Spadehommat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pstsika
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Suolakurkuista. Mikä nyt sitten on kaupasta saatavien suolakurkkujen kärki jos ei myrttisetkään ole riittävää?
K-marketeissa on Puolassa purkitettuja venäläisiä suolakurkkuja, jotka mulle ainakin maistuu. Kyllä ns. venäläinen suolakurkku kiinnostaa kunhan se vaan ei ole valmistettu ryssälässä.

Mitäs vinkkiä ...?

.
Totuus on ettei ole enää hyvän makuisia fermentoituja suolakurkuja, aijemmin ollut. Kurkun pitää olla sopivasti hapatettu eikä liian suolainen. Nämä kaikki mistä mainittu ovat liian suolaisia, ja fermentoitu maku on onneton.
Jännä kerran ostin Easton K-kaupasta vähän parempia suolakurkuja (tynnyristä) toisessa k-kaupassa ja varsinkin S-marketissa he olivat aivan onnettoman makuiset.
Näissä East lasipurkki kurkuissa on usein joku sivumaku ja suola liika. Vaikka fermentoitu maku hieman on. Harva tietää että suolakurkun liemi pitää olla samea. Näissä se on sameahko. Tuoksun pitä olla tyrmävän hyvä, hapan j käynyt, ja ennen kaikkia suola pitää olla maltillisesti. Epäilen että ajemmin kurkut tuotettiin Venäjältä. Tai haapatettu Suomessa jossain kunnolla. Tai sitten se oli kunnolla tehty jossain Euroopassa. Ehkä laadun tuottaminen on vaikeampi ja työläämpi (vaati aikaa). Laatu on laskenut aika pahasti.

Lidlissä näkyy olevan Jensen's alkuviikon tarjouksena äpillä vielä tänään pulled pork 4,99/550g. Kun vertaa samaan satsiin cittarissa 8,15/550g, kannattanee käydä hakemassa. Jos siis ei halua ostaa possun esim. kassleria, ja laittaa pidemmän kaavan kautta.

Oma menetelmäni Jensen's possukalle on tämä:

- Uuni 170-asteiseksi - viis siitä mitä paketissa lukee
- Possunpala vuokaan, ja uuniin (en peitä vuokaa foliolla tms.)
- Noin 10-15 minuutin välein, hiukan Coca Colaa, ja välillä olutta palan päälle (ja ehkä vähän suuhunikin 🙃)
- Palaa kannattaa silloin tällöin käännellä ja vaihdella lämpötilaa 110-170-välillä (omaa hupsutteluani)
- Kun palan lämpötila on n. 75 astetta, pois uunista, ja antaa vetäytyä (en kääri folioon tms.)
- Ja sitten repiminen haarukoilla
Kerran olen kyseistä tuotetta ostanut. Ihan ok, mutta mukana tulleesta kastikkeesta en tykännyt.
Ennemmin ostaa possunulkofilettä ja tekee alusta asti itse. Nytkin näytti olevan tarjouksessa 6,95€/kg ainakin Sjoella.
Hyvää edullisesta, ravitsevaa ja taipuu moneen.

Kerran olen kyseistä tuotetta ostanut. Ihan ok, mutta mukana tulleesta kastikkeesta en tykännyt.
Ennemmin ostaa possunulkofilettä ja tekee alusta asti itse. Nytkin näytti olevan tarjouksessa 6,95€/kg ainakin Sjoella.
Hyvää edullisesta, ravitsevaa ja taipuu moneen.
Kun aloitan tuon Jensenin palan laittamisen, ensimmäiseksi heitän mukana tulevan kastikeen roskiin. Kiitos ulkofilevinkistä.

Back