Suojaliivi

On kyllä kovat nimikkeet, tuskinpa menee tappona läpi oikeudessa. Noin yleisen tiedon valossa liivien testaaminen nyt ei niin hasardia kuitenkaan ole. Alapuolinenkin luotiliiviyrittäjä ampui itseään vuosien varrella 192 kertaa mainosmielessä.


Puuttuu enää, että selviää menehtyneen olleen poliisikoulutettu, kuten alapuolinen Youtube-sankari.

 
Löytyihän se pätkäkin...

 
Löytyihän se pätkäkin...

En kyllä lähtisi tuolla tavalla testaamaan ellen olisi ihan 100% varma, että liivin luokitus on riittävä, paneelit ovat hengissä ja ampuja osaa asiansa.
Joskus ammuimme vanhoja liivejä siis paneelit vanhentuneita eri aseilla ja ne kyllä kestivät sen mitä lupasi.
 
En kyllä lähtisi tuolla tavalla testaamaan ellen olisi ihan 100% varma, että liivin luokitus on riittävä, paneelit ovat hengissä ja ampuja osaa asiansa.
Joskus ammuimme vanhoja liivejä siis paneelit vanhentuneita eri aseilla ja ne kyllä kestivät sen mitä lupasi.
En lähtisi itse testaamaan oikeastaan missään kohtaa siten että siellä on ihminen sisällä. Suojattavan kohteen pulssi ei anna hommalle lisäarvoa, ainoastaan nostaa riskiä tapaturmille. Ymmärrän toki että esim sotilaslääketiede testaa huumattuihin sikoihin ampumalla kudosvaurioiden syntyä vaikka en eläinkokeista pidä niin tuossa tavoitteet pyhittää keinot omassa arvoasteikossa.
 
En lähtisi itse testaamaan oikeastaan missään kohtaa siten että siellä on ihminen sisällä. Suojattavan kohteen pulssi ei anna hommalle lisäarvoa, ainoastaan nostaa riskiä tapaturmille. Ymmärrän toki että esim sotilaslääketiede testaa huumattuihin sikoihin ampumalla kudosvaurioiden syntyä vaikka en eläinkokeista pidä niin tuossa tavoitteet pyhittää keinot omassa arvoasteikossa.
Olen ollut katsomassa tuota kirurgien koulutusta ja on todella valvottua toimintaa MMM toimesta, mutta samalla kunnioitus kirurgeja ja heidän taitojaan kohtaan on kyllä kasvanut. Jokainen possu saa todella hyvän kohtelun ennen testausta ja lopun.
 
Puuttuu enää, että selviää menehtyneen olleen poliisikoulutettu, kuten alapuolinen Youtube-sankari.
Ei yllättäisi, kun yksi Abloy-kiristäjistäkin oli poliisi, jopa KRP-taustainen.
 
En lähtisi itse testaamaan oikeastaan missään kohtaa siten että siellä on ihminen sisällä. Suojattavan kohteen pulssi ei anna hommalle lisäarvoa, ainoastaan nostaa riskiä tapaturmille. Ymmärrän toki että esim sotilaslääketiede testaa huumattuihin sikoihin ampumalla kudosvaurioiden syntyä vaikka en eläinkokeista pidä niin tuossa tavoitteet pyhittää keinot omassa arvoasteikossa.

Eräässä ammattikoulussa ajettiin peräkkäisinä vuosina tarkoituksella trukilla turvakengän päältä ja pienkuormaaja kyljelleen. Ja tietysti koehenkilö sisällä... :poop:

Se kenkätesti oli vielä hasardimpi, koska jakojalkine ei ollut mikään Sievi tai Jalas, vaan jotain alihankintatavaraa. Mutta oli sekin kuulemma palvellut tehtävänsä, vaikka olikin lysyssä ja vaihtokunnossa testin jälkeen. :D
 
Eräässä ammattikoulussa ajettiin peräkkäisinä vuosina tarkoituksella trukilla turvakengän päältä ja pienkuormaaja kyljelleen. Ja tietysti koehenkilö sisällä... :poop:

Se kenkätesti oli vielä hasardimpi, koska jakojalkine ei ollut mikään Sievi tai Jalas, vaan jotain alihankintatavaraa. Mutta oli sekin kuulemma palvellut tehtävänsä, vaikka olikin lysyssä ja vaihtokunnossa testin jälkeen. :D
Opetustilanteessa vai poikien omana touhuna?
 
Opetustilanteessa vai poikien omana touhuna?

Epäpätevistä opettajista voi veistellä, mutta opetushenkilökunta oli enimmäkseen ex-skapparia, ex-pölliautoyrittäjää, insinööriä ja kokeneempaa alan työmiestä, jotka kyllä halusivat pitää laitteet ja ihmiset ehjinä. Kerran yksi yritti päästä antamaan huudot allekirjoittaneellekin kävelemällä koneen kuolleeseen kulmaan ja jäämällä sinne, mutta olihan noita teorioita käyty jo läpi siinä vaiheessa, joten pysyin sitten paikallani kuin tatti minuutin ja lopulta jalkauduin poistamaan esteen tieltä ennen harjoituksen jatkamista...

Eli kyllä molemmat tapaukset olivat ihan sitä tavallista teinien järjenjuoksun tulosta. Pienkuormaajan näin itse tapauksen jälkeen, ja kun hieman ihmettelin hajonnutta sivuikkunaa ja muutamaa veripisaraa, niin lakonisesti ammattiopettaja totesi jonkun nuoremmista opiskelijoista halunneen todistaa muille olevansa kovakin poika. Kenkätapauksen suhteen olen toisen käden tiedon varassa - sinänsä harmi, itse olisin kyllä säästänyt kengän havaintomateriaaliksi tuleville sukupolville. Mutta Case Pienkuormaajan ja parin omallekin vuosikurssille mahtuneen rattijuopumuksen perusteella uskoisin sen olevan tosi.

Opettajakunnan hurjin testi oli varmaan uuden FH-Volvon automaattijarrutuksen kokeilu, mutta sekin oli suoritettu lippusiiman metriseen kannatintolppaan. Ei kuulemma ollut pysähtynyt ja sen pidemmälle testiohjelmaa ei sitten oltu viety.
 
Back
Top