Maidan
Respected Leader
No laitaisitko HP:ta itse anjovis pizzaan?Onpa hyvinkin! Siina on molassia, niinkuin coca colassa, ja anjovista. Pikkuisen paksumpaa kui worchesteshire, ja ehka vahemman etikkaista. Enemman sokeria. Hiukan enemman chlia.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No laitaisitko HP:ta itse anjovis pizzaan?Onpa hyvinkin! Siina on molassia, niinkuin coca colassa, ja anjovista. Pikkuisen paksumpaa kui worchesteshire, ja ehka vahemman etikkaista. Enemman sokeria. Hiukan enemman chlia.
Ei tarvitse!No laitaisitko HP:ta itse anjovis pizzaan?![]()
Mä oon kokeillut. Ihan pysyi syötävänä.No laitaisitko HP:ta itse anjovis pizzaan?![]()
Minulle ei hapankaali tuota mitään peränilma..Ostan Raisilasen valkosipuli hapankaalia..puolukka on suosikki marja, olen ihan hulluna siihen. Nyt alkoi sesonki..se sopii vaikka mihin.Virossa olen syönyt taivaallista hapankaalia maalaismakkaran kera. Virossa on se maalaiskeittiö ihan vaikka maailmanperintölistalle käypä luomus. Ainoa miinus on se, että ne tuottavat reippaasti peräilmaa.
Paremman puutteessa taidan lämmittää widgrenin kaalikääryleet ja upottaa ne puolukkasurvokseen
Mulla taisi olla pizzassa Worchesteri kastike.Mä oon kokeillut. Ihan pysyi syötävänä.
Nam, ja kiitos reseptistä. Omassa reseptissäni käytän vähemmän kikkomanssia (makeaa versiota) tuolle lihamäärälle, ehkä 1 dl, hunajaa n. 2 rkl, 2 rkl Sambal Oelek -tahnaa, 1/2 rkl savuaromia (Poppamies), hyppysellinen ruokosokeria, sekä Maldon-merisuolaa. Tuo mainitsemasi jäädyttäminen kohmeiseksi ennen siivuiksi leikkaamista on hyvä idea. Lihan ollessa marinoitumassa musertelen/puristelen sitä silloin tällöin - kuvittelen sen auttavan makujen imeytymisessä.Tuli tehtyä taas retkievästä syksyä varten, niin kuin vuosi sittenkin... Litra kikkomanssia,pari pikkuvalkosipulia, savuaromia 1/2 dl, reilu 2dl vaaleeta siirappia ja pari rkl. sriracha maustetta... Sitte 1,5kg sisäpaistia ohkasiks viipaleiksi, tommonen 3-4mm (kannattaa jäädyttää melko kohmeiseksi niin helppo leikata). Vuorokausi lihat marinaadissa ja sitte kuivuriin... Meni semmoset 14h ja sitte oli sopivia. Kuivia, mutta ei murru taitettaessa. "musta" väri johtuu siitä siirapista koska lämpöähän on vaan 60 astetta kuivurin nappulan mukaan, todellinen on 55 astetta... Vakuumipakkaan ne nyt.
Kiitos. Tästä löytyy suomalaista aiheeseen liittyvää. Lisäksi perinneruokiin liittyen: kirjahyllystäni löytyy Jaakko Kolmosen "Karjalan ja Petsamon pitäjäruoat"-kirja. Enkä edes syyllisty kirjan ruokia (mahdollisesti) laittaessani kulttuuriseen omimiseen, koska olen äitini puolelta evakkosukua.Kuolovena, alkuperäisiä pemmikaanireseptejä löytyy usa palstoilta. Osa niistä ei kyllä nosta vettä kielelle, tosin meillä ei ole nälkä. Nälkäinen ei makuja tai visuaalisuutta kaipaa.
Eikös se paras mauste ole nälkäKuolovena, alkuperäisiä pemmikaanireseptejä löytyy usa palstoilta. Osa niistä ei kyllä nosta vettä kielelle, tosin meillä ei ole nälkä. Nälkäinen ei makuja tai visuaalisuutta kaipaa.
Jos omistat vakuumikoneen, niin pistäpä lihat marinoitumaan vakuumipussiin, niin ei tarvitse puristella muuta kun vaimon pakaroita.Lihan ollessa marinoitumassa musertelen/puristelen sitä silloin tällöin - kuvittelen sen auttavan makujen imeytymisessä.
Katselin tänään Puuilosta paperipusseja hakiessani vakuumikonetta "sillä silmällä", mutten vielä sortunut ostamaan.Jos omistat vakuumikoneen, niin pistäpä lihat marinoitumaan vakuumipussiin, niin ei tarvitse puristella muuta kun vaimon pakaroita.
Ostin viime kesänä puuilon bergenin 99€ vakuumikoneen eikä moitteen sijaa,ainoa mitä pitää vähän säätää on sauman paistoaikaa lyhyemmäks jos enemmän kerralla meinaa tehdä,muuten voi saumat valskata.Katselin tänään Puuilosta paperipusseja hakiessani vakuumikonetta "sillä silmällä", mutten vielä sortunut ostamaan.
Kuulostaa hienolta. Toisaalta, kunpa olisikin keittiön kaapissa musta aukko, johon mikättimet katoaisivat. Kuinka monella on vielä vohvelirauta, tai leivänpaahdin kaapissa keräämässä pölyä? Nostan käden pystyyn.Itsehän olen jo jonkin aikaa himoinnut Sous vide sirkulaattorin hankkimista, siitä tuo vakuumimarinointikin tuli mieleen. Riskinä vaan on se, että innostus loppuu lyhyeen ja keittiön kaappi syö taas yhden turhan laitteen mustaan aukkoonsa.
Eipä tuo minunkaan musta aukko täydellinen ole. Poikkeuksellisen paljon Hawkingin säteilyä tai jotain, kun putkahtelevat peijakkaat aika-ajoin takaisin näkyville. Viimeksi siivoillessa löytyi tälläinen:Kuulostaa hienolta. Toisaalta, kunpa olisikin keittiön kaapissa musta aukko, johon mikättimet katoaisivat. Kuinka monella on vielä vohvelirauta, tai leivänpaahdin kaapissa keräämässä pölyä? Nostan käden pystyyn.