Joo, en tunne enkä tiedä.
Tunnetko tai tiedätkö sinä, että vaikka olisivatkin hakeneet lupaa, mutta eivät sitä vaan olisi saaneet?
Ajattelin vain, että jos tämä on yhtään keskiverto normaali lapsiperhe, minkä käsityksen itse sain, niin ne olosuhteet yleensä ovat kohtuu vakaat, eivätkä nämäkään tietääkseni odottaneet minkään ennaltatiedetyn uhkan realisoitumista.
Toki aina voi olla että on joku stalkkaava väkivaltainen exä jollakin joka oikeuttaisi kaasulupaan, mutta mikäli sinäkään et heitä tunne, niin et voi vedota siihen, että näin olisi ollut, ja siksi pitänyt olla kaasulupa haettuna.
Aina toki voi olla tai sitten olla olematta. Mutta aivan yhtä spekulointia nuo sinunkin olettamukset tässä tämän perheen kaasuttomuudesta ovat kuin minunkin.
Ennemminkin jos jokin todennäköinen uhka olisi ollut, niin he sen kaasuluvan olisivat todennäköisemmin kyllä anoneet, kuin jättäneet anomatta. Vaan kun ei kaasua ollut, niin olettaisin ennemmin heidät kuuluvan niihin uhattomiin perusperheisiin.
Tai jos olisivatkin anoneet, mutta ei olisi myönnetty, niin uskoisin, että mukana olisi kyllä ollut jotain muuta kättäpitempää jos kokee perheensä olevan uhattuna.
Sinä kai se ekana totesit, että kaasu olisi tässäkin ollut hyvä, joten tiedätkö itse, että heillä olisi edes ollut perusteita sellaisen saamiseen?
Ps.
Minä en kuulu noihin kiroajiin, ja tiedän varsin hyvin, että saan puolustaa itseäni ja olen puolustanutkin. Vaan vielä kun saisi puolustaa omaisuuttaankin, niin olisin vieläkin tyytyväisempi.