fantasiapeleistä tänään kyselin. Totesivat että heillä on ollut näitä, vaan ei ole enää. Valmistajan verkkokaupassa näyttäisi kyllä vielä olevan. En vaan viitsisi Amerikoista saakka lähteä tilaamaan jos ei ole pakko.

479.jpg
 
Muutama eurooppalainen myyjä näyttäisi löytyvän. Muoks itse asiassa vain kaksi EU-alueella 😕

 
Panzer on näemmä hyvin samanlainen kuin MBT. WW3:n sijaan tässä keskitytään vaunu vastaan vaunu mättöihin toisessa maailmansodassa.

 
Lautapelipäivä ja Yhdysvaltojen poliittista historiaa Watergate -skandaalin muodossa. Washington Post -sanomalehden toimittajat seuraavat vihjeitä ja koettavat saada kaksi toisistaan riippumatonta lähdettä yhdistämään presidentti Richard Nixonin Watergate -murtoon. Nixon puolestaan voittaa mikäli onnistuu selviytymään presidentin virassa pelivuorojen loppuun asti. Luonnollisesti "Tricky Dick" heittää koko ajan kapuloita rattaisiin kepulikonstein.

DSCN2682.JPG
 
Olisiko suositella peliä, jota voisi alkaa pelaamaan teinin kanssa? Itse en ole pelaaja, mutta olisi hauska jos löytyisi joku peli, jota tällainen turpon lisäksi asejärjestelmien kehitystä seuraava voisi pelata pelien suhteen kaikkiruokaisen 14 v. kanssa PC:illä tai puhelimilla (myös) kaksinpelinä.

Esim. voi valita maan ja rakentaa joukot, joilla pelaa toisiaan ja/tai muita vastaan taktiikkaa tai strategiaa. Mieluiten nykyaikaisilla asejärjestelmillä joiden suorituskyvyt on mallinnettu realistisesti. Oikeita alustyyppejä/koneita/kalustoa aseistus ym. ja taktiikka valiten pelataan toisiaan tai konetta vastaan.

Muutkin ehdotukset kuin em. esimerkki otetaan kiitollisena vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko suositella peliä, jota voisi alkaa pelaamaan teinin kanssa? Itse en ole pelaaja, mutta olisi hauska jos löytyisi joku peli, jota tällainen turpon lisäksi asejärjestelmien kehitystä seuraava voisi pelata pelien suhteen kaikkiruokaisen 14 v. kanssa PC:illä tai puhelimilla (myös) kaksinpelinä.

Esim. voi valita maan ja rakentaa joukot, joilla pelaa toisiaan ja/tai muita vastaan taktiikkaa tai strategiaa. Mieluiten nykyaikaisilla asejärjestelmillä joiden suorituskyvyt on mallinnettu realistisesti. Oikeita alustyyppejä/koneita/kalustoa aseistus ym. ja taktiikka valiten pelataan toisiaan tai konetta vastaan.

Muutkin ehdotukset kuin em. esimerkki otetaan kiitollisena vastaan.

Vielä olisi 9h ajan -50% Steamissä Combat Mission Black Sea. Vuoteen 2017 sijoittuva fiktionaalinen yhteenotto venäjän ja Ukrainan välillä. Ei ole kaunein peli, se on vanha ja se näkyy. Pääpaino näissä on realismissa. Julkaistu alunperin 2014 (kehitetty ennen Krimin valtausta), joten ihan lankulle ei osu skenaario suhteessa tapahtuneeseen, vaikka melko enteelliseksi muodostuikin.


Jos tuo skenaario ei kiinnosta niin kannattaa katsoa sarjaa laajemminkin. Näköjään kaikki sarjan julkaisut -50% - -65% alennuksessa tuon 9h ajan vielä.

 
Yksi vielä. @Liberaali tästä ei itsellä ole kokemusta, mutta kovasti kehuttu. WW2 tosin, mutta ultrarealistiseksi kehuttu.

