Suomalaisten yhtenäisyys

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Sivistyneistöön kuuluu upseereiden lisäksi myös kätilöt, iktyonomit, hammasteknikot ja apuvälineteknikot.

Ja tradenomit, yippee :D

En kyllä usko että me alemman korkeakoulututkinnon suorittaneet olisimme riittävän sivistyneitä sivistyneistöön, emmehän ole edes *akateemisia*. Toisaalta oikeanlaisia mielipiteitä omaavat kouluttamattomat taiteilijat saattavat mennä ohituskaistaa heittämällä sivistyneistöön.

Olen itse asiassa kerran keskutellut erään henkilön kanssa joka oli vahvasti sitä mieltä ettei minun edes kuuluisi tehdä sitä työtä mitä silloin tein, koska kuulemma koulutukseni antaa edellytykset tehdä suorittavaa ja valvovaa työtä, mutta minun ei oikeastaan pitäisi koskea kepilläkään mihinkään missä kehitetään mitään täysin uutta, siihen on ylemmät tutkintonsa. Kaveri saattoi olla oikeassa, valelääkärikohun velloessa puhuttiin silloisten työkaverien kanssa että olemme itse asiassa valekirjanpitäjiä ja valecontrollereita.

Kaveri saattoi olla oikeassa.
 
Kuulostaa jonkinlaiselta upseerikunnan Jari Tervolta.

Kuulostaa ehkä enemmänkin perusmalliselta huonoitsetuntoiselta virkamiesupseerilta, mikä pyrkii hakemaan itselleen jonkinlaista sosiaalista lokeroa oman rajoittuneen kuplansa ulkopuolelta. Tarvittaessa kääntää takkiaan moneen kertaan, mutta lopulta alkoholisoituu katkeroituneena pomppamajurina varuskuntansa minkkitarhaan, kunnes tulevaisuudessa valtionhallinnon säästötalkoiden määräämien YT-neuvottelujen suoma irtisanominen armahtaa.
 
Oli miten oli. Kansakunnan yhtenäisyys on ilmeisen heikoissa kantimissa, jos vielä 2010-luvulla antipatioita aiheuttaa maanmiesten asuinpaikat (kaupungit vs. maaseutu) ja lukeneisuus, tai sen puuttuminen (sivistyneistö vs. rahvas). Vastakkainasettelun aika ei olekaan ohi.
 
Ajattelin että en vastaa tähän mutta, koska ilmeinen kuittini @KIM :lle ei auennut

KIM Kirjoitti (mm. boldatut):
Olen vakuuttunut siitä, että armeijan ylimmän johdon, presidentin, ministerien ja puoluejohtajien on erittäin tomerasti ilmoitettava kukkahattutädeille/-sedille, vihreille, työläisille, suvakeille, "sivistyneistölle" yms. hiippailijalle, että nyt TAISTELLAAN ja taisteleva kansa on sankareita.
Johon vastasin kommenttini osiolla (boldatut):
Itse olen ylpeästi sivistyneistöön kuuluva luonnonsuojelua arvostava ja monikulttuurisuutta puolustava upseeri

KIM Kirjoitti (mm. boldatut):
Minuun ja muihin patriootteihin ja maanpuolustusaktiiveihin suhtaudutaan erittäin nuivasti (paitsi 6.12.). Minua pidetään usein vähintään puolihulluna.
Johon vastasin kommenttini osiolla (boldatut):
upseeri, joka uskoo antamiinsa valoihin joita myös aikoo noudattaa

KIM Kirjoitti (mm. boldatut):
Tosin lähipiirissä sentään arvostetaan kun vakaat kristityt eivät ole menneet tohon vihervassarisuvakkipaskaan mukaan.
Johon vastasin kommenttini osiolla (boldatut)
Itse vierastan äärikristittyjä äärioikeistolaisia korvissa asustavia rasisteja jotka väittävät olevansa isänmaan asialla.
Lisäksi itse viittasin "korvissa asustavilla" ns. impivaaralaisuuteen joka tunnetusti pesii Kainuun "korvissa" ja Lapin perukoilla (Väyrynen & Co)...

Mutta jokainen toki loukkaantuu mistä tykkää..aivan se ja sama.

Tämä on vapaa maa ja täällä on ilmaisun vapaus.
 
Ei teidän kannata ottaa tuon CRV930FINin juttuja kovin vakavasti tai henkilökohtaisesti. Hän lähinnä yritti provosoida minua sotajalalle. Meillä kun on ollut tässä mennä vuosina jotakin pientä henkilökohtaista vääntöä maanpuolustus.netissä. Onpa aloitettu kokonaisia keskusteluketjuja ihan vaan toista ärsyttääkseen riippumatta siitä mitä muut meidän kirjoituksista ajattelee.

