Ite olen ollu työmailla vastaavana ja on erittäin hyvä, että työmaalle tulijat on edes jotenkuten perehtyneet turvallisuusasioihin (työturva, tieturva ja tarvittaessa tulityö) muuten menisi aina uuden työntekijän tullessa päivä perehdyttää näihinkin. Nyky systeemillä voidaan keskittyä juuri suihen kohteeseen mihin tullaan ja selvitään tunnissa. Sen verran monenlaista hiihtäjää kulkee työmailla, että on helvetin hyvä että kaikilla on jo valmiiksi jonkunlainen turvallisuuskoulutus, josko sieltä aina joku jotain muistaa, jos meinataan alkaa leikkimään turvallisuudella.Työn verotus kautta linjan alas, turha korttipeli pois ja toimiva työnvälitys (vuokraorjafirmat helevettiin).
Siinä mun kolme pointtia.
Marginaalivero on hämmentävän nopeasti noin puolet. Siltä kantilta kun katsoo meidän verotusta, näyttäytyy verotus melko härskinä.
Kaikenmaailman kortit ovat aivan haistapaska hommaa. Nykyään tarvitsen itse ainoastaan työturvallisuuskortin ja sekin on jo liikaa. Muutaman vuoden välein pitää käydä antamassa tyhjänpuhujakonsulttifirmalle rahaa ja suorittaa täysin turha koulutus. Pahimmillaan se on melkoinen nippu suurimmaksi osaksi tyhjänaikaisia kortteja, mitä tarvii edes päästäkseen työmaalle.
Työvuokraus on erittäin hyvä työvoiman joustavuuden kannalta. Mutta miksei tätä voida rakentaa työmarkkinoihin ominaisuudeksi? Miksi siinä täytyy olla välissä taas yksi välistävetäjä?
Tämmöinen paatos tähän