Sukellusveneet

Shang-luokan ydinsukellusveneiden ulkonäkö on muuttunut vuosien varrella. Ensimmäinen variantit (2kpl?) olivat yhtä äänekkäitä kuin neukkujen 70-luvun lopun Viktor III paatit ja uudemmat variantit (4-6 kpl?) jossain Akulan/Los Angelisin tietämillä.
https://sinodefence.com/type093_shang-class/
https://www.globalsecurity.org/military/world/china/type-93.htm
IrKLB4i.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Pitää melkein mennä katsomaan, vaikka realismi tuskin onkaan etusijalla
Jeesus! Tuohan pitää käydä katsomassa. Fast and furious hieman kalskahtaa tuossa ikävästi mutta ei sen väliä. Onko tulossa Suomeen teattereihin?
Edit: Finnkino ei tunne ainakaan tulossa olevissa. Saattaa mennä suoraan markettien löytölaariin.
Rehellisesti sanottuna ei tullut kylmät väreet trailerista jollaiset aikanaan Purppuravyöhykkeestä tuli. Ja se musiikki.
 
Viimeksi muokattu:
Jeesus! Tuohan pitää käydä katsomassa. Fast and furious hieman kalskahtaa tuossa ikävästi mutta ei sen väliä. Onko tulossa Suomeen teattereihin?
Edit: Finnkino ei tunne ainakaan tulossa olevissa. Saattaa mennä suoraan markettien löytölaariin.
Rehellisesti sanottuna ei tullut kylmät väreet trailerista jollaiset aikanaan Purppuravyöhykkeestä tuli. Ja se musiikki.
Tunnistaako kaikki asejärjestelmät joita traileri vyöryttää? :cool:

Mättöä tuo leffa on kun tulee, aivotonta mättöä, mutta mukavaa vaihtelua Marvel ja vampyyri yms leffoihin tuollainen Virginialla rymistely ja oniksien ammuskelu... Vai Seawolf? :unsure:
 
Jeesus! Tuohan pitää käydä katsomassa. Fast and furious hieman kalskahtaa tuossa ikävästi mutta ei sen väliä. Onko tulossa Suomeen teattereihin?
Edit: Finnkino ei tunne ainakaan tulossa olevissa. Saattaa mennä suoraan markettien löytölaariin.
Rehellisesti sanottuna ei tullut kylmät väreet trailerista jollaiset aikanaan Purppuravyöhykkeestä tuli. Ja se musiikki.
Kyllä Zimmer osaa mahtipontisen leffamusan tekemisen...
 
Haistan vittuilun makua Japanilta Kiinan suuntaan (y)

Experts from Japan to Assist Taiwan with Submarine Project

The Japanese experts are said to be retired from Mitsubishi Heavy Industries (MHI) and Kawasaki Heavy Industries (KHI), the two companies who have been building submarines for the JMSDF for decades.

The Republic of China (ROC or Taiwan) Navy said back in July 2016 it has started design work on its domestic attack submarine programme, hoping to complete it in 2024. Navy Command Headquarters Chief of Staff Vice Admiral Mei Chia-shu told a legislative committee session: “We plan to complete the design by 2019 and complete the construction by 2024.”

The submarine programme is part of Taiwan's new naval acquisition plan which was unveiled in late 2015. The ROC Navy also have a Destroyer programme as part of this plan. Under a four-year contract, submarine design work is estimated at Tw$3 billion ($94.46 million). Preparatory work begun last year with an approved budget of Tw$10 million.

Vice Admiral Hsiao Wei-min said in 2015 that "at present the navy's demand is submarines ranging from 1,200-3,000 tons". The builder has not been revealed yet but military sources said it should be given to a team composed of Taipei-based Ship and Ocean Industries R&D Center, the CSBC Corporation Taiwan and foreign technology advisers


http://www.navyrecognition.com/inde...-to-assist-taiwan-with-submarine-project.html
 
MIT researchers have taken a step toward solving a longstanding challenge with wireless communication: direct data transmission between underwater and airborne devices.

Today, underwater sensors cannot share data with those on land, as both use different wireless signals that only work in their respective mediums. Radio signals that travel through air die very rapidly in water. Acoustic signals, or sonar, sent by underwater devices mostly reflect off the surface without ever breaking through. This causes inefficiencies and other issues for a variety of applications, such as ocean exploration and submarine-to-plane communication.

In a paper being presented at this week's SIGCOMM conference, MIT Media Lab researchers have designed a system that tackles this problem in a novel way. An underwater transmitter directs a sonar signal to the water's surface, causing tiny vibrations that correspond to the 1s and 0s transmitted. Above the surface, a highly sensitive receiver reads these minute disturbances and decodes the sonar signal.

"Trying to cross the air-water boundary with wireless signals has been an obstacle. Our idea is to transform the obstacle itself into a medium through which to communicate," says Fadel Adib, an assistant professor in the Media Lab, who is leading this research. He co-authored the paper with his graduate student Francesco Tonolini.

The system, called "translational acoustic-RF communication" (TARF), is still in its early stages, Adib says. But it represents a "milestone," he says, that could open new capabilities in water-air communications. Using the system, military submarines, for instance, wouldn't need to surface to communicate with airplanes, compromising their location. And underwater drones that monitor marine life wouldn't need to constantly resurface from deep dives to send data to researchers.

Another promising application is aiding searches for planes that go missing underwater. "Acoustic transmitting beacons can be implemented in, say, a plane's black box," Adib says. "If it transmits a signal every once in a while, you'd be able to use the system to pick up that signal."
http://www.spacedaily.com/reports/Wireless_communication_breaks_through_water_air_barrier_999.html
http://www.mit.edu/~fadel/papers/TARF-paper.pdf

Montako satelliittia tarvitaan valvomaan itämeren aluetta ja ahvenanmaan ympärystää? Oletan että naapuri väsää oman systeeminsä parissa vuodessa tämän paperin julkaisusta.
 
Dokumentti saksalaisen U-31:n matkasta Englantiin sotaharjoitukseen. Vaikkeivät liittoutuneiden syvyyspommeja joudukkaan väistelemään Das Bootin hengessä, niin matka käy silti aika tukalaksi, kun joutuvat Pohjanmerellä (tai Englannin kanaalissa?) rajuilman kouriin pikku veneellään. Miinuksena ei tekstityksiä.

 
Kiinnostava fakta tuosta saksalaisen sukellusveneen videosta; 5 metristä aallokkoa alankomaiden rannikolla. Aaltojen jylläävä voima ulottuu ainakin 15 metrin syvyyteen. Meren syvyys sukllusveneen kursilla on kuitenkin vain 14m joten sukeltamalla eivät pääse myrskyä pakoon (jos oikein ymmärsin kohdasta 30:00).
 
Joskus Vesikossa käydessä tuli mietittyä millaiset olosuhteet siellä on ollut kun keikutaan lastuna laineilla ja täydet parikymmentä ukkoa on matkassa. Se on ollut miesten hommaa se.
 
Back
Top