CRV9003FINin ajatuksenjuoksu nyt tiedetään kyllä jo aika hyvin. Ja hänelle kaikki suotakoon. Onhan hän sentään ihan palveluksessa oleva kantaupseeri. Ja käynyt sentään pari vuotta sotakoulua toisin kuin me säälittävät siviilit.

PS! Kummalla periaatteella suomi säilyy suomalaisena: Impivaaralaisuudella vaiko Suvakkilaisuudella?

Itsensä älymystöön lukevat tuntuvat olevan innokkaita hävittämään suomalaisuutta jos kokevat saavansa siitä vähääkään henkilökohtaista kansallista tai kansainvälistä älymystön hyväksyntää.

Itse en kyllä tykkää käsitteestä älymystö, vaikka tunnustan tunnistavani selkeän eron keskustelun tasossa pidempään opiskelleiden ja enintään ammattikoulun käyneiden välillä. Aina se ero ei kylläkään ole niiden pidempään lukeneiden eduksi. Joskus on saattanut käydä niinkin, että enemmän lukenut osaa vaan perustella väärän mielipiteensä paremmin.

Taiteilijat eivät ole tämän maan kermaa. Eivätkä ole koskaan olleet. Joku Sipeliuskin taisi olla vain musikaalisesti lahjakas juoppo huoripukki. Enemmän arvostan mökin Miinaa joka on kasvattanut kymmenen ahkeraa ja toiset huomioon ottavaa lasta.
 
....
Lisäksi itse viittasin "korvissa asustavilla" ns. impivaaralaisuuteen joka tunnetusti pesii Kainuun "korvissa" ja Lapin perukoilla (Väyrynen & Co)...

Mutta jokainen toki loukkaantuu mistä tykkää..aivan se ja sama.

Tämä on vapaa maa ja täällä on ilmaisun vapaus.
Nyt hän myrkyn lykkäsi. "KorpiSISSI" otti tästä pahoin ihteensä. Tuon ylemmyyden tuntoa herättelevän arvion voi joku tulkita etnistä taustaa alentavaksi rasismiksi tai vähintään syrjäisillä seuduilla asustavien vähemmistöihmisten arvomaailmaa loukkaavaksi. Tunnettuja ovat omapäisestä aatemaailmastaan Korpi Kommunistit, ne kirveslinjalaiset ja Lapin Taistolaiset E-J. Tennilän joholla.

PS. Missä sijaitsee IMPIVAARA? Olen kotoisin Suomussalmelta, en korvesta vaan vaaralta ja otaksuin tuntevani useimmat Kainuun vaarat. Minun korvissa ei pesi yhtään mikään, ainakin toivon niin ja hyväuskoisuudessani luotan siihen. Sitäpaitsi koiria arvostavat ihmisetkään eivät ole rasisteja, vaikka usein edustavat intohimoisesti eri rotuja ja niiden käytettävyyttä tukevia luontaisia piirteitä.
 
Nyt hän myrkyn lykkäsi. "KorpiSISSI" otti tästä pahoin ihteensä. Tuon ylemmyyden tuntoa herättelevän arvion voi joku tulkita etnistä taustaa alentavaksi rasismiksi tai vähintään syrjäisillä seuduilla asustavien vähemmistöihmisten arvomaailmaa loukkaavaksi. Tunnettuja ovat omapäisestä aatemaailmastaan Korpi Kommunistit, ne kirveslinjalaiset ja Lapin Taistolaiset E-J. Tennilän joholla.

PS. Missä sijaitsee IMPIVAARA? Olen kotoisin Suomussalmelta, en korvesta vaan vaaralta ja otaksuin tuntevani useimmat Kainuun vaarat. Minun korvissa ei pesi yhtään mikään, ainakin toivon niin ja hyväuskoisuudessani luotan siihen. Sitäpaitsi koiria arvostavat ihmisetkään eivät ole rasisteja, vaikka usein edustavat intohimoisesti eri rotuja ja niiden käytettävyyttä tukevia luontaisia piirteitä.
..."Facepalm"...huoh...
 
..."Facepalm"...huoh...
<jatkosarkasmia> Käytä tähtiä: *facepalm* :D ..ja sama koskee KIM:n "vastakommentointia"</jatkosarkasmia>
OIKEASTI: Hei Herätys! tarkoitukseni ei ollut provota vaan nostaa esiin provo-vastaprovo-provosoituminen.. päättymätöntä ketjua, ettei vaan niin (taas) kävisi. :rolleyes: Noh, mukavahan se on sivusta seurata josko kipinät kohta lentelee :cool:
 
@KorpiSISSI ennakoi viisaita.

Suljen ketjun tässä vaiheessa, koska se ei enää palvele foorumia muuten kuin keskinäisten loukkausten ylpeänä alustana.

Jos joku haluaa ketjun auki, niin hyvät perustelut palaute-ketjuun.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top