Suomella on mahtavat Puolustusvoimat!

Eikä tämä inhoittava siviilinomainen totuus pala edes sillä, että "jotkut" mehustelevat viidellä ihqulla oikeaoppisella spol-komppanialla ja parilla ps-pataljoonalla sivuuttaen tylyn kylmästi de facton.

Melkein kaikki miehet kaikista ikäluokista ovat käyneet asepalveluksen. Vaikka kritiikkiä tai tappiomielialaakin kuulee, kaikille on kuitenkin selvää miksi siellä on oltu. Kaikki tietävät, että kansan kohtalo on sidoksissa puolustusvoimien kohtaloon. Meidän armeija on ensisijaisesti puolustamassa kotiaan, joka on heidän selkänsä takana. Sen tietää väki sekä kotona että rintamalla.
 
Täytyy myös kehua näitä nuoria reserviläisiä ja varusmiehiä, kyllä sieltäkin sitä sisua löytyy tosipaikan tullen. Se mitä he ovat viimeaikojen harjoituksissa osoittaneet ei se talvisodan asenne ole mihinkään hukkunut, se verenperimä on vain tuolla pinnan alla.

Suomen kansa=Suomen puolustusvoimat

"Tänne ei vainooja tappiotta tule,tuumaakaan ei periksi anneta perkele..!"
 
Palsta on täynnä negatiivisuutta, inhoa ja vihaa... Okei, ei ehkä vihaa, kuulosti vaan sopivan dramaattiselta. Negatiivisuutta kuitenkin.

Rakentava Puolustusvoimien kritiikki on kuitenkin aina paikallaan, sillä se auttaa PV:ia kehittymään. Olen itse koonnut kritiikkiä Wikipediaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelu_ja_kritiikki_Suomen_puolustusvoimista

Wikipediaa ovat kaikki tervetulleita muokkaamaan, eikä tarvitse edes rekisteröityä.
 
Tetralta hieno ketjun aloitus. Suomella on mahtavat reserviläiset ja älykäs upseeristo. Puolustusvoimat tekee hyvää duunia pienellä rahalla ja on vaikeista leikkauksista huolimatta säilyttänyt maamme puolustuskyvyn uskottavana. Uskon, että tiukoista ajoista huolimatta kansa seisoo suurimmilta osin puolustusvoimien takana ja haluaa antaa sille lisää rahaa varustaa armeija tulevaisuutta varten.
 
Onneksi kritiikille on jo toinen keskustelu meneillään toisaalla, niin tämän voi pitää otsikon mukaisena ja positiivisena hengennostajana.

Tälläistä Puolustusvoimia ylistävää hengennostatusta on Suomessa harjoitettu jo pidemmän aikaa, ja sen seurauksena kansalaiset eivät näe syytä liittyä Natoon, koska kuvittelevat että nykymalli tuottaa hyvän maanpuolustuskyvyn. Näen hengennostatuksen em. syystä ennemmin negatiivisena kuin positiivisena.
 
Tälläistä Puolustusvoimia ylistävää hengennostatusta on Suomessa harjoitettu jo pidemmän aikaa, ja sen seurauksena kansalaiset eivät näe syytä liittyä Natoon, koska kuvittelevat että nykymalli tuottaa hyvän maanpuolustuskyvyn. Näen hengennostatuksen em. syystä ennemmin negatiivisena kuin positiivisena.

Kyllä NATO-vastaisuus asuu suomalaisissa vuosikymmeniä jatkuneen aivopesun jälkeen hiukan syvemmällä kuin harhaisessa hengennostatuksessa. Mikä puolustusjärjestelmämme sitten tulevaisuudessa onkin niin aina löytyy puutteita. Niissä rypeminen ei yhteistä asiaa edistä sen paremmin kuin muukaan maanpuolustustahdon mädättäminen. Minulla on sellainen käsitys että kansalaisilla on varsin realistinen kuva Pv:n kyvyistä kaikkine ongelmakohtineen eli väki kyllä näkee ylenpalttisen propagandan taakse jos sellaiseen jossain törmää. Silti halu puolustaa maata on todellisena olemassa.
 
Muistithan mainita niistä pöllityistä kengistäsi.
Pahoittelen heti alkuun offtopicia ja veli @Tetra :n hienon vitjan kaappausta, mutta...
Onko kukaan tullut ajatelleeksi että nämä "kenkävorot" voivat olla vihollisen soluttamia desantteja, joiden tehtävänä on lyödä kiilaa suomalaisten välille ja heikentää uskoa yleiseen asevelvollisuuteen??!! Food for your thought
 
Jos asia on mielestäsi merkityksellinen, voit toki lisätä sen itse artikkeliin. :)

No en tee sitä, vaikka hyvin tiedetään ammattilaistenkin piireissä, kuinka jokin vastoinkäyminen tai ahdistava kokemus, joka traumatisoi, voi vaikuttaa hyvinkin paljon ihmisen loppuelämään haitallisesti.
Se voi esimerkiksi aiheuttaa kostonhalua vielä aikuisiälläkin, jos ei asiaa ole saanut käsitellyksi aikanaan.
 
No en tee sitä, vaikka hyvin tiedetään ammattilaistenkin piireissä, kuinka jokin vastoinkäyminen tai ahdistava kokemus, joka traumatisoi, voi vaikuttaa hyvinkin paljon ihmisen loppuelämään haitallisesti.
Se voi esimerkiksi aiheuttaa kostonhalua vielä aikuisiälläkin, jos ei asiaa ole saanut käsitellyksi aikanaan.

Valitettavan usein käy niin, että kun poliitikot esittävät kansalaisille, miten maan asioita kannattaisi parantaa, kansalaisia ei juurikaan kiinnosta itse ehdotuksista keskustelu, vaan he kääntävät keskustelun poliitikkojen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin.

Sitten vielä ihmetellään miksi politiikkaan ei lähde järkeviä ihmisiä ja miksi maan asiat ovat huonosti.
 
Melkein kaikki miehet kaikista ikäluokista ovat käyneet asepalveluksen. Vaikka kritiikkiä tai tappiomielialaakin kuulee, kaikille on kuitenkin selvää miksi siellä on oltu. Kaikki tietävät, että kansan kohtalo on sidoksissa puolustusvoimien kohtaloon. Meidän armeija on ensisijaisesti puolustamassa kotiaan, joka on heidän selkänsä takana. Sen tietää väki sekä kotona että rintamalla.

Eversti Kai Savonjousi, 1944 samoilla hetkillä kun Suomen puolustus alkoi taas terästäytyä Viipurin menetyksen ym jälkeen:
"Tästä ei sitten peräännytä, ei nimittäin voida. Siellä on seuraavassa linjassa äitimme, siskomme, lapsemme ja vanhempamme, koko avoin Suomen sydän. Tähän kuollaan. Minä olen tullut tänne kuolemaan. Juoksut on juostu, hyvät veljet. Nyt on aika olla taas suomalainen maan puolustaja. Jos tästä joku pakenee, minä olen itse pidättämässä, näin on minun osani ja arpani."
 
Valitettavan usein käy niin, että kun poliitikot esittävät kansalaisille, miten maan asioita kannattaisi parantaa, kansalaisia ei juurikaan kiinnosta itse ehdotuksista keskustelu, vaan he kääntävät keskustelun poliitikkojen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin.

Sitten vielä ihmetellään miksi politiikkaan ei lähde järkeviä ihmisiä ja miksi maan asiat ovat huonosti.

Voi poliitikkorukkaa, kun kansalaiset eivät ole kiinnostuneet mitä poliitikko on tällä kertaa näpertelemässä. Voisiko johtua siitä, kun ovat huomanneet poliitikkojen lähinnä näpertelevän näpertelemisen vuoksi tai jonkun muun turhanpäiväisen syyn vuoksi ja heillä nyt vain ei ole aikaa tai kiinnostusta liittyä mukaan näpertelemään tätä poliitikon himmeliviritystä.

Liikaa poliitikkoja ja virkamiehiä sanon minä. Juustohöylää noiden määriin ja turhanpäiväinen näpertely jää pois.
 
Ko


Filmin kohdassa 2,23 pisti silmään seipäitten nokkaan tehty tuli? mikähän tarkoitus tuolla on? tuskin savumerkitkään, olen ymmärtänyt, että viestiyhteydet ovat kehittyneet eteenpäin, eikä taaksepäin sitten 80-luvun.
Ihan samaa ihmettelin. Jostain yhteydenpidosta omiinhan siinä mainittiin. Vanhana Tex Willer -fanina olen toki tietoinen savumerkkien ylivoimaisuudesta, mutta mutta...

Edit: muutenhan Armanin ohjelma sopi täydellisesti tämän ketjun henkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top