(muok. onkin vain yksinpeli)

 
Viimeksi muokattu:
Olisiko suositella peliä, jota voisi alkaa pelaamaan teinin kanssa? Itse en ole pelaaja, mutta olisi hauska jos löytyisi joku peli, jota tällainen turpon lisäksi asejärjestelmien kehitystä seuraava voisi pelata pelien suhteen kaikkiruokaisen 14 v. kanssa PC:illä tai puhelimilla (myös) kaksinpelinä.

Esim. voi valita maan ja rakentaa joukot, joilla pelaa toisiaan ja/tai muita vastaan taktiikkaa tai strategiaa. Mieluiten nykyaikaisilla asejärjestelmillä joiden suorituskyvyt on mallinnettu realistisesti. Oikeita alustyyppejä/koneita/kalustoa aseistus ym. ja taktiikka valiten pelataan toisiaan tai konetta vastaan.

Muutkin ehdotukset kuin em. esimerkki otetaan kiitollisena vastaan.

Hitto kun Steel Panthers -pelistä ei ole uudempaa versiota, jotain DIY-päivityksiä kaiketi vielä löytyy, mutta pahasti alkaa ajan hammas syömään jo. Muuten olisi tiukka vuoropohjainen strategiapeli, josta itselle tuli aikoinaan hyvä kuva eri armeijoiden käyttämästä kalustosta jne. Tuossa valittiin osapuolet (maat tai jopa kapinallisarmeijoita, tyyliin PLO), joiden arsenaalista sai valita itselleen joukot.




Tätä ovat sanoneet nykyajan versioksi Steel Panthersista, itse en ole vielä pelannut:


Myöskin vuoropohjainen, visuaalisesti ehkä hienompi, mutta olen kuullut että melko vaikea peli:

En tiedä kuinka tuollainen vuoropohjainen peli uppoaa nykyteiniin.. :)

Jos haluaa hyvin mallinnettua kalustoa, niin Arma3 jyrää aina! Tosin siinä ei juuri kaksinpeliä taida olla, jos ei samalla puolella sodi.

edit. ak.tied. laittoikin jo tuo Combat Missionin ylempänä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hitto kun Steel Panthers -pelistä ei ole uudempaa versiota, jotain DIY-päivityksiä kaiketi vielä löytyy, mutta pahasti alkaa ajan hammas syömään jo. Muuten olisi tiukka vuoropohjainen strategiapeli, josta itselle tuli aikoinaan hyvä kuva eri armeijoiden käyttämästä kalustosta jne. Tuossa valittiin osapuolet (maat tai jopa kapinallisarmeijoita, tyyliin PLO), joiden arsenaalista sai valita itselleen joukot.




Tätä ovat sanoneet nykyajan versioksi Steel Panthersista, itse en ole vielä pelannut:


Myöskin vuoropohjainen, visuaalisesti ehkä hienompi, mutta olen kuullut että melko vaikea peli:

En tiedä kuinka tuollainen vuoropohjainen peli uppoaa nykyteiniin.. :)

Jos haluaa hyvin mallinnettua kalustoa, niin Arma3 jyrää aina! Tosin siinä ei juuri kaksinpeliä taida olla, jos ei samalla puolella sodi.

Itse olen tuota WinSPMBT:tä hakannut melkeinpä sen ilmestymisestä lähtien ja aika paljon modernia kamaahan siinä päivittyy aina sitä mukaa kun uusi päivitys julkaistaan jo valmiiden päälle. Ukraina on esimerkiksi saanut mittavia kalustopäivityksiä viime vuosien aikana ilmiselvistä syistä:

https://www.shrapnelgames.com/Camo_Workshop/MBT/MBT_page.html
 
Yksi vielä. @Liberaali tästä ei itsellä ole kokemusta, mutta kovasti kehuttu. WW2 tosin, mutta ultrarealistiseksi kehuttu.

Tämän kanssa ei kyllä rentoudu.
 
Huuto.netistä ostin juuri äsken tämmöisen Suomi -aiheisen taktisen WW2 -sotapelin.

530839273-orig.jpg

 
Back
Top