Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Höpön höpö..Kyllä alkaa menemään naurettavuuksiin tämä poliisien touhu. Kai se vaan on niin, että taponen, huhtela ja kumppanit on pystynyt työntämään agendansa lähes koko ammattikuntaan. Me ollaan kusessa. Soijalle haiseva poliisi, ei hyvä.
Lopeta nyt se tapposteleminen.Perustele, jos on jotain sanottavaa. Mikä on se seikka, että tiedon julkistamistaminen olisi ollut välttämätöntä, erityisesti kun laittomien uhkausten ja lähestymiskiellon uhri oli poissa vaara-alueelta?
Tässä varmaan oli tärkeää se, että poliisilla oli itsellä epäilys mistä henkilöä kannatti etsiä ja ilmeisesti pidettiin jopa todennäköisenä että henkilö löytyy. Eli kyse ei ole siitä, olisiko tietojen julkistamisesta voinut olla hyötyä vai ei, koska laki edellyttää sitä että julkistaminen on välttämätöntä.Murhan ja tappojen yritykset(5kpl), uhkaili täysin ulkopuolista, tekijän tausta joka oli poliisin tiedossa jne.... nolointa olisi, mikäli olisi ehtinyt takaisin kotiin ja siellä otettaisiin kiinni, kuten se tapaus saksassa..
Turhaa lähteä henkilökohtaisuuksiin. Minä kerron, mitä laki minun käsittääkseni kertoo, en ole missään vaiheessa esim sanonut onko tämä hyvä vai huono asia. Minä puhuin laintulkinnasta; en mielipiteistä tai fiiliksistä.Lopeta nyt se tapposteleminen.
Perustelut olen jo laittanut.
...
Jos nämä seikat ei puolla tietojen välitöntä julkaisua niin miksi sitten koskaan julkaistaan etsintäkuullutuksia.
Tässä varmaan oli tärkeää se, että poliisilla oli itsellä epäilys mistä henkilöä kannatti etsiä ja ilmeisesti pidettiin jopa todennäköisenä että henkilö löytyy. Eli kyse ei ole siitä, olisiko tietojen julkistamisesta voinut olla hyötyä vai ei, koska laki edellyttää sitä että julkistaminen on välttäm
Eikös jossain vaiheessa väitetty että ei voida julkaista kun ei olla riittävän varmoja tekijästä?Tässä varmaan oli tärkeää se, että poliisilla oli itsellä epäilys mistä henkilöä kannatti etsiä ja ilmeisesti pidettiin jopa todennäköisenä että henkilö löytyy. Eli kyse ei ole siitä, olisiko tietojen julkistamisesta voinut olla hyötyä vai ei, koska laki edellyttää sitä että julkistaminen on välttämätöntä.
Tietääkseni jossain vaiheessa perusteltiin sillä että tulee liikaa vihjeitä no kaikesta päätellen olisi saanut tulla lisää.Turhaa lähteä henkilökohtaisuuksiin. Minä kerron, mitä laki minun käsittääkseni kertoo, en ole missään vaiheessa esim sanonut onko tämä hyvä vai huono asia. Minä puhuin laintulkinnasta; en mielipiteistä tai fiiliksistä.
Etsintäkuulutuksia julkaistaan esim silloin, kun poliisilla ei ole vihjeitä siitä mistä henkilöä voisi tavoitella. Nythän tällaisia vihjeitä oli, ja ilmeisesti sen takia tietoja ei julkistettu heti.
Tietty/tietyn tasoinen epäilys täytyy tietysti olla, mutta käsittääkseni ihan alusta lähtien henkilöllisyys on ollut käytännössä 100% varmuudella tiedossa.Eikös jossain vaiheessa väitetty että ei voida julkaista kun ei olla riittävän varmoja tekijästä?
Tässä varmaan oli tärkeää se, että poliisilla oli itsellä epäilys mistä henkilöä kannatti etsiä ja ilmeisesti pidettiin jopa todennäköisenä että henkilö löytyy. Eli kyse ei ole siitä, olisiko tietojen julkistamisesta voinut olla hyötyä vai ei, koska laki edellyttää sitä että julkistaminen on välttämätöntä.
Totta kai mitä enemmän vihjeitä tulee, sitä enemmän työtä niiden tarkastaminen vaatii. Mutta tämä lakiasia on nyt se, mistä minä olen keskustellut. Minä en vastaa kaikkien lausunnoista tai käsityksistä.Tietääkseni jossain vaiheessa perusteltiin sillä että tulee liikaa vihjeitä no kaikesta päätellen olisi saanut tulla lisää.
Tässä varmaan oli tärkeää se, että poliisilla oli itsellä epäilys mistä henkilöä kannatti etsiä ja ilmeisesti pidettiin jopa todennäköisenä että henkilö löytyy.
Olet viitannut jatkuvasti että lain takia ei voitu julkaista epäillyn tietoja.Totta kai mitä enemmän vihjeitä tulee, sitä enemmän työtä niiden tarkastaminen vaatii. Mutta tämä lakiasia on nyt se, mistä minä olen keskustellut. Minä en vastaa kaikkien lausunnoista tai käsityksistä.
Jos ne onkin...Joo, olen liikaa juuttunut tähän taposeen mutta joku syy on sille, että poliisijohto antaa sellaisen mellastaa, jolla ei ole kaikki palikat tapulissa.
Se, ettei henkilötietoja tiedotettu heti julkisuuteen ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö henkilölle laitettu etsintäkuulutusta perään ja henkilötietoja, kuvia ym tietoja oltaisi levitetty muille viranomaisille ja mm rajanylityspaikoille.No suomalaiset vaimonpuukottajat yleensä löytyy jostain tutusta paikasta itkemästä.
Sen sijaan nämä kunnianpalauttajat voivat aivan hyvin paeta kotimaahansa missä suku ymmärtää ja suojelee.
Käsittääkseni se, että poliisilla oli omia vihjetietoja henkilön mahdollisesta olinpaikasta, oli oleellista sen suhteen että henkilötietojen julkistaminen ei ollut välttämätöntä (=lain mukaan mahdollista) heti alkuun. Koska poliisilla oli omat verkot vedessä, ei ollut välttämätöntä, mutta kun kävi ilmi että poliisin omista vihjeistä vedettiin vesiperä eikä ollut paikkoja mistä tavoitella henkilöä, tilanne muuttui ja henkilötietojen julkistaminen tuli mahdolliseksi.Olet viitannut jatkuvasti että lain takia ei voitu julkaista epäillyn tietoja.
Ja ehkä Alussa vaikuttikin siltä ettei voitu, mutta näiden nyt julkitulleiden tietojen mukaan se ei voinut olla syynä. Toki virkamiehet keksii aina syyn tekemiselle tai tekemättä jättämiselle. Mutta jos oikeasti katsoo tätä tapausta nyt ilman minkäänlaisia värilasia niin ei varmasti kukaan olisi saanut syytettä jos epäillyn tiedot olisi julkaistu.
mutta kun kävi ilmi että poliisin omista vihjeistä vedettiin vesiperä eikä ollut paikkoja mistä tavoitella henkilöä, tilanne muuttui ja henkilötietojen julkistaminen tuli mahdolliseksi.
Onko se aina ollut?