Sotapelejä minä suositellen Strategy

Päivitystä. Nyt onnistuu Suomi-Ruotsi ottelu 1987 -kalustolla.

The latest build:
aBrigade0811.rar (26 MB)
http://www.armoredbrigade.com/download3/aBrigade0811.rar

http://www.armoredbrigade.com/
Nostetaanpa vanhaa mainintaa ylös, nimittäin Armored Brigade on vissiin kohtuullisen lähellä valmistumistaan.
Kyseessä on kylmän sodan aikakauteen sijoittuva taktisen tason peli, tekijöiden mukaan Steel Panthersin, Close Combatin ja Combat Missionin hengessä.
Uusimmassa Pelit-lehdessä Varha tyypitti ja tykkäsi kovasti.
Viralliset sivut, olkaa hyvät.
 
Wargame Red dragon on jo hieman vanhempi peli, mutta mukana pelattavana maana Suomi (Huom. Itä-blokin puolella ;) ). Paljon tosi mielenkiintoista kalustoa Suomella, mm. Pasi + Bushmaster -viritys, T-72 prototyyppitankki jne.
Mukana tietenkin myös perus-jääkärit, mustit, jopa Sturmia ja pystykorvaa löytyy :)


 
Wargame Red dragon on jo hieman vanhempi peli, mutta mukana pelattavana maana Suomi (Huom. Itä-blokin puolella ;) ). Paljon tosi mielenkiintoista kalustoa Suomella, mm. Pasi + Bushmaster -viritys, T-72 prototyyppitankki jne.
Mukana tietenkin myös perus-jääkärit, mustit, jopa Sturmia ja pystykorvaa löytyy :)



Red dragonia tullut tahkottua ehkä n. parisataa tuntia. On kyllä yksi parhaista sotastrategia peleistä
 
Cold Watersiin on julkaistu maksuttomana lisäsisältönä South China Sea 2000 -kampanja. Mukana mm. Seawolf -luokan sukellusveneet sekä Los Angeles -luokan myöhemmät mallit. Sekä tietty Kansan Vapautusarmeijan Laivasto. Myös käyttöliittymä on aivan toisella tasolla kun silloin kun minä 75% Neuvostolaivastosta upotin. Nyt viimeistään kannattaa iskeä kiinni jos on vähänkin käynyt mielessä.

 
Cold Watersiin on julkaistu maksuttomana lisäsisältönä South China Sea 2000 -kampanja. Mukana mm. Seawolf -luokan sukellusveneet sekä Los Angeles -luokan myöhemmät mallit. Sekä tietty Kansan Vapautusarmeijan Laivasto. Myös käyttöliittymä on aivan toisella tasolla kun silloin kun minä 75% Neuvostolaivastosta upotin. Nyt viimeistään kannattaa iskeä kiinni jos on vähänkin käynyt mielessä.
Edelleen haluan omia AI joukkoja edes vilahtamaan taistelulätäkössä. :)
 
Jos maailma toimisi kuten HoI/HoI2:ssa (ja jälkimmäisen johdannaisissa), niin Uusi Eurooppa olisi kansainvälisten kovapanosammuntojen yhteydessä järjestetty ei kolmannen valtakunnan tai Neuvostoliiton toimesta, vaan saatanan suuren Suomen johdolla. Sama onnistuu tietysti myös Ulko-Mongolialla pelatessa.

Nää suurstrategiat tekoälyä vastaan lässähtää juuri tässä kohden, kun älytön ei pysty vastaamaan mihinkään monimutkaisempaan peliliikkeeseen. Ihan toinen asia on moninpeli, mutta pelien pitkän keston takia niitä on vaikea järjestää edes tuttuja pelaajia vastaan.
 
Jos maailma toimisi kuten HoI/HoI2:ssa (ja jälkimmäisen johdannaisissa), niin Uusi Eurooppa olisi kansainvälisten kovapanosammuntojen yhteydessä järjestetty ei kolmannen valtakunnan tai Neuvostoliiton toimesta, vaan saatanan suuren Suomen johdolla. Sama onnistuu tietysti myös Ulko-Mongolialla pelatessa.

Nää suurstrategiat tekoälyä vastaan lässähtää juuri tässä kohden, kun älytön ei pysty vastaamaan mihinkään monimutkaisempaan peliliikkeeseen. Ihan toinen asia on moninpeli, mutta pelien pitkän keston takia niitä on vaikea järjestää edes tuttuja pelaajia vastaan.
Itse en koskaan päässyt HOI2:ssa Suomella parempaan saavutukseen kuin valtasin Baltian ja Pohjoismaat. Tällöin sai teknologiaa kehitettyä tuplaten ja miesvoima kasvoi. Kuitenkin talvisota pilasi aina kaiken, kun Neuvostoliitolle ei kelvannut Baltia Karjalan sijasta ja taisipa joskus kahina alkaa, vaikka olisin suostunut aluevaatimuksiinkin. Saksaltakaan ei saanut tukea, vaikka annoin sille Tanskan ja Norjan ja valtaosa Ruotsista. Talvisodassa tuli aina dunkkuun, vaikka variaatiota oli jäykästä puolustuksesta itärajalla, Kuolan ja koko Itä-Karjalan valmisesta ja koko Pohjoisen Suomen luovuttamisesta. Mikään ei auttanut, vaan kulutussodassa naapuri nitisti lopulta pienempänsä.
 
Monikos täällä pelaa Hears Of Iron sarjaa? Itse pelannut kolmosesta saakka ja nyt sitten pelaillut nelosta siitä saakka kun se ilmeistyi. Parhaimpia strategia pelejä mitä tiedän. Jää helposti koukkuun ja tulee fiilis, että tuo maa on vielä vallattava pois kuleksimasta ja vasta sen jälkeen nukkumaan.
 
Se onkin se suurin puute tuossa. Neutraaleja on jo tullut, omia ei vielä.

Tässä tulee minulla eteen toinen ongelma. Esim. Silent hunter 4 pelissä unohtui oman veneen komentaminen kun keskittyi vapaalla kameralla ihastelemaan Japanin ja USAn laivastojen yhteenottoa. IL-2 pelissä kävi samoin, katselin vain miten AI:n ohjastamat hävittäjät taistelee. :)
 
Tässä tulee minulla eteen toinen ongelma. Esim. Silent hunter 4 pelissä unohtui oman veneen komentaminen kun keskittyi vapaalla kameralla ihastelemaan Japanin ja USAn laivastojen yhteenottoa. IL-2 pelissä kävi samoin, katselin vain miten AI:n ohjastamat hävittäjät taistelee. :)

"Taistelkaa te vaan pojat, minä tulin tänne vain seurailemaan."

emoticon-watching-a-movie[2].png
 
Monikos täällä pelaa Hears Of Iron sarjaa? Itse pelannut kolmosesta saakka ja nyt sitten pelaillut nelosta siitä saakka kun se ilmeistyi. Parhaimpia strategia pelejä mitä tiedän. Jää helposti koukkuun ja tulee fiilis, että tuo maa on vielä vallattava pois kuleksimasta ja vasta sen jälkeen nukkumaan.

Olen vältellyt ettei aikaa kuluisi liikaa...vielä :) Europa Universalikset koukuttivat joskus ennen pahemman kerran.
 
Olen vältellyt ettei aikaa kuluisi liikaa...vielä :) Europa Universalikset koukuttivat joskus ennen pahemman kerran.
EU4 on kanssa mahtava peli. Saa laitettu maailman historian uusiksi. Suositten kokeilemaan HOI4:sta mutta vasta syksyllä kun alkaa vesisateet :)
 
Ryssä navetassa koitui kohtaloksi..
fdfmod2.jpg

Ei strategiaa, mutta kun pelin 'ammattilaisversio' on kelvannut harjoitusalustaksi monille asevoimillekin, niin suvaittakoon.
Sääli että FDFmodin Armed Assault ja Arma2 -versioissa ei ole ressuyksiköitä kuuskekkosineen ja kumisaappaineen. Tai nimismiestä ja poliisi-Saabia, puhumattakaan kymmenistä hyvistä ja huvittavista käyttäjien tekemistä tehtävistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Flashpoint Campaigns: Red Storm pelaajia?

Pelasin tutorialin lonkalta ja sain tulokseksi 70% taktinen suksee, kuolin myäs urhoollisesti joukkojani edestä johtaen.
En oikein ymmärtänyt miksi en saanut mitään ohjeistusta, ehkä jotkut asetukset olivat pois päältä, manuaalia en ole edes avannut vaan tykkään painella nappeja ja katsoa mitä tapahtuu mistäkin.

Itsellä ei ole paljon tietoa mekanisoidusta sodasta, missä hyviä lähteitä ja kirjoja opiskeluun?
Kuinka hauskaa ja haastavaa ihmisiä vastaan on pelata?
 
Vastatykistö on murhaavaa, samoista asemista voi ampua vain kerran joten putkista on käytössä vain 30% kerralla kun osa pitää varata omaksi vastatykistöksi ja herkullisiin kohteisiin.
Heittimiä on yleensä vain 81 millisinä, hulluja nuo NATO-maat sanoo suomalainen kun pelaa tätä.
 
Sattui accidento bizarro tossa keväällä ja menetin tietsikkani. Nyt sain rakennettua uuden ja ehomman. On tullut Post Scriptumia nyt muutaman tunnin jauhettua ja uskallan alustavasti suositella taktisemman shooterin ystäville. Parhaimmillaan peli onhyvin tiivistä yhteistyötä muiden kanssa. Vielä on pelimekaniikassa niin paljon opettelemista, että aika on mennyt vielä yksilö- ja ryhmätason taktiikan tunnustelussa, enkä kaikkia pelin tarjoamia mahdollisuuksia osaa hyödyntää alkuunkaan.

Äänimaailma on parasta mitä pelissä olen koskaan kokenut, varsinkin uusien Sennheiserin 7.1 kuulokkeiden kanssa äänimaailma on välillä suorastaan vittumainen, tekee ihan mieli vetää päätä alas :) Kranaattien repiviä suhahduksia seuraa matalat kumahdukset, jotka menevät virtuaalisiin luihin ja ytimiin ja kaverin puhe luureissa katoaa ympäröivään ukkosen jyrinään. Sitä joka kohdalle osuu ei kyllä ehdi kuulemaan.

Konevatimukset on kyllä kohtuulliset, kannattaa niitä req. speksejä uskoa jos yhtään herkkua haluaa ruudulle. Steamissa 27,99€, kannattaa kokeilla jos genrestä tykkää.
 
Sain tuon Post Scriptumin ilmaiseksi, koska olin aikoinaan tukenut Squadin Kickstarter-kampanjaa. Tällä koneella (AMD:n näytönohjain) tuo ei toimi lainkaan. Pitää kokeilla uudestaan sitten kun saan näyttiksen päivitettyä.
 
Back
Top