Suomen sisäinen turvallisuus

Albertinkadulla suurin vaara on ollut radalla, ei kauppakeskuksessa:(.
Minua ei ole siellä pelottanut muut ampujat siellä. Tosin se henkiin jäänytkin oli varautunut, koska pystyi ampumalla pakottamaan Sannan ulos sieltä :)
En ole yli 20 vuoteen käynyt sisäradoilla, kuin "yksityistilaisuuksissa".

Minua ei ole siellä pelottanut muut ampujat siellä. Tosin se henkiin jäänytkin oli varautunut, koska pystyi ampumalla pakottamaan Sannan ulos sieltä :)
En ole yli 20 vuoteen käynyt sisäradoilla, kuin "yksityistilaisuuksissa".

Onko PKS:llä muuten yhtään siviilien ulkorataa jäljellä?

Tiedottaminen on kieltämättä ollut oikeastaan aina hankala pala poliisille, ja nykyaika vain asettaa lisää haasteita.

Toisaalta laki asettaa aika tiukkojakin rajoja sille, mitä saa tiedottaa, ja kuten esim siinä Espoon kokkeli-iskussa taas huomattiin, jos menee tiedottamaan asiaa josta ei ole täyttä varmuutta, niin saattaa mennä pieleen. Nykyään vielä ihmiset odottavat lähes reaaliaikaista tiedottamista jos ei muuten niin oman uteliaisuutensa tyydyttämiseksi, ja toisaalta tietoa vuotaa julkisuuteen median, somen ym väylien kautta.
Toisaalta taas huomattiin että esim siinä Espoon kokkeli-iskussa poliisi ihan itse ryssi tiedottamisen.

Koskaan ei ole hyvä... :D Joko tiedotetaan liikaa tai liian vähän. :P Aina "väärin tiedotettu". :D

Minulla on usein kala- ja metsästysreissujen jälkeen unohtunut puukko vyölle, ja vielä useammin taittoveitsi taskuun. Teräase laittomasti kannossa, mutta eipä siinä sivulliset ole vaarantunut. Eli ei se ase automaattisesti vaaranna ketään.

Nuori lenkkeilijänainen menetti muistinsa Vaasassa – poliisi kaipaa yhä havaintoja mahdollisesta väkivaltaisesta ryöstöstä

Tänään klo 5:05

Pohjanmaan poliisi kaipaa havaintoja epäilystä ryöstörikoksesta, joka tapahtui Vaasassa tapaninpäivän aamuna.
Vakavasti loukkaantuneella naisella oli yllään tämä värikäs ulkoilutakki.
Vakavasti loukkaantuneella naisella oli yllään tämä värikäs ulkoilutakki.

Vakavasti loukkaantuneella naisella oli yllään tämä värikäs ulkoilutakki. POHJANMAAN POLIISI

Parikymppinen vaasalaisnainen lähti toisena joulupäivänä tapansa mukaan aamulenkille Vaasan Hietalahden alueelle. Noin kello yhdeksän hänelle tapahtui jotakin pahaa.
Nainen loukkaantui pahoin. Hän sai vammoja muun muassa päähänsä.
Nainen pääsi omin voimin Vaasan keskussairaalan pääaulaan, jonne hän saapui kello 9.38.
Siitä mitä hänelle oli lenkillä tapahtunut nainen ei muistanut mitään.

Esineet paljastivat
Naisen takki löytyi myöhemmin polulta, joka kiertää keskussairaalaa Gustavsborgin uimarannan pohjoispuolella.

Poliisi epäili naisen joutuneen ryöstön uhriksi. Epäilyä vahvisti, että naisen puhelin ja lompakko löytyivät vielä samana päivänä eräältä ulkomaalaistaustaiselta mieheltä.

Kyseinen mies on iältään vähän päälle 20-vuotias. Hänet on vangittu epäiltynä törkeästä ryöstöstä. Hän on ainoa teosta epäilty.
Nuori mies kuitenkin kiistää kaiken.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario John Forslund antoi uudenvuodenpäivän aattona julkisuuteen kuvan naisen takista. Hän toivoi yleisöltä havaintoja vaaleanpunaista takkia kantaneesta kuntoilijanaisesta sekä epäillystä ryöstäjästä.
Sama pyyntö on edelleen voimassa.
– Olemme saaneet lähinnä havaintoja maastossa olleesta takista, mutta emme teosta tai henkilöistä.

Lippalakkimies
Vihjeitä ja havaintoja voi lähettää poliisin sähköpostiosoitteeseen [email protected].
Poliisi julkaisi tiedot naisen vaatetuksesta. Ne olivat:
– Vaaleanpunainen takki (kuvassa)
– Mustat kuorihousut
– Harmaat hanskat
– Vaaleanbeige/harmaa kudottu pipo
– Harmaa kaulaliina
– Mustat ulkoilukengät
Epäillyllä ryöstäjällä oli päässään kiinni otettaessa lippalakki. Se ei kuitenkaan tarkoita, että rikoshetkellä lippis olisi ollut hänen päässään.

Sama kuin poliisin tapon yritys eli syyte murhasta...noin oma mielipide.

Sama kuin poliisin tapon yritys eli syyte murhasta...noin oma mielipide.
Muutama piripää joskus tilittäny meikäläiselle että jos sulla on velkoja, ja haluut jonkun hengiltä Suomessa, niin käytä autoa. Jotain pulputusta siitä että ei mene suoraan henkirikoksena tai tutkintana tai jotain.
Asia ei koske minua, kiinnostaa tosin ihan yleisellä tasolla.

Muutama piripää joskus tilittäny meikäläiselle että jos sulla on velkoja, ja haluut jonkun hengiltä Suomessa, niin käytä autoa. Jotain pulputusta siitä että ei mene suoraan henkirikoksena tai tutkintana tai jotain.

Saman olen kuullut poliisimiehen kertomana.

Jotkut ovat onnettumuusherkempiä kuin toiset.

Nyt on sellainen aihe, että erilaisten kokemusasiantuntijoiden kannattaa varmaan harkita tarkkaan mitä sanovat vai sanovatko ollenkaan.

Eriityisesti kannattaa välttää sellaisia ilmaisuja kuin "tähän asti joka kerran kun..." , "aina kun me ollaan jätkien kanssa...", "ei oo vielä kertaakaan...", "toissakerralla meinas..."

Myös motiivien, palkkioiden, verovähennyskelpoisten kulujen, verkostoitumisen, jälkihoidon, siivouksen, kuljetuksen jne. tapaiset oheistoimet kannattaa ehkä jättää tarkemman tilittämisen ulkopuolelle.

Jokainenhan me tietysti tiedetään, mitä kirjan aloitussanat "alussa oli vain suo, kuokkka ja Jussi" oikeasti tarkoittavat, mutta eikös nyt sitten kuitenkin tehdä niin että jätetään aiheen päälle kevyt salaperäisyyden verho joka koostuu kanaverkosta ja betonivalusta. Eikun... hups...

